Samopouzdanje u minusu

Zašto bi me neko cenio ili ne na osnovu toga da li sam iza sebe ostavio neke stvari nedovršene?

Ako ta osoba shvati da je za mene školovanje bilo gubljenje vremena i da sam tek na kraju shvatio da sam pogrešio, ne vidim razlog zašto bi izrazio nepoštovanje prema tome? Vučem paralelu - svirao si klavir godinama, upisao kurs ili školu i nisi završio jer si shvatio da ti je muzika ne bitna u životu i da želiš da se ostvariš na drugim poljima? Zašto to da neko ne ceni?
Може, радили су то људи. Написте музичку школу, јер нађу нешто битније у животу. Схвате, рецимо, да немају услова да живе од свирања клавира, па упишу неки факултет са којим после могу да раде и обезбеде себи да уопште имају да плате клавир штимера.

На шта си се ти битније преоријентисао?

Ili još bananlije - zašto neke stvari treba da ostanu nedovršene? Narkoman je krenuo sa manjom dozom, posle prešao na jaču i žestoko se navukao, međutim uspe nekako da se skine sa heroina, e sad pitanje dal je pogrešio što je ostavio posao nedovršen sa uzimanjem narkotika? Malo zvuči čudno ali shvati to ovako..Za mene je školovanje bilo pogubno, ne samo za mene već verujem za mnoge mladiće, osakaćeni smo na nekim razinama za vreme školovanja koje posle ne mogu da se poprave, pored toga što ne primamo pravo obrazovanje, vaspitanje i znanje.
Идеш из крајности у крајност. Мени се више овде чини да су теби усадили у главу какав факултет и школе треба да буду, па да си сад киван јер си схватио да то није баш тако. Нешто слично као кад ти кажу - Иди ти у војску, војска ће од тебе направити човека. А ти онда одслужиш војску и схватиш да и даље ниси човек, а да си тамо мало шта корисно научио и да су те неке будале безвезе малтретирале.
 
Није школски систем уопште толико лош као што делује. Размишљања и практичног рада нема зато што деца то избегавају, а не зато што професори то не желе.

u moje vreme jedan profa sa ETF je rekao istinu o tom fakultetu a to je da ETF ustvari znači elektro teorijski fakultet. ETF važi za najbolji fakultet kod nas a iz mog iskustva to je fakultet koji umesto praktičnog znanja forsira teorijske zadatke koji su kao test inteligencije jer su na ispitu mnogo teži od onoga što se radi na vežbama. Retki su predmeti gde se radi neki praktični projekat. Fakultet ide u širinu, a tamo gde ide u dubinu bavi se za praksu nebitnim stvarima. Čuješ, naučiš za ispit i brzo zaboraviš mnogo više teorije nego što ti treba ali ne naučiš kako da osnovne stvari primeniš u praksi na poslu.

i Imao sam priliku da radim na dva fakulteta na Zapadu. Tamo je akcenat na praktičnom znanju. Na jednom smo studentima davali da u timovima od po troje ili ćetvoro ljudi prave neku igricu. Na drugom su od studenata tražili da pišu eseje o naučnim radovima. Praktični rad i prezentacije su bile normalna stvar za studente..Njihovi studenti su kad završe fakultet potpuno osposobljeni za posao koji će raditi. Imaju praktično inženjersko znanje što nije slučaj sa ljudima koji završe ETF. Mogu da mislim kakva je situacija sa ostalim našim fakultetima.
 
u moje vreme jedan profa sa ETF je rekao istinu o tom fakultetu a to je da ETF ustvari znači elektro teorijski fakultet. ...

То је опет проблем са искомплексираним широким народним масама, које су довеле до девалвације струковних студија. Људи желе да заврше ЕТФ, јер јесте елитни факултет, а да истовремено добију знање струковних стидија, што он није. Ко хоће само да научи да програмира и да почне да ради НЕ ТРЕБА да безглаво да јури на академске студије већ да размисли и о другим опцијама.

