Da vam kazem - meni je ova ideja GROZNA. Uzas jedan. NE samo zato sto onemogucava NORMALAN deciji razvoj (jer u taj razvoj spada i potreba za svojom privatnoscu, bar delimicnom, pa spada i varanje roditelja, pa spadaju i sitne lazi, pa spada i ucenje iz situacije 'dobio jedan......polomio se da popravim pre otvorenih vrata!', i jos mnoge druge stvari koje necu sad pominjati), dakle ne samo zato sto ometa razvoj psiholoskih mehanizama deteta za dobro i lose, za laz i istinu, za osecaj licne moci i snage (makar i fiktivan), za trazenje i uspostvaljanje granica, vec i zato (i na prvom mestu zato!) sto skida SVAKU ODGOVORNOST SKOLE KAO INSTITUCIJE za ono sto se sa decom u skoli desava, a i sa roditelja, jer roditeljima 'olaksava' na lazan nacin odrastanje sa sopstvenom decom i ometa vaspitavanje dece umesto normalnim putem - pomocu nadziranja i uhodjenja deteta! Deca jesu maloletna i da, treba ih pratiti (ali ne fizicki, pobogu!) i da, treba ih kontrolisati, ali i ta maloletna deca imaju prava na privatnost, imaju pravo (i to je deo razvoja i skole!) da pobegnu nekad sa casa, da dobiju slabu ocenu, da nesto u svom zivotu prikriju ili uklone od pogleda roditelja: to sto ce se omoguciti 24satni uvid u najveci deo njihovog zivota - ima pravo novinar - lici zaista na Orvelovsku pricu koja mi se uopste ne dopada. Na detetu je da pokusa da laze, da vara, da bezi sa casa, da pravi razlicite nestasluke u skoli, na skoli i na roditeljima je da ga u lazi uhvate, da bezanje sankcionisu ili ne sankcionisu, da dete nauce da ne treba da vara, da detetu objasne do nivoa shvatanja razliku izmedju ispravnog i neispravnog, dobrog i loseg.....Ne vidim da je nama nesto falilo koji nismo bili nadzirani i uhodjeni - zavrsili smo skole, a mogu da vam kazem: i varali smo, i bezali smo, i tukli smo se, i lagali smo, i dobijali smo slabe i popravljali ih, i nasi roditelji znali, a nekad i nisu znali, i razredne staresine nas ganjale a nekad bili na nasoj strani - tajno, i uprkos nemanju interneta, zavrsili smo skole i fakultete i specijalizacije i magisterijume i postali LJUDI.
Skola je u medjuvremenu postala PRAVO muciliste za decu, sa nametom nelogicnih i losih, preobimnih i besmislenih skolskih programa koji decu bespotrebno frustriraju i uvode u kolicinu tenzije koju ni odrasli ne bi mogli da izdrze. Skola je u medjuvremenu postala institucija u kojoj se deca (u vecini) osecaju - zlostavljano, i u koju nece da idu, i iz koje BEZE u neverovatnom procentu: ne zato sto nam deca ne valjaju, vec zato sto nam skola ne valja (i to je mala rec). Skola je u medjuvremenu postala steciste - umesto najboljih! -najgorih, koji sad formiraju nastavni kadar od koga samo kosa moze da ti se digne na glavi. Skola je danas izgubila u potpunosti (cast izuzetcima) VASPITNU ulogu i postala poligon za ispoljavanje svoje zlovolje zaposlenih zbog niskih primanja i osvete (direktne) deci koja su simbolicki krivci za njihove nevolje. Skola je danas jedna jadna institucija koja je izgubila svoju svrhu, smisao i lepotu i proizvod toga su nesrecna, isfrustrirana, napeta i besna deca koja u takvu skolu (i sa razlogom!) ne zele da idu. I sad, resenje je, je li, da se toj i takvoj skoli - olaksa jos vise pa da se na svu deciju muku jos postavi internet nadzor?! Sta je sledece - kamere (kao u jednoj Zemunskoj skoli!)? Inplantacija chipa u podlakticu pri upisu u skolu pa da mozemo i satelitski da ih pratimo u svakom sekundu?! UZASNUTA sam odsustvom osecaja licne odgovornosti kako roditelja tako i skole za ono sto im je posao i prebacivanje te odgovornosti na tehnicka pomagala! Valjda je logicno da razredni staresina zna kad mu deca izostaju iz skole i zove roditelje, da takodje zna kad se sa decom nesto dogadja sto je upadljivo ili cudno, kad dobijaju lose ocene ili se potuku?! Tako je bar bilo u moje vreme, i ne vidim da je u tome bilo neceg cudnog. Valjda je i zadatak roditelja da urade malo vise od preko novina ili varjache pitanja "Kako je danas bilo u skoli, je l' imas domaci?"
Kad bi svako radio svoj posao, ne bi nam bilo potrebno pracenje preko interneta. A kada bi skola bila institucija kakva treba da bude, ne bi imali neverovatan prosek bezanja iz skole u osnovnoskolskom uzrastu, niti ovu kolicinu agresije (koja proistice iz depresije) koja uslovljava tuce, destrukciju skolske imovine ili jos gore stvari. Razmislite malo o tome zasto razredi nekih razrednih staresina BRILIJANTNO i bez problema funkcionisu, kako njihovi djaci - mogu, ili mogu na njihovim casovima, a drugi ne - mogu (ili ne mogu na drugim casovima). Hajde da prestanemo da se bavimo posledicama i da se najzad zabavimo - UZROCIMA. Nasa deca ce od toga imati daleko vece korsiti nego od osecaja totalne ugrozenosti u adolescentnom periodu kada im otmemo svaku privatnost i pravo na normalan razvojni bunt time sto cemo 24 sata dnevno moci da imamo uvid u njihov zivot!