Quantcast

Pogresna skola.

fosilvaso

Buduća legenda
Moderator
Poruka
27.719
Koliko ja znam, predmeti za prijemne ispite su opsti. Kod nas, posle medicinske skole se ne moze upisati elektrotehnicki fakultet, masinski, gradjevinski, Fpn (samo socijalni rad i socijalna politika moze), turizam i pomorski fakultet. Ja za ovo kada sam upisivao nisam znao. Jednostavno mi je srednja skola unijela neku paranoju i mislim da jos neke fakultete, koji mene interesuju, necu moci upisati.
?? Citiram npr. ETF u Beogradu: ".. Opšti uslovi
Za upis u prvu godinu osnovnih akademskih studija mogu da konkurišu svi koji imaju završenu četvorogodišnju srednju školu. Svi obrazovni profili su prohodni za upis na Elektrotehnički fakultet......"
https://www.prijemni.rs/elektrotehnicki-fakultet/beograd/84/upis
 

cronnin

Iskusan
Moderator
Poruka
5.375
Pa npr u Bogosloviji se ne uci a u mnogim skolama gde je ima je marginalna, za neke je ekstremno vazna za neke nije
Математика је важна за сваког појединца, најпре због логике. Богословија није факултет где се логика ставља у први план, већ вера. Што се њих тиче ко довљно верује може да помери и планину, тако да их не бих мешао са математиком. Имају они довољно своје философије и без математике.
 

Peconi123

Aktivan član
Poruka
1.815
Математика је важна за сваког појединца, најпре због логике. Богословија није факултет где се логика ставља у први план, већ вера. Што се њих тиче ко довљно верује може да помери и планину, тако да их не бих мешао са математиком. Имају они довољно своје философије и без математике.
ja ih ne mesam sa matematikom samo kazem da je ne uce
a matematika razvija logiku donekle u nekim oblastima i zadacima koji se ne rade u redovnoj nastavi, a pgotovo u srednjoj neces razviti logiku od ucenja integrala trigonometrije i diferencijalnih jednacina
 

cronnin

Iskusan
Moderator
Poruka
5.375
ja ih ne mesam sa matematikom samo kazem da je ne uce
a matematika razvija logiku donekle u nekim oblastima i zadacima koji se ne rade u redovnoj nastavi, a pgotovo u srednjoj neces razviti logiku od ucenja integrala trigonometrije i diferencijalnih jednacina
Наравно да хоћеш. Огромна је разлика између мозга који зна да решава проблеме са једном непознатом и оног који разуме решавање проблеме са две непознате и визеулизацију тога.

То што си навео, све зависи како учиш. На контролном се дају задаци, а они се раде шаблонски. Петица на томе не гарантује да је ученик разумео суштину и да зна то да примени, а то треба да буде циљ.

Зато је наше школство тренутно пропало, јер ученици мисле да ако ЗНАЈУ напамет гомиле шаблона, да тиме заслужују петицу, и аутоматски своде сврху образовног система на то. Са друге стране се жале да има превише учења напамет, а не желе да прихвате да су они главни кривци за то.
 

Peconi123

Aktivan član
Poruka
1.815
Наравно да хоћеш. Огромна је разлика између мозга који зна да решава проблеме са једном непознатом и оног који разуме решавање проблеме са две непознате и визеулизацију тога.

То што си навео, све зависи како учиш. На контролном се дају задаци, а они се раде шаблонски. Петица на томе не гарантује да је ученик разумео суштину и да зна то да примени, а то треба да буде циљ.
Sve se uci sablonski i jedna nepoznata i sa dve nepoznate nema tu nikakve logike, logika je npr oni testovi inteligencije i tako neki " zadaci" koji kao sto rekoh niko ne uci u skoli
Znam za mnogo sposobnih i inteligentnih koji su imali lose ocene iz matematike i vukovce koji su za svakodnevni zivot totalno izgubljeni ne mogu da shvate neke realne zivotne situacije
 

cronnin

Iskusan
Moderator
Poruka
5.375
Sve se uci sablonski i jedna nepoznata i sa dve nepoznate nema tu nikakve logike, logika je npr oni testovi inteligencije i tako neki " zadaci" koji kao sto rekoh niko ne uci u skoli
Није реч о шаблону, већ да ли си разумео механику иза тог шаблона.

