Pažnja i nestrpljenje

Paula

black cat
Moderator
Poruka
28.294
Deca danas, posebno mislim na ove koji su sad u osnovnoj školi, imaju lošiju koncentraciju nego deca nekada. Je li to tačno ili nije?
Deluje da budući da rastu uz elektronske uređaje, da su navikli na brzinu sadržaja koji se menjaju, posebno na tik toku.
To su generacije koje praktično od svoje prve ili druge godine života su gledale mobilne ili tablete.
Deluje mi da su nestrpljivi, nepažljivi.

Kako nastavnici, ali i roditelji, da to makar malo ublaže, izmene? Šta raditi?
Ili se pomiriti sa tim i prilagoditi nastavu novom sklopu ličnosti ove kako ih zovu alfa generacije rođene posle 2010? (ili one pre njih)


Copy_of_Creating_a_culture_of_creativity_-_IG_stories.png
 
Posto su naucili na ekran, nema potrebe za zivim nastavnikom.Predavanja prilagodjena brzim menjanjem sadrzaja preko interneta
Nastavnici su neophodni. Škola je važna, i zbog socijalizacije. Ali je pitanje koje metode da koriste.
Na primer, sin mi kaže da im nastavnik geografije daje da svi rešavaju test preko mobilnog, rekao im gde da se povežu svako na svom mobilnom, treba da štikliraju tačne odgovore na testu i za to su dobili ocene. Njima kul.

Staromodni nastavnici koji vole mnogo da pričaju, a ne naglašavaju suštinu im ni malo ne drže pažnju.
 
Deca danas, posebno mislim na ove koji su sad u osnovnoj školi, imaju lošiju koncentraciju nego deca nekada. Je li to tačno ili nije?
Deluje da budući da rastu uz elektronske uređaje, da su navikli na brzinu sadržaja koji se menjaju, posebno na tik toku.
To su generacije koje praktično od svoje prve ili druge godine života su gledale mobilne ili tablete.
Deluje mi da su nestrpljivi, nepažljivi.

Kako nastavnici, ali i roditelji, da to makar malo ublaže, izmene? Šta raditi?
Ili se pomiriti sa tim i prilagoditi nastavu novom sklopu ličnosti ove kako ih zovu alfa generacije rođene posle 2010? (ili one pre njih)


Copy_of_Creating_a_culture_of_creativity_-_IG_stories.png
nema dugog nego ograničiti koliko je realno moguće pristup uređajima.
ova pojava je u kategoriji zavisnosti, i treba to tako i shvatiti.
znači odvikavanje, i stimulacija košćenja "korisnih" delova ovih novih "tehnologija".
dodatnu pažnju usmeriti na čitanje.
čak bih insistirao na av sadržajima koji su nominalno "dosadni" - dugi kadrovi i složene, a ne proste rečenice.
 
Skoro sam završila EMI kurs (English as a medium of instruction) i na njemu su posebno obraćali pažnju na elektronske metode u nastavi.

Znači, nužno je povremeno koristiti npr mentimetar, da oni kao predvide tačno rešenje glasanjem pa se onda gleda grafik tačnih i pogrešnih oscena itd..
Dakle, drži se pažnja korišćenjem raznih sajtova
 
Nastavnici su neophodni. Škola je važna, i zbog socijalizacije. Ali je pitanje koje metode da koriste.
Na primer, sin mi kaže da im nastavnik geografije daje da svi rešavaju test preko mobilnog, rekao im gde da se povežu svako na svom mobilnom, treba da štikliraju tačne odgovore na testu i za to su dobili ocene. Njima kul.

Staromodni nastavnici koji vole mnogo da pričaju, a ne naglašavaju suštinu im ni malo ne drže pažnju.
nastavnika geografije otpustiti.
 
nema dugog nego ograničiti koliko je realno moguće pristup uređajima.
ova pojava je u kategoriji zavisnosti, i treba to tako i shvatiti.
znači odvikavanje, i stimulacija košćenja "korisnih" delova ovih novih "tehnologija".
dodatnu pažnju usmeriti na čitanje.
čak bih insistirao na av sadržajima koji su nominalno "dosadni" - dugi kadrovi i složene, a ne proste rečenice.
čitanje knjiga recimo
ali moji vole da čitaju knjige u elektronskoj formi
 
Možda sve to ima i svoju dobru stranu. Na primer, daje se pažnja bitnim stvarima, a manje bitnim se deca ne dave.