Ти исти странци о којима причаш, а то сигурно знаш и сам, јуре да дохвате најбољих 30 студената са ЕТФ, јер су им бољи од свих њихових. И не хватају их за програмирање сајтова и игрица, већ за много теже и озбиљније ствари.

Млади људи су данас неозбиљни. Ретко ко размиљша о томе да са 18 година буде способан да нешто конкретно ради и да се издржава, већ се студира до 30-те године и истовремено "живи". Када изађе са дипломом факултета, човек схвати, мада је то могао да зна и раније, да нема толико посла за високообразоване и да се већина послова своди на оно што су некада радили људи са средњом школом или евентуално вишом. Да никоме не требају диференцијалне једначине већ за почетак да умеш оловком да пишеш слова исте величине и истог нагиба, и да знаш да одговориш на е-пошту. Е онда крећу други проблеми - Што сам ја учио 20 година све ове глупости да бих радио овако прост посао, па мени 90% ствари са факултета не треба...
 
Pogledajte moj video na mom YouTube kanalu koji se zove kako da izgradite samopouzdanje.
pogledao sam i ne sviđa mi se...za celih deset minuta uspeo si da iskomuniciraš jednu jedinu stvar a to je upornost uprkos neuspesima. To je važno ali nije jedino bitno za izgradnju samopouzdanja. Baci se na proučavanje literature samopomoći pre nego što napraviš sledeći video
 
То је опет проблем са искомплексираним широким народним масама, које су довеле до девалвације струковних студија. Људи желе да заврше ЕТФ, јер јесте елитни факултет, а да истовремено добију знање струковних стидија, што он није. Ко хоће само да научи да програмира и да почне да ради НЕ ТРЕБА да безглаво да јури на академске студије већ да размисли и о другим опцијама.

Ти исти странци о којима причаш, а то сигурно знаш и сам, јуре да дохвате најбољих 30 студената са ЕТФ, јер су им бољи од свих њихових. И не хватају их за програмирање сајтова и игрица, већ за много теже и озбиљније ствари.

Млади људи су данас неозбиљни. Ретко ко размиљша о томе да са 18 година буде способан да нешто конкретно ради и да се издржава, већ се студира до 30-те године и истовремено "живи". Када изађе са дипломом факултета, човек схвати, мада је то могао да зна и раније, да нема толико посла за високообразоване и да се већина послова своди на оно што су некада радили људи са средњом школом или евентуално вишом. Да никоме не требају диференцијалне једначине већ за почетак да умеш оловком да пишеш слова исте величине и истог нагиба, и да знаш да одговориш на е-пошту. Е онда крећу други проблеми - Што сам ја учио 20 година све ове глупости да бих радио овако прост посао, па мени 90% ствари са факултета не треба...
Jačina ETFa- je mit. U odnosu na fakultete na Zapadu premalo je tu naučno istraživačkog rada. Glavni razlog zašto su meki koji završe ETF uspešani u svetu je taj što ETF i upisuju oni najbolji.
 
Jačina ETFa- je mit. U odnosu na fakultete na Zapadu premalo je tu naučno istraživačkog rada. Glavni razlog zašto su meki koji završe ETF uspešani u svetu je taj što ETF i upisuju oni najbolji.
Сад поредиш основне студије са постдипломским. Ја нисам причао о томе. Наравно да се наши факултети по томе не могу поредити са западним јер за научно-истраживачки рад треба новац.
 
Сад поредиш основне студије са постдипломским. Ја нисам причао о томе. Наравно да се наши факултети по томе не могу поредити са западним јер за научно-истраживачки рад треба новац.
Osnovne studije trebaju da pripreme studente za postdiplomske studije. Treba napraviti dobru ravnotežu teorije i prakse. Na ETF-u je ar u vreme kad sam ga ja završavao bilo premalo prakse, a previše često nekorisne teorije. Završio sam smer za elektroniku a da nisam imao prilike da naučim da isprojektujem električno kolo koje treba nešto da odradi. Da ne pominjem da u životu nisam uzeo lemilicu u ruke da nešto napravim u praksi. A student kog sam supervizirao na Zapadu je sam napravio ceo setup koji imitira fabričku halu. Znao je da proračuna koji mu motori trebaju,, da sam projektuje i napravi svu neophodnu elektroniku, da isprojektuje mašinski deo, da napravi softver koji će sve to da pokreće. Njegovo znanje je bilo beskrajno superiorno u odnosu na moje, a nije bio neki posebam student.
 
