Отцепљење Косова изведено супротно међународном праву!

Poruka
9.002
Да рашчистимо, једном за свагда....

https://www.politika.rs/scc/clanak/488733/Otcepljenje-Kosova-izvedeno-suprotno-medunarodnom-pravu

Суд је преформулисао питање које је упутила Генерална скупштина УН, тако да избегне да се уопште о том проблему изјашњава и одлучио је да је Декларацију о независности Косова донела група грађана, а не Скупштина Косова. „Ако је то тачно и ако је тако донета та декларација, то значи да су ту декларацију донела неовлашћена лица и да је, према томе, било могуће да донесу одлуку и да је Приштина главни град Тексаса и да то заиста са становишта међународног права не значи ништа, јер ту материју међународно право не регулише”, оценио је Кошутић. Он је истакао да Међународни суд правде није одговорио на оно што је од њега тражено, а сврха захтева је била да утврди да ли је декларација о независности привремених органа у Приштини у сагласности са међународним правом.

Отцепљење Косова изведено супротно међународном праву​

На Трибини библиотеке у САНУ представљена је књига „Сецесија са становишта унутрашњег и међународног права и њене политичке последице: Зборник радова са научног скупа одржаног 3. јула 2020. године”, коју је уредио академик Коста Чавошки
677z381_SANU-D.-Jevremovic.jpg

САНУ (Фото Д. Јевремовић)
Проглашење независности такозваног Косова је противно међународном праву, а Међународни суд правде није се изјаснио да ли је декларација о независности у складу са међународним правом, речено је у Српској академији наука. У САНУ је одржана Трибина библиотеке на којој је представљена књига „Сецесија са становишта унутрашњег и међународног права и њене политичке последице: Зборник радова са научног скупа одржаног 3. јула 2020. године”, коју је уредио академик Коста Чавошки.
У зборнику је објављено 17 радова, који, по речима приређивача Косте Чавошког, представљају темељиту анализу самог појма сецесије и суверенитета државе који се њоме нарушава. Чавошки је рекао да савремено међународно право не познаје право на сецесију и додао да се територијални идентитет држава експлицитно штити нормама међународног права. Кад је реч о иступању федералних јединица из федерације, у добро уређеним федерацијама такво право не постоји, истакао је Чавошки, преноси Спутњик. Важеће међународно право не допушта ни отцепљење националних мањина од дате државе, јер према декларацији о правима лица који припадају националним или етничким, верским или језичким мањинама, зајамчено им је право на заштиту њиховог идентитета и уживање властите културе и исповедање и коришћење језика приватно и јавно, без уплитања било каквог облика дискриминације.


„Али се ништа у овој декларацији не сме тумачити да допушта било какву делатност супротну циљевима и начелима Уједињених нација, укључујући и суверену једнакост, територијални интегритет и политичку независност држава. Све ове одредбе су изнова потврђене скоро истом декларацијом о правима припадницима националних или етничких, верских или језичких мањина, коју је 2. фебруара 1993. усвојила Генерална скупштина УН. Отуда мањина Арбанаса на Косову никад није располагала правом на отцепљење од Републике Србије, па је с тога њена самозвана држава пука творевина окупатора после агресије НАТО-а 1999. године”, нагласио је Чавошки.
Др Будимир Кошутић је подсетио да је Социјалистичка Федеративна Република Југославија била једина држава уз САД која се, кад је доношена Повеља о људским, грађанским, економским, социјалним и културним правима, залагала да у право на самоопредељење буде унето и право на отцепљење. Тај заједнички предлог САД и Југославије био је одбачен, а право на отцепљење не постоји у међународном праву, нагласио је Кошутић.
Према његовим речима, анализа саветодавног мишљења Међународног суда правде показала је да тај суд уопште није разматрао питање права на сецесију. Суд је преформулисао питање које је упутила Генерална скупштина УН, тако да избегне да се уопште о том проблему изјашњава и одлучио је да је Декларацију о независности Косова донела група грађана, а не Скупштина Косова. „Ако је то тачно и ако је тако донета та декларација, то значи да су ту декларацију донела неовлашћена лица и да је, према томе, било могуће да донесу одлуку и да је Приштина главни град Тексаса и да то заиста са становишта међународног права не значи ништа, јер ту материју међународно право не регулише”, оценио је Кошутић. Он је истакао да Међународни суд правде није одговорио на оно што је од њега тражено, а сврха захтева је била да утврди да ли је декларација о независности привремених органа у Приштини у сагласности са међународним правом.


