Quantcast

Promena boje kose

BLANKED

Elita
Moderator
Poruka
18.949
Ja sam crn (ekstremno crne ochi i kosa), uvek bio i ostao takav, dok je interesantno moja sestra bila potpuno plava ukljucujuci i ochi. Kako je starija kosa joj je postala blago tamnija - smedja a postoji blaga varijacija i kod boje njenih ociju.

U sustini u pitanju su hormonalne varijacije u toku zivota, najcesce se takva hormonska promena desava u tinejdzerskom periodu - pubertet, promena nivoa odredjenih hormona utice na aktiviranje odredjenih pigmentskih gena koji su bili "uspavani" pre toga i aktivira ih poput okidaca, a ti geni su upravo ti koji deluju na boju kose.

Izadji9321

Zainteresovan član
Poruka
140
Kao dete plav, a sada kada bih pustio bradu i kosu kao Cecen bi izgledao. Zanimljivo mi je kada vidim brata i sestru, a jedno je crno, a drugo plavo. Koliko sam uspeo kao laik da primetim da je ovo cesci slucaj kod nas Balkanaca nego npr Francuza ili Nemaca.

fortes

Buduća legenda
Moderator
Poruka
29.105
Bio sam svetlo smeđ na slikama iz obdaništa, pa prešao u tamnije smeđ pa možda crn uz to presijavanje smeđeg koje nikada nije nestalo.Sad opet svetlim nekako ali to je više zbog tu itamo sedih koje šaraju postepeno. Kontam da ću i da pobelim jednog dana...mislim nazire se lagano :lol:

fortes

Buduća legenda
Moderator
Poruka
29.105
Imam sliku sa nekoliko meseci,sa tamnom kosom.Sa godinu sa skoro potpuno belom, i nakon toga ponovo sam tamno-smedj.Nista neobicno,i moj sin je bio skoro plavusan a sada je tamnokos.
Od cega zavisi pojma nemam ali je uobicajena pojava...
Na slikama iz detinjstva moj ujak i tetka su bili arijevski plavi ali bukvalno, pa posle imali tamnu smeđu kosu. I ja kontam da je to manje više uobičajeno.

Lorelajn

Iskusan
Poruka
6.764
Rodjena skoro crna, tamo oko 5-6te godine sam pocela da plavim, prirodna mi jakooo svetlo smedja.
Rodjena mi sestra rodjena plava, ono belo plava pa presla u svetlo smedju.
Otac mi rodjen isto plav, belo plavo pa presao u crno oko 20te.