Znam za mnogo sposobnih i inteligentnih koji su imali lose ocene iz matematike i vukovce koji su za svakodnevni zivot totalno izgubljeni ne mogu da shvate neke realne zivotne situacije
То нису битни примери.

Висока интелигенција не гарантује заинтересованиост за материју. Не може неко да има високу оцену из математике у средњој школи, ако на часовима не слуша и чита стриопве, а не вежба пред тест. Тај ће да добије 1, а ако је екстремно интелигентан и мало је пратио на часовима, можда 3.

Са друге стране неинтелигентан човек може да седне и да научи одређене процедуре напамет за 5, али ће након добијања високе оцене на тесту да их заборави у року од седам дана. Управо то су главни проблеми масовног школовања, оцењивања и тестирања.

Ти овде мешаш оцену са разумевањем, а разумевање са знањем.
 

Peconi123

Aktivan član
Poruka
1.815
Није реч о шаблону, већ да ли си разумео механику иза тог шаблона.


То нису битни примери.

Висока интелигенција не гарантује заинтересованиост за материју. Не може неко да има високу оцену из математике у средњој школи, ако на часовима не слуша и чита стриопве, а не вежба пред тест. Тај ће да добије 1, а ако је екстремно интелигентан и мало је пратио на часовима, можда 3.

Са друге стране неинтелигентан човек може да седне и да научи одређене процедуре напамет за 5, али ће након добијања високе оцене на тесту да их заборави у року од седам дана. Управо то су главни проблеми масовног школовања, оцењивања и тестирања.

Ти овде мешаш оцену са разумевањем, а разумевање са знањем.
Ja ti samo kazem da matematika moze malo da razvije logiku, ali i dalje se ne slazem da oblasti koje sam naveo pomazu u tome
Isto tako postoji mnogo toga sto se ne uci u skoli a razvija logiku i onda to mozes da upotrebis
 

cronnin

Iskusan
Moderator
Poruka
5.375
Ja ti samo kazem da matematika moze malo da razvije logiku, ali i dalje se ne slazem da oblasti koje sam naveo pomazu u tome
Isto tako postoji mnogo toga sto se ne uci u skoli a razvija logiku i onda to mozes da upotrebis
Свака област ће да помогне. Ако се мозак не вежба, он се слабо развија у датом смеру. Тригонометрија, интеграли и диференцијали су алати за решавање реалних физичких проблема. Као што си за обичне проблеме (нпр. запремина коцке) морао да научиш бројеве и једначину са једном непознатом, сада мораш да научиш нове алате да би могао да вежбаш мозак на комплексијим проблемима. Ако се вечно задржиш на коцки, лопти, ваљку и купи, и мозак ће ти остати на том нивоу.

Суштина није у томе да знаш алгоритам напамет. То може скоро свако да постигне за контролни ако жели. Поента је да разумеш позадину тога и да знаш када, где и како да примениш те диференцијалне једначине за решавање неког проблема.
 

fosilvaso

Buduća legenda
Moderator
Poruka
27.719
Pa da, u pravu si. Ne znam sta mi je bilo, nisam razmisljao i sada se kajem...
Nisi jedini! Zato je svojevremeno Šuvar 'izmislio' Usmereno Obrazovanje sa OPŠTE prve dve godine srednje škole. Tada si se tek u trećem razredu odlučivao za struku. Nije isto ako to radiš sa 15 ili 17 godina. Ali smo onda imali samo DVE godine stručnog obrazovanja pa je ukinuto!
 

Jijijiji

Početnik
Poruka
19
Nisi jedini! Zato je svojevremeno Šuvar 'izmislio' Usmereno Obrazovanje sa OPŠTE prve dve godine srednje škole. Tada si se tek u trećem razredu odlučivao za struku. Nije isto ako to radiš sa 15 ili 17 godina. Ali smo onda imali samo DVE godine stručnog obrazovanja pa je ukinuto!
Jeste. Roditelji su mi tako isli u skolu. Smatram da je tako bolje, jer te dvije godine, opsteg obrazovanja, su kljucne u odabiru. Sazrenes. A ne sa 14 godina da biras.
 

Top
  Blokirali ste reklame
Dragi prijatelju, nemojte da blokirate reklame - isključite Ad Blocker na Forumu, jer će tako mesto vaših susreta na Krstarici ostati besplatno za korišćenje.