Отварајући трибину, председник САНУ Владимир Костић је рекао да се Академији често поставља питање зашто се Академија не оглашава о важним националним питањима, а кад се огласи, онда је нико и не слуша. „Ја сам желео да напишем један чланак у коме бисмо рекли: ’Зашто звона звоне на узбуну и зашто та звона баш нико не чује?’ Нешто слично се догодило и с овим. Не знам да је неко с толико напора, прегнућа итд. окупио људе који знају свој посао и покушао да одговори на нека кључна питања која су морала да се слушају. Колико су се слушала? Врло мало. Питање је да ли уопште памет и интелект има шта да тражи на овој пустопољини, не само у Србији, рекао бих у пустопољини цивилизације”, казао је Костић.
Он је додао да је САНУ организовала Одбор за српско питање, у покушају да направи структурну основу из које ће с времена на време оглашавати о кључним проблемима за друштво, државу и народ и додао да та разматрања „нису планирана да буду политички љупка”. Костић је оценио да је суштински проблем у овом тренутку однос према Косову.
 
СА КИМ МИ ОНДА ТО ПРЕГОВАРАМО КАДА ЈЕ ДРЖАВА СРБИЈА ПОНИШТИЛА ОДЛУКЕ?!

https://www.srbija.gov.rs/kosovo-metohija/index.php?id=83040

Одлука о поништавању противправних аката привремених органа самоуправе на Косову и Метохији о проглашењу једностране независности​


Косово и Метохија


Влада Републике Србије донела је на седници одржаној 14. фебруара 2008. године Одлуку о поништавању противправних аката привремених органа самоуправе на Косову и Метохији о проглашењу једностране независности.

Влада Србије поднела је захтев за хитно сазивање ванредног заседања Народне скупштине са Предлогом одлуке Народне скупштине Републике Србије о потврђивању Одлуке Владе Републике Србије о поништавању противправних аката привремених органа самоуправе на Косову и Метохији о проглашењу једностране независности.

Интегрални текст „Одлука о поништавању противправних аката привремених органа самоуправе на Косову и Метохији о проглашењу једностране независности“ који је Влада Србије данас усвојила гласи:

Полазећи од чињенице да је Република Србија међународно призната држава, један од оснивача и члан Уједињених нација, као и да је члан многих других међународних организација;

Да се на Републику Србију, као и на све остале државе чланице Уједињених нација, примењује основна начела и норме Повеље Уједињених нација којима се гарантује и јемчи суверенитет и територијални интегритет независних држава у њиховим међународно признатим границама;

Да Устав Републике Србије јемчи суверенитет и територијалну целокупност Републике Србије, као и да Устав Републике Србије изричито одређује да је Аутономна покрајина Косово и Метохија саставни део територије Републике Србије, да има положај суштинске аутономије у оквиру суверене државе Србије и да из таквог положаја Косова и Метохије сви државни органи, па и Влада Републике Србије, имају уставну обавезу да заступају и штите државне интересе Републике Србије на Косову и Метохији;

Да је Народна скупштина Републике Србије 26. децембра 2007. године усвојила Резолуцију о заштити суверенитета, територијалног интегритета и уставног поретка Републике Србије, у којој се утврђује да би проглашење независности Косова, као и признање независности Покрајине од стране било које државе, представљали грубо кршење међународног права, а пре свега Повеље Уједињених нација, Завршног акта из Хелсинкија и Резолуције 1244 Савета безбедности Уједињених нација. Таквим актима и активностима били би непосредно угрожени суверенитет, територијални интегритет и уставни поредак Републике Србије;

