Prema Ustavu nije moguće razrešiti predsednika Srbije

Сиротињу окупља на крезубосрбијанерски начин, док олигархију окупља на интересу лобија увоза, пљачке и криминалу (било жути, неолиберали и остали радикали) и остадоше ови незбринути и искрено бесни другосрбијанери лево зелени либерали са пар %
To je u pocetku bilo SNS krezubi , a ostali imaju zube, a sad ostali nemaju za zubara pa postaju krezubi , a SNS imaju para pa namestaju umetke, dubai, silikoni na lice....zatezanje, jel vidjen neko u vlasti da nije odradio zatezanje lica i usiju musko ili zensko ...svi poceli iz vlasti to da rade, naravno i podrska takodje, mesni odbori...
 
Jesi. On je prvo pravnik po struci, pa sve ostalo. S obzirom da je najvišem državnom položaju dovodi se u pitanje njegova struka i sadašnji posao koje su povezane.

Svaka pozicija i svaka institucija ima svoje zakonske i podzakonske norme, akte koji se moraju poštovati. Sve do nivoa bolnice, škole, mesne zajednice, upravnog odbora bilo kakvog preduzeća i ma koje god kompanije, sve do zezantskog udruženja koja napravi šačica prijatelja. Po istoj logici, možeš i apsolutno svaku poziciju ma gde god ona bila nazvati poslom u struci, ako je osoba pravnik.

Da je pozicija predsednika države nešto što je u struci, značilo bi da je nužni preduslov za kvalifikaciju da osoba prilikom primopredaje kandidature pokaže i svoju diplomu. A nije. Može i seljak sa osnovnom školom da se kandiduje za poziciju Predsednika Republike. Kao što velika većina predsednika u svetu i nisu pravnici, što nisu bili ni Tomislav Nikolić, Boris Tadić, Zoran Lilić ili Dobrica Ćosić.

Mandat predsednika se ne može smatrati radom u struci pravnika.
 
Поставља се питање зашто са Андрићевог венца стижу неуставне и незаконите иницијативе разних врста и садржаја.
Врло је упитно да се личност која обавља протоколарну функцију Председника Републике Србије, лице које нема ни страначку функцију, активно и отворено меша у рад све три гране власти.



https://nova.rs/vesti/politika/tana...avu-nije-moguce-razresiti-predsednika-srbije/

Tanasije Marinković o Vučićevoj najavi referenduma: Prema Ustavu nije moguće razrešiti predsednika Srbije​


Redovni profesor Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu Tanasije Marinković izjavio je danas FoNetu da u važećem ustavnom poretku Srbije ne postoji mogućnost održavanja referenduma o razrešenju predsednika Republike.
Marinković je, u pisanoj izjavi, objasnio da Ustav Srbije od 2006. godine i Zakon o predsedniku Republike propisuju da pre isteka vremena na koje je izabran predsedniku Republike mandat prestaje ako podnese ostavku ili ako bude razrešen.

Razrešenje predsednika Republike može Narodnoj skupštini da predloži najmanje jedna trećina narodnih poslanika, dakle 84 parlamentaraca, ako smatra da je povredio Ustav, a postupak za razrešenje pokreće se većinom glasova svih narodnih poslanika, dakle najmanje 126 parlamentaraca, predočio je Marinković.

Ustavni sud dužan je da u roku od 45 dana od dana kad je pokrenut postupak za razrešenje odluči o tome da li je predsednik Republike povredio Ustav. Ako Ustavni sud odluči da je predsednik Republike povredio Ustav, predsednik Republike se razrešava ako za njegovo razrešenje glasaju dve trećine narodnih poslanika, objasnio je Marinković.

Odgovor na pitanje zašto Aleksandar Vučić pominje referendum o sopstvenom razrešenju, uprkos tako jasnim ustavnim i zakonskim normama koje takav referendum isključuju, Marinković smatra da može dati samo Vučić, ali da se mogu pretpostaviti razlozi za tu „neustavnu ponudu“.

