Quantcast

problem s jezikom

la perla

Obećava
Poruka
51
Vec duze vrijeme moj muz ima problem sa jakim crvenilom jezika.Ne osjeca bol na dodir ili kad jede, vec mu je jezik jako crven kao da je upaljen.Ispod jezika sa desne strane ima i dvije afte koje ne znamo cime da ispira da mu prodju.medjutim, veci problem je jezik jer mu izaziva veliku "vrucinu" u ustima.Posto radi navlake, pitao je i stomatologa o cemu se radi , a on mu je rekao da je vjerovatno neka alergija u pitanju.Medjutim, to traje oko 2-3 godine, pa nas savjetujte sta moze biti i sta da koristi.Da li tablete Diprian mogu izazvati ovu reakciju posto je njih pio po jednu zadnje 2-3 godine?Kako se manifestuje candida i da li su ovo njeni simptomi?Pomozite, jer mu ovo izaziva nervozu posto ne znamo sto je, a ni zubar ne moze da pomogne.Da napomenem da je radio pregled krvi i da je sve u redu, osim povremeno povisenog secera.Ima 42 godine.Hvala.
 

dr

Poznat
Poruka
9.755
taj povremeno povisen secer mora da se prati i kontrolise.
Sto se tice jezika, potrebno je da uradi bakterioloski i mikoloski bris jezika i guse.Nakon toga ce nesto biti jasnije.
Afte ce spontano proci, mozete da koristite propolis kapi na samim aftama.
 

indigo

Aktivan član
Poruka
1.056
ako se dobro secam, diprian je oralni antidijabetik, dakle - treba krenuti od osnovnog oboljenja pacijenta.
izrazeno crvenilo jezika moze da bude atrofija jezicnog pokrivaca; ako je to u pitanju, jezik je jarko crven, kao "poliran", atroficna mesta su izrazito osetljiva, zare, slicno kao sto pacijent opisuje.
uzroci atrofije, pogotovo ako je u pitanju citav jezicni pokrivac, su sistemskog tipa; na prvom mestu su anemije, dijabetes, deficit vitamina B grupe, neki lekovi kao sto su barbiturati, antiepileptici, kortikosteroidi, dugotrajno lecenje antibioticima.... kod vaseg supruga, konkretno, najverovatniji uzrok je dijabetes.
vrlo zastarela kandida takodje moze da uzrokuje ovakvo crvenilo, ali ima drugaciji razvoj u visegodisnjem trajanju.
atrofija jezika se leci uklanjanjem uzroka; dakle - OGTT, proverite secer. isto vazi i za kandidu; proverite krvnu sliku, i sve to na malko ozbiljnijem specijalistickom nivou.

sto se tice ranica koje ne zarastaju, nacesci uzrok je dekubitus, znaci - neki "spic" u ustima, na zubima ili protezi, koji stalno ranjava to mesto; ranice koje ne zarastaju mogu imati i MNOGO ozbiljniji uzrok, te ovde nema mesta odlaganju.

dakle: trazite uput za specijalistu bolesti usta; to je njihov domen, i svaki malko iskusniji specijalista ove grane ce vam brzo reci sta je sve tu u pitanju. klonite se zubara koji ne zna, i jos gore - koji ne zna KO ZNA, jer su ovo elementarne stvari.

ja vam zelim mnogo srece, ako stignete pisite sta se dogadja, zanimalo bi me.
sve najbolje.


 

indigo

Aktivan član
Poruka
1.056
izvinjavam se, sada sam videla da mislite bas na afte; jedino sredstvo koje uspesno deluje na skracenje bolne faze je meko-tkivni laser tretman, ali, na zalost, znam samo ko u novom sadu to radi.
uopsteno, koristice mu ispiranje usta zalfijom, ako su to zaista afte (malko je atipicna lokalizacija).
 

Slične teme


Top
  Blokirali ste reklame
Dragi prijatelju, nemojte da blokirate reklame - isključite Ad Blocker na Forumu, jer će tako mesto vaših susreta na Krstarici ostati besplatno za korišćenje.