Prosvetni radnik - kako to tužno zvuči

Manji bi problem bio da nije ista situacija i sa popovima, popište smislilo da zna ko bi trebalo da sedi u Savetu SPC a, a stigao iz neke američke zabiti kao civilizovani sveštenik....a on političar od ambicije...
Da ne govorimo o debilnim oficirima sa plaćenom vojnom akademijom i diplomom recimo ETFa stručnjak uz....frulu.
 
I sve to bi se rešilo delovanjem države, ali država ne može da deluje kada je najgori deo države pravosudje, pa niko od ovih polupismenih ne odgovara za svoje greške, počev od raznih načelnika, generala, direktora javnih preduzeća, i naravno stručnjaka svih struka...oni najgori imaju najbolje advokate, a to znači najveće kriminalce koji upravljaju pravosudjem po potrebi ....nepismenih kadrova. Da ne pominjem čiji su izaslanici i arlekini ti advokati....i za koje pare rade.
 
O čem bre? Imam pojma koliko je prosvetni, pa pazi sad, radnik neuk, bezobrazan i sasvim pogubljen.....kako poštovati ljude koji su pogubljeni kao narod?
Čemu služi polupismeni profesor? Kakvo bre poštovanje za ljude koji to ne zaslužuju ni znanjem ni moralom, a pri tome su politički kadrovi bez stava?
Vidi, da je taj dotični tu, pa da izložite argumente bilo bi OK,..
Ovako da ga pljuješ sa bezbedne distance, deluje mučki i kukavički,..
Otvori temu sa tvojim slučajem,..
a ovo zabijanje noža u leđa svih nas je podlo.
 
Je l te neko vukao za prstiće da mlatiš? Pa kako nisi onda tu? Namlatiš, pa bi da ti oćutim....jadni ste svakako...
A, ti to meni ?
ja sam taj:
O čem bre? Imam pojma koliko je prosvetni, pa pazi sad, radnik neuk, bezobrazan i sasvim pogubljen.....kako poštovati ljude koji su pogubljeni kao narod?
Čemu služi polupismeni profesor? Kakvo bre poštovanje za ljude koji to ne zaslužuju ni znanjem ni moralom, a pri tome su politički kadrovi bez stava?
pogubljen, bezobrazan, neuk, polupismen, nemoralan, neznalica, i na kraju jadan.

Bože, kako to tužno zvuči :kokice:
 
Vidi, da je taj dotični tu, pa da izložite argumente bilo bi OK,..
Ovako da ga pljuješ sa bezbedne distance, deluje mučki i kukavički,..
Otvori temu sa tvojim slučajem,..
a ovo zabijanje noža u leđa svih nas je podlo.
Viš, ovo je dokaz pogubljenosti i opravdava ime radnik, ne znaš gde si ni kako funkcioniše forum, ne znaš o čemu se radi, ali ambiciozno pokazuješ da si prosvetni radnik i da se uklapaš u temu.
 
Просветари су били врло активни 90-тих, тражили су смену власти, промену система, тржиште,капитализам, дечја права, западњачки модел просвете.
То што сте тражили и добили сте, и шта се сада буните?

Шта сте мислили, да ће једино просветни радници бити поштеђени чари капитализма?
Ne, nismo tražili zapadnjački sistem obrazovanja, on nam je nametnut, inače i protiv toga smo se bunili, predočava li da naše obrazovanje mora biti prilagođenu našem društvu ali džabe, ni to nigde niste mogli saznati jer vas tad, kao ni sada nije interesovalo tako nešto.
 
Није нормално тући просветне раднике.За протеклих пар година, било је свега неколико физичких напада на просветне раднике, и то су изоловани случајеви.Просветних радника у Србији има преко 100 000 , и већа је вероватноћа добијања батина у општој популацији него међу просветним радницима.
Друга је ствар што Ђидови медији сваки банални инцидент представљају као свеопшти суноврат друштва и морала.
Svega nekoliko, pa je samim tim to ok ? I nije svega nekoliko, to što vi niste u toku dešavanja, to što pročitate samo povremeni neku vest je tipično zataškavanje zarad i dalje slike o prosveti..
 