Prema tumačenju profesora, ovo nije prvi put da Vučić čini tu ponudu, iz čega se može zaključiti da on zaista veruje da takva institucionalna mogućnost postoji.

Iz svih tih izjava proizlazi da on zapravo referiše na Ustav Srbije od 1990. godine koji je predviđao mogućnost opoziva predsednika Republike na referendumu, tvrdi Marinković.

Prema odredbama tog ustava, dodao je, Narodna skupština je pokretala postupak ako se o tome izjasni najmanje dve trećine narodnih poslanika, a o opozivu predsednika Republike odlučivali su birači.

Ta „zamena ustava“ samo je još jedna potvrda da se predsednik Republike s prezirom odnosi prema Ustavu Srbije od 2006. godine, onim nad kojim je položio zakletvu, rekao je Marinković.



Omaška u njegovom rezonu svedoči o njegovoj antiinstitucionalnoj, populističkoj prirodi. Naime, on ne može da poima da bi o tome da li je povredio Ustav mogli odlučivati Narodna skupština i Ustavni sud. On smatra da je iznad tih institucija i da jedino može odgovarati građanima Srbije, tvrdi profesor.

Naravno, sve pod uslovom da on odlučuje o tome ko su građani Srbije, s obzirom na sve manipulacije s Jedinstvenim biračkim spiskom, i da on odlučuje o tome kakva će biti svest „odabranih“ građana Srbije, s obzirom na sve manipulacije u medijima s nacionalnom frekvencijom, rekao je Marinković.

Nije isključeno ni da je ideju o savetodavnom referendumu predsednik Republike našao u Zakonu o referendumu i narodnoj inicijativi. Istina, taj zakon predviđa da Skupština može raspisati referendum o pitanju od šireg značaja iz svoje nadležnosti radi pribavljanja mišljenja građana o odluci koja treba da bude doneta u vezi sa tim pitanjem – savetodavni referendum, rekao je Marinković.

Marinković je naveo i da predsednik Republike previđa da Zakon propisuje i da, „prema vrsti akta koji je predmet izjašnjavanja građana, referendum može biti ustavotvorni, zakonodavni ili upravni“.

Nadležnosti Narodne skupštine da pokrene postupak za utvrđivanje odgovornosti predsednika Republike za povredu Ustava, i da glasa o njegovom razrešenju spadaju u knjiške primere pravosudne (tužilačke i sudske) funkcije parlamenta, a pravosudni akti ne mogu biti predmet izjašnjavanja građana na referendumu, dodao je profesor.

Marinković ponavlja da ni slovo ni duh Ustava iz 2006. godine i odgovarajućih zakona ne dopuštaju arbitražni, uključujući tu i savetodavni referendum, na kojem bi građani presuđivali u institucionalnom sporu najviših organa državne vlasti.

Prema mišljenju Marinkovića, izjava predsednika Republike još nešto govori o njegovom načinu vladanja.

Iz nje jasno proizlazi ne samo da ne postoji institucionalni spor u Srbiji, što je opštepoznato budući da je nesporno da predsednikova stranka i njeni sateliti čine nadmoćnu većinu u Skupštini, već i da je predsednik spreman da ga fingira, rekao je Marinković, ilustrujući to izjavom Vučića „Mi ćemo da vam damo 126 glasova za većinu“.

I to sve zarad raspisivanja neustavnog referenduma. Dakle, još jedan primer od Aleksandra Vučića grube zloupotrebe institucija i kršenja našeg najvišeg pravnog akta, koji ga inače obavezuje da sve svoje snage posveti poštovanju i odbrani Ustava i zakona, i da svesno i odgovorno ispunjava sve svoje dužnosti, zaključio je Marinković.


Ovo je malo tehnička rasprava, bespotrebna.

Može se održati pravno neobavezujući referendum o tome.

