Postoji li ikakva mogućnost izbegavanja indoktrinacije u školama?

sanja*

Drevna Kornjača
Poruka
8.704
Nametnuta su nam dva predmeta pomoću kojih se vrši aktivno mozgoispiranje:
- veronauka, kojom se vrši verska indoktrinacija
- građansko, kojim se vrši politička indoktrinacija


kako zaštititi pravo deteta da NE BUDE indoktrinirano, kad mu sistem NAMEĆE indoktrinaciju?

Da se razumemo - nisam ja ni za ukidanje građanskog, ni za ukidanje veronauke, samo smatram da je veronauci mesto u bogomoljama, a građanskom vaspitanju u sedištima stranaka.


Palo mi je na pamet da se osnuje nekakva građanska inicijativa za ukidanje indoktrinacije u školama.
Pa sad - ako bi inicijativa uspela, onda bi građansko i veronauka bili izbačeni iz škola.

A ako ne bi uspela - onda bi to samo po sebi bilo dokaz besmislenosti građanskog vaspitanja, pa bi na osnovu toga mogli biti ukinuto.
A onda samo ostaje da prepustimo borbu za ukidanje veronauke dogmaticima koji su za građansko :D

.....

Upisalo mi dete srednju, i ja sva srećna gledam lepa postignuća na sajtu škole i mislim, eto, dete mi na pravom putu - i onda naletim na veselo pisanije o tome kako učenici koji idu na građansko već treći put učestvuju na edukaciji o evropskim integracijama.

"Toкoм oбукe, кoja трaje oд мaртa дo мaja, учeници ћe бити у прилици дa сaзнajу вишe o нaстaнку и структури Eврoпскe униje, o врeднoстимa кoje сe нeгуjу у oквиру EУ, кao и o прeднoстимa и тeшкoћaмa кoje Србиjу чeкajу у прoцeсу eврoпских интeгрaциja.

Taкoђe, учeници ћe, тoкoм oбукe, пoсeтити Дoм Нaрoднe Скупштинe Рeпубликe Србиje, кao и другe институциje кoje сe бaвe eврoпским интeгрaциjaмa и имaћe прилику дa рaзгoвaрajу сa држaвним звaничницимa кojи рaдe у oвoj oблaсти."

:eek:

Dakle, u zemlji u kojoj još uvek nije bilo referenduma po pitanju ulaska u EU - decu uče o blagodetima i nužnosti proevropskih integracija.
Dakle - ŠKOLUJU BUDUĆE GLASAČE kako bi na referendumu zaokružili "za".
yebeš mi sve ako to nije PRAVI razlog odugovlačenja s primanjem - čekaju da građansko iškoluje dovoljan broj mozgoispranih koji će glasati ZA.


I tako ja, prilikom popunjavanja onog prijavnog lista za upis, sve sa svojim detetom sedim i jedno pola sata meditiram buljeći u ona dva kvadratića od kojih jedan treba popuniti iksićem, da bi odlučio na koji ćeš izborni.

Prolazi jedna profanka, i ja je tugaljivo pitam "Izvin'te, a jel može Ni veronauka Ni građansko?"
A ona kaže: "Pa MORA nešto, gospođo, to vam je IZBORNI predmet."
A ja ću, opet tugaljivo-molećivim tonom: "Al moj IZBOR bi najradije bio da ne izaberem ...Ja bih, ako može, da izbegnem bilo koju vrstu indoktrinacije."

Na to se ona osmehne, kao, s razumevanjem, pa kaže:
"Aha! nema problema, ako ste ateisti može da ide na građansko."

:dash:


Da pišem neki prigovor?
Al kome?
 
kako zaštititi pravo deteta da NE BUDE indoktrinirano, kad mu sistem NAMEĆE indoktrinaciju?

Dati mu novce za uzinu, 350 sa krompirom i 2 jogurta, i objasniti mu da taj cas treba da provede u pekari ili na svezem vazduhu.
Funkcionise, ja probo.
Iz tih "predmeta" nema ocena, pa nema nikakve potrebe da deca 45 minuta duze nego sto treba udisu memlu i slusaju gluposti.
Ni potrebe ni obaveze. Samo kliknes na "ignore".
 
A koliko uopšte ljudi misliš da će te podržati? (u procentima)
(koliko je još ljudi piljilo u te kvadratiće pola sata?)