Ja sam fax trebao da završim 2017. godine..Tad sam odlučio da neću i ništa se nije promenilo do danas.
Nemam strah od odgovornosti. Dosta sam odgovoran i temljan. Samo razmišljam drugačije od većine, ne ulazeći u raspravu ko je u pravu a ko nije. Svakog treba prihvatiti. U školi i na fakultetu nisam ništa naučio, pohadjao sam i polagao redovno, šta više nisam bio loš ni djak ni student. Samo smatram da je danasnji skolski sistem gubljenje vremena i da ima drugačiju namenu u odnosu na onu u njenim počecima a to je - obrazovanje i edukacija mladeži..
Imam prijatelja koji su završili po 2 fakulteta pa su veoma neobrazovani. Ja ću moji decu savetovati da ne idu na fakultet, a oni kako hoće..Osim ako se situacija do tada ne promeni i roditelje već jednom počne da interesuje šta to njihovu decu "uče" u školama..
Sve je to super samo treba da sednes i smislis sta ces da radis jer neces moci da fizikalises za 20-30 godina, ne znas dal ces biti sposoban a i bice mnogo mladjih pa nije bas sigurno
Sto nisi ranije odustao nego si dosao do diplomskog napisao ga i odlucio da neces da ga branis, zbog roditelja ili nesto drugo? I jel si studirao nesto u vezi IT ili ne, nisam bas ispratio
 
Sve je to super samo treba da sednes i smislis sta ces da radis jer neces moci da fizikalises za 20-30 godina, ne znas dal ces biti sposoban a i bice mnogo mladjih pa nije bas sigurno
Sto nisi ranije odustao nego si dosao do diplomskog napisao ga i odlucio da neces da ga branis, zbog roditelja ili nesto drugo? I jel si studirao nesto u vezi IT ili ne, nisam bas ispratio
Ne znam šta ću, znam da ne mogu za 20-30 god raditi fizicki posao..Al valjda cu se do tad nekako snaci..Ako nista imacu nesto ustedjevine i kuoicu sebi stado, voce i povrce i od toga skromno živeti..
Moja kritička svest i saznanja o tome su nekako došla baš tada u vreme mog diplomskog rada..Kako nas narod kaze - došlo mi iz dupeta u glavu.
 
Osnovne studije trebaju da pripreme studente za postdiplomske studije. Treba napraviti dobru ravnotežu teorije i prakse. Na ETF-u je ar u vreme kad sam ga ja završavao bilo premalo prakse, a previše često nekorisne teorije. Završio sam smer za elektroniku a da nisam imao prilike da naučim da isprojektujem električno kolo koje treba nešto da odradi. Da ne pominjem da u životu nisam uzeo lemilicu u ruke da nešto napravim u praksi. A student kog sam supervizirao na Zapadu je sam napravio ceo setup koji imitira fabričku halu. Znao je da proračuna koji mu motori trebaju,, da sam projektuje i napravi svu neophodnu elektroniku, da isprojektuje mašinski deo, da napravi softver koji će sve to da pokreće. Njegovo znanje je bilo beskrajno superiorno u odnosu na moje, a nije bio neki posebam student.
То што сад причаш је практично знање. То би требало да се учи на струковним студијама. Зар заиста мислиш да се свим студнтима ЕТФ-а може организовати курс о лемљењу или машинцима о заваривању, без обзира колико је то корисна ствар за знати.

