Prosvetari .... traže vraćanje dostojanstva profesiji

Док су хулигани малтретирали своје вршњаке годинама, нико о томе ни реч није прозборио, посебно просветни радници, а сада када је жртва просветна радница, дигла се и кука и мотика међу просветарима.

Она ће лако да се снађе и изађе из кризе. Отићи ће на боловање од два месеца и опоравиће се. Насилници су избачени из школе.

А шта да раде ученици који су жртве вршњачког насиља? За њих нема излаза, као што има за професорку, за њих нема боловања као што има за професорку.

Ко ће за њих да шета и протестује?

Које механизме одбране они имају у систему?

Tebe su izgleda baš mnogo maltretirali u školi.
 

Prosvetari u Srbiji zbog nasilja nad koleginicom traže vraćanje dostojanstva profesiji

Članovi nekoliko sindikata prosvetnih radnika 1. decembra učestvuju u štrajku upozorenja, neodržavanjem prvog časa u prepodnevnoj i poslepodnevnoj smeni.
Prosvetni radnici traže bolju pravnu zaštitu nastavnika i da se zakoni koji regulišu postupanje u slučaju nasilja u školama dosledno primenjuju.
Takođe je istaknut i zahtev da se zaposlenima u obrazovanju povećaju plate u 2023. godini za 25 odsto.
Povod je snimak koji se pojavio na društvenim mrežama gde trojica učenika Tehničke škole u Trsteniku na jugu Srbije maltretiraju profesorku.
Na snimku se vidi kako jedan od učenika izmiče stolicu, nakon čega profesorka pada na pod učionice, dok drugi snimaju. Dvojici učenika je izrečena mera isključenja iz škole.
Stevica Maksimović sa kojim je RSE razgovarao na skupu u Beogradu dan uoči obustave nastave u Srbiji, kaže da su prosvetni radnici nezadovoljni tretmanom i od strane države i od učenika, kao i finansijskim statusom.
"Treba status nastavnika unaprediti, ako je potrebno i proglasiti status službenog lica za prosvetne radnike kako bi bili zaštićeniji", smatra Maksimović.
Službenim licima u Srbiji smatraju se policajci, vojnici, tužioci, sudije, inspektori, javni beležnici.
Selma Trubljanin Delimeđac radi u prosveti 21 godinu.
"Meni je drago što radim u školi, volim svoj posao, tu sam za đake, ali mislim da treba mnogo više da se radi, da se mi izdignemo, a samim tim će i deca uz nas da budu na višem nivou", navela je.
Dodala je da misli da zakonska regulativa treba da bude stroža prema nasilnicima i nevaspitanju koje svakodnevno sreću u toku rada.
Siniša Lonja, profesor i predsednik sindikata Elektrotehničke škole "Rade Končar" u Beogradu rekao je za RSE da je glavni problem što se postojeći zakoni ne primenjuju.
"Škole, direktori u školama, neće mnogo da ulaze u tu problematiku jer to već dolazi do sudova", naveo je.
"Ovaj skup je podrška svima nama da se nešto promeni po pitanju zakona, protokola ili pravilnika da mi konačno budemo zaštićeni i da možemo slobodno da idemo u školu i slobodno da radimo naš posao", poručio je on.
Anđelka Gemović, istraživačica na Filozofskom fakultetu rekla je da je dostojanstvo prosvetarima davno oduzeto i da je kulminiralo događajem iz Trstenika.
"Sistem obrazovanja nam je takav da deca ne mogu da pronađu svoje mesto i smatraju da ponekad imaju mnogo veća prava nego što imaju, što im je u suštini dozvoljeno sistemom, i samim tim su profesori nezaštićeni", navela je ona.

Ministar prosvete Branko Ružić najavio je da bi predlog mera za prevenciju nasilja trebalo da bude gotov oko 19. decembra, što zavisi od toga da li će biti predloga za promenu zakona ili ne. Ministar nije pružio više detalja o tome šta će mere podrazumevati.
https://www.slobodnaevropa.org/a/prosvetari-u-srbiji/32155886.html
********************************************
Углавном и просветни радници признају да се углед просветара подиже у раду са ученицима али нису заборавили да помену и судску заштиту и позив да иста буде строжија.
Наравно, после свега следи ,,просветарски штрајк и шетња улицама''. Леп пример просветара упућен ученицима да проблеме решавају бунтом.
Додуше, то је и манир просветара да на почетку школских година, започну некакав штрајк било да се ради о окупљању, по која шетња а најчешће скраћење часова - јер кажу: тако скрећу пажњу на сопствени проблем. Никада нису то урадили на крају школске године иако су ,,услови рада'' били исти.
Никакав Закон (који помињу) неће вратити достојанство просветарима ако га они сами не створе.