Ne, nismo tražili zapadnjački sistem obrazovanja, on nam je nametnut, inače i protiv toga smo se bunili, predočava li da naše obrazovanje mora biti prilagođenu našem društvu ali džabe, ni to nigde niste mogli saznati jer vas tad, kao ni sada nije interesovalo tako nešto.
Pomenuli su ovde kolika bi trebala biti naša plata:
Ja licno imam veliku primedbu na PLATE prosvetnih radnika jer su to FAKULTETSKI OBRAZOVANI ljudi. Ima tamo svasta, slazem se, ali i to moze i treba da se ispita i sankcionise. Ne moze da predaje biologiju geograficar i tako to, a ima takvih slucajeva, pricalo se. Po meni, prosvetni radnici treba da imaju bar 2 prosecne plate, ako ne i 3. Ali 2 minimalno.
kada sam se zaposlio u prosveti, koeficijent je bio 1:4 ( plus 10% na deficitarnost) - znači 1 : 4,4 (moj direktor je imao 4,2) - još smo bili Jugoslavija.
Kasnije, reformom školstva smo pali na 1 : 2,5 .. pa na 2,2 pa sve niže,...
 
Ono 1 u (1 : 4, ili prema 4,4) je bio minimalac.
Za mesec maj 2024.godine je minimalac bio 49.864,00 dinara.
Pa ako bi po starom receptu (bez deficitarnosti) to bi bilo 199.456. Za tu platu bi vam diplomirani elektroinženjer radio u školi ( pa ne računam onih 10% plus).
Umesto da vlada stimuliše nas diplomirane inženjere, ona menja normativ, da više ne moraju da predaju d.e.inž.

A, tek sa privatnim školama i fakultetima, nastaje rasulo u prosveti ( a sve manje dece i stanovnika Srbije ).
 
Ono 1 u (1 : 4, ili prema 4,4) je bio minimalac.
Za mesec maj 2024.godine je minimalac bio 49.864,00 dinara.
Pa ako bi po starom receptu (bez deficitarnosti) to bi bilo 199.456. Za tu platu bi vam diplomirani elektroinženjer radio u školi ( pa ne računam onih 10% plus).
Umesto da vlada stimuliše nas diplomirane inženjere, ona menja normativ, da više ne moraju da predaju d.e.inž.

A, tek sa privatnim školama i fakultetima, nastaje rasulo u prosveti ( a sve manje dece i stanovnika Srbije ).
Мислим да је ово погрешан пут, тачније, само привремено крпљење рупа. Електроинжињере ваљда нисмо школовали да би предавали по школама, зар не? Ваљда ни љекаре не школујемо да би предавали по школама? Ни машинце, архитекте, грађевинске инжињере... Е сад, што се уписује хаотично и без икаквог ДУГОРОЧНОГ плана (а то траје јако дуго, било је тога и у СФРЈ), то је оно најважније питање. У таквом хаосу имаш гомилу незапослених, а просвјета зврји без кадрова па ајде онда крпи... Наравно, боље је (тачније, мање је лоше) да предаје електроинжињер него електричар (начелно, појединачних изузетака увијек има), али најбоље је ипак да као наставни кадар у образовним установама раде они који се се управо за то и школовали.
 
И добили су слободу и демократију,

а онда су поново дошли ваши на власт, овај пут не као црвено-црни, већ као црно-црвени,

и после 12 година хулиганизма, имамо ситуацију да је нормално тући просветне раднике, да је нормално тући се по еворпским првенствима, да је нормално да хулигани навичаји буду угледни чланови партије, да је нормално да се пале бакље као подршка Александру Ф. Вучићу.
bla bla bla

jeste u vreme dinkića i tadića su im donosili bonobone... pocetkom 2000ih roditelj isebi daju sve veca prava...
 
Мислим да је ово погрешан пут, тачније, само привремено крпљење рупа. Електроинжињере ваљда нисмо школовали да би предавали по школама, зар не? Ваљда ни љекаре не школујемо да би предавали по школама? Ни машинце, архитекте, грађевинске инжињере... Е сад, што се уписује хаотично и без икаквог ДУГОРОЧНОГ плана (а то траје јако дуго, било је тога и у СФРЈ), то је оно најважније питање. У таквом хаосу имаш гомилу незапослених, а просвјета зврји без кадрова па ајде онда крпи... Наравно, боље је (тачније, мање је лоше) да предаје електроинжињер него електричар (начелно, појединачних изузетака увијек има), али најбоље је ипак да као наставни кадар у образовним установама раде они који се се управо за то и школовали.
Slažem se - delimično. Moj kolega je završio pedagoški fakultet u Rijeci - za nastavnika elektrotehnike i fizike.
To nije bilo u normativu našeg ministarstva pa su zbog njega menjali normativ posle nekoliko godina njegovog rada (bilo ih je tada samo dvojica u Vojvodini sa tim fakultetom).