Да је Резолуција 1244 Савета безбедности Уједињених нација изричито предвидела да је Косово и Метохија интегрални део Републике Србије, да је потврдила „приврженост свих држава њеном суверенитету и територијалном интегритету”, као и да је та правна чињеница изричито наведена и у ранијим резолуцијама Савета безбедности Уједињених нација бр. 1160, бр. 1199, бр. 1203 (све од 1998. године) и бр. 1239 од 1999. године;

Изражавајући безрезервну приврженост Повељи Уједињених нација и принципима и начелима суверене једнакости држава чланица Уједињених нација који чине основ Повеље Уједињених нација, поштујући Резолуцију 1244 Савета безбедности Уједињених нација на основу које је успостављена мисија Уједињених нација на Косову и Метохији, као и снажно опредељење Републике Србије да се поштује међународно право које чини темељ свеопштег мира и безбедности у свету,

На основу члана 97. тачка 1. Устава Републике Србије, члана 123. тачка 3. Устава Републике Србије, члана 182. став 2. Устава Републике Србије и члана 43. став 1. Закона о Влади („Службени гласник РС”, бр. 55/05 и 71/05-исправка и 101/07),

Влада Републике Србије доноси


ОДЛУКУ​

О ПОНИШТАВАЊУ ПРОТИВПРАВНИХ АКАТА ПРИВРЕМЕНИХ ОРГАНА САМОУПРАВЕ НА КОСОВУ И МЕТОХИЈИ О ПРОГЛАШЕЊУ ЈЕДНОСТРАНЕ НЕЗАВИСНОСТИ​

Поништавају се акти и радње привремених органа самоуправе на Косову и Метохији којима се проглашава једнострана независност, јер нарушавају суверенитет и територијалну целокупност Републике Србије зајемчену Уставом Републике Србије, Повељом Уједињених нација, Резолуцијом Савета безбедности Уједињених нација 1244 од 1999. године и другим резолуцијама Савета безбедности Уједињених нација, као и важећим међународним правом. Ови акти и радње представљају насилно и једнострано отцепљење дела територије Републике Србије, и зато су неважећи и ништавни. Ови акти и радње не производе никакво правно дејство у Републици Србији, као ни и у међународном правном поретку. Једнострано отцепљење дела територије суверене државе представља правно насиље над Републиком Србијом и насиље над важећим међународним правом.

Влада Републике Србије и овом одлуком потврђује да је Аутономна покрајина Косово и Метохија неотуђиви део јединственог и недељивог уставног и државноправног поретка Републике Србије на основу Устава Републике Србије и Повеље Уједињених нација.

Влада Републике Србије и овом одлуком потврђује да су Срби и сви грађани Аутономне покрајине Косово и Метохија који признају државу Србију у потпуности пуноправни и равноправни грађани Републике Србије, и да имају пуно право да не признају нелегалне акте о проглашавању једностране независности.

Влада Републике Србије потврђује спремност да на територији Аутономне покрајине Косово и Метохија спроводи Устав и законе, као и целокупан правни поредак Републике Србије.

Влада Републике Србије захтева да и све друге, Уставом одређене државне институције и органи Републике Србије, предузму све уставне и законске акте и мере којима се обезбеђује и осигурава Уставом Републике Србије зајемчена јединственост и недељивост територије Републике Србије, у складу са Резолуцијом 1244 Савета безбедности Уједињених нација и Војно-техничким споразумом између Међународних безбедносних снага (КФОР) и влада Савезне Републике Југославије и Републике Србије.

Позивајући се на Резолуцију Народне скупштине Републике Србије о заштити суверенитета, територијалног интегритета и уставног поретка Републике Србије, посебно на тачку 5. Резолуције у којој Народна скупштина тражи од Владе Републике Србије да са Европском унијом утврди да мисија Европске уније не може доћи на територију Републике Србије, на Косово и Метохију, без адекватне одлуке Савета безбедности Уједињених нација, Влада Републике Србије проглашава ништавним све одлуке органа Европске уније о слању мисије на Косово и Метохију. Као противправне, ове одлуке за Републику Србију немају никакво правно дејство и не производе било какве обавезе Републике Србије према Европској унији, нити према било коме ко би их спроводио.

