- Poruka
- 31.845
Htedoh da napišem i drugu stranu.
Donji video pokazuje kako da instalirate aplikaciju na početni ekran svog uređaja.
Napomena: This feature may not be available in some browsers.
Mislim da ne mozes gledati generalan kvalitet matematike po uspehu najboljih.
To je kao prosecna plata - ne pokazuje apsolutno nista. Jedini statisticki validan podatak je meidjana, pa bi bilo dobro kada bismo znali kolika je meidjana znanja iz matematike.
Одличан примјер. Ако си том са 11 јединица закључио 2, па еклементарна пристојност налаже да оном ко је своју двојку заслужио закључиш 3, и онда редом, оном ко је већ имао 3 закључујеш 4, ко је већ имао 4 петицу и... онда се пocереш по најбољима јер шест нема.A drugo je to što su nastavnici prinuđeni da puštaju. Recimo u odeljenju mog sina ima klinac 11 ocena 1 iz mateamtike tokom godine i ni jedna 2. I zaključeno mu? 2 naravno.
Ko je prinudio nastavnika da pusti ucenika dalje?A drugo je to što su nastavnici prinuđeni da puštaju. Recimo u odeljenju mog sina ima klinac 11 ocena 1 iz mateamtike tokom godine i ni jedna 2. I zaključeno mu? 2 naravno.
Ko je prinudio nastavnika da pusti ucenika dalje?
I kakav je taj nastavnik u ocima deteta, koje cele godine se trudi za prelaznu ocenu, kada na kraju vidi da isto prodje i onaj sto ga zabole k... za neki predmet. Sami padaju u ocima djaka.
Zasto se ne pobune ti nastavnici ako su pod pritiskom za te prelazne ocene
Vise bih tu nastavnicu cenio da je rekla Ne.Ne znam.
Ali sam čula od jedne nastavnice fizike da je redovno na kraju godine zove direktorka da je pita oko jedinica, zašto postoje.
I ona mi kaže šta mi teško da svima dam dva? Ništa. Da se natežem nemam ni nerava.
Isto i Milankovic i Pupin.Zamisli, Tesla je bio Austrijski đak i iz porodice vrlo inteligentnih i obrazovanih ljudi. Teslin deda je bio major u Napoleonovoj vojsci, otac sveštenik.
A ti da si išao u školu, znao bi da se "Austrijski" piše malim početnim slovom.Zamisli, Tesla je bio Austrijski đak i iz porodice vrlo inteligentnih i obrazovanih ljudi. Teslin deda je bio major u Napoleonovoj vojsci, otac sveštenik.
Nije nastavio, ali je ostavio takvo kakvo je bilo.Hoćeš konkretno? Od 5. oktobra. Da nastavio je.
Ja ne znam sta roditelji ima da budu krivi?Аха, родитељи су криви само кад нешто не ваља, а ако је нешто добро, е онда заслуге родитеља нема?
Слично са просветним радницима. Кад је нешто лоше, родитељи су криви, а кад је нешто добро, е то је заслуга просветних радника.
Genetika u najboljem slučaju učestvuje sa nekih 10% (ako uopšte i učestvuje, zasada nema jasnih dokaza za to) kada se priča o IQ nekog pojedinca. Ostalih 90% zavisi od kvaliteta i dostupnosti obrazovanja i potrebe rešavanja apstraktnih problema. Inače IQ nije nikakvo merilo "pameti" već sposobnosti da se reše neki određeni apstraktni problemi, koji opet isključiivo zavise od okoline u kojoj neko živi i samim tim potrebe za rešavanjem tih problema.Ma da, stvarno je teško pretpostaviti da mali Hans iz Minhena verovatno ima viši IQ od Jovice iz Malog Mokrog Luga. Hansovi preci su izmisli motor sa unutrašnjim sagorevanjem, avion, cepelin, dizel motor, tenk, optiku, penicilin praktično celokupnu medicinu, a Jovicini preci su za to vreme vukli volovsku zapregu.
Ma jel...A ostalo gradivo...šta da rade za to vreme deca kojoj ne mora da se utuvljujeSvaki dan ispituje sve redom,pa ti ne nauci.I da si glup,naucio bi je.