Ovo što ste napisali je diskutabilno:
Asistenti na ETF-u Beograd na katedri za matematiku ( Simić, Radosavljević, Đorđević, itd,.. ) su svi završili ETF ( a jedini sa PMF je bio Laban, koji je kasnije otišao u politiku, jer je bio najmanje omiljen). A, njih je birao jedan Mitrinović recimo, za koga vi verovatno znate.
 

Prilozi

  • Screenshot_8.png
    Screenshot_8.png
    46,1 KB · Pregleda: 2
Poslednja izmena:
Slažem se - delimično. Moj kolega je završio pedagoški fakultet u Rijeci - za nastavnika elektrotehnike i fizike.
To nije bilo u normativu našeg ministarstva pa su zbog njega menjali normativ posle nekoliko godina njegovog rada (bilo ih je tada samo dvojica u Vojvodini sa tim fakultetom).

Ovo što ste napisali je diskutabilno:
Asistenti na ETF-u Beograd na katedri za matematiku ( Simić, Radosavljević, Đorđević, itd,.. ) su svi završili ETF ( a jedini sa PMF je bio Laban, koji je kasnije otišao u politiku, jer je bio najmanje omiljen). A, njih je birao jedan Mitrinović recimo, za koga vi verovatno znate.
Говорио сам сасвим начелно, уз напомену да увијек има изузетака. Асистенти мање-више, ако се нешто није битно промијенило, они држе аудиторне вјежбе тј. рјешавају задатке са студентима, не држе предавања. Наравно, увијек има професора који и своја предавања увале асистентима, ал ајд сад. Много тога је наопако, свуда па и на ЕТФ-у. Нпр, мало који професор има свијест о томе да није исти приступ математици када се она предаје будућим математичарима или будућим инжињерима. Инжињери заиста не морају знати „до у ситна цревца” теоретске поставке, али и те како морају знати кад се шта може примијенити, кад су које апроксимације дозвољене и зашто и сл. „Удавити” будућег инжињера теоретском математиком није мудро, али ни пустити их да дипломирају а да не знају основне ствари које су темељ онога што ће примјењивати, такође није мудро.
Ево ти примјер потпуно наопаке поставке. Из многих стручних предмета на ЕТФ-у имаш предавања (теорија) имаш аудиторне вјежбе (задаци) и имаш лабораторијске вјежбе (нека врста праксе). Како се полажу ти испити? Мора се добити потпис из лабораторијских вјежби да би се стекло право изласка на писмени на ком се рјешавају задаци, а кад се то положи онда долази усмени с теоријом. Зар то није ПОТПУНО наопако? Зар елементарна логика не налаже да се прво провјери да ли је студент савладао теорију (дакле, усмени испит)? Кад то положи, онда треба провјерити зна ли ту теорију примијенити на рјешавању задатака (усмени), а тек на крају му дати „жице у руке” па да видимо зна ли све то примијенити и на нешто конкретно, опипљиво. Зар не?

Паде ми на памет још нешто. Ево ако те занима, узми у шаку 10-ак разних електроничких компоненти (отпорнике, диоде, кондензаторе, транзисторе...) и на дипломском тражи од управо дипломираних електроинжињера да само препознају шта је шта. Запрепастићеш се колико их неће имати појма. Неки од њих су одлични студенти, све ће ти објаснити за нпр. транзистор, исцртати све могуће дијаграме, извести све формуле, али да препознају како транзистор изгледа, е јбг. Зашто? Па то од њих није нико тражио и није њихова кривица што се за то нису сами занимали.

Само да додам, наравно да и сам знам за многе примјере и овог и оног. Знам математичаре који математику знају слабије од просјечног инжињера, знам и инжињере који своју струку знају слабије од искусног електричара, али појединачних примјера увијек има разних, ствар се мора ријешити начелно, то је суштина.
 