Ми најпре треба да одлучимо да ли ћемо струком да се бавимо као занатом или науком. Ја не знам зашто стуненти иду на факултет где се ради 7 математика, а онда се жале да им то није било потребно. Постоји неки јаз овде код нас између тога шта млади људи желе да раде и које факултете уписују. Мислим да и држава у томе учествује јер држи необично високе квоте за број студената. Но опет, држава можда јесте блесава, али то није оправдање да студенти уништавају своје животе и унижавају научне инститције својим присуством. Ако неће да уче диференцијалне једначине који ће враг на ЕТФ-у? Биће да и ту мало раде комплекси.
 
То што сад причаш је практично знање. То би требало да се учи на струковним студијама. Зар заиста мислиш да се свим студнтима ЕТФ-а може организовати курс о лемљењу или машинцима о заваривању, без обзира колико је то корисна ствар за знати.

Ми најпре треба да одлучимо да ли ћемо струком да се бавимо као занатом или науком. Ја не знам зашто стуненти иду на факултет где се ради 7 математика, а онда се жале да им то није било потребно. Постоји неки јаз овде код нас између тога шта млади људи желе да раде и које факултете уписују. Мислим да и држава у томе учествује јер држи необично високе квоте за број студената. Но опет, држава можда јесте блесава, али то није оправдање да студенти уништавају своје животе и унижавају научне инститције својим присуством. Ако неће да уче диференцијалне једначине који ће враг на ЕТФ-у? Биће да и ту мало раде комплекси.
Mislis da znaju sta ih ceka? Meni se cini da upisuju jer masa prati masu i zbog para, nista vise
 
Mislis da znaju sta ih ceka? Meni se cini da upisuju jer masa prati masu i zbog para, nista vise
Слажем се да не знају. То је и због тога што неки од њих сами одлуче да зажмуре на оба ока када уписују факултет. Некима родитељи напуне главу глупостима. И околина, што ти кажеш, па по инерцији оду на неки факултет.

Разумем ја ово што ХМ337 каже, али тај практични рад о ком он прича на факултету те неће обучити да сам обављаш те делатности. Он је ту да би студент сагледао целовитост производних процеса, употребну вредност теорије, да би правилније распоредио знање у својој глави те га самим тим дуже запамтио, а касније и лакше искористио јер зна употребну вредност тога. То јесте оно што мањка нашим студентима.

Са друге стране, питање је и колико број студената је заинтересован за то. Када би им после прве године, у јулу, организовао двонедељни боравак у Нишу са свакодневном шесточасовном пркасом у погонима ЕИ Ниш (да постоји данас) колико њих би ишло тамо, уместо на море?
 
Слажем се да не знају. То је и због тога што неки од њих сами одлуче да зажмуре на оба ока када уписују факултет. Некима родитељи напуне главу глупостима. И околина, што ти кажеш, па по инерцији оду на неки факултет.

Разумем ја ово што ХМ337 каже, али тај практични рад о ком он прича на факултету те неће обучити да сам обављаш те делатности. Он је ту да би студент сагледао целовитост производних процеса, употребну вредност теорије, да би правилније распоредио знање у својој глави те га самим тим дуже запамтио, а касније и лакше искористио јер зна употребну вредност тога. То јесте оно што мањка нашим студентима.

Са друге стране, питање је и колико број студената је заинтересован за то. Када би им после прве године, у јулу, организовао двонедељни боравак у Нишу са свакодневном шесточасовном пркасом у погонима ЕИ Ниш (да постоји данас) колико њих би ишло тамо, уместо на море?
Ne bi isli slazem se
Nisam studirao ETF al nesto mi se cini da bi ta teorija mogla mnogo da se skrati i da stane i praksa u to redovno trajanje godine
 