Ja sam imala jedno predavanje četvrtacima, zvala me učiteljica mog sina, i spremila sam prezentaciju. Stavila sam puno slika, pričala sam o obnovljivim izvorima energije i astrohemiji, oni su bili fascinirani slikama, i diskusijom, jer sam ih uvlačila da nagađaju šta je tačno, šta su čuli, šta misle, šta je čista energija, šta nije, šta misle da je efikasno, šta nije, i oni su baš lepo učestvovali, svi se javljali, potpuno interaktivno. Za to naravno da ne bih imala volju svaki čas, jedno je kada dođeš tako jednom, ali opet, ide se ka interaktivnoj nastavi.
 
Možda sve to ima i svoju dobru stranu. Na primer, daje se pažnja bitnim stvarima, a manje bitnim se deca ne dave.

Ja sam imala jedno predavanje četvrtacima, zvala me učiteljica mog sina, i spremila sam prezentaciju. Stavila sam puno slika, pričala sam o obnovljivim izvorima energije i astrohemiji, oni su bili fascinirani slikama, i diskusijom, jer sam ih uvlačila da nagađaju šta je tačno, šta su čuli, šta misle, šta je čista energija, šta nije, šta misle da je efikasno, šta nije, i oni su baš lepo učestvovali, svi se javljali, potpuno interaktivno. Za to naravno da ne bih imala volju svaki čas, jedno je kada dođeš tako jednom, ali opet, ide se ka interaktivnoj nastavi.
šta je to interaktivna nastava. ovde si navela uspešan primer predavanja- prezentacije. to nije loše da nekog zainteresuješ, ali da bi taj nešto naučio potrebno je da ode kući i dobro prouči temu - kako - knjige, lične beleške, analiza....
 
šta je to interaktivna nastava. ovde si navela uspešan primer predavanja- prezentacije. to nije loše da nekog zainteresuješ, ali da bi taj nešto naučio potrebno je da ode kući i dobro prouči temu - kako - knjige, lične beleške, analiza....
to što pričaš je studiozan pristup
sad, oni su tek 4. razred, i ne znam tačno od kada to primenjivati. Ja sam recimo tek nakon osnovne škole imala takav pristup, u osnovnoj sam samo učila u školi, pa šta mi ostane u glavi :).. dobro nisam bila stalno odličan, ali sam dobila volju da učim tek od moje 15. godine. I to baš kada sam dublje počela da ulazim u stvari. Sad, ne znam koja je to granica.

Recimo, rešavanje zadataka iz matematike može dati bolju pažnju..
 
nazalost, alfa-generacija je prva u istoriji koja ce biti komplet pripremljena za sve oblike manipulacije i kontrole nad covecanstvom.
Prve rezultate vec vidimo , posebno na zapadu.
pa to "buljenje" u telefon ih dodatno vuče u nekrtičnu zavisnost od svega što dobiju kao informaciju tim putem.
ne znam za vas al ja se trudim da napravim dobru distancu prema tome.
 
Danas je sve brzina i trenutni rezultat. Količina informacija kojom su bombardovani najmlađi je ogromna ali sve se to zaboravi vrlo brzo.
Evo primjer, od djevera klinac dobio trojku iz lektire i ja pitam koja lektira on gleda u mamu, ona kaže ma nije je ni čitao ja mu prepričala u par rečenica da može učestvovati na času (jer se lektira više ne piše, kao što su prijašnje generacije) jer nema on strpljenja da sjedi i čita knjigu od 150 stranica 🙄
Po meni je to grozno, prave se od djece nesposobnjakovići.
 
