ПРАВА ПРЕДСЕДНИКА РЕПУБЛИКЕ ПО ПРЕСТАНКУ МАНДАТА

Милица

Buduća legenda
Poruka
26.912
IX. ПРАВА ПРЕДСЕДНИКА РЕПУБЛИКЕ ПО ПРЕСТАНКУ МАНДАТА

Право на почасни назив

Члан 34.

Председник Републике коме је престао мандат има право на почасни назив „бивши председник Републике“ и право да присуствује државним свечаностима у складу с протоколом.

Члан 35.

Право на почасни назив „бивши председник Републике“ имају сви председници Републике Србије бирани почев од 9. децембра 1990. године, односно од одржавања првих вишестраначких избора, као и председници Савезне Републике Југославије и председници државне заједнице Србија и Црна Гора који су били из Републике Србије.


Право на накнаду плате

Члан 36.

Бивши председник Републике има право на накнаду плате у износу плате председника Републике док се не запосли или док не испуни услове за пензију по прописима о пензијском и инвалидском осигурању, али највише шест месеци од дана када му је престао мандат.

Право на накнаду плате бившем председнику Републике може да се продужи док он не испуни услове за пензију по прописима о пензијском и инвалидском осигурању, али највише за још шест месеци.

Време у коме остварује право на накнаду плате бившем председнику Републике рачуна се у стаж осигурања у смислу прописа о пензијском и инвалидском осигурању.


Право на враћање на рад

Члан 37.

Бивши председник Републике има право да се у року од три месеца од дана када му је престао мандат врати на рад код послодавца код кога му мирује радни однос због тога што је изабран на функцију председника Републике.


Право на месечно примање по престанку права на накнаду плате

Члан 38.

Бивши председник Републике који се не запосли пре него што му престане право на накнаду плате, има право на месечно примање у износу од 80% плате председника Републике док се не запосли, али најдуже док не испуни услове за пензију по прописима о пензијском и инвалидском осигурању.

Време у коме остварује право на месечно примање бившем председнику Републике рачуна се у стаж осигурања у смислу прописа о пензијском и инвалидском осигурању.


Право на посебно месечно примање

Члан 39.

Ако се бивши председник Републике запосли, а његова плата је мања од 80% плате председника Републике, он има право на посебно месечно примање у износу разлике између 80% плате председника Републике и плате коју прима.

Ако се бивши председник Републике пензионише, а његова пензија је мања од 80% плате председника Републике, он има право на посебно месечно примање у износу разлике између 80% плате председника Републике и пензије коју прима.


Право на Канцеларију

Члан 40.

Бивши председник Републике има право на канцеларијски простор, на саветника, секретара и право на службени аутомобил с возачем (у даљем тексту: Канцеларија) на онолико времена колико је трајао његов мандат председника Републике.

Бивши председник Републике може да користи службени аутомобил с возачем само да би обавио посао у својству бившег председника Републике.

Канцеларијски простор, службени аутомобил и возача обезбеђује Влада, у сагласности с бившим председником Републике.

Саветника и секретара обезбеђује Генерални секретаријат председника Републике на предлог бившег председника Републике.


Рад Канцеларије

Члан 41.

Рад Канцеларије обезбеђује Генерални секретаријат председника Републике.

О трошењу средстава за рад Канцеларије одлучује бивши председник Републике, а наредбодавац за трошење средстава је генерални секретар председника Републике.

Финансијско пословање Канцеларије води Генерални секретаријат председника Републике.


Право на обезбеђење

Члан 42.

Бивши председник Републике има право да га обезбеђују полиција и Војска Србије једну годину по престанку мандата, у складу с прописом Владе.

Обезбеђење може да се продужи ако за то постоје оправдани разлози и ако је бивши председник Републике сагласан с тим.


Остала права по престанку мандата

Члан 43.

Бивши председник Републике има право на дипломатски пасош.

Бивши председник Републике има право на приступ архивама из времена док је био председник Републике.


Положај председника Републике који је разрешен

Члан 44.

Председник Републике који је разрешен нема права која по овом закону има бивши председник Републике.

Народна скупштина може у одлуци о разрешењу председника Републике одредити да председнику Републике који је разрешен припадну поједина или сва права која по овом закону има бивши председник Републике.