Ona je znala da je to bitno da se nauci,kao osnova za dalje,i nije prepustala slucaju
Ja i kažem da sredina učestvuje u razvoju inteligencije. A Balkan i Srbija nisu baš neko mesto gde se može naučiti mnogo pametnih stvari.Genetika u najboljem slučaju učestvuje sa nekih 10% (ako uopšte i učestvuje, zasada nema jasnih dokaza za to) kada se priča o IQ nekog pojedinca. Ostalih 90% zavisi od kvaliteta i dostupnosti obrazovanja i potrebe rešavanja apstraktnih problema. Inače IQ nije nikakvo merilo "pameti" već sposobnosti da se reše neki određeni apstraktni problemi, koji opet isključiivo zavise od okoline u kojoj neko živi i samim tim potrebe za rešavanjem tih problema.
Naravno da su prošle generacije imale niži IQ od današnjih, ne zato što su bili gluplji nego jednostavno zato što su živeli u drugačijim vremenima u kojima su bila potrebna neka druga znanja i sposobnosti.
Ali to sam baš i htela reći da ih ima baš baš puno. Ako recimo iz nekog mesta skoro iz svake škole ima neko ko je odličan, to znači da su nastavnici sposobni. Samo je pitanje da li tu mogućnost đaci koriste. Tvrdim da matiš nije problem kod nas. Što se tiče nastave. Tj, ima nastavnih predmeta sa mnogo više problema.
A drugo je to što su nastavnici prinuđeni da puštaju. Recimo u odeljenju mog sina ima klinac 11 ocena 1 iz mateamtike tokom godine i ni jedna 2. I zaključeno mu? 2 naravno.
Svakoj mora.Ma jel...A ostalo gradivo...šta da rade za to vreme deca kojoj ne mora da se utuvljuje
Ne mora svakoj.Svakoj mora.
Ono osnovno...Posle ti uci sta hoces.
Ali tablicu mnozenja ima da znas i u snu.
Е јбг, то је могло у временима кад инсомнија није била хит.Svakoj mora.
Ono osnovno...Posle ti uci sta hoces.
Ali tablicu mnozenja ima da znas i u snu.
Е, то је важно. Педагог не може бити педагог кад му из руку избијеш педагошка средства. Понављање разреда укинуто, дакле јединица изгубила свој педагошки смисао и шта ће сад педагог? Одузми пандуру сваку примјену силе, одузми војнику сваку употребу оружја, одузми пјеснику слободу у језичком изразу... и шта? Па ништа, сједни и плачи.Ne mora svakoj.
Zamisli da se tako sve utuvljuje, jer sve je manje više važno. OŠ bi zbog tih tvrdoglavih trajala 20 godina.
Zar nije efikasnije zviznuti im keca pa nek im roditelji utuvljuju. Što ostali da ispaštaju.
I učiteljica da troši živce, ako je pedagog nije papagaj
Pošto je preciznost bitna i slazem se, to o cemu ti pricas je brzina kretanja i ona se izražava u m/s.Kad se kaže brzina onda je ona jedina na svetu i izražava se u metrima u sekundi. Ostale "brizine" nisu ova, "klasična" brzina pa zato se drugačije i zovu, pri čemu se to drugačije nekad sastoji samo iz dopune koja je dovoljna ali neophodna da se precizira o kojoj veličini se radi, npr. brzina prenosa podataka.
U prirodnim naukama je bitna preciznost i jasnoća izražavanja. Nekada je ta sloboda izražavanja veća, u neformalnoj komunikaciji gde se podrazumeva o čemu se radi.
