Reši jednačinu

Ovaj treći zapis je problematičan. Nešto slično sam se zapitala u svom postu na prethodnim stranicama.

И ја бих га избегавао да не уноси забуну. Књиге обично читају они који уче, дакле, не знају. Ако ће смутљив записа да збуни само пар процената њих, опет је превише, поготово ако је једна тачкица између решење проблема.
 
Što to nije na kraju 8x/2? :mrgreen:
Па и јесте. Ово доле није. Не треба мешати разломачку црту и знак дељења:

1686526994329.png
 
Mene ne zbunjuje, znam pravila, ali stvarno deluje logično da kada piše 8/2y bez znaka, to se čita kao 2 ipsilona, a ne kao operacija puta koja sledi kada se završi ona prethodna, tj, kao da su 2 i y "zajedno".
 
Mene ne zbunjuje, znam pravila, ali stvarno deluje logično da kada piše 8/2y bez znaka, to se čita kao 2 ipsilona, a ne kao operacija puta koja sledi kada se završi ona prethodna, tj, kao da su 2 i y "zajedno".
A шта ћемо ако неко напише са размаком. Онда би у једном тренутку у зависности од величине размака то мењало смисао. Зато је то увек осам половина од икс. А да не би било забуне код читалаца, треба да стоји и знак множења.

1686527781959.png
 
Poslednja izmena:
A шта ћемо ако неко напише са размаком. Онда би у једном тренутку у зависности од величине размака то мењало смисао. Зато је то увек осам половина од икс. А да не би било забуне код читалаца, треба да стоји и знак множења.

Pogledajte prilog 1358367
Razumem pravila, samo naglas razmišljam. Zato treba staviti puta, tj. izbegavati ovakav zapis (za ovaj slučaj, ne uopšteno), jer navodi da se to množenje ne tretira kao operacija nego kao da ikseva ima toliko. Kapiram da kad je uveden taj neznak puta, nije se mislilo na ovaj slučaj nego baš na slučaj kad nečeg što ide posle ima toliko.
 
Razumem pravila, samo naglas razmišljam. Zato treba staviti puta, tj. izbegavati ovakav zapis (za ovaj slučaj, ne uopšteno), jer navodi da se to množenje ne tretira kao operacija nego kao da ikseva ima toliko. Kapiram da kad je uveden taj neznak puta, nije se mislilo na ovaj slučaj nego baš na slučaj kad nečeg što ide posle ima toliko.

Колико ја знам, тај знак множења се може изоставити само ако не доводи до забуне или двосмислености. У противном треба писати формално.
 
Notacija se i te kako mijenjala, odnosno nikad nije bila unificirana.
Imaš rusku, njemačku, poljsku, obrnutu poljsku, francusku itd...
Auuu, gde ih nađe...
Ja znam jedino za poljsku i obrnutu poljsku, ali to nikad nije korišćeno u matematici i nema razlike između
nje i normalne notacije.
To je jednostavno način zapisivanja koji (su koristili) kalkulatori, to nije nikad bilo predviđeno da
ih ljudi koriste u matematičkim izrazima.


U Jugoslaviji se do 91 učila tradicionalna ruska notacija, Bronštajn je bio obavezna literatura na svakom fakultetu.
Pa?
Šta se promenilo otada?
 
To je to, sto su sada sve zamenili kompjuteri i racunari, a ne zdrav mozak i znanje, korak po korak. Prvo se gleda da se pomnozi sa onim sto stoji u zagradi, pa tek onda se izvode ostale operacije, tako su nas ucili u skoli jos od prvog razreda.
 
О Боже...
Прво, дајте умјесто „Реши једначину” ставите наслов „Израчунај” пошто у овом примјеру од једначине нема ни ј.
Друго, кад смо већ на Занимљивостима, а не на Математици, ево само за Таба прилика да се истакне и неупућенима објасни корак по корак (да не кажем степ бај степ) како би срачунао рецимо овако нешто:

16÷2(1+3)×4÷8÷2(2+2)×2= ?

а онда као посебну посластицу исти овај израз напише у облику разломка. :mrgreen:
 

Back
Top