Pravoslavni vernici ne bi trebali da vežbaju jogu

Lagerta

Poznat
Moderator
Poruka
7.096

Da li je ona i koliko opasna po našu veru?​

Priznajem da sam laik za vežbe joge, ono malo što sam pokušala me ne kandiduje za stručnjaka po tom pitanju, ali mi logika nekako govori, da vežbe, koje se decenijam praktikuju ne mogu uticati na nečija verska ubeđenja u toj meri da se preobrate u budizam. Mogu te zainteresovati da nešto naučiš, eventualno o toj religiji, ali ne i da joj se prikloniš. Možda ima nekih retkih, izolovanih slučajeva ali su to obično ljudi koji su se već kolebali po pitanju verovanja. A i da je tako, zar se do sad ne bi mnogo ljudi prihvatilo budizma ?
U obaveštenju koje su oni koji su ga videli podelili na društvenim mrežama piše sledeće:

"Molimo vernike parohije gornjokoviljske da ne posećuju časove joge ili slične seanse. Joga je usko vezana za religiju dalekoistočnih naroda i nije nimalo bezazlena već može prouzrokovati duhovne i duševne probleme".

https://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyyy=2019&mm=08&dd=21&nav_id=1580719

Lagerta

Poznat
Moderator
Poruka
7.096
Ja bih samo skrenula pažnju da budizam i joga nemaju nikakve veze.
Joga je moguće i od hinduizma starija i u njega je integrisana. Budizam
je dosta mlađa religija. Jedino što budisti mogu da praktikuju jogu bez
da ih neko zbog toga anatemiše.
"Po mom mišljenju joga je vrsta sporta. Ljudi koji vežbaju u fitnes klubovima vežbaju i jogu. Ja bih jogu povezala sa fizičkom vežbom. Naravno postoji i duhovna strana, ali to je izbor svakog od nas“ rekla je Marina Milić instruktor joge.

Jasna

Legenda
Moderator
Poruka
71.831
"Po mom mišljenju joga je vrsta sporta. Ljudi koji vežbaju u fitnes klubovima vežbaju i jogu. Ja bih jogu povezala sa fizičkom vežbom. Naravno postoji i duhovna strana, ali to je izbor svakog od nas“ rekla je Marina Milić instruktor joge.
Da, upravo je tako. Ako svesno, sa pažnjom i razumevanjem radiš asane
onda uključuješ duhovnu stranu u vežbe. Inače mogu biti puko rastezanje