Profesorka hemije je napravila
pet velikih gresaka koje dobar prosvetni radnik ne sme sebi da dozvoli. To ne znaci da je opravdano tuci je, ali te njene greske velikim delom uticu na ponasanje delikventnog djaka. One su sledece:
0.
Nije smela da posle toliko godina rada dozvoli sebi da bude djacima (u grupi) antipaticna. To nije stvar njene strogosti, nego pogresnog stava. Profesor moze vrlo lako biti i strog i voljen, ali ako nije nadmen i drzak.
1. Skoro mogu da tvrdim da nije dovoljno obrazlozila ocenu jer kad dobije argumentovano obrazlozenje ocene, u nezadovoljnom djaku se dosta smanjuje agresivnost koja proizilazi iz tog nezadovoljstva.
2.
Nije smela da dozvoli da djak ne bude na svom mestu.
3. Kad je vec djak poceo da se otima o Dnevnik, trebalo je da profka, usled nedostatka snage da otme Dnevnik, izadje iz ucionice i prekine cas i dovede obezbedjenje koje ce odrzati red i odmah zatim da podnese prijavu protiv doticnog djaka direktoru skole u pismenoj formi. Ukoliko Dnevnik bude ostecen, doslo bi do prepisa dokumenta i to je lako, a djak bi bio iskljucen iz skole i verovatno niko ne bi dobio batine.
Ni slucajno nije smela da udari djaka.
4. Kada je vec doslo do tuche, nije trebalo da se cima sa djakom oko Dnevnika, vec da pokusa da napusti ucionicu i uradi kao sto je dato pod tri.
Da je jednu od ovih stvari uradila pametnije, bolje bi prosla.
A o djaku necu da komentarisem, zato sto postoje ovakvi ogromni propusti osobe koja je mnogo starija i odgovornija od njega. Ne pravdam ga, samo ga necu komentarisati.