- Poruka
- 11.891
Link
– Pa, zaboga, i u dom zdravlja kad odem mogu da izaberem lekara za dete! Zašto ne bih mogla da izaberem učiteljicu?
Ovako je, otprilike, počela moja diskusija sa drugaricom čije dete naredne godine polazi u prvi razred. Ali, vreme da se potraži veza je već sad. Ne treba čekati. Ovo će vam reći svaki roditelj koji se bavio upisom svog prvaka i pritom želeo da ima uticaja na to kod koje će učiteljice upasti.
Da se vratimo na pitanje s početka teksta. Zaista, pedijatar u domu zdravlja se bira. Zubar takođe. Zbog čega onda ne biste mogli da izaberete učitelja za svoje dete?
Pa, ako pitate bilo kog prosvetnog radnika, odgovor je jednostavan: Zato što ne poznajete učiteljice koje su “na raspolaganju”. Svaka od njih ima svoje metode rada, svoj pristup deci, način uspostavljanje discipline. I dok će kod jedne neko dete procvetati, drugom će možda odgovarati potpuno drugačiji pristup. Zbog toga bi idealno bilo da svi roditelji dozvole školskim pedagozima i psiholozima da rade svoj posao.
Međutim, problem nastaje u dvema situacijama. Jedna je kad u školi postoji, recimo, pet učiteljica. Od tih pet, može se lako desiti da jedna bude loša. Stvarno loša. Da viče na decu, da nema inicijativu i ne trudi se nimalo. Kao i u svakom poslu, imate profesionalce i one koji to nisu. Prosveta nije izuzetak. U takvim situacijama, ko može zameriti roditelju na tome što se bori da njegovo dete ne upadne kod baš te učiteljice?
– Pa, zaboga, i u dom zdravlja kad odem mogu da izaberem lekara za dete! Zašto ne bih mogla da izaberem učiteljicu?
Ovako je, otprilike, počela moja diskusija sa drugaricom čije dete naredne godine polazi u prvi razred. Ali, vreme da se potraži veza je već sad. Ne treba čekati. Ovo će vam reći svaki roditelj koji se bavio upisom svog prvaka i pritom želeo da ima uticaja na to kod koje će učiteljice upasti.

Da se vratimo na pitanje s početka teksta. Zaista, pedijatar u domu zdravlja se bira. Zubar takođe. Zbog čega onda ne biste mogli da izaberete učitelja za svoje dete?
Pa, ako pitate bilo kog prosvetnog radnika, odgovor je jednostavan: Zato što ne poznajete učiteljice koje su “na raspolaganju”. Svaka od njih ima svoje metode rada, svoj pristup deci, način uspostavljanje discipline. I dok će kod jedne neko dete procvetati, drugom će možda odgovarati potpuno drugačiji pristup. Zbog toga bi idealno bilo da svi roditelji dozvole školskim pedagozima i psiholozima da rade svoj posao.
Međutim, problem nastaje u dvema situacijama. Jedna je kad u školi postoji, recimo, pet učiteljica. Od tih pet, može se lako desiti da jedna bude loša. Stvarno loša. Da viče na decu, da nema inicijativu i ne trudi se nimalo. Kao i u svakom poslu, imate profesionalce i one koji to nisu. Prosveta nije izuzetak. U takvim situacijama, ko može zameriti roditelju na tome što se bori da njegovo dete ne upadne kod baš te učiteljice?