Danas je sve brzina i trenutni rezultat. Količina informacija kojom su bombardovani najmlađi je ogromna ali sve se to zaboravi vrlo brzo.
Evo primjer, od djevera klinac dobio trojku iz lektire i ja pitam koja lektira on gleda u mamu, ona kaže ma nije je ni čitao ja mu prepričala u par rečenica da može učestvovati na času (jer se lektira više ne piše, kao što su prijašnje generacije) jer nema on strpljenja da sjedi i čita knjigu od 150 stranica 🙄
Po meni je to grozno, prave se od djece nesposobnjakovići.
čitanje je bitno, da
uči strpljenju
tu se ne sme sa decom popuštati, lektiru moraju da čitaju, slažem se.
 
to što pričaš je studiozan pristup
sad, oni su tek 4. razred, i ne znam tačno od kada to primenjivati. Ja sam recimo tek nakon osnovne škole imala takav pristup, u osnovnoj sam samo učila u školi, pa šta mi ostane u glavi :).. dobro nisam bila stalno odličan, ali sam dobila volju da učim tek od moje 15. godine. I to baš kada sam dublje počela da ulazim u stvari. Sad, ne znam koja je to granica.

Recimo, rešavanje zadataka iz matematike može dati bolju pažnju..
Tako je. meni je stariji takođe 4.ti razred. jeste da sam naveo studiozni pristup, ali kad će se prebaciti na isti kad nemaju nikakav stimulans, niti im je ko pokazao da idu u tom pravcu.
da, matematika, igranje šaha i srpski - naročito akcenat na poznavanje reči i njihovog značenja.
umesto telefona ja sa svojom decom pričam o svemu i svačemu, da bih im proširio vidike van sveta av "zabavnih" informacija.
deca su nam ko u pinokiju u luna parku, daj da ih ne pretvorimo u magarce
 
nazalost, alfa-generacija je prva u istoriji koja ce biti komplet pripremljena za sve oblike manipulacije i kontrole nad covecanstvom.
Prve rezultate vec vidimo , posebno na zapadu.
Sve zavisi kako se usmeravaju.

Ja sam na primer iznenađena reakcijama drugara mog starijg klinca koji je sada peti.
Vrlo su kritični prema svemu, i to vuku iz kuće. A i učiteljica h tako učila. Moj mali sve dovodi u pitanje. Kaže ima drugara koji veruju da čovek nije bio na mesecu, pita me o tome, oni o svemu pričaju.

Čak, kada me pitao o Bogu, sam mi reče da je pristup "ne znam" najpošteniji, jer je teško opredeliti se, posebno za nekog ko je dete. itd...
A njegov najbolji drug je išao sa roditeljima na more na Adu Bojanu, i bili 3 nedelje u kampu na nudističkoj plaži. Dete je tako kul, ne prima se ni na šta, otvoreno za sve, kaže sin teško ga je isprovocirati, a zezaju se na sve što se govori nekritički, eto već u petom.. dakle, kuća, porodica.
 
pa to "buljenje" u telefon ih dodatno vuče u nekrtičnu zavisnost od svega što dobiju kao informaciju tim putem.
ne znam za vas al ja se trudim da napravim dobru distancu prema tome.
i ja.........ne samo da se trudim vec kategoricno odbijam svaku elektroniku koja mi apsolutno nije potrebna.......radi pomodarstva, naprimer.
Ne zeleci, dosao sam u posed jednog japanskog hajtek-automobila opremljen svim mogucim senzorima , navigacijama, vestackim upravljanjem, satelitskim navodjenjem, infracrvenim kamerama, automatskim kocnicama....................i napravio sudar ..........prvi u mojoj decenijskoj vozackoj karijeri.
Vozio sam godinama i keca koji se raspadao, nijedan deo na njemu nije bio ispravan a od elektronike je imao jedino radio koji zbog lose antene nije nikada radio.................i nikada nisam imao ni najmanji sudar, ogrebotinu................
I kako onda mogu biti ljubitelj savremenih tehnologija kad sa njima imam samo stete a mnogo je toga opasno i po zivot. Posebno, psiholoski uticaj mas-medija preko interneta.
 
i ja.........ne samo da se trudim vec kategoricno odbijam svaku elektroniku koja mi apsolutno nije potrebna.......radi pomodarstva, naprimer.
Ne zeleci, dosao sam u posed jednog japanskog hajtek-automobila opremljen svim mogucim senzorima , navigacijama, vestackim upravljanjem, satelitskim navodjenjem, infracrvenim kamerama, automatskim kocnicama....................i napravio sudar ..........prvi u mojoj decenijskoj vozackoj karijeri.
Vozio sam godinama i keca koji se raspadao, nijedan deo na njemu nije bio ispravan a od elektronike je imao jedino radio koji zbog lose antene nije nikada radio.................i nikada nisam imao ni najmanji sudar, ogrebotinu................
I kako onda mogu biti ljubitelj savremenih tehnologija kad sa njima imam samo stete a mnogo je toga opasno i po zivot. Posebno, psiholoski uticaj mas-medija preko interneta.
tehnologija je jako bitna i potrebna. niko ovde to ne osporava. naprotiv.
sporno je pogrešno robovanje istoj.
 