ali zato sa osam godina biju kantere i to profi bato!Neke od primera (ne)znanja matematike pronašli smo na Reditu, gde se jedna nastavnica požalila na tablicu množenja, a diskusija koja se razvila zahvaljujući njenom iskustvu dala nam je zabrinjavajuću sliku o đacima u Srbiji. Počela sam da držim instrukcije iz matematike pre dva meseca i ne biste verovali koliko dece ne zna tablicu množenja. Ne pričam o prvom ili drugom osnovne, nego često sedmi ili osmi razred. Čim vide da treba nešto pomnožiti sa osam prave grimase i govore već da to ne znaju baš. Isto tako pismeno deljenje, naučna fantastika. Zabrinjavajuće. Jednom prilikom je devojčica sedmi razred imala da reši linearne jednačine, a greši i u množenju sa tri, a kamoli osam ili devet... Rekla sam njenoj mami da dok to ne zna, ne može uopšte razmišljati o dvojki, na šta ona odgovara "Pa šta, ne znam je ni ja baš". Ne šalim se nažalost...", napisala je autorka objave.odgovorima su joj korisnici skrenuli pažnju da ni deo mladih, srednjoškolaca i dvadesetogodišnjaka nije siguran kako ide tablica množenja, a problem im pravi i znanje iz drugih oblasti.
"Došao rođak kod mene da mu objasnim neko gradivo iz matematike. Dečko je bio 2. ili 3. srednje, tablicu množenja ne zna, počeo na ruke da računa...".
"Nedavno sam držala čas iz matematike devojčici koja je 6. razred. Radile smo koordinatni sistem, neke osnove. I okej, razumem da joj je bila nova stvar, i da zbog toga može da bude teže da razume odmah, ali ja sam sa njom 45 minuta radila jedan (1)!!! zadatak, čija je poenta bila ucrtati tačke i spojiti ih da bi dobio sliku. Znači ono što smo radili u slikovnicama kao klinci. Za svaku liniju koju je ucrtavala morala sam da joj pripomažem. A pričamo o detetu koje je 6. razred...".Navedene tvrdnje potvrdila nam je još jedna profesorka, dodajući zanimljiv podatak.
"Kada je reč o opštoj kulturi, današnja deca mnogo slabije barataju podacima iz opšte informisanosti nego đaci kojima sam predavala pre dve ili tri generacije", kaže.
U prilog tome mogla bi da idu i iskustva nastavnika iz drugih predmeta koji su se našli na završnom ispitu, ali i članova komisija koje su bile zadužene da on prođe bez nepravilnosti.
Oni svedoče da je nekolicini osmaka teško da rešavaju matematičko/logičke zadatke poput onog prvog sa testa iz matematike gde je trebalo odgovoriti koliko je 1 1/2 l (1,5 l), a ne interesuju se previše ni za osnovna pravopisna pravila srpskog jezika.Gledam srpski jezik, deca ne znaju šta je veznik, rečca li. Danas dete upiše ime i prezime malim slovima, kaže: "Ma, kao da je bitno". Osnovne stvari se zatrpavaju obimnim gradivom. Deca ne povezuju teoriju sa praksom i životom, a u školi se ne postiže", glasila je samo jedna od tviter objava na ovu temu.
Kako nastavnici i profesori sa kojima smo razgovarali ističu, za nadoknađivanje znanja iz određenih oblasti nikada nije kasno i svaka prilika da se nauči nešto novo je dobra, dok nepoznavanje osnova koje bi trebalo da nam služe u kasnijem životu, mogu da naprave problem u razumevanju komplikovanijih pojmova i nesnalaženju u praktičnim životnim situacijama.
Ko je kriv za to teško je zaključiti, deluje svi po malo - zastareli školski obrazovni sistem koji kaska za "digitalnim" generacijama i nastavnici i profesori kao njegov reprezentativni deo i na kraju deca i njihovi roditelji koji sve više akcenat stavljaju na ocene umesto na stvarno znanje koje se krije iza njih.
https://www.blic.rs/vesti/drustvo/z...ozenja-briga-ih-za-pravopis-a-i-opstu/bkttr5y
Ovo je tužno. Taman da je i samo pola istina. @Lagerta je li ovo stvarno ovako?
Ko je prinudio nastavnika da pusti ucenika dalje?
I kakav je taj nastavnik u ocima deteta, koje cele godine se trudi za prelaznu ocenu, kada na kraju vidi da isto prodje i onaj sto ga zabole k... za neki predmet. Sami padaju u ocima djaka.
Zasto se ne pobune ti nastavnici ako su pod pritiskom za te prelazne ocene
Vise bih tu nastavnicu cenio da je rekla Ne.