Indoktrinacija uspeva ako si utopljen u određenu grupaciju u okviru društva, a dete će ti u svakom slučaju biti izloženo i jednoj i drugoj grupi školskih kolega (koji idu na jedan od ta dva predmeta) četiri godine. Osim toga, nije više malo, može samo da bira koju indoktrinaciju želi, kroz par meseci nećeš znati ni gde je, da li ima sedmi čas ili vileni negde po gradu
 
Indoktrinacija uspeva ako si utopljen u određenu grupaciju u okviru društva, a dete će ti u svakom slučaju biti izloženo i jednoj i drugoj grupi školskih kolega (koji idu na jedan od ta dva predmeta) četiri godine. Osim toga, nije više malo, može samo da bira koju indoktrinaciju želi, kroz par meseci nećeš znati ni gde je, da li ima sedmi čas ili vileni negde po gradu

moje dete bi najradije neizabralo (ne iz istih razloga kao ja - nego jer je to čas manje :p )

Inače, mislim da potcenjuješ poguban uticaj

@TUTU:

]Hvala ti ko bratu na ideji!
Al jel neće tako da nakupi neopravdane?
Ocene nema, al se izostanak piše?
 
Dati mu novce za uzinu, 350 sa krompirom i 2 jogurta, i objasniti mu da taj cas treba da provede u pekari ili na svezem vazduhu.
Funkcionise, ja probo.
Iz tih "predmeta" nema ocena, pa nema nikakve potrebe da deca 45 minuta duze nego sto treba udisu memlu i slusaju gluposti.
Ni potrebe ni obaveze. Samo kliknes na "ignore".

Ne znam koliko je to pametno. Jedan decko iz moje skole je ostao neocenjen iz gradjanskog i morao je polagati iz nekih knjizurina.

Ako neko ne zeli da slusa jedan od ta dva predmeta nek jednostavno stavi slusalice u usi i slusa neku muziku ili pak vesti... :telefon:

Ipak mislim da je na izbornima tog tipa, iz kojih ocena ne ulazi u prosek, potrebnija kaciga nego slusalice. Nasa veronauka se sastojala iz toga da onaj ko hoce da slusa, slusa ( obicno neke (ne)zanimljive pricice ili ako je neki vazan datum, pomenemo zasto je to tako), a onaj veci deo koji ne zeli da slusa, radi bilo sta drugo (obicno gadjanje necim, guranje, crtanje grafita i kojekakvih natpisa). :hahaha:
 
Nametnuta su nam dva predmeta pomoću kojih se vrši aktivno mozgoispiranje:
- veronauka, kojom se vrši verska indoktrinacija
- građansko, kojim se vrši politička indoktrinacija


kako zaštititi pravo deteta da NE BUDE indoktrinirano, kad mu sistem NAMEĆE indoktrinaciju?

Da se razumemo - nisam ja ni za ukidanje građanskog, ni za ukidanje veronauke, samo smatram da je veronauci mesto u bogomoljama, a građanskom vaspitanju u sedištima stranaka.


Palo mi je na pamet da se osnuje nekakva građanska inicijativa za ukidanje indoktrinacije u školama.
Pa sad - ako bi inicijativa uspela, onda bi građansko i veronauka bili izbačeni iz škola.

A ako ne bi uspela - onda bi to samo po sebi bilo dokaz besmislenosti građanskog vaspitanja, pa bi na osnovu toga mogli biti ukinuto.
A onda samo ostaje da prepustimo borbu za ukidanje veronauke dogmaticima koji su za građansko :D

.....

Upisalo mi dete srednju, i ja sva srećna gledam lepa postignuća na sajtu škole i mislim, eto, dete mi na pravom putu - i onda naletim na veselo pisanije o tome kako učenici koji idu na građansko već treći put učestvuju na edukaciji o evropskim integracijama.



:eek:

Dakle, u zemlji u kojoj još uvek nije bilo referenduma po pitanju ulaska u EU - decu uče o blagodetima i nužnosti proevropskih integracija.
Dakle - ŠKOLUJU BUDUĆE GLASAČE kako bi na referendumu zaokružili "za".
yebeš mi sve ako to nije PRAVI razlog odugovlačenja s primanjem - čekaju da građansko iškoluje dovoljan broj mozgoispranih koji će glasati ZA.