I da onda, po završetku referenduma, Vučić donese odluku da podnese ostavku na mesto predsednika (što može u svakom trenuku, svakako).
 
Ovo je malo tehnička rasprava, bespotrebna.

Može se održati pravno neobavezujući referendum o tome.

I da onda, po završetku referenduma, Vučić donese odluku da podnese ostavku na mesto predsednika (što može u svakom trenuku, svakako).
дапаче да мора поднесе Оставку..
Оставке,Оставке,Оставке..
Робија,Робија,Букагије,Робија

1736944322269.png


Год Дамн Лажовчине!z:D
 
Ovo je malo tehnička rasprava, bespotrebna.

Može se održati pravno neobavezujući referendum o tome.

I da onda, po završetku referenduma, Vučić donese odluku da podnese ostavku na mesto predsednika (što može u svakom trenuku, svakako).
тренутна превирања у друштву артикулисана су у захтеве који немају везе са положајем Председника.
Тј. имају ако истрага покаже његову умешаност.
У том смислу, саветодавни референдум не значи ништа, осим дистракције, попут станова за млоооде
 
тренутна превирања у друштву артикулисана су у захтеве који немају везе са положајем Председника.
Тј. имају ако истрага покаже његову умешаност.
У том смислу, саветодавни референдум не значи ништа, осим дистракције, попут станова за млоооде

Savetodavni referendum nije ni to.

Pošto Vučić visi bez prestanka po svakojakim medijima i polovinu sopstvenog radnog vremena troši zapravo za popunjavanje tog prostora i onda tako ponekad daje jako glupe izjave ovog i sličnog tipa. Pa tako je izbačena i ideja o tobožnjem referendumu, kojeg najverovatnije u stvarnosti uopšte neće biti (i nije ovo prvi put...možda se ljudi ne sećaju, ali još od 2019. godine se priča o referendumu istog tipa, dakle sad već jedno 5 godina će biti).
 
Savetodavni referendum nije ni to.

Pošto Vučić visi bez prestanka po svakojakim medijima i polovinu sopstvenog radnog vremena troši zapravo za popunjavanje tog prostora i onda tako ponekad daje jako glupe izjave ovog i sličnog tipa. Pa tako je izbačena i ideja o tobožnjem referendumu, kojeg najverovatnije u stvarnosti uopšte neće biti (i nije ovo prvi put...možda se ljudi ne sećaju, ali još od 2019. godine se priča o referendumu istog tipa, dakle sad već jedno 5 godina će biti).
Не дебатујем ја шта саветодавни референдум јесте, а шта није. ;)
 
Inače, mislim da svi ovde zaobilazite jednu suštinu. Kriminalna dela je jako teško dokazati i ljudi na moćnim pozicijama se često trude i da zatiraju sve tragove. Vi svi zaobilazite ovde jednu tako očiglednu komponentu.

Kada Vučić jednog dana ne bude više bio na funkciji, biće potrebno sprovesti istragu da se vidi koliko je zapravo on to zaista radnog vremena potrošio na svojoj funkciji, jer je neuobičajeno mnogo vremena provodio po medijima i pripremama za medije. Kompromitujući dokazi su tu, ima ih, doslovno na tone i tone i izgraditi slučaj protiv Vučića ne bi uopšte bilo previše teško.

Ne bi bilo teško dokazati da je u vreme njegovih mandata Republika Srbija bila oštećeno lice i debelo naplatiti odštetu kojom bi trebalo da iz ličnog džepa da napuni budžetsku kasu. Štaviše, Vučić podizanje takve optužnice po svim izgledima uopšte ni ne očekuje.
 
Zar to nije njegov posao i ustavna funkcija - svuda i na svakom mestu predstavlja Srbiju ....

