Saopštenje za medije povodom tragedije u školi "Vladislav Ribnikar" | NARNS

Lagerta

Elita
Supermoderator
Poruka
20.706
Nacionalna asocijacija roditelja i nastavnika Srbije - NARNS, Mreža organizacija za decu Srbije, Građanske inicijative, Društvo školskih bibliotekara Srbije, Unija srednjoškolaca i Savez učitelja Republike Srbije izražavaju neizrecivu tugu zbog tragičnog događaja u školi «Vladislav Ribnikar» u Beogradu. Iskreno saosećamo sa porodicama i decom koja su doživela ovu nesreću.

Zabrinutost za stanje u obrazovanju kao i opšte stanje u društvu, koje se ogleda u nezamislivom potezu ove mlade osobe, podstiče nas da pozovemo Vladu Republike Srbije, kao i građane naše zemlje na jasne odgovore na niz pitanja kojih smo svi odavno svesni, a koji se, pre svega, odnose na kvalitet života i obrazovanja koje imaju deca i mladi u Srbiji.

Intenzitet ove tragedije govori o tome da je stanje u obrazovnom sistemu takvo da odavno prevazilazi kapacitete jednog sistema, u ovom slučaju, prosvete. Obrazovanje je delatnost od javnog značaja i odgovor na ovu situaciju mora biti rezultat jednog opsežnog konsultativnog procesa celog društva, koji bi jasno naznačio neophodne i temeljne promene.

Zabrinjavajuća agresivnost u javnom diskursu, diskreditovanje obrazovanja i položaja i ugleda prosvetnih radnika, neprekidna izloženost kulturi šunda i vulgarnosti u medijima nacionalne pokrivenosti, obesmišljavanje obrazovanja lakim sticanjem diploma na nelegalne načine, doveli su do konfuzije u vrednosnom sistemu dece i mladih i usvajanja vrednosti i navika koje su nas, kako sa žalošću konstatujemo, dovele do tragedije.

Zahtevamo da se pojačaju mere koje bi dovele do stvaranja uslova za bezbedno i srećno odrastanje dece, a koje podrazumevaju:

  • konkretne mere na polju psiho-socijalne podrške deci, učenicima i roditeljima (formiranje Savetovališta za mlade i porodice u svim lokalnim samoupravama i povećanje broja psihologa i pedagoga pri školama);
  • debirokratizaciju posla prosvetnih radnika tako da mogu da se smisleno posvete učenicima;
  • jačanje suštinske saradnje roditelja i nastavnika kroz stvaranje partnerskih odnosa;
  • strogu kontrolu sadržaja u štampanim i drugim medijima koji imaju nacionalnu dostupnost, a koji obiluju nasiljem i govorom mržnje;
  • pokretanje nacionalnog konsultativnog procesa o budućnosti obrazovanja u Srbiji, koje bi obuhvatilo uprave škola, nastavnike, roditelje, učenike i sve zainteresovane građane;
  • vraćanje fokusa na obrazovanje kao oblast od prioritetnog značaja za razvoj društva.
  • Link
 
Nacionalna asocijacija roditelja i nastavnika Srbije - NARNS, Mreža organizacija za decu Srbije, Građanske inicijative, Društvo školskih bibliotekara Srbije, Unija srednjoškolaca i Savez učitelja Republike Srbije izražavaju neizrecivu tugu zbog tragičnog događaja u školi «Vladislav Ribnikar» u Beogradu. Iskreno saosećamo sa porodicama i decom koja su doživela ovu nesreću.

Zabrinutost za stanje u obrazovanju kao i opšte stanje u društvu, koje se ogleda u nezamislivom potezu ove mlade osobe, podstiče nas da pozovemo Vladu Republike Srbije, kao i građane naše zemlje na jasne odgovore na niz pitanja kojih smo svi odavno svesni, a koji se, pre svega, odnose na kvalitet života i obrazovanja koje imaju deca i mladi u Srbiji.

Intenzitet ove tragedije govori o tome da je stanje u obrazovnom sistemu takvo da odavno prevazilazi kapacitete jednog sistema, u ovom slučaju, prosvete. Obrazovanje je delatnost od javnog značaja i odgovor na ovu situaciju mora biti rezultat jednog opsežnog konsultativnog procesa celog društva, koji bi jasno naznačio neophodne i temeljne promene.