Влада Републике Србије захтева хитно сазивање седнице Савета безбедности Уједињених нација на којој би сагласно Повељи Уједињених нација и Резолуцији Савета безбедности Уједињених нација 1244 одмах био поништен противправни акт о проглашавању једностране независности Покрајине. Влада Републике Србије захтева да специјални представник генералног секретара Уједињених нација предузме све мере које му стоје на располагању према Резолуцији 1244 Савета безбедности Уједињених нација, као и према другим актима тог органа Уједињених нација, да спречи кршење Повеље Уједињених нација и Резолуције 1244 Савета безбедности Уједињених нација, и да одмах поништи све акте и радње којима се противправно проглашава једнострана независности Покрајине, као и да предупреди свако даље кршење те резолуције, других аката Савета безбедности Уједињених нација, Повеље Уједињених нација и важећих норми и правила међународног права.

Влада Републике Србије захтева од свих држава чланица Уједињених нација да поштују суверенитет и територијални интегритет Републике Србије, сагласно међународном праву, Повељи Уједињених нација и Резолуцији 1244 Савета безбедности Уједињених нација.

Ова одлука ступа на снагу даном објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”.
 
Проблем је што власт Србије без обзира на све ово комуницира са шиптарским терористичким квази властима и чини уступке.О Метохији се више и не прича него се усваја окупаторски термин Косово.
 
Да рашчистимо, једном за свагда....

https://www.politika.rs/scc/clanak/488733/Otcepljenje-Kosova-izvedeno-suprotno-medunarodnom-pravu

Суд је преформулисао питање које је упутила Генерална скупштина УН, тако да избегне да се уопште о том проблему изјашњава и одлучио је да је Декларацију о независности Косова донела група грађана, а не Скупштина Косова. „Ако је то тачно и ако је тако донета та декларација, то значи да су ту декларацију донела неовлашћена лица и да је, према томе, било могуће да донесу одлуку и да је Приштина главни град Тексаса и да то заиста са становишта међународног права не значи ништа, јер ту материју међународно право не регулише”, оценио је Кошутић. Он је истакао да Међународни суд правде није одговорио на оно што је од њега тражено, а сврха захтева је била да утврди да ли је декларација о независности привремених органа у Приштини у сагласности са међународним правом.

Отцепљење Косова изведено супротно међународном праву​

На Трибини библиотеке у САНУ представљена је књига „Сецесија са становишта унутрашњег и међународног права и њене политичке последице: Зборник радова са научног скупа одржаног 3. јула 2020. године”, коју је уредио академик Коста Чавошки
677z381_SANU-D.-Jevremovic.jpg

САНУ (Фото Д. Јевремовић)
Проглашење независности такозваног Косова је противно међународном праву, а Међународни суд правде није се изјаснио да ли је декларација о независности у складу са међународним правом, речено је у Српској академији наука. У САНУ је одржана Трибина библиотеке на којој је представљена књига „Сецесија са становишта унутрашњег и међународног права и њене политичке последице: Зборник радова са научног скупа одржаног 3. јула 2020. године”, коју је уредио академик Коста Чавошки.
У зборнику је објављено 17 радова, који, по речима приређивача Косте Чавошког, представљају темељиту анализу самог појма сецесије и суверенитета државе који се њоме нарушава. Чавошки је рекао да савремено међународно право не познаје право на сецесију и додао да се територијални идентитет држава експлицитно штити нормама међународног права. Кад је реч о иступању федералних јединица из федерације, у добро уређеним федерацијама такво право не постоји, истакао је Чавошки, преноси Спутњик. Важеће међународно право не допушта ни отцепљење националних мањина од дате државе, јер према декларацији о правима лица који припадају националним или етничким, верским или језичким мањинама, зајамчено им је право на заштиту њиховог идентитета и уживање властите културе и исповедање и коришћење језика приватно и јавно, без уплитања било каквог облика дискриминације.


