Osmaci, pa čak i srednjoškolci, masovno ne znaju osnove matematike

Mislim da ne mozes gledati generalan kvalitet matematike po uspehu najboljih.
To je kao prosecna plata - ne pokazuje apsolutno nista. Jedini statisticki validan podatak je meidjana, pa bi bilo dobro kada bismo znali kolika je meidjana znanja iz matematike.

Ali to sam baš i htela reći da ih ima baš baš puno. Ako recimo iz nekog mesta skoro iz svake škole ima neko ko je odličan, to znači da su nastavnici sposobni. Samo je pitanje da li tu mogućnost đaci koriste. Tvrdim da matiš nije problem kod nas. Što se tiče nastave. Tj, ima nastavnih predmeta sa mnogo više problema.

A drugo je to što su nastavnici prinuđeni da puštaju. Recimo u odeljenju mog sina ima klinac 11 ocena 1 iz mateamtike tokom godine i ni jedna 2. I zaključeno mu? 2 naravno.
 
„Ако хоћеш злато у скоку у вис, треба ти један који скаче 5 метара, а не петорица који скачу по метар.”
Нажалост, школство је најмање наклоњено најбољима.
A drugo je to što su nastavