Председник Републике изражава државно јединство Србије

Alter_Ego_

Stara legenda
Poruka
86.593
Таб се у некој теми запитао зашто смо оволико подељени.

А ја му одговорио да нас дели председник.

Погледајмо шта каже Устав


Položaj predsednika Republike

Član 111

Predsednik Republike izražava državno jedinstvo Republike Srbije.


Дакле, председник изражава државно јединство Републике Србије.

Замислимо да имамо предсендика који не дели народ. Од кад је дошао, он дели народ по свим питањима на своје и туђе. Тринаест година дели народ по свакм основу. Једнима даје, другима узима. Једни су му у парку други на улици. Једне запољшава, друге отпушта, једне награђује, друге осуђује. Једнима опрашта, друге хапси.


Наранво, сваки председник буде изабран тако што је предложен од стране неке партије на изборима.

Замислимо да изаберемо председника који се уздигне изнад своје партије након избора, и реши да не буде председник само својима, већ свима. И да буде исти према свима. Да не свађа, већ да мири.

Нпр. постави се неко политичко питање. Нпр. приступање ЕУ. Он може и даље да заступа став своје партије,

а може и да се уздигне изнад ускопартијских интереса, па кад га новинари питају:"Шта мислите о приступању СРбије Европској унији",

а он одговори:"Процес приступања и сама одлука о приступању је у надлежности Владе Србије. Плусеви од приступања би били тај тај тај и тај, а минуси би били тај, тај, тај и тај. Ја сам предедник свих, и нећу заузимати једну или другу страну, већ ћу надлежном органу оставити да доноси одлуку о томе, тј. оставићу народу да одлучи референдумом. Моје је да, по свом знању и искуству кажем које су све предности и које су све мане процеса придруживања. Онако како јесте. Све ћу рећи и ништа нећу крити, па нека свако сам одлучи да ли је за или против ЕУ"

И тако по сваком политичком питању. Да народу објасни све детаље политичког питања, али да не заузима страну.
 
Poslednja izmena:
Ако ћемо причати на основу онога што је реалан живот у Србији... Председник Александар Вучић изражава једниство Републике Србије. Али не наше Републике већ његове личне и његове мафије. Као и оних који имају директну корист од система који је он установио. Управо је он поделио Србију на два дела која битишу један поред другог, а истовремен су светлосним годинама међусобно далеко.
 
И тако по сваком политичком питању. Да народу објасни све детаље политичког питања, али да не заузима страну.

Осим ових доленаведених.

Кад ту доноси неку одлуку или обавља неку радњу, ред је да народу образложи зашто је нешто радио и зашто је нешто одлучио. Детаљно да положи рачун шта је и зашто радио.

Nadležnost

Član 112

Predsednik Republike:

1. predstavlja Republiku Srbiju u zemlji i inostranstvu,

2. ukazom proglašava zakone, u skladu s Ustavom,

3. predlaže Narodnoj skupštini kandidata za predsednika Vlade, pošto sasluša mišljenje predstavnika izabranih izbornih lista,

4. predlaže Narodnoj skupštini nosioce funkcija, u skladu sa Ustavom i zakonom,

5. postavlja i opoziva ukazom ambasadore Republike Srbije na osnovu predloga Vlade,

6. prima akreditivna i opozivna pisma stranih diplomatskih predstavnika,

7. daje pomilovanja i odlikovanja,

8. vrši i druge poslove određene Ustavom.

Predsednik Republike, u skladu sa zakonom, komanduje Vojskom i postavlja, unapređuje i razrešava oficire Vojske Srbije.
 
Осим ових доленаведених.

Кад ту доноси неку одлуку или обавља неку радњу, ред је да народу образложи зашто је нешто радио и зашто је нешто одлучио. Детаљно да положи рачун шта је и зашто радио.

Nadležnost

Član 112

Predsednik Republike:

1. predstavlja Republiku Srbiju u zemlji i inostranstvu,

2. ukazom proglašava zakone, u skladu s Ustavom,

3. predlaže Narodnoj skupštini kandidata za predsednika Vlade, pošto sasluša mišljenje predstavnika izabranih izbornih lista,

4. predlaže Narodnoj skupštini nosioce funkcija, u skladu sa Ustavom i zakonom,

5. postavlja i opoziva ukazom ambasadore Republike Srbije na osnovu predloga Vlade,

6. prima akreditivna i opozivna pisma stranih diplomatskih predstavnika,

7. daje pomilovanja i odlikovanja,

8. vrši i druge poslove određene Ustavom.

Predsednik Republike, u skladu sa zakonom, komanduje Vojskom i postavlja, unapređuje i razrešava oficire Vojske Srbije.
Парадоксално али истинито Томислав Николић је био једини претседник по уставу Србије и ни један други.
 
Крене изборна кампања,

а сви кандидати кажу:"Довешћемо фабрике, стране инвеститоре, отворићемо 200 000 нових радних места итд.."

Замислимо кандидата који каже:"Привреда и економија нису у надлежности председника. Економску политику води Влада. Ја на то утицати нећу, јер није у мојој надлежности. Оно што ћу урадити јесте - да ћу на сваку битну економску или фискалну одлуку Владе, народу да образложим које су позитивне стране а које негативне стране једне такве одлуке. ПОтпуно објективно.

А народ, да бира човека који се разуме у материју и који ће, невезано за интересе људи који га окружују, да образложи све плусеве и минусе неке економске одлуке, али који ће апослутно да се уздржи од тога да утиче на своје некадашње партијске колеге (или на други начин повезана лица), већ ће да пусти Владу да доноси одлуке, а он ће на те одлуке утицати, нетако што ће да гура ову или ону одлуку, већ тако што ће о одлуци Владе да прича народу каква је то одлука, шта је Влада желела њоме д апостигне, какве ус могућности за постизање тог циља, и шта ће, највероватније, да се деси након те одлуке.
 
Teoretsko matematičko pitanje , ako svako može biti biran , onda ispada da se svaki gradjanin Srbije može kandidovati za predsednika .
Po matematićkoj logici , ne sme biti potreban nijedan potpis bilo za obdornika , poslanika ili predsednika jer to isključuje mogućnost da svako može biti biran .
Ili ako 6 miliona glasača podelite sa 10 hiljada potpisa onda ne može ono što zakon dozvoljava .
 
Крене изборна кампања,

а сви кандидати кажу:"Довешћемо фабрике, стране инвеститоре, отворићемо 200 000 нових радних места итд.."

Замислимо кандидата који каже:"Привреда и економија нису у надлежности председника. Економску политику води Влада. Ја на то утицати нећу, јер није у мојој надлежности. Оно што ћу урадити јесте - да ћу на сваку битну економску или фискалну одлуку Владе, народу да образложим које су позитивне стране а које негативне стране једне такве одлуке. ПОтпуно објективно.

А народ, да бира човека који се разуме у материју и који ће, невезано за интересе људи који га окружују, да образложи све плусеве и минусе неке економске одлуке, али који ће апослутно да се уздржи од тога да утиче на своје некадашње партијске колеге (или на други начин повезана лица), већ ће да пусти Владу да доноси одлуке, а он ће на те одлуке утицати, нетако што ће да гура ову или ону одлуку, већ тако што ће о одлуци Владе да прича народу каква је то одлука, шта је Влада желела њоме д апостигне, какве ус могућности за постизање тог циља, и шта ће, највероватније, да се деси након те одлуке.
narod ce izbarati samo onoga koji kaze vraticu vam srbijo osmeh na lice i miran san za zdravlje vase dece.

nece kao pokojni fandjo iz zaebancije da ode u vojvodinu i vojvodjanima na slobinim izborima obeca more, a jadni paori poverovase da ce stavrno i dobiti panonsko more.
 
Таб се у некој теми запитао зашто смо оволико подељени.

А ја му одговорио да нас дели председник.

Предполитички примитивци само тако знају да владају над народом.
 
Analiza slavnog svetskog ekonomiste na RTS: Vučićev režim će morati da postane represivniji i da krene ka otvorenoj diktaturi

Jedan od vodećih svetskih ekonomista Branko Milanović objavio je zanimljivu analizu studentskih protesta u Srbiji.

„Kako masovan pokret koji su pokrenuli studenti ulazi u svet politike, tako sve očiglednija postaje činjenica da on u sebi sadrži pristalice svih opcija – od ekstremne nacionalističke desnice do zelenih, socijaldemokrata i proevropskih liberala – a takva heterogena koalicija je neupravljiva i brzo bi se raspršila. Pokret stoga mora da nastavi da igra istu apolitičnu igru kojoj se ne nazire kraj. Ta situacija će u jednom trenutku postati neodrživa i Vučićev režim će morati da postane represivniji i da krene ka otvorenoj diktaturi. Upravo to se dogodilo 1929. godine, kada je kralj Aleksandar I zabranio svaku političku aktivnost i uveo ličnu diktaturu. Na širokoj osnovi zasnovan apolitički pokret na kraju dovodi do dva ishoda: diktature ili haosa. Kako haos ne može da potraje, on u svakom slučaju proizvodi diktaturu“, piše Milanović.


Tekst je objavljen na sajtu RTS-a, pod naslovom „Slom predstavničkog sistema i put u diktaturu (na primeru Srbije)“, a mi ga prenosimo u celosti.

Piše: Branko Milanović

Aktuelna politička kriza u Srbiji verovatno je, po masovnosti uključenih ljudi i rešenosti da se nastavi s borbom, jedan od najznačajnijih događaja u njenoj političkoj istoriji. Međutim, posmatrano sa stanovišta vladavine, to je ponavljanje problema koji muče srpsku politiku otkako se Srbija ponovo pojavila kao nezavisna kneževina, potom kraljevina, u prvoj polovini 19. veka. Srbija je, kao i Argentina i Rusija, da upotrebimo izraz koji je skovao V. S. Najpol, zemlja s kružnom istorijom: isti događaji s različitim protagonistima stalno se ponavljaju, naizgled zauvek. (O kružnoj istoriji Rusije pisao sam ovde.)

Srbijom se i 1825. i 1925. godine upravljalo na potpuno isti način kao danas: autoritarni lider koji koristi kvazidemokratske ili konsultativne alate predsedava klijentelističkim sistemom koji promoviše korupciju na svim nivoima kao način da se obezbedi dovoljna politička podrška. Dva elementa su ključna: autoritarna vladavina i široko rasprostranjeno podmićivanje.

Spram takve pozadine, aktuelni protest predvođen studentima čini se – sa svojim zahtevom za sudskom odgovornošću onih koji su krivi za masovnu korupciju i loše javne radove koji su doveli do smrti petnaest ljudi u novembru – potpuno na mestu. I zaista, kao spontani pokret koji je započet među univerzitetskom omladinom on je takav i bio. Ali kada se protest omasovio, primajući u sebe velike segmente urbane srednje klase, pa čak i neke poljoprivrednike i sindikate, pojavili su se problemi.

Pokret je rano shvatio da može biti uspešan samo ako je potpuno apolitičan, odnosno ako se ne veže ni uz jednu političku grupu ili partiju i ostane izvan predstavničkog sistema. Koliko god da se Vučićev režim ne sviđa mnogima, on i dalje osvaja ili većinu ili više od svih ostalih na svim izborima (Vučić je na uglavnom slobodnim predsedničkim izborima 2022. pobedio svog najbližeg rivala sa 61 odsto u odnosu na 18 odsto, a njegova stranka je na parlamentarnim izborima 2023. osvojila 48 odsto glasova).

Višepartijski sistem u Srbiji se raspada, a najmanje 40 odsto stanovništva nema ko da predstavlja​


Opozicione partije su fragmentirane ideološki i neprestanim borbama za liderstvo. Dakle, postoji snažna nesklonost sadašnjem režimu, pa čak i mržnja prema njemu, ali ta nesklonost se ne može politički iskazati jer je nesklonost opozicionim partijama gotovo podjednaka. Razlozi za irelevantnost opozicionih partija su brojni, ali ne treba zanemariti da su one, u svojim ranijim inkarnacijama, uglavnom bile na vlasti, vodile manje-više isti klijentelistički sistem i patile od korupcije. Vučićev režim je te mane samo zaoštrio. Ukratko, višepartijski sistem u Srbiji se raspada, a najmanje 40 odsto stanovništva nema ko da predstavlja (izlaznost u prethodna dva izborna ciklusa bila je ispod 60 odsto).

Pokret predvođen studentima odlučio je stoga da igra igru antipolitike. Zabranjivao je zastave ili obeležja političkih stranaka, korišćenje stranih zastava (ciljano zastavu EU, koja je u Srbiji veoma nepopularna) i izbegavao je bilo kakvu formalnu organizaciju. Pokret je u protekla tri meseca zaustavio školski sistem, studenti su okupirali univerzitete i išli u duge marševe širom zemlje da pronose svoju poruku, a odluke o daljim koracima donose se, tvrdi se, na studentskim plenumima i direktnim glasanjem (iako se čini da niko ne zna kako se ovo glasanje tačno odvija i da li se odluke donose jednoglasno).


Podrška Slavoja Žižeka i Janisa Varufakisa​


Pokret (kome čak nedostaje i ime) komunicira s javnošću izjavama ili objavama na internetu, koje se čine kao da dolaze s višeg mesta, sa olimpskih visina, i koje štaviše ostaju nepotpisane. Njegove intelektualne pristalice unapredile su ideju narodne (direktne) demokratije neopterećene političkim partijama. Antipolitički aspekt pokreta hvalili su filozofi i analitičari poput Slavoja Žižeka i Janisa Varufakisa.

Ali mada je delovanje izvan političke sfere razlog uspeha ovog pokreta, ono ima suštinski destabilizujući efekat kada se prevede u stvarnu politiku. Sa sadašnjom amorfnom masom, kojoj nedostaje i vidljivo rukovodstvo, pokret nema alate da obaveže vladu i samog Vučića. Pokret stoga više liči na Crvene Kmere nego na poljsku „Solidarnost“. „Solidarnost“ je odmah stvorila strukture rukovodstva i uključila se u pregovore s vladom.

Odluka je bila da pokret ne krene u političko polje i da se ne transformiše u formalnu organizaciju ili političku stranku, bio je istovremeno i blagoslov i prokletstvo. Blagoslov jer samo tako je pokret mogao da se nastavi; prokletstvo jer nikada ne može da formuliše svoje zahteve razumljivim političkim jezikom kako bi poboljšao ili promenio politički sistem.

Za ovo drugo je potrebno da se spusti sa svojih olimpskih visina, transformiše se u hijerarhijsku organizaciju s poznatim vođstvom (nijedan lider se nije pojavio za skoro četiri meseca protesta!), pretvori svoj sadašnji jezik u politički idiom i očekuje, ili se nada, da će politički predstavljati velike segmente nezadovoljnog stanovništva. Ali kada to učini, spušta se na nivo političkih partija u koje se, kao što je već rečeno, ne veruje.

Lekcija kralja Aleksandra​


Dalje, kako ovaj pokret ulazi u svet politike, tako sve očiglednija postaje činjenica da on u sebi sadrži pristalice svih opcija – od ekstremne nacionalističke desnice do zelenih, socijaldemokrata i proevropskih liberala – a takva heterogena koalicija je neupravljiva i brzo bi se raspršila. Pokret stoga mora da nastavi da igra istu apolitičnu igru kojoj se ne nazire kraj.

Ova situacija će u jednom trenutku postati neodrživa i Vučićev režim će morati da postane represivniji i da krene ka otvorenoj diktaturi. Upravo to se dogodilo 1929. godine, kada je kralj Aleksandar I zabranio svaku političku aktivnost i uveo ličnu diktaturu.

Na širokoj osnovi zasnovan apolitički pokret na kraju dovodi do dva ishoda: diktature ili haosa. Kako haos ne može da potraje, on u svakom slučaju proizvodi diktaturu.

Dugoročno gledano, neke od dobrih strana pokreta će verovatno ostati (na način na koji su studentski pokreti iz 1968. transformisali društvene moralne norme), ali kratkoročno ili srednjoročno njegovi politički rezultati biće upravo suprotni onome što se nada da će postići.
 
Analiza slavnog svetskog ekonomiste na RTS: Vučićev režim će morati da postane represivniji i da krene ka otvorenoj diktaturi

Jedan od vodećih svetskih ekonomista Branko Milanović objavio je zanimljivu analizu studentskih protesta u Srbiji.

„Kako masovan pokret koji su pokrenuli studenti ulazi u svet politike, tako sve očiglednija postaje činjenica da on u sebi sadrži pristalice svih opcija – od ekstremne nacionalističke desnice do zelenih, socijaldemokrata i proevropskih liberala – a takva heterogena koalicija je neupravljiva i brzo bi se raspršila. Pokret stoga mora da nastavi da igra istu apolitičnu igru kojoj se ne nazire kraj. Ta situacija će u jednom trenutku postati neodrživa i Vučićev režim će morati da postane represivniji i da krene ka otvorenoj diktaturi. Upravo to se dogodilo 1929. godine, kada je kralj Aleksandar I zabranio svaku političku aktivnost i uveo ličnu diktaturu. Na širokoj osnovi zasnovan apolitički pokret na kraju dovodi do dva ishoda: diktature ili haosa. Kako haos ne može da potraje, on u svakom slučaju proizvodi diktaturu“, piše Milanović.


Tekst je objavljen na sajtu RTS-a, pod naslovom „Slom predstavničkog sistema i put u diktaturu (na primeru Srbije)“, a mi ga prenosimo u celosti.

Piše: Branko Milanović

Aktuelna politička kriza u Srbiji verovatno je, po masovnosti uključenih ljudi i rešenosti da se nastavi s borbom, jedan od najznačajnijih događaja u njenoj političkoj istoriji. Međutim, posmatrano sa stanovišta vladavine, to je ponavljanje problema koji muče srpsku politiku otkako se Srbija ponovo pojavila kao nezavisna kneževina, potom kraljevina, u prvoj polovini 19. veka. Srbija je, kao i Argentina i Rusija, da upotrebimo izraz koji je skovao V. S. Najpol, zemlja s kružnom istorijom: isti događaji s različitim protagonistima stalno se ponavljaju, naizgled zauvek. (O kružnoj istoriji Rusije pisao sam ovde.)

Srbijom se i 1825. i 1925. godine upravljalo na potpuno isti način kao danas: autoritarni lider koji koristi kvazidemokratske ili konsultativne alate predsedava klijentelističkim sistemom koji promoviše korupciju na svim nivoima kao način da se obezbedi dovoljna politička podrška. Dva elementa su ključna: autoritarna vladavina i široko rasprostranjeno podmićivanje.

Spram takve pozadine, aktuelni protest predvođen studentima čini se – sa svojim zahtevom za sudskom odgovornošću onih koji su krivi za masovnu korupciju i loše javne radove koji su doveli do smrti petnaest ljudi u novembru – potpuno na mestu. I zaista, kao spontani pokret koji je započet među univerzitetskom omladinom on je takav i bio. Ali kada se protest omasovio, primajući u sebe velike segmente urbane srednje klase, pa čak i neke poljoprivrednike i sindikate, pojavili su se problemi.

Pokret je rano shvatio da može biti uspešan samo ako je potpuno apolitičan, odnosno ako se ne veže ni uz jednu političku grupu ili partiju i ostane izvan predstavničkog sistema. Koliko god da se Vučićev režim ne sviđa mnogima, on i dalje osvaja ili većinu ili više od svih ostalih na svim izborima (Vučić je na uglavnom slobodnim predsedničkim izborima 2022. pobedio svog najbližeg rivala sa 61 odsto u odnosu na 18 odsto, a njegova stranka je na parlamentarnim izborima 2023. osvojila 48 odsto glasova).

Višepartijski sistem u Srbiji se raspada, a najmanje 40 odsto stanovništva nema ko da predstavlja​


Opozicione partije su fragmentirane ideološki i neprestanim borbama za liderstvo. Dakle, postoji snažna nesklonost sadašnjem režimu, pa čak i mržnja prema njemu, ali ta nesklonost se ne može politički iskazati jer je nesklonost opozicionim partijama gotovo podjednaka. Razlozi za irelevantnost opozicionih partija su brojni, ali ne treba zanemariti da su one, u svojim ranijim inkarnacijama, uglavnom bile na vlasti, vodile manje-više isti klijentelistički sistem i patile od korupcije. Vučićev režim je te mane samo zaoštrio. Ukratko, višepartijski sistem u Srbiji se raspada, a najmanje 40 odsto stanovništva nema ko da predstavlja (izlaznost u prethodna dva izborna ciklusa bila je ispod 60 odsto).

Pokret predvođen studentima odlučio je stoga da igra igru antipolitike. Zabranjivao je zastave ili obeležja političkih stranaka, korišćenje stranih zastava (ciljano zastavu EU, koja je u Srbiji veoma nepopularna) i izbegavao je bilo kakvu formalnu organizaciju. Pokret je u protekla tri meseca zaustavio školski sistem, studenti su okupirali univerzitete i išli u duge marševe širom zemlje da pronose svoju poruku, a odluke o daljim koracima donose se, tvrdi se, na studentskim plenumima i direktnim glasanjem (iako se čini da niko ne zna kako se ovo glasanje tačno odvija i da li se odluke donose jednoglasno).


Podrška Slavoja Žižeka i Janisa Varufakisa​


Pokret (kome čak nedostaje i ime) komunicira s javnošću izjavama ili objavama na internetu, koje se čine kao da dolaze s višeg mesta, sa olimpskih visina, i koje štaviše ostaju nepotpisane. Njegove intelektualne pristalice unapredile su ideju narodne (direktne) demokratije neopterećene političkim partijama. Antipolitički aspekt pokreta hvalili su filozofi i analitičari poput Slavoja Žižeka i Janisa Varufakisa.

Ali mada je delovanje izvan političke sfere razlog uspeha ovog pokreta, ono ima suštinski destabilizujući efekat kada se prevede u stvarnu politiku. Sa sadašnjom amorfnom masom, kojoj nedostaje i vidljivo rukovodstvo, pokret nema alate da obaveže vladu i samog Vučića. Pokret stoga više liči na Crvene Kmere nego na poljsku „Solidarnost“. „Solidarnost“ je odmah stvorila strukture rukovodstva i uključila se u pregovore s vladom.

Odluka je bila da pokret ne krene u političko polje i da se ne transformiše u formalnu organizaciju ili političku stranku, bio je istovremeno i blagoslov i prokletstvo. Blagoslov jer samo tako je pokret mogao da se nastavi; prokletstvo jer nikada ne može da formuliše svoje zahteve razumljivim političkim jezikom kako bi poboljšao ili promenio politički sistem.

Za ovo drugo je potrebno da se spusti sa svojih olimpskih visina, transformiše se u hijerarhijsku organizaciju s poznatim vođstvom (nijedan lider se nije pojavio za skoro četiri meseca protesta!), pretvori svoj sadašnji jezik u politički idiom i očekuje, ili se nada, da će politički predstavljati velike segmente nezadovoljnog stanovništva. Ali kada to učini, spušta se na nivo političkih partija u koje se, kao što je već rečeno, ne veruje.

Lekcija kralja Aleksandra​


Dalje, kako ovaj pokret ulazi u svet politike, tako sve očiglednija postaje činjenica da on u sebi sadrži pristalice svih opcija – od ekstremne nacionalističke desnice do zelenih, socijaldemokrata i proevropskih liberala – a takva heterogena koalicija je neupravljiva i brzo bi se raspršila. Pokret stoga mora da nastavi da igra istu apolitičnu igru kojoj se ne nazire kraj.

Ova situacija će u jednom trenutku postati neodrživa i Vučićev režim će morati da postane represivniji i da krene ka otvorenoj diktaturi. Upravo to se dogodilo 1929. godine, kada je kralj Aleksandar I zabranio svaku političku aktivnost i uveo ličnu diktaturu.

Na širokoj osnovi zasnovan apolitički pokret na kraju dovodi do dva ishoda: diktature ili haosa. Kako haos ne može da potraje, on u svakom slučaju proizvodi diktaturu.

Dugoročno gledano, neke od dobrih strana pokreta će verovatno ostati (na način na koji su studentski pokreti iz 1968. transformisali društvene moralne norme), ali kratkoročno ili srednjoročno njegovi politički rezultati biće upravo suprotni onome što se nada da će postići.
Ništa, moramo biti pametniji.
Samo molim link za taj tekst.
 
Ok je sama analiza, ali mi se ne sviđa što kaže da će morati u diktaturu, jedno su zakonomernosti političkog života, a drugo je to što on kaže da će morati. Bolje da je rekao će ići ka tome, a ne da će to morati.
Moraće da bi sačuvao vlast, a hoće da je sačuva.
Isuviše su to veliki interesi da bi tek tako predao vlast demokratskim putem. Mnogo je tu ljudi kojima se ne menja ovaj sistem.
 
Ok je sama analiza, ali mi se ne sviđa što kaže da će morati u diktaturu, jedno su zakonomernosti političkog života, a drugo je to što on kaže da će morati. Bolje da je rekao će ići ka tome, a ne da će to morati.
Да не црнимо текст је добар али нема он снагу и ауторитет краља Александра да укине парламент и странке и промени унутрашње границе народа на бановине то је свакако резултирало смрћу краља Александра.
Ја бих рекао овде да смо ми били под диктатуром из које полако излазимо.
Студенти су показали да могу функционисати заједно упркос различитим политичким уверењима.

Веоватно да су око ових захтева сви сагласни око владавине права , рада институција , правне државе и корупције.
Када би се приближно неки такви услови стекли могли би се поделити на своје политичке опције на основу подршке својих политичких идеја били би подржани неки више неки мање.

Мене више забрињава циклична историја да из ње изађемо јер прошлост и садашњост дефинишу будућност а ми очигледно исте грешке понављамо падамо испите и вртимо се у круг.
 

Back
Top