Обезбеђивање средстава

Члан 45.

Средства за остваривање права која по овом закону има бивши председник Републике, укључујући и доприносе за обавезно социјално осигурање, обезбеђују се у буџету Републике Србије.


http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/cir/pdf/zakoni/2007/3660-07-cir.zip
 
Тадија је са канцеларијом и ониме што уз њу иде, миран 8 година и неки месец ....,

само не знам да ли у њој може да прима ове што навиру свих ових дана .... :think:

Da neće ''ovi'' sad da menjaju ovaj Zakon? :hahaha:

Ja sam lepo rekao da mogu oni Tadiću da pljunu pod prozor,a oni zapeli ''Tadić puko pa Tadić puko''....

Nije puko! Tek je sada kao bubreg u loju! :D
 
Vratiti Monarhisticko uredjenje,jeftinije je,jer Kralj je jedan i traje duze,vako PreCednik bude i tri meseca,i ladovinka do kraja zivota,a da nije odgovoran ni za sta,jer je radio po ZAKONU koji uglavnom sam napisa!

Draga moja i predraga Kanarinko, i ja sam za kralja oduvek!

Vidi se da smo iste gore list!!! :heart::heart:
 
Нешто ту није јасно. Када Председник Републике да оставку - шта онда? Не може то бити исто као када му нормално престане мандат. Мада, ко зна, али дао је оставку!!! и сва та права му теку од момента када је та оставка ступила на снагу.
 
Нешто ту није јасно. Када Председник Републике да оставку - шта онда? Не може то бити исто као када му нормално престане мандат. Мада, ко зна, али дао је оставку!!! и сва та права му теку од момента када је та оставка ступила на снагу.

Sve je tu jasno, kao beli dan ...., sva prava mu teku osim ako je razrešen dužnosti, a i razrešenima skupština može neka prava ostaviti ... Milutinović, Lilić ...., svo još primaju platu ili penziju, 80%
 
Како коме, Ботулисти, прати радњу фабуле...

Pratim ja.... ha. ha. koliko mogu ..., nego reko dal' si mislio na nekog bivšeg, ili sadašnjeg.

Nego sad vidi ovo, Toma je sadašnji predsednik, ima ofis, kabinet i sve to, a Bota ima pravo u narednih 8 godina na ofis, sekret, štampače .... i sve što uz ofis ide.
I sad Toma na pr., za 4 godine postane bivši i dođe neki treći ....., pa mi kaži, da li bi Toma i Bota pristali, da te 4 godine što će obojica biti bivši, podele neki ofis, kako bi se smanjili troškove države ...?
 
Poslednja izmena:
IX. ПРАВА ПРЕДСЕДНИКА РЕПУБЛИКЕ ПО ПРЕСТАНКУ МАНДАТА











Члан 39.

Ако се бивши председник Републике запосли, а његова плата је мања од 80% плате председника Републике, он има право на посебно месечно примање у износу разлике између 80% плате председника Републике и плате коју прима.

Ако се бивши председник Републике пензионише, а његова пензија је мања од 80% плате председника Републике, он има право на посебно месечно примање у износу разлике између 80% плате председника Републике и пензије коју прима.

Sve su lepo smisli za svoje gooze,a najgore sto je to jedan od retkih prava u ovoj zemlji,koja se od tacke do tacke uvek ispostuje!
Ali ovo mi od svega najvise bode oci! A gnusate se Kralja?Hoce li se dragi Toma odreci ovih privilegija u ime gladnog naroda?Ako se odrekne,pokusacu sve sto sam do sad rekla,i okacicu njegovu sliku o zid trpezarije,slavicu ga ko sto vernici slave svog Sveca!Ne mora meni nista biti bolje nego li sto zivim sad,ali ako se Toma odrekne SVIH privilegija u ime MOG Srpskog narod,tj u njihovu korist,onda ce zasluziti moju naklonost!Ovako,mrka kapa-isti je ko i zuti!
 
Poslednja izmena:
"Puna usta Prava " , a sta ce biti sa "Obavezama" ?
Kao i sa kucom ?!
U "Zlatno doba " dok "neki bivsi ne postadose - bivsi" mogao je da se procita i ovakav tekst :

" " Захтев за оставку Бориса Тадића
Пише: Љубомир Т. Грујић
06 јул 2011


0
Ниједан државни орган, политичка организација, група или појединац не може присвојити сувереност од грађана, нити успоставити власт мимо слободно изражене воље грађана.

