Pomoc oko istraživačkih zadataka vezanih za djelo "Derviš i smrt"

NinoBellov

Početnik
Poruka
2
Potrebna mi je pomoć oko sljedećih pitanja, vjerujem da će ona mnogima koristiti u budućnosti (a prije svega meni u sadašnjosti XD)

1. Kojoj vrsti, žanru i rodu pripada djelo ,,Derviš i smrt“?

2. Koji je vremenski i prostorni okvir u kojem se vrši radnja?

3. Navedi temu djela.

4. Poglavlja romana počinju ajetima iz ,,Kur'ana“. Kakav je smisao takvih citata?

5. Opiši ambijent u kojem se nalazi tekija.

6. Derviš Ahmed Nurudin započinje pripovijedanje kao zapis o sebi. Kakav je umjetnički domet time postignut?

7. Izloži detalje verbalne i neverbalne komunikacije između Nurudina i lijepe kadinice.

8. Zašto Nurudin dozvoljava da se sa teme o Harunu, pređe na temu o Hasanu?

9. Obrazloži unutrašnji konflikt u Nurudinu – dervišu, odnosno u Nurudinu – bratu.

10. Zašto Derviš odbija Hasanov predlog da se Harunu omogući bijeg iz tvrđave?

11. Od koga Nurudin saznaje da je Harun ubijen i kakve emocije su ga, kao brata, preplavile?

12. Zbog čega se i Derviš obreo u zatvoru?

13. Šta je Nurudin učinio za Mulu Jusufa, a kako je on uzvratio Nurudinu?

14. Kako se Mula Jusuf ponaša nakon zla koje je učinio? Objasni.

15. Koga Ahmed upoznaje na kraju i kakvu simboliku nosi taj susret?

16. Kako se radnja zaokrugljuje u jedan ciklus, život vječni, poput onoga o kojem Derviš propovijeda vjernicima u tekiji?

17. Opiši Nurudinova razmišljanja o životu, smrti, o običnom čovjeku i o onima koji su na vlasti.

18. Posljednje poglavlje počinje istim ajetom kojim i prvo, što doprinosi cikličnoj strukturi romana, odnosno – završetak je i početak. Obrazloži simboliku datog postupka u cilju definisanja ideje djela. Ideju, zatim, dovedi u vezu sa naslovom djela.

19. Odaberi pet citata iz djela i objasni u čemu je umjetnička ljepota istih
 
Mogu ovoliko da ti pomognem https://biblioteka.elektronskaknjiga.com/dervis_i_smrt.php

tu ti je knjiga u pdf formatu, ukoliko nemaš štampano delo, pa čitaj.

Čak i da ti odgovori neko na sva pitanja (ni da hoću ne bih mogao, pošto nisam pročitao), ko što neće, tako ne bi pomogao ni tebi ni nekome u budućnosti, jer je sva poenta lektire da se vidi kako ti razmišljaš, a ne da prepišeš tuđe misli i dobiješ prolaznu ocenu.

Zato knjigu u ruke i čitaj. Ili nemoj, izađi časno kao pravi muškarac i dobij jedinicu, ništa strašno. Ali uvek budi iskren, prema profesoru, a pre svega prema sebi
 

Back
Top