Quantcast

Pravilna ishrana dece

LokiMacak

Aktivan član
Poruka
1.879
Što manje stvari sa skrobom,šećerom i rafinisanim uljima,a više stvari sa proteinima,doibrim mastima,vitaminima i td.
Inače nemojte ljudi da stavljate decu na neki veganski režim iskhrane jer deca nisu kao odrasli ljudi,njima su potrebni proteini,masti i td iz mesa,jaja i mlečnih proizvoda da se pravilno razvijaju.
 

daco9633

Veoma poznat
Poruka
14.016
Što manje stvari sa skrobom,šećerom i rafinisanim uljima,a više stvari sa proteinima,doibrim mastima,vitaminima i td.
Inače nemojte ljudi da stavljate decu na neki veganski režim iskhrane jer deca nisu kao odrasli ljudi,njima su potrebni proteini,masti i td iz mesa,jaja i mlečnih proizvoda da se pravilno razvijaju.
To su gluposti sto pises..
 

Markoni11

Domaćin
Moderator
Poruka
4.243
Jednostavno, sve biljno, voce, povrce, int. zitarice, mahunarke, orasasti plodovi, moze i malo sira, jogurta. Od mesa jedino riba ponekad, pastrmka, losos, sardine.. To je to.
Sve je to tacno i svi nutricionisti odavno predlazu takav nacin ishrane,ali za odrasle osobe.

Za decu se preporucuje da bar 3 puta nedeljno jedu svinjsko,jagnjece,pilece ili govedje meso.Da bi se kod dece sprecila pojava anemije jer je meso bogato vitaminom grupe B,a posebno vitaminom B12 kojeg nema u namirnicama biljnog porekla, a važan je za izgradnju crvenih krvnih ćelija i rad nervnog sistema..
 

daco9633

Veoma poznat
Poruka
14.016
Sve je to tacno i svi nutricionisti odavno predlazu takav nacin ishrane,ali za odrasle osobe.

Za decu se preporucuje da bar 3 puta nedeljno jedu svinjsko,jagnjece,pilece ili govedje meso.Da bi se kod dece sprecila pojava anemije jer je meso bogato vitaminom grupe B,a posebno vitaminom B12 kojeg nema u namirnicama biljnog porekla, a važan je za izgradnju crvenih krvnih ćelija i rad nervnog sistema..
Ja sam rekao moze ponekad riba, ona je bogata vitaminom B12 i D3. Ali nije neophodno jer se u nasim crevima proizvodi B12 a D3 dobijamo preko sunca.
 

Markoni11

Domaćin
Moderator
Poruka
4.243
Za dobar početak dana, doručak je najvažniji obrok! Deca koja preskaču doručak i odlaze u školu su često pospana, otežano prate nastavu i gube koncentraciju. Kombinujte za doručak mleko, voćni sok, mekinje s mlekom i svežim voćem, hleb od integralnog brašna. Probudite ujutro na vreme vaše dete da u miru doručkuje, kako bi se pripremilo za naporan školski dan.

Idealan obrok u školi treba da bude hranljiv, sa dovoljno kalorija da “nahrani” mozak i omogući obavljanje motoričkih aktivnosti deteta za vreme boravka u školi, ali ne treba biti prekaloričan kako ga višak kalorija ne bi uspavao ili uzrokovao hiperaktivno ponašanje. Proizvodi kao što su slatkiši, grickalice, “brza” hrana i gazirana pića su niske prehrambene vrednosti, sa visokim sadržajem masti i koncentracijom ugljenih hidrata i nikako se ne preporučuju jer mogu uzrokovati prekomernu telesnu težinu. Za užinu pripremite voće i povrće ili sendvič s crnim, integralnim ili pšeničnim hlebom, izbegavajući namaze i prerađeno meso poput raznoraznih salama. Školskoj deci je potreban najmanje jedan bogat mlečni obrok na dan tokom nastave. Na primer, sir boljeg kvaliteta predstavlja odličan izvor kalcijuma.
 

Markoni11

Domaćin
Moderator
Poruka
4.243
Nakon kuvanog i raznovrsnog ručka uvek u kombinaciji sa svežim povrćem, laganiji obrok izmedu ručka i večere jednako je bitan. Za decu školskog uzrasta se inače preporučuje do pet obroka dnevno, tri glavna, doručak, ručak i večera, kao i dva međuobroka. Ishranu pokušajte prilagoditi fizičkim aktivnostima deteta. Voće dobro dođe pre treninga ili između ručka i večere. Kako bi se osigurao dovoljan dnevni unos vitamina, preporučljivo je da vaše dete svakog dana jede voće i povrće

Riba je zbog lake svarljivosti i zbog svoje nutritivne vrednosti neophodna u ishrani deteta. Morska riba sadrži značajne količine joda – izrazito važnog elementa za pravilan rad štitne žlezde. Jod je takođe važan u ishrani male dece za pravilan rast i razvoj, a Omega-3 masne kiseline, koje riba sadrži, odgovorne su za pravilan razvoj mozga i nervnog sistema.

Večera mora biti lagana i hranljiva jer nakon njenog konzumiranja sledi fizička neaktivnost, odnosno san gde je potražnja za energijom umanjena. Najbolje je pojesti ostatke od ručka ili neki laganiji obrok.
 

Top
  Blokirali ste reklame
Dragi prijatelju, nemojte da blokirate reklame - isključite Ad Blocker na Forumu, jer će tako mesto vaših susreta na Krstarici ostati besplatno za korišćenje.