I tako ja, prilikom popunjavanja onog prijavnog lista za upis, sve sa svojim detetom sedim i jedno pola sata meditiram buljeći u ona dva kvadratića od kojih jedan treba popuniti iksićem, da bi odlučio na koji ćeš izborni.

Prolazi jedna profanka, i ja je tugaljivo pitam "Izvin'te, a jel može Ni veronauka Ni građansko?"
A ona kaže: "Pa MORA nešto, gospođo, to vam je IZBORNI predmet."
A ja ću, opet tugaljivo-molećivim tonom: "Al moj IZBOR bi najradije bio da ne izaberem ...Ja bih, ako može, da izbegnem bilo koju vrstu indoktrinacije."

Na to se ona osmehne, kao, s razumevanjem, pa kaže:
"Aha! nema problema, ako ste ateisti može da ide na građansko."

:dash:


Da pišem neki prigovor?
Al kome?

Jednostavno,pobeci sa svakog casa,osim prvog i kad je zakljucivanje,realno nas ne upisuju :mrgreen:
 
Upisalo mi dete srednju, i ja sva srećna gledam lepa postignuća na sajtu škole i mislim, eto, dete mi na pravom putu - i onda naletim na veselo pisanije o tome kako učenici koji idu na građansko već treći put učestvuju na edukaciji o evropskim integracijama.



:eek:

Dakle, u zemlji u kojoj još uvek nije bilo referenduma po pitanju ulaska u EU - decu uče o blagodetima i nužnosti proevropskih integracija.
Dakle - ŠKOLUJU BUDUĆE GLASAČE kako bi na referendumu zaokružili "za".
yebeš mi sve ako to nije PRAVI razlog odugovlačenja s primanjem - čekaju da građansko iškoluje dovoljan broj mozgoispranih koji će glasati ZA.

Ne bih rekla da je tako u svim skolama. Zavisi od skole i od profesora.
Meni je gradjansko predavao profesor psihologije, matorac koji je procitao knjiga koliko svi ostali profesori zajedno nisu. Em smo od njega svasta ucili, nevezano za predmet, em smo diskutovali o mnogim stvarima koje ulaze u plan i program nastave gradjanskog vaspitanja. Diskusije nisu bile ni na koji nacin politicki usmerene. Gledali smo dokumentarne filmove predvidjene planom i programom, uglavnom drustveno (ali ne i politicki) angazovane, i diskutovali o njima.
Zaista ne mogu da se pozalim ni na jedan cas koji je imao bilo kakav politicki prizvuk.
Kao sto rekoh, zavisi i od profesora i od skole. ;)
 
Nastava građanskog vaspitanja i veronauke u Prvoj beogradskoj gimnaziji je tako parcipirana da u njima nema mesta indoktrinaciji. Iz prostog razloga što profesori znaju da niko ne shvata njihov predmet ozbiljno i da deci njihovi časovi treba da predstavljaju svojevrsni odmor i predah od ostalih časova. Obično se tako organizuju da na časovima gledaju lepe, umetničke filmove, kao što su: ''Sibirski berberin'' Nikite Mihalkova, ''Solaris'' Andreja Tarkovskog, itd...

Uostalom, deca više nisu toliko naivna te da poveruju tako olako u ono što im profesori pričaju, što je pravilo koje važi ne samo za ove predmete, već i mnoge druge, zahtevnije i važnije.
 
Evo, da se i ja, kao neko sa skorijim iskustvom učenja ( mada to i nije pravi izraz za taj predmet) građanskog, javim. U osnovnoj mi je taj predmet bio sasvim OK - naučila sam ponešto, razgovarali smo, i, što je najvažnije, nije bilo nekog nametanja stavova. Očekujem srednju.
Za veronauku čujem da nije bilo mesta za indoktrinaciju, pošto su svakog časa bežali, sa sve nastavnicom.
 
U osnovnoj nisam imala ni veronauku ni gradjansko, u gimnaziji mi je bilo potpuno svejedno na sta cu da idem, ali su nam starije generacije savetovale da idemo na veronauku jer to uglavnom predaju neki, kako da se izrazim a da me ne razumete pogresno, 'dobri ljudi' koji ce nas pustati da radimo sta hocemo. I tom logikom sam izabrala veronauku, prve 2 god mi je predavao diiivan profesor, veronauka nam bila sedmi cas, ne znam da li smo sve ukupno 3 casa imali za te 2 godine :lol: posle nam u trecoj promenili profesora i taj nas je smarao pa smo cesce imali casove, ali u svakom slucaju smo imali mnogo manje casova od ovih sa gradjanskog :lol:
 
hocemo casove i predmete koji govore o seksu, polno-prenosivim bolestima i ekologiju!!!!