Zabrinjavajuća agresivnost u javnom diskursu, diskreditovanje obrazovanja i položaja i ugleda prosvetnih radnika, neprekidna izloženost kulturi šunda i vulgarnosti u medijima nacionalne pokrivenosti, obesmišljavanje obrazovanja lakim sticanjem diploma na nelegalne načine, doveli su do konfuzije u vrednosnom sistemu dece i mladih i usvajanja vrednosti i navika koje su nas, kako sa žalošću konstatujemo, dovele do tragedije.

Zahtevamo da se pojačaju mere koje bi dovele do stvaranja uslova za bezbedno i srećno odrastanje dece, a koje podrazumevaju:

  • konkretne mere na polju psiho-socijalne podrške deci, učenicima i roditeljima (formiranje Savetovališta za mlade i porodice u svim lokalnim samoupravama i povećanje broja psihologa i pedagoga pri školama);
  • debirokratizaciju posla prosvetnih radnika tako da mogu da se smisleno posvete učenicima;
  • jačanje suštinske saradnje roditelja i nastavnika kroz stvaranje partnerskih odnosa;
  • strogu kontrolu sadržaja u štampanim i drugim medijima koji imaju nacionalnu dostupnost, a koji obiluju nasiljem i govorom mržnje;
  • pokretanje nacionalnog konsultativnog procesa o budućnosti obrazovanja u Srbiji, koje bi obuhvatilo uprave škola, nastavnike, roditelje, učenike i sve zainteresovane građane;
  • vraćanje fokusa na obrazovanje kao oblast od prioritetnog značaja za razvoj društva.
  • Link
Bojim se da je ovo više borba za političke poene i zloupotreba masakra nego istinski poziv za promene u obrazovanju.
 
sve ovo je sr.anje jer nema nista od toga cak i da se usvoji jer profesori na prvom mestu nemaju nameru da se trude oko dece jer kako sami kazu premalo su placeni da tako nesto rade, sami kazu da su prosvetna a ne vaspitna ustanova i sve ovo mi deluje samo kako pokusavaju da iskoriste situaciju i izvuku korist za sebe.

kad obicna ekskurzija vrednosti 200€ ne bude 500€ mogu da pricaju da imaju iskrene zelje.
 
sve ovo je sr.anje jer nema nista od toga cak i da se usvoji jer profesori na prvom mestu nemaju nameru da se trude oko dece jer kako sami kazu premalo su placeni da tako nesto rade, sami kazu da su prosvetna a ne vaspitna ustanova i sve ovo mi deluje samo kako pokusavaju da iskoriste situaciju i izvuku korist za sebe.

kad obicna ekskurzija vrednosti 200€ ne bude 500€ mogu da pricaju da imaju iskrene zelje.
Posle ovakvih slučajeva biće 5000 jer niko od nas nije lud da rizikuje živote dece a ni svoj život ni za te pare . A i kakve veze imaju ekskurzije sa temom ? Tabe, bar ti ne moraš da glumiš padobranca, prosveta nikad nije bila posebno dobro plaćena ali je imala dostojanstvo i autoritet. I nemoj mi sad priče da sami gradimo autoritet, kad roditelji nemaju ni mrvicu autoriteta kod svoje dece.
 
sve ovo je sr.anje jer nema nista od toga cak i da se usvoji jer profesori na prvom mestu nemaju nameru da se trude oko dece jer kako sami kazu premalo su placeni da tako nesto rade, sami kazu da su prosvetna a ne vaspitna ustanova i sve ovo mi deluje samo kako pokusavaju da iskoriste situaciju i izvuku korist za sebe.

kad obicna ekskurzija vrednosti 200€ ne bude 500€ mogu da pricaju da imaju iskrene zelje.
A šta je škola?
Turističa agencija da može da formira cene na tržištu?
 
Што је најгоре, ту се вероватно најмање питају сами професори, а више директор, школски одбор, општина и остали... Таб нам подмеће земене теза.

Што се мене тиче професор и не треба да се труди око мог детета. Ако мора да се труди, значи да ту нешто није у реду. Нити очекујем да је реално од некога да се труди око 30 људи у исто време, цео радни дан и тако годинама, осим ако није на амфетаминима и стероидима истовремено, па до превремене смрти са 33 године.

И ја мислим да овде нема ништа од тог сопштења. Главни проблем у школству је што деца не сноси последице за своја дела.
 