Ja sam fax trebao da završim 2017. godine..Tad sam odlučio da neću i ništa se nije promenilo do danas.
Nemam strah od odgovornosti. Dosta sam odgovoran i temljan. Samo razmišljam drugačije od većine, ne ulazeći u raspravu ko je u pravu a ko nije. Svakog treba prihvatiti. U školi i na fakultetu nisam ništa naučio, pohadjao sam i polagao redovno, šta više nisam bio loš ni djak ni student. Samo smatram da je danasnji skolski sistem gubljenje vremena i da ima drugačiju namenu u odnosu na onu u njenim počecima a to je - obrazovanje i edukacija mladeži..
Imam prijatelja koji su završili po 2 fakulteta pa su veoma neobrazovani. Ja ću moji decu savetovati da ne idu na fakultet, a oni kako hoće..Osim ako se situacija do tada ne promeni i roditelje već jednom počne da interesuje šta to njihovu decu "uče" u školama..
Ovo ti je jedna od najjacih misli. Napravis dete i po novom zakonu roditelji moraju da ih izdrzavaju, a ti kao pametniji na sebe uzmes vaspitavanje, jer ko to zna bolje od onoga ko nije sposoban da izdrzava decu.
Bice da od sve price tvoja mama zna najbolje, ima jednog sina i jedno nesposobno dete u pubertetu do 47 godine, a posle ce da preuzme upravljanje drzavom ili da ode u penziju.
 
Ne znam šta ću, znam da ne mogu za 20-30 god raditi fizicki posao..Al valjda cu se do tad nekako snaci..Ako nista imacu nesto ustedjevine i kuoicu sebi stado, voce i povrce i od toga skromno živeti..
Moja kritička svest i saznanja o tome su nekako došla baš tada u vreme mog diplomskog rada..Kako nas narod kaze - došlo mi iz dupeta u glavu.
problem je što se ti izgleda nisi usrećio sa putem koji si odabrao. Ne kažem da je loše biti fizikalac, ali otkako si 2017. odabrao taj put ti si sebe ubedio da si nesposoban, glup, neznalica. Otkako živiš svoj izbor tebi je samopouzdanje iz nekog razloga palo na nulu umesto da poraste. Pitanje je zašto se to desilo.Da li su roditelji uzrok tome ili neka devojka ili neki prijatelj? Mora da ti je neko rekao nešto što te spustilo u svojim očima. Ili si i sam vezivao uspeh u karijeri sa uspehom u životu pa si odustajanjem od fakulteta sebe počeo da vidiš kao gubitnika? Ili misliš da si gubitnik zato što si proćerdao tolike godine života na školu? Trebaš da nađeš šta je bio okidač za ulazak u dugotrajni osećaj manje vrednosti. Bez toga se nećeš osećati bolje.
 
problem je što se ti izgleda nisi usrećio sa putem koji si odabrao. Ne kažem da je loše biti fizikalac, ali otkako si 2017. odabrao taj put ti si sebe ubedio da si nesposoban, glup, neznalica. Otkako živiš svoj izbor tebi je samopouzdanje iz nekog razloga palo na nulu umesto da poraste. Pitanje je zašto se to desilo.Da li su roditelji uzrok tome ili neka devojka ili neki prijatelj? Mora da ti je neko rekao nešto što te spustilo u svojim očima. Ili si i sam vezivao uspeh u karijeri sa uspehom u životu pa si odustajanjem od fakulteta sebe počeo da vidiš kao gubitnika? Ili misliš da si gubitnik zato što si proćerdao tolike godine života na školu? Trebaš da nađeš šta je bio okidač za ulazak u dugotrajni osećaj manje vrednosti. Bez toga se nećeš osećati bolje.
Počela su podcenjivanja od kako sam prestao sa fakultetom. Ali zar zbog nekakvih podcenjivanja i toga što se loše osećam zbog toga treba da završim nešto što ne želim?
 
