I da bi postao pomoćnik šefa laboratorije , moraš da imaš bar neko osnovno teorijsko znanje , znači, to bi trebala da bude mnogo dobra srednja škola .
Не може средња школа, мора неки степен изнад, а ти га рецимо немаш. А знаш тај посао да обављаш јер си га научио радећи ту 20 година.
Па знају и у САД сигурно, ко је завршио који факс, на који начин, када и са којим циљем. Сигурно некоме ко је завршио неки безвезни факс формалности ради, неће дати да буде финансијски директор предузећа или да пројектује мост. Тамо немају сви пара да одмах након средње студирају квалитетан факултет, а гомила младих се једноставно одваја од родитеља. Једнога дана када када постану озбиљни људи и стручна спрема почне формално да их спречава да напредују мало даље, а јасно је да не могу сада са 35 да упишу Харвард или неки други регуларан и озбиљан факултет, онда се завршавају ти факултети "нижег ранга" чија диплома само служи да их легитимише да сада јесу озбиљни и способни за нешто више од средњошколског нивоа.
Доста послова се своди на 2-3 лабораторијске вежбе, које после радиш цео живот, и мада не мораш да знаш шта се дешава у физици материјала или молекулима као што би можда знао неко ко је имао тај предмет на факултету, не значи да после 15 година рада на тим пословима, ако си иоле озбиљан и паметан, ниси спреман да напредујеш мало. Штавише, ни тај "озбиљан" инжењер или хематолог који
као зна шта се тачно дешава, када наиђе на нешто чудно никада неће сам решавати тај проблем својим знањем са факултета, већ ће одмах пријавити колегама, надређенима, надлежнима и компетентнима да му се појавио неки необичан проблем.
Što nas dovodi do sledećeg pitanja, hoćemo li imati kvalitetnije i privatne srednje škole ili će se i tamo samo kupovati znanje ?
Већ постоје неке приватне средње школе код нас, али не знам какав је систем рада и ниво знања тамо?