Pricam preko vibera juce sa sestrom koja zivi u Zemunu, ima sina koji je u 6-tom razredu. Dete je odlican djak, ide po gradskim takmicenjima iz matisa, biologije, istorije, u nizoj muzickoj je na violini, odlican je i u jezicima ( engleski mu perfektan). Kaze sestra, budi ga jutro posle masakra u Ribnikaru, ustaje klinac i kaze joj "Mama, ja necu vise da idem ovde u skolu, molim te, zelim da idem u skolu negde u inostranstvu". Kasnije, tokom dana na radnom mestu to prica koleginici a ova joj sa blagim sokom kaze da joj je to isto rekla cerka, godinu starija, moli je da je u srednju skolu posalje negde napolje.

Eto misljenja onih najvaznijih u vasem prosvetnom sistemu, dece od 12-13 godina, njihovo poverenje ste izgubili ne samo vi dragi prosvetari sa ovog foruma nego svi iz drzavnih sistema. Naravno, to nisu deca koja imaju idola u "kraljini" iz Ribnikara ili Baka Prasetu, to su klinci koji znaju sta je dobro a sta lose.
 
Posle ovakvih slučajeva biće 5000 jer niko od nas nije lud da rizikuje živote dece a ni svoj život ni za te pare . A i kakve veze imaju ekskurzije sa temom ? Tabe, bar ti ne moraš da glumiš padobranca, prosveta nikad nije bila posebno dobro plaćena ali je imala dostojanstvo i autoritet. I nemoj mi sad priče da sami gradimo autoritet, kad roditelji nemaju ni mrvicu autoriteta kod svoje dece.
prosveta nigde u svetu nije dobro placana
kad u americi kazes da si profesor, svi te onako bolecivo gledaju jer znaju koja su ti primanja.

prosto izborom profesije i biras neki okvir primanja, ako nisi zadovoljna, odes dalje na bolje placene poslove.

slazem se da su sad iscaseni odnosi i da su prosvetarima mnoge alatke koje su nekad postojale izbijene iz ruke, ali ruku na srce na osnovu svega pa i tvog napisanog na forumu kapiram da i cak da imaju ponovo te alate, zbog materijalne situacije u kojoj su profesori, bolelo bi ih doopence da nesto menjaju, ostalo bi isto.
 
slazem se da su sad iscaseni odnosi i da su prosvetarima mnoge alatke koje su nekad postojale izbijene iz ruke, ali ruku na srce na osnovu svega pa i tvog napisanog na forumu kapiram da i cak da imaju ponovo te alate, zbog materijalne situacije u kojoj su profesori, bolelo bi ih doopence da nesto menjaju, ostalo bi isto.
Ukrao si mi riječi sa entera. Ne znam ni šro su svjetla uperena u nastavnike, djeca su žrtve i ovo što se desilo se nije smjelo desiti! Šta hoće? Da se vrati prut u ruke učitelja?
 
Pricam preko vibera juce sa sestrom koja zivi u Zemunu, ima sina koji je u 6-tom razredu. Dete je odlican djak, ide po gradskim takmicenjima iz matisa, biologije, istorije, u nizoj muzickoj je na violini, odlican je i u jezicima ( engleski mu perfektan). Kaze sestra, budi ga jutro posle masakra u Ribnikaru, ustaje klinac i kaze joj "Mama, ja necu vise da idem ovde u skolu, molim te, zelim da idem u skolu negde u inostranstvu". Kasnije, tokom dana na radnom mestu to prica koleginici a ova joj sa blagim sokom kaze da joj je to isto rekla cerka, godinu starija, moli je da je u srednju skolu posalje negde napolje.

Eto misljenja onih najvaznijih u vasem prosvetnom sistemu, dece od 12-13 godina, njihovo poverenje ste izgubili ne samo vi dragi prosvetari sa ovog foruma nego svi iz drzavnih sistema. Naravno, to nisu deca koja imaju idola u "kraljini" iz Ribnikara ili Baka Prasetu, to su klinci koji znaju sta je dobro a sta lose.
E to je žalosno. Da se dijete od 12 godina plaši ići tamo gdje bi sada trebao biti najsrećniji. Gdje ne bi trebao strahovati za svoj životić :(
 
i da imaju prut ne bi ga koristili jer "sta ima da se bakce za pare koje prima"..to su reci profesora koje mozes cuti.
Те речи скоро никад нисам чуо од неког професора, а знам их цирка десетицу. Ако си мислио на то да се чује са твојим дететом око 23h преко Скајпа да му објашњава задатак који ће сутра бити на тесту, онда да.