Ne, ako se dužnosti i obaveze Predsednika Republike trpe negativne posledice po to. Primera radi, nikada u istoriji Srbije (ni u vreme Miloševića, ni u vreme DOSmanlijskih vlasti, pa ni ranije) nisu se stvari toliko sporo odvijale i otezale. Velika vćina rokova se ili probija, ili se se izvršava tek pred istek zakonskog roka. Primera radi, sasvim je danas uobičajeno da posle izbora Vučić imenuje mandatara za sastav vlade nekoliko meseci nakon izbora. Posledica toga nisu pregovori, politička kriza, niti bilo šta takvog formata, već samo to što Vučić ne obavlja svoj posao.

Osim toga i sam Vučić je govorio o tome da radi istraživanja javnog mnjenja 1 sedmično, da ima televizore sa kanalima i koliko često prati svaku emisiju i svaku najmanju reč. Razlog zašto ne stiže uglavnom da se bavi svojim poslom jeste što se bavi uglavnom medijima i sve njegove ostale dužnosti ozbiljno trpe posledice zbog toga. Zato ne stiže da imenuje ljude koje treba, ne stiže ni zakone nakon usvajanja da potpisuje; ništa ne stiže da radi. Njegova efikasnost na poziciji je izuzetno mala, ako zanemarimo medije. Svako ko zna Vučića zna da nije lenj. Zna da ume da bude izuzetno marljiv, pa i da malo spava. Vidno je i da mu zdravlje propada zbog premalo sna.

To bi bilo isto kao da, primera radi, Vučić ode u Vašington i tamo bleji 5 godina i ništa drugo ne radi sem da gostuje po CNN po celi dan sve te godine. Celi svoj mandat, da ni dana ne kroči u Srbiju. I da onda praktično nijedan zakon ne bude potpisan, itd....sve, samo zato što se čovek nikako ne vraća iz SAD. Možeš isto da kažeš da je njegova ustavna funkcija da predstavlja državu i bio bi u pravu, ali njegov posao nije da se uhvati samo jedne nadležnost i u ozbiljnoj meri zapostavlja sve ostale, čime evidentno čini Republiku Srbiju oštećenim licem za vreme trajanja svog mandata, kao što bi bio slučaj i da svih 5 godina provede npr. u Nju Jorku i vrati se tek po isteku mandata.
 
Svaka pozicija i svaka institucija ima svoje zakonske i podzakonske norme, akte koji se moraju poštovati. Sve do nivoa bolnice, škole, mesne zajednice, upravnog odbora bilo kakvog preduzeća i ma koje god kompanije, sve do zezantskog udruženja koja napravi šačica prijatelja. Po istoj logici, možeš i apsolutno svaku poziciju ma gde god ona bila nazvati poslom u struci, ako je osoba pravnik.

Da je pozicija predsednika države nešto što je u struci, značilo bi da je nužni preduslov za kvalifikaciju da osoba prilikom primopredaje kandidature pokaže i svoju diplomu. A nije. Može i seljak sa osnovnom školom da se kandiduje za poziciju Predsednika Republike. Kao što velika većina predsednika u svetu i nisu pravnici, što nisu bili ni Tomislav Nikolić, Boris Tadić, Zoran Lilić ili Dobrica Ćosić.

Mandat predsednika se ne može smatrati radom u struci pravnika.
Ne moze, ali još manje sme onda da se krši to isto što je isti polagao i učio. On prvi treba da poštuje do zadnjeg slova.
 
To je u pocetku bilo SNS krezubi , a ostali imaju zube, a sad ostali nemaju za zubara pa postaju krezubi , a SNS imaju para pa namestaju umetke, dubai, silikoni na lice....zatezanje, jel vidjen neko u vlasti da nije odradio zatezanje lica i usiju musko ili zensko ...svi poceli iz vlasti to da rade, naravno i podrska takodje, mesni odbori...

Свезуби (модерација+другосрбијанери) против крезубих (уствари свих других)

Тако они то виде...:manikir:

"Зашто је крстарица пропала?"
 

Back
Top