Нема ништа од тога док се школству не врати, осим образовне, и ВАСПИТНА улога.
 
Ako niste sigurni da smo neradnici i nesposbni, pročitajte u nekom od tabloida, koji decenijama unazad plasiraju tu priču o nama. Naziv današnjeg protesta je bio STOP NASILJU a ne stop nasilju samo prema prosvetnim radnicima. Jeste izazvan napadom na koleginicu iz Trstenika, al to je bio valjda, okidač za sve što nam se skuplja decenijama. Koliko mozga treba , da bi neki shvatili da se sistematski,unazad , stvara razdor između roditelja i nastavnika ? Koliko mozga treba da bi se shvatilo konstantno podržavanje pljuvanja prosvetnih radnika ?
 
Ako niste sigurni da smo neradnici i nesposbni, pročitajte u nekom od tabloida, koji decenijama unazad plasiraju tu priču o nama. Naziv današnjeg protesta je bio STOP NASILJU a ne stop nasilju samo prema prosvetnim radnicima. Jeste izazvan napadom na koleginicu iz Trstenika, al to je bio valjda, okidač za sve što nam se skuplja decenijama. Koliko mozga treba , da bi neki shvatili da se sistematski,unazad , stvara razdor između roditelja i nastavnika ? Koliko mozga treba da bi se shvatilo konstantno podržavanje pljuvanja prosvetnih radnika ?
Prestanite da ucite decu glupostima.
Pocece ljudi da vas postuju cim istupite protiv LGBT agende
 
Ako niste sigurni da smo neradnici i nesposbni, pročitajte u nekom od tabloida, koji decenijama unazad plasiraju tu priču o nama. Naziv današnjeg protesta je bio STOP NASILJU a ne stop nasilju samo prema prosvetnim radnicima. Jeste izazvan napadom na koleginicu iz Trstenika, al to je bio valjda, okidač za sve što nam se skuplja decenijama. Koliko mozga treba , da bi neki shvatili da se sistematski,unazad , stvara razdor između roditelja i nastavnika ? Koliko mozga treba da bi se shvatilo konstantno podržavanje pljuvanja prosvetnih radnika ?
...а наслов ове теме је ,,Prosvetari u Srbiji zbog nasilja nad koleginicom traže vraćanje dostojanstva profesiji''.
Дакле, написали смо доста о том достојанству а они нека протестују. То је за неку другу тему.
 
Koliko ste strajkovali toliko ste i podrzani.
Kazi iskreno, koliko dece si oborila da ponavljaju godinu u karijeri?
Da li si sigurna da bas svi imaju znanje za sledeci razred?
Tipičan odgovor , jer svaki naš štrajk je okarkaterisan kao štrajk za plate . Pre famoznih izmena i reformi, bilo je ponavljanja, posle, od dece su nam napravili debile koji mogu da znaju samo da ponove azbuku, recimo za prolaznu ocenu . I to smo ukazali, ali su izašli sa dokazima, kako su ti programi iz naprednih zemalja, ko smo mi da sudimo , zaboga.
 
Ako niste sigurni da smo neradnici i nesposbni, pročitajte u nekom od tabloida, koji decenijama unazad plasiraju tu priču o nama. Naziv današnjeg protesta je bio STOP NASILJU a ne stop nasilju samo prema prosvetnim radnicima. Jeste izazvan napadom na koleginicu iz Trstenika, al to je bio valjda, okidač za sve što nam se skuplja decenijama. Koliko mozga treba , da bi neki shvatili da se sistematski,unazad , stvara razdor između roditelja i nastavnika ? Koliko mozga treba da bi se shvatilo konstantno podržavanje pljuvanja prosvetnih radnika ?

Да ли за твој предмет Др Александар Кавчић има бесплатни уџбеник?
 
Tipičan odgovor , jer svaki naš štrajk je okarkaterisan kao štrajk za plate . Pre famoznih izmena i reformi, bilo je ponavljanja, posle, od dece su nam napravili debile koji mogu da znaju samo da ponove azbuku, recimo za prolaznu ocenu . I to smo ukazali, ali su izašli sa dokazima, kako su ti programi iz naprednih zemalja, ko smo mi da sudimo , zaboga.
Tu ste pali u ocima roditelja.
Necete biti podrzani dok ne budete poceli da branite svoju profesiju.
Plata ce uvek da bude onolika koliko vredi ono sto iznesete na triste rada
 
Vaspitanje je uloga porodice.
Tesko onom koga skola vaspitava.
Не слажем се.
Да је било ВАСПИТНИХ мера у школи, нити би ђаци малтретирали наставнике, нити би долазило до вршњачког насиља.
Јер, очигледно је да је породица таквог ђака-силеџије оманула у васпитавању. То негде мора да се исправи, и зарад тог појединца, и зарад друштва.
 

Back
Top