2. став члана 2 Устава.

Нико не може вршити државну или јавну функцију која је у сукобу са његовим другим функцијама, пословима или приватним интересима.

1. став члана 6 Устава.

Председник Републике изражава државно јединство Републике Србије.

Члан 111 Устава.

Председник Републике не може обављати другу јавну функцију или професионалну делатност.

Члан 113 Устава.

Приликом ступања на дужност, председник Републике, пред Народном скупштином полаже заклетву која гласи:

„Заклињем се да ћу све своје снаге посветити очувању суверености и целине територије Републике Србије, укључујући и Косово и Метохију као њен саставни део, као и остваривању људских и мањинских права и слобода, поштовању и одбрани Устава и закона, очувању мира и благостања свих грађана Републике Србије и да ћу савесно и одговорно испуњавати све своје дужности.“

3. и 4. став члана 114 Устава.

Борис Тадић, Председник Р. Србије

Народна канцеларија Председника Републике

Масарикова 5/VI

11000 Београд

Предмет: Захтев да Ви, Ваша екселенцијо председниче Републике господине Борисе Тадићу, поднесете безусловну оставку на положај и функцију Председника Републике Србије.

Ви, Ваша екселенцијо председниче Републике господине Борисе Тадићу, непрекидно кршите Устав Републике Србије и Резолуцију УН 1244, делујете супротно трајним интересима Републике Србије, вековним опредељењима Српског народа, јединству, суверенитету и територијалној целовитости Републике Србије.

На основу Устава и ради његовог поштовања (Преамбула, Чланови 1 – 3, 6, 8, 10, 13, 16, 18, 19, 21, 23, 25, 26, 27, 37-39, 43, 46, 50 – 56, 97 – 99, 108, 109, 111, 112, 114, 115, 117, 118, 122 – 124, 194), нас 1548 држављана Републике Србије смо јавно у току 49 дана потписали следећи захтев Вашој екселенцији председниче Републике господине Борисe Тадићу:

Захтевамо господинe Борисe Тадићу да до 1. септембра 2011. године поднесете оставку на функцију и положај председника Републике Србије, а aко то не учините, захтеваћемо да Народна скупштина, без одлагања, спроведе по Уставу поступак Вашег разрешења положаја и функције председника Републике Србије.

О Б Р А З Л О Ж Е Њ Е

I. Доказ неуставности Вашег полагања председничке заклетве

Ви сте, господине Борисе Тадићу, били обавештени и као председник Републике и као председнички кандидат о неуставној припреми избора за председника Р. Србије још 25. децембра 2007. год. писмом (с једним потписником) Народној скупштини (1), које Вам је било тада и достављено и у коме Вам је било објашњено да су избори били припремљени на неуставан начин јер нису били припремљени да се спроведу на целој територији Р. Србије – на целој територији Косова и Метохије равноправно и слободно за све држављане Р. Србије. Замољени сте били као Председник Републике да се рокови помере да би се избори организовали у потпуном складу с Повељом УН и Уставом.

Потом Вам је било директно упућено то писмо 4. јануара 2008. год. са осамнаест потписника (из Аустралије, Француске, Немачке, САД, Србије и Уједињеног Краљевства), с предлогом да се одложе избори (за највише 60 дана) да би се Р. Србија обратила УН да јој омогуће да организује и спроведе безбедно слободне изборе на целом Косову и Метохији равноправно за све своје држављане (2).

У писму (с једним потписником) Вама, господине Борисе Тадићу, и господину Томиславу Николићу, као председничким кандидатима у другом кругу, од 31. јануара, 2008. год. (3), ви сте били замољени да тражите пре одржавања другог изборног круга поништавање председничких избора и расписивање нових у потпуном складу с Уставом. Тада је указано да: „Сваки од вас двојице ко то не учини тиме сам себе потпуно дезавуише да може да буде уставни председник Р. Србије“.

Упркос тој заклетви и Ваше свести да су председнички избори били неуставни, да нису била поштована уставна и људска права свих држављана Р. Србије на Косову и Метохији, Ви нисте поднели још оставку да би се расписали и спровели избори за председника Р. Србије у складу с Уставом

У допису (с једним потписником) Вама, господине Борисе Тадићу, од 7. фебруара, 2008. год. (4), Ви сте били замољени да откажете своје инаугурисање јер „оно не испуњава основни услов а то је да избори буду организовани и спроведени у складу с Уставом и Резолуцијом Народне скупштине“. Истовремено Вам је скренута пажња на следеће: „Од тог избора ће да зависи и ваљаност Ваше председничке заклетве: да ли се подноси после овог неуставног изборног процеса, или после новог, у потпуности спроведеног према Уставу и Резолуцији Народне скупштине.“ То Вам је било поновљено у допису (5) Народној скупштини од 12. фебруара, 2008. год. (са 10 потписника из Француске, Канаде, Немачке САД, Србије и Шведске). У њему је тражено од Скупштине да откаже Ваше инаугурисање пошто то нисте Ви учинили, а да би се расписали и спровели избори по Уставу.

Упркос свему томе, Ви, господине Борисе Тадићу, сте прихватили да положите јавно Председничку заклетву (Члан 114 Устава):

Заклињем се да ћу све своје снаге посветити очувању суверености и целине територије Републике Србије, укључујући и Косово и Метохију као њен саставни део, као и остваривању људских и мањинских права и слобода, поштовању и одбрани Устава и закона, очувању мира и благостања свих грађана Републике Србије и да ћу савесно и одговорно испуњавати све своје дужности,

Упркос тој заклетви и Ваше свести да су председнички избори били неуставни, да нису била поштована уставна и људска права свих држављана Р. Србије на Косову и Метохији, Ви нисте поднели још оставку да би се расписали и спровели избори за председника Р. Србије у складу с Уставом. Тиме сте прекршили Члан 52 Устава да Сваки пунолетан, пословно способан држављанин Републике Србије има право да бира, и погазили сте саму Председничку заклетву. Ви сте на противуставан начин преузели положај и функцију председника Републике Србије 2008. године.

II. Доказ Вашег непрекидног јавног кршења Устава потчињавањем функције председника Републике интересима једне политичке странке и њене коалиције

i. Ви, господине Борисе Тадићу, сте председник Републике. Председник Републике Србије не може да обавља другу јавну функцију или професионалну делатност (Члан 6 и Члан 115 Устава). Функција председника политичке странке није у оквиру делатности председника Републике које су прописане Уставом (Члан 112 и Члан 113). Устав не дозвољава да председник Републике буде председник политичке странке.

Ви, господине Борисе Тадићу, сте председник политичке странке, конкретно Демократске странке. Ви непрекидно делујете супротно Уставу. Ви стално потчињавате функцију председника Републике интересима и политичким ставовима те странке и својим личним. Тиме Ви драстично кршите и Члан 111 Устава о томе да председник Републике изражава државно јединство Р. Србије и Члан 114 Устава да Председник поштује и штити Устав.Ви не можете да изражавате, нити изражавате, државно јединство Републике Србије. Ви, господине Борисе Тадићу, зато не испуњавате основни услов да будете председник Републике Србије.

ii. Носилац предизборне листе врши јавну функцију. Та функција није у оквиру делатности председника Републике које су прописане Уставом (Члан 112 и Члан 113).

Тиме сте јавно кршили Устав, потчинили положај, функције и ауторитет председника Републике страначким интересима. Експлоатисали сте углед и значај председника Републике за њене и сопствене интересе

Ви, господине Борисе Тадићу, сте председник Републике. Устав председнику Републике не дозвољава да буде носилац предизборне листе (Члан 6, Члан 112, Члан 113 и Члан 115 Устава). Ви, господине Борисе Тадићу, сте били носилац предизборних листи („За европску Србију – Борис Тадић“).


Nastavak ovog teksta je na :

http://forum.krstarica.com/showthread.php/482321-ZAHTEV-ZA-OSTAVKU-TADIC-BORISA

A i ovde ima jos po nesto o :
http://www.slobodanjovanovic.org/2010/12/24/nebojsa-bakarec-otvoreno-pismo-borisu-tadicu/
 
Poslednja izmena:

Back
Top