„Али се ништа у овој декларацији не сме тумачити да допушта било какву делатност супротну циљевима и начелима Уједињених нација, укључујући и суверену једнакост, територијални интегритет и политичку независност држава. Све ове одредбе су изнова потврђене скоро истом декларацијом о правима припадницима националних или етничких, верских или језичких мањина, коју је 2. фебруара 1993. усвојила Генерална скупштина УН. Отуда мањина Арбанаса на Косову никад није располагала правом на отцепљење од Републике Србије, па је с тога њена самозвана држава пука творевина окупатора после агресије НАТО-а 1999. године”, нагласио је Чавошки.
Др Будимир Кошутић је подсетио да је Социјалистичка Федеративна Република Југославија била једина држава уз САД која се, кад је доношена Повеља о људским, грађанским, економским, социјалним и културним правима, залагала да у право на самоопредељење буде унето и право на отцепљење. Тај заједнички предлог САД и Југославије био је одбачен, а право на отцепљење не постоји у међународном праву, нагласио је Кошутић.
Према његовим речима, анализа саветодавног мишљења Међународног суда правде показала је да тај суд уопште није разматрао питање права на сецесију. Суд је преформулисао питање које је упутила Генерална скупштина УН, тако да избегне да се уопште о том проблему изјашњава и одлучио је да је Декларацију о независности Косова донела група грађана, а не Скупштина Косова. „Ако је то тачно и ако је тако донета та декларација, то значи да су ту декларацију донела неовлашћена лица и да је, према томе, било могуће да донесу одлуку и да је Приштина главни град Тексаса и да то заиста са становишта међународног права не значи ништа, јер ту материју међународно право не регулише”, оценио је Кошутић. Он је истакао да Међународни суд правде није одговорио на оно што је од њега тражено, а сврха захтева је била да утврди да ли је декларација о независности привремених органа у Приштини у сагласности са међународним правом.


Отварајући трибину, председник САНУ Владимир Костић је рекао да се Академији често поставља питање зашто се Академија не оглашава о важним националним питањима, а кад се огласи, онда је нико и не слуша. „Ја сам желео да напишем један чланак у коме бисмо рекли: ’Зашто звона звоне на узбуну и зашто та звона баш нико не чује?’ Нешто слично се догодило и с овим. Не знам да је неко с толико напора, прегнућа итд. окупио људе који знају свој посао и покушао да одговори на нека кључна питања која су морала да се слушају. Колико су се слушала? Врло мало. Питање је да ли уопште памет и интелект има шта да тражи на овој пустопољини, не само у Србији, рекао бих у пустопољини цивилизације”, казао је Костић.
Он је додао да је САНУ организовала Одбор за српско питање, у покушају да направи структурну основу из које ће с времена на време оглашавати о кључним проблемима за друштво, државу и народ и додао да та разматрања „нису планирана да буду политички љупка”. Костић је оценио да је суштински проблем у овом тренутку однос према Косову.

To je tumacenje nasih, a moze i baba Stana da tumaci medjunarodno pravo kako hoce.

Medjunarodno javno pravo nije precizan niz normi, vrlo je siroko postavljeno i kao takvo nema jasne norme koji propisuju legitiman postupak otcepljenja, nestajanja a ni nastajanja zemalja. Zato sto je postupak nastajanja i nestajanja zemalja oduvek neraskidivo vezan za politiku i politicke odluke. Samo covek koji veze sa mozgom nema, moze da frazira "ali pravo, ali pravo". Kroz istoriju, zemlje su nestajale, nastajale i menjale svoje granice politickim odlukama, a onda je to stanje potvrdjivano medjunarodnim ugovorima.