dok profesori ne prihvate da je skola i vaspitna a ne samo obrazovna ustanova sva prica je besmislena.
a oni to nikad nece prihvatiti.
Ма да, они као то не знају. Како си замислио да их васпитавају када ученици нису обавезни ништа да слушају и никада не сносе последице за своје прекршаје...
 
prosveta nigde u svetu nije dobro placana
kad u americi kazes da si profesor, svi te onako bolecivo gledaju jer znaju koja su ti primanja.

prosto izborom profesije i biras neki okvir primanja, ako nisi zadovoljna, odes dalje na bolje placene poslove.

slazem se da su sad iscaseni odnosi i da su prosvetarima mnoge alatke koje su nekad postojale izbijene iz ruke, ali ruku na srce na osnovu svega pa i tvog napisanog na forumu kapiram da i cak da imaju ponovo te alate, zbog materijalne situacije u kojoj su profesori, bolelo bi ih doopence da nesto menjaju, ostalo bi isto.
Dokle god budemo donosili zaključke da su pare osnovni motiv svih nas ,(nije da nisu,al ovoliko potenciranje nigde ne videh) nećemo daleko dogurati
Kada neki od vas shvate da ovaj posao radimo i zato što volimo svoj posao biće za mrvicu bolje.I sada smo bedno plaćeni al potražite neke prosvetne grupe na netu,da vidite kako se radi i rezultate tog rada .
 
i da imaju prut ne bi ga koristili jer "sta ima da se bakce za pare koje prima"..to su reci profesora koje mozes cuti.

dok profesori ne prihvate da je skola i vaspitna a ne samo obrazovna ustanova sva prica je besmislena.
a oni to nikad nece prihvatiti.
Dok se vi ne prihvatite da se ličnost formira do 5. godine ,znači porodica ,samo nadograđuješ ,ne možeš izmeniti modele koje dete ima u kući,društvu oko sebe. Otkud vama svima ideja ćete poslati dete u školu i ona će od njega napraviti divnu plemenitu osobu a kući ste mu dozvolili da upuca mačku dedinom puškom???
 
Ukrao si mi riječi sa entera. Ne znam ni šro su svjetla uperena u nastavnike, djeca su žrtve i ovo što se desilo se nije smjelo desiti! Šta hoće? Da se vrati prut u ruke učitelja?
Naravno da su deca žrtve, šta ovime želiš reći? Da sebe pretstavljamo žrtvama u ovom slučaju??Nije se smelo desiti jer smo mi rodili i vaspitali tu decu??
 
Dok se vi ne prihvatite da se ličnost formira do 5. godine ,znači porodica ,samo nadograđuješ ,ne možeš izmeniti modele koje dete ima u kući,društvu oko sebe. Otkud vama svima ideja ćete poslati dete u školu i ona će od njega napraviti divnu plemenitu osobu a kući ste mu dozvolili da upuca mačku dedinom puškom???
Dijete se može "preoblikovati" u školi ako ima kvalitetne nastavnike, pedagoge, psihologe. Mogla bih satima pisati o primjerima.
 
Ne, to nisam rekla Lag, čemu taj svađalački gard? Nije se smjelo desiti, nisam rekla ničim da su krivci nastavnici. Nisu ni roditelji. A djeca tek sigurno nisu. Ko je kriv onda?
Pa kako drugačije tumačiti post u kome se pitaš otkud mi ,a desilo se u školi.I još impliciranje na tome da želimo prut inače smo nesposobni da sprečimo ovako nešto?
 
Evo i jedan primjer lošeg nastavnika :)

Jednog dana Thomas Edison je došao kući iz škole i dostavio majci pismo svog učitelja. Njegova majka je pročitala pismo naglas, sa suzama u očima: "Vaš sin je genije. Ova škola je premalena, a ne postoje ni nastavnici sposobni da ga nešto nauče, molim vas obezbijedite mu sredstva za dalje učenje." Mnogo godina nakon majčine smrti, kada je Edison već bio jedan od najvećih izumitelja stoljeća, našao je to staro pismo. Otvorio ga je i pročitao: "Vaš sin je retardiran. Ne možemo ga naučiti ničemu u školi, stoga preporučujemo da ga učite kod kuće" Edison je jecao satima. Tada je napisao u svom dnevniku: "Thomas Alva Edison je bio mentalno zaostalo dijete. Zahvaljujući svojoj majci, pravom heroju, postao je jedan od najvećih genija svog doba."
 

Back
Top