Počela su podcenjivanja od kako sam prestao sa fakultetom. Ali zar zbog nekakvih podcenjivanja i toga što se loše osećam zbog toga treba da završim nešto što ne želim?
Nemoj da se osećaš loše zbog potcenjivanja. Ti znaš svoju vrednost, a ne drugi. Ako te potcenjuju to znači da je problem u njima, a ne u tebi. Čovek može uspeti u životu i bez fakulteta i bez karijere. Sam određuješ šta je bitno postići u životu i šta znači uspeti u oblastima života koje su ti bitne. Bitno je da se ti osećaš dobro u vezi izbora koje praviš. Ako si siguran da je odustajanje od fakulteta bio dobar izbor onda nemoj da obraćaš pažnju na one koji te zbog toga potcenjuju. Ako nisi siguran da je bio dobar izbor još uvek ti nije kasno da diplomiraš. U svakom slučaju to je tvoj život i ti odlučuješ čime ćeš da se baviš u životu i kako ćeš se osećati u vezi toga. Zapamti da nisi ni nesposoban, ni glup, ni neznalica. To se vidi već iz tvojih postova na forumu. Uostalom svi ljudi vrede i svakog treba poštovati i svako normalan će poštovati tebe i tvoje izbore i neće te potcenjivati ili unižavati.
 
Počela su podcenjivanja od kako sam prestao sa fakultetom. Ali zar zbog nekakvih podcenjivanja i toga što se loše osećam zbog toga treba da završim nešto što ne želim?
Мислим да претерујеш са принципијелношћу. Понекад треба направити компромис зарад средине. Није као да је притисак на тебе да урадиш нешто неморално или презахтевно. Само треба да даш тај диломски и да им избијеш аргументе из руку, а са друге стране, може и теби да користи.
 
http://cps.org.rs/Knjige/knjiga_skola.pdf
Мислим да претерујеш са принципијелношћу. Понекад треба направити компромис зарад средине. Није као да је притисак на тебе да урадиш нешто неморално или презахтевно. Само треба да даш тај диломски и да им избијеш аргументе из руку, а са друге стране, може и теби да користи.
Hvala ti na odgovoru, ali ja na to gledam drugačije. Zašto bih radio nešto što ne želim? Zasto da me celog života nečije reakcije usmeravaju na to šta ću da radim i kako ću da radim..Na mene nije uspelo to programiranje kroz skolstvo kak kod nekih, otrgao sam se nekako..Volim ljude koji su principijalni i dosledni onome sto govore. Mora se imati karakter da bi se izdržali pritisci. Ja kad pomislim na školovanje pomislim koliko sam vremena izgubio da se družim sa drugarima, koliko sam vremena izgubio da naučim nešto, da vidim nešto, da se obrazujem na efikasniji način. Dobro, moram priznati prve 3-4 god osnovne skole je stvarno bilo korisno (moj subjektivni osecaj), govorim za sebe, ajde naučiš da čitaš i pišeš,računaš.. Sve ovo sto je došlo kasnije je lakrdija. "Ucio" sam engleski u skoli 13 godina, imao u osnovnoj i srednjoj 4 na faxu 9, ali engleski nisam znao ni da čitam nit sam znao nešto..Dok moj brat imao uvek 5 i 10 na faksu a duduk za jezike ne zna nista, i ja pre 3 god sednem da ucim sam jezik i naucim engleski odlicno za 6 meseci..Sta da vam kazem za 6 meseci postignem više nego za 13 godina, a brat..Brat ima diplome, odlicne ocene iz engleskog konkretno ali ne zna ni da zucne. E sad ko koga zajebava?

Dao sam primer sa jednim banalnim primerom engleskog jezika, koji je iskren. Ali tako je i sa ostalim stvarima u skolskom sistemu. Moj drug pravnik magistar i poceo da radi i kaze mi otvoreno "Nisi ti lud. Evo ja se zaposlio i zaposlili jednog kretena koji nije ni studirao preko stranke i poceli od pocetka, bio uporniji od mene na poslu i za par meseci naucio više. Posrao mi se na diplomu lik."
 
Smesno je sto se busaju nesto sto su zavrsili fakultet a i njima je jasno da su pola toga sto su ucili zaboravili jer su totalno nebitne stvari a i da nisu zaboravili nije ni bitno kad su svakako neupotrebljive. Hvale se diplomom kojom prakticno nisu dokazali bas nista
 

Back
Top