Tuzni_patak
Elita
- Poruka
- 18.247
Razlika izmedju dva eksperimenta...
Eksperiment 1:
Veverici se stavlja nagrada u obliku lešnika na kraju staze od raznih prepreka....
Jedna veverica je mudrica , a druga je skočko , snažna...
Mudrica smišlja kako da predje prepreke, kao da nalikuje malo i prestižu.
Skočko hoće , ulaz/izlaz, znači najbrže da dodje do lešnika.
Karakteristični detalj se desio ovako. Dok je mudrica pokušavala da okolnim putem dodje do nagrade, skočko je jednostavno uspuzao i zbog jakog skoka odmah skočio na postolje i uzeo lešnik....
Medjutim kad je stavljena ogrlica na stub izmedju postolja i zemlje , opet je pokušavao da doskoči , čak je preko okolne kuće koja je jako daleko skočio i doskočio na postolje....
Da je eksperiment od početka bio precizno zamišljen , ne bi se desilo da ne bude postavljena ogrlica i otpala bi druga putanja za uzimanje lešnika...
Eksperiment 2:
Šljuka ima običaj u prirodi da grančicom nabada crve u drvetu i tako se hrani...
Stavljen je u ćup nagradni obrok u mini korpu koja se ne može dohvatiti i negde u sobi i bakarna žica....
Šljuka nalazi bakarnu žicu i proba da natakne korpu, ali ne ide...
šljuka dolazi do zida gde je već izbušena mala rupa u koju ona stavlja grančice dok se odmara ili igra, ubacuje bakarnu žicu i savija je pod pravim uglom....
Tako dobija kuku , dolazi do ćupa i navlači korpicu i izvlači je....
-Razlika izmedju ova dva eksperimenta i klasične dresure je što se kod dresure stalnim prisustvom kazna/nagrada kreira refleks kod zamorčeta (bez obzira da li je životinja ili čovek)
---------------------------------------------------------------------------
Šta je vama interesantno kod ovih eksperimenata i šta zaključujete....
Ja ću recimo reći sledeće....
Kod Eksperimenta -1-
-Da se nije desila omaška eksperimentatora , ne bi postojala motivacija "skočka" .
-Gledam na to kao na slučajnost može da se gleda kao promašaj ili kao prilika.
-Zatim kao primer različite motivacije različitih jedinki.
-Zatim da je za agresivni tip jedinke motivacija bolje da bude kradja , snaga, nego razmišljanje , praćenje...
-Da je uvek bitna motivacija...da bi postojala evolucija, iako se čini da sama evolucija postoji nezavisno od motivacije....Ako ne postoji motivacija pri izboru partnera , partneri se neće preterano pažljivo birati , pa neće postojati evolucija , što je naravno nemoguće jer je "prirodno" uvek birati, i uvek se lečiti i uvek braniti....Znači da vratim na motiv , uvek postoji motivacija....
Kod eksperimenta -2-
-Percepcija jedinke zavisi od navika i priučenog tj. od načina života...
-Razmišljanje se razlikuje od učenja i pamćenja što se u ovom slučaju ne proba PIG metodom ,pokušaja i greške već se pre akcije pretpostavlja šta će se desiti (imaginacija kod ptica....diskutabilno za današnjicu, osim ako svaku procenu ili predikciju ne shvatite kao jedan proces imaginacije)
-tako bi išlo refleks-navika-pamćenje-učenje-imaginacija-razmišljanje
-složeniji procesi očekuju ne samo da u centru pažnje bude predmet oblikovanja već i razni delovi okoline....
Prevedeno na ljude...
Motivacija može biti prosta, usluga za uslugu, hleb na ruke....
Motivacija može biti složena , kao propust , ukazana prilika koja mora pokazati hijararhijski prednost da bi duže trajala...
..........sad malo vi......
Eksperiment 1:
Veverici se stavlja nagrada u obliku lešnika na kraju staze od raznih prepreka....
Jedna veverica je mudrica , a druga je skočko , snažna...
Mudrica smišlja kako da predje prepreke, kao da nalikuje malo i prestižu.
Skočko hoće , ulaz/izlaz, znači najbrže da dodje do lešnika.
Karakteristični detalj se desio ovako. Dok je mudrica pokušavala da okolnim putem dodje do nagrade, skočko je jednostavno uspuzao i zbog jakog skoka odmah skočio na postolje i uzeo lešnik....
Medjutim kad je stavljena ogrlica na stub izmedju postolja i zemlje , opet je pokušavao da doskoči , čak je preko okolne kuće koja je jako daleko skočio i doskočio na postolje....
Da je eksperiment od početka bio precizno zamišljen , ne bi se desilo da ne bude postavljena ogrlica i otpala bi druga putanja za uzimanje lešnika...
Eksperiment 2:
Šljuka ima običaj u prirodi da grančicom nabada crve u drvetu i tako se hrani...
Stavljen je u ćup nagradni obrok u mini korpu koja se ne može dohvatiti i negde u sobi i bakarna žica....
Šljuka nalazi bakarnu žicu i proba da natakne korpu, ali ne ide...
šljuka dolazi do zida gde je već izbušena mala rupa u koju ona stavlja grančice dok se odmara ili igra, ubacuje bakarnu žicu i savija je pod pravim uglom....
Tako dobija kuku , dolazi do ćupa i navlači korpicu i izvlači je....
-Razlika izmedju ova dva eksperimenta i klasične dresure je što se kod dresure stalnim prisustvom kazna/nagrada kreira refleks kod zamorčeta (bez obzira da li je životinja ili čovek)
---------------------------------------------------------------------------
Šta je vama interesantno kod ovih eksperimenata i šta zaključujete....
Ja ću recimo reći sledeće....
Kod Eksperimenta -1-
-Da se nije desila omaška eksperimentatora , ne bi postojala motivacija "skočka" .
-Gledam na to kao na slučajnost može da se gleda kao promašaj ili kao prilika.
-Zatim kao primer različite motivacije različitih jedinki.
-Zatim da je za agresivni tip jedinke motivacija bolje da bude kradja , snaga, nego razmišljanje , praćenje...
-Da je uvek bitna motivacija...da bi postojala evolucija, iako se čini da sama evolucija postoji nezavisno od motivacije....Ako ne postoji motivacija pri izboru partnera , partneri se neće preterano pažljivo birati , pa neće postojati evolucija , što je naravno nemoguće jer je "prirodno" uvek birati, i uvek se lečiti i uvek braniti....Znači da vratim na motiv , uvek postoji motivacija....
Kod eksperimenta -2-
-Percepcija jedinke zavisi od navika i priučenog tj. od načina života...
-Razmišljanje se razlikuje od učenja i pamćenja što se u ovom slučaju ne proba PIG metodom ,pokušaja i greške već se pre akcije pretpostavlja šta će se desiti (imaginacija kod ptica....diskutabilno za današnjicu, osim ako svaku procenu ili predikciju ne shvatite kao jedan proces imaginacije)
-tako bi išlo refleks-navika-pamćenje-učenje-imaginacija-razmišljanje
-složeniji procesi očekuju ne samo da u centru pažnje bude predmet oblikovanja već i razni delovi okoline....
Prevedeno na ljude...
Motivacija može biti prosta, usluga za uslugu, hleb na ruke....
Motivacija može biti složena , kao propust , ukazana prilika koja mora pokazati hijararhijski prednost da bi duže trajala...
..........sad malo vi......