Ево ти примјер потпуно наопаке поставке. Из многих стручних предмета на ЕТФ-у имаш предавања (теорија) имаш аудиторне вјежбе (задаци) и имаш лабораторијске вјежбе (нека врста праксе). Како се полажу ти испити? Мора се добити потпис из лабораторијских вјежби да би се стекло право изласка на писмени на ком се рјешавају задаци, а кад се то положи онда долази усмени с теоријом. Зар то није ПОТПУНО наопако? Зар елементарна логика не налаже да се прво провјери да ли је студент савладао теорију (дакле, усмени испит)? Кад то положи, онда треба провјерити зна ли ту теорију примијенити на рјешавању задатака (усмени), а тек на крају му дати „жице у руке” па да видимо зна ли све то примијенити и на нешто конкретно, опипљиво. Зар не?
Na svakoj laboratorijskoj vežbi smo morali nositi pismenu pripremu. Vežbe su usklađene sa tempom predavanja.
Znači, podrazumeva se i proverava da (li) si teorijski spreman došao na vežbu.
Паде ми на памет још нешто. Ево ако те занима, узми у шаку 10-ак разних електроничких компоненти (отпорнике, диоде, кондензаторе, транзисторе...) и на дипломском тражи од управо дипломираних инжињера да само препознају шта је шта. Запрепастићеш се колико их неће имати појма. Неки од њих су одлични студенти, све ће ти објаснити за нпр. транзистор, исцртати све могуће дијаграме, извести све формуле, али да препознају како транзистор изгледа, е јбг. Зашто? Па то од њих није нико тражио и није њихова кривица што се за то нису сами занимали.
Ne poznajem nijednog takvog,... ček bi ih i među učenicima (el, teh. škole) teško bilo pronaći
 
Na svakoj laboratorijskoj vežbi smo morali nositi pismenu pripremu. Vežbe su usklađene sa tempom predavanja.
Znači, podrazumeva se i proverava da (li) si teorijski spreman došao na vežbu.
Теоретски да, међутим, у пракси је то често потпуно другачије. Не знам како сад стоје ствари на ЕТФ-у, ако се ту нешто битно поправило, само ми може бити драго.

Ne poznajem nijednog takvog,... ček bi ih i među učenicima (el, teh. škole) teško bilo pronaći
Видиш, занимљиво је поређење студената који су на ЕТФ дошли из техничке или оних из математичке или класичне гимназије. По правилу, први су тањи са математиком и теоријом, а други са практичним знањима. Колико се ко „допуни” тамо гдје је „тањи” током студија, углавном је индивидуална ствар. Женска из гимназије, одличан ученик, одличан и студент, али никад је није занимало да нешто „чачка”, да прави којекакве зујалице, трчећа свјетла и сл. и она након факса нема скоро никаквих практичних знања, а није крива за то. Неко други, једва се провукао због разних математика, физика... али од малена (рецимо уз оца) чачка јер га занима... и поправиће ти лако шта се поквари и направиће ти нпр. појачало боље од јако скупих готових. Дакле, дипломе им исте, а разлика поприлична. Њу можеш узети за асистента на математици, од њега ту нема вајде, али њему можеш дати да сам изради неки задати пројект, од ње ту нема вајде итд...
 
Svega nekoliko, pa je samim tim to ok ? I nije svega nekoliko, to što vi niste u toku dešavanja, to što pročitate samo povremeni neku vest je tipično zataškavanje zarad i dalje slike o prosveti..
Није ОК, али се не можемо неколико екстремних инцидената узимати као неко правило.На преимер, протеклих 10 годиона, убијено је неколико адвоката, а адвоката има 8 000 а просветних радника око 140-150 хиљада, па упореди то.
 
Није ОК, али се не можемо неколико екстремних инцидената узимати као неко правило.На преимер, протеклих 10 годиона, убијено је неколико адвоката, а адвоката има 8 000 а просветних радника око 140-150 хиљада, па упореди то.
To je samo u BG 8 000 advokata, nisu ti tačno podaci ali to svakako ne znači da opravdavam nasilje nad bilo kim. Ali i taj advokat je prvo bio učenik, ako ne bude imao ko da uči ,neće ni njih biti.A neće imati ko da ih uči jer niko neće svom detetu poželeti ovakvu profesiju, poniženu i bedno plaćenu.
 

Back
Top