Sve zavisi kako se usmeravaju.

Ja sam na primer iznenađena reakcijama drugara mog starijg klinca koji je sada peti.
Vrlo su kritični prema svemu, i to vuku iz kuće. A i učiteljica h tako učila. Moj mali sve dovodi u pitanje. Kaže ima drugara koji veruju da čovek nije bio na mesecu, pita me o tome, oni o svemu pričaju.

Čak, kada me pitao o Bogu, sam mi reče da je pristup "ne znam" najpošteniji, jer je teško opredeliti se, posebno za nekog ko je dete. itd...
A njegov najbolji drug je išao sa roditeljima na more na Adu Bojanu, i bili 3 nedelje u kampu na nudističkoj plaži. Dete je tako kul, ne prima se ni na šta, otvoreno za sve, kaže sin teško ga je isprovocirati, a zezaju se na sve što se govori nekritički, eto već u petom.. dakle, kuća, porodica.
ali nisu sva deca taka. Znam i neke koji sa 10 godina razgovaraju kao da im je 30. Mislim, ne valja brzo odrasti. Dete ti je ko voce..........ako stimulises brzo sazrevanje , gubi kvalitet.
Previse informacija u malom decjem mozgu suzava prostor za prirodna saznanja koja dete treba samo da otkrije , po svom "sablonu" , jer dete nije robot pa da odredjene stvari shvata kao druga deca. Izuzetno je vazno stvaranje sopstvene licnosti, karaktera. Time se obezbedjuje napredak drustva .
A pogledaj danas sta je vreme informatike donelo covecanstvu ? Kazi mi ime , danas aktuelnog, makar jednog kompozitora, slikara, naucnika, pronalazaca..............kalibra Leonarda, Tesle, Kiri, Betovena, Balzaka...............nema ih, jer ne postoji induvidualitet, ne postoji raznovrsnost karaktera, razlicitost pogleda na svet, ......svi svet gledaju istim ocima, ocima koje su mas-mediji projektovali po istom sablonu.........ljudi pretvoreni u robote sposobni samo u zoni profesije ........bez visestranog pogleda na svet, bez umetnosti, bez emocija......................"bez mozga". Politicki posmatrano, "idealan covek".
 
Nastavnici su neophodni. Škola je važna, i zbog socijalizacije. Ali je pitanje koje metode da koriste.
Na primer, sin mi kaže da im nastavnik geografije daje da svi rešavaju test preko mobilnog, rekao im gde da se povežu svako na svom mobilnom, treba da štikliraju tačne odgovore na testu i za to su dobili ocene. Njima kul.

Staromodni nastavnici koji vole mnogo da pričaju, a ne naglašavaju suštinu im ni malo ne drže pažnju.
Nastavnici nisu neophodni.To je atavizam proslosti .Ta "ekran-telefon" generacija je asocijalna u nasem klasicnom smislu seoskog prela i izleta sindikalne podruznice, ali su vrlo komunikativni preko fejsa, i ostalih modaliteta internet druzenja.Nastava ide kao E-learning, ili Distance Learning, ili im dajes PBL (problem based learning) gde potenciras "brain-storm"
 
Nastavnici nisu neophodni.To je atavizam proslosti .Ta "ekran-telefon" generacija je asocijalna u nasem klasicnom smislu seoskog prela i izleta sindikalne podruznice, ali su vrlo komunikativni preko fejsa, i ostalih modaliteta internet druzenja.Nastava ide kao E-learning, ili Distance Learning, ili im dajes PBL (problem based learning) gde potenciras "brain-storm"
brain storm na temu kim kardašijan i baka prase
 

Back
Top