Nase pitanje MSP-u je glupo ko noc i teski promasaj nasih strucnjaka. Medjunarodno javno pravo ne sadrzi propis koji zabranjuje da bilo ko proglasi jednostrano nezavisnost. To uopste nije ni bitno. Ne postoji deo koji kaze "e sad mora skupstina od 20 sedih glava i jedino je to merodavno". Ne, ne postoji nista. Ja sad mogu da proglasim svoju republiku u mom stanu, moje pravo, jel? Medjutim, ono sto je jedino bitno je kakav pravni efekat ta moja odluka ima. Ako moju odluku niko ne sljivi dva posto, onda je ona nebitna. Ako recimo Nemacka kaze "da, slazem se, za mene je tvoj stan drzava, ja to priznajem i mi cemo lepo da razmenimo ambasadore, priznajemo dokumente i sve drugo", e onda ta odluka ima pravni efekat. U tom smislu, Kosovo za Spaniju nije nezavisna drzava a za Nemacku jeste. Da li je za Srbiju? U praksi da, na papiru ne. To je realnost, svaka zemlja ce raditi kako hoce i tumaciti medjunarodno pravo kako zeli, a ono hvala Bogu ostavlja koliko hoces prostora za tumacenja...jer....vracamo se na pocetak...ono je neraskidivo vezano za politiku i uvek ce biti.
 
Isto kao Krim i Dnr i Lnr u ruskom slucaju.

Управо НИЈЕ ИСТО, због таквих као ти који су или неписмени или глупи или злонамерни или лажови сам и отворио ову тему.
КОСОВО* се одцепило одлуком (незаконите) Скупштине А НЕ РЕФЕРНДУМОМ! Схваташ?
Надам се само да си неписмен јер се да најлакше поправити...
 
Isto kao Krim i Dnr i Lnr u ruskom slucaju.
Тачно.

Англосаксонци врло добро знају међународно право, и знају да је оцепљење КиМ преседан. У УСА судској пракси преседан је значајан елеменат у судском процесу, и поштује се.

Оцепљење република СФРЈ није преседан, јер је дошло до међусобног признања, те се оно третира као споразумни распад.

Отуда велики притисак на међусобном признању, такозваног, Косова и Србије, чиме би то оцепљење престало да буде преседан.

Решење није ни уједињење Албаније и тзв. Косова јер преседан остаје.

УСА, као извозник демократије, тог прескупог артикла, настоји да сачува свој имиџ и не жели да га једно тзв. Косово квари. Чини им се да је најлакше притискати Србију и тиме се реше камичка који их жуља у ципели.
 
Потреба да се нешто учини постоји, али отцепљење није одрживо решење !
Првом приликом када би се десила нека згодна ситуација, Срби би се осветили и повратили територију.

То би било можда врло ускоро, јер је Србија у друштву врло јаких,
који могу постати и најјачи на планети, како се ситуација развија !

Дакле одрживо решење је трампа - територија за територију !
Део Косова за део Јадрана.

Поштено јел' да ?!

Pravedna razmena teritorija .jpg
 
Потреба да се нешто учини постоји, али отцепљење није одрживо решење !
Првом приликом када би се десила нека згодна ситуација, Срби би се осветили и повратили територију.

То би било можда врло ускоро, јер је Србија у друштву врло јаких,
који могу постати и најјачи на планети, како се ситуација развија !

Дакле одрживо решење је трампа - територија за територију !
Део Косова за део Јадрана.

Поштено јел' да ?!

Pogledajte prilog 1229468

Наше за НАШЕ?!
Мудро си то смислио!
Ко те томе само научио? Да СВОЈЕ дајеш за СВОЈЕ!
 
Албантше, ти би нешто за џ ? :ljutko:

ахахахах!
украдем ти Косово, па онда да ти га вратим да ти наплатим?!
Оћеш да купујемо СВОЈЕ од ЛОПОВА! Па ти си брате шифтар са србким корисничким именом!
сад ми је јасно где си ти ту школу научио!
1664456731236.png


1664456789991.png
 
ахахахах!
украдем ти Косово, па онда да ти га вратим да ти наплатим?!
Оћеш да купујемо СВОЈЕ од ЛОПОВА! Па ти си брате шифтар са србким корисничким именом!
сад ми је јасно где си ти ту школу научио!
Pogledajte prilog 1229493

Pogledajte prilog 1229494

Албантше, нешто за ништа ?
:nono3: :nono3: :nono3: :nono3: :nono3: :nono3: :nono3: :nono3: :nono3::nono3::nono3::nono3::nono3::nono3::nono3:
 

Back
Top