Zar se ekologoija ne uci iz biologije?
Mi smo je na prirodnom smeru ucili...

Ne znam da li je u vasoj skoli bilo nedovoljno predavanja o seksu i polnim bolestima, ali nas su brate udavili sa tim tokom skolovanja... sto rece doc, jos samo da su prakticno prikazali i eto :lol:
 
U osnovnoj nisam imala ni veronauku ni gradjansko, u gimnaziji mi je bilo potpuno svejedno na sta cu da idem, ali su nam starije generacije savetovale da idemo na veronauku jer to uglavnom predaju neki, kako da se izrazim a da me ne razumete pogresno, 'dobri ljudi' koji ce nas pustati da radimo sta hocemo. I tom logikom sam izabrala veronauku, prve 2 god mi je predavao diiivan profesor, veronauka nam bila sedmi cas, ne znam da li smo sve ukupno 3 casa imali za te 2 godine :lol: posle nam u trecoj promenili profesora i taj nas je smarao pa smo cesce imali casove, ali u svakom slucaju smo imali mnogo manje casova od ovih sa gradjanskog :lol:

A moji su na veronauku morali redovno da dolaze, bar kod prvog profesora. On je bio baš strog - držao im je predavanja i ispitivao ih, a morali su i da pišu. Sećam se da nam je jednom došao na zamenu i pričao o svešteničkim odorama - od čega se sve sastoje i kakvi tipovi postoje. :lol: A na početku i na kraju časa molitva je bila obavezna. Posle njega je došao neki dobri čikica, kog su toliko izšikanirali, da je sam prestao da dolazi na časove. :lol: Ybt, šta su mu sve radili jadnom - nije smeo ni da se žali jer bi onda morao da drži časove, a ove moje ukor baš i ne bi smirio. Ovako bi on lepo upisao u dnevnik da je održao čas i svi bi bili srećni i zadovoljni. :D
 
A moji su na veronauku morali redovno da dolaze, bar kod prvog profesora. On je bio baš strog - držao im je predavanja i ispitivao ih, a morali su i da pišu. Sećam se da nam je jednom došao na zamenu i pričao o svešteničkim odorama - od čega se sve sastoje i kakvi tipovi postoje. :lol: A na početku i na kraju časa molitva je bila obavezna. Posle njega je došao neki dobri čikica, kog su toliko izšikanirali, da je sam prestao da dolazi na časove. :lol: Ybt, šta su mu sve radili jadnom - nije smeo ni da se žali jer bi onda morao da drži časove, a ove moje ukor baš i ne bi smirio. Ovako bi on lepo upisao u dnevnik da je održao čas i svi bi bili srećni i zadovoljni. :D


Tri prethodne godine isao sam na gradjansko i smarao se, ovi sa veronauke bezali, onog popa boli uvce. I sad se upisem na gradjansko i odmah prve nedelje, prvi cas dolazi novi pop i kaze "Znam sta je bilo pre, ali ovo je cetvrta godina ja sam novi profesor i sada nema toga. Svaki cas molitva i zanimljivi filmici o tome kako rok sadrzi tekstove koji ispiru mozak i tome slicno." Ja sam bre nevernik, izabrao veronauku samo da bih bezao sa nje, a onda ispadne ovako. A najgore je sto ne mogu da se vratim na gradjansko. Ako nista drugo ceka me cela godina svadjanja s popom i pobijanja njegovih verovanja i cele biblije. Moglo bi ipak da mi bude zabavno.
 
^ slicna situacija i ja kada sam isao u srednju
drugarica pocela da ubedjuje popa kako je muzika ona koju pustaju DJ's umetnost, super ovo ono, a on njoj: to je uzas,to nije muzika,itd... i od celog casa veronauke raspravljali samo njih dvoje o tome ,a mi ostali sta da rdimo nego igramo karte ili sta vec... Ja sam inace isao na g'adjansko,ali kad je na bolovnaju gradjansko onda idemo na versko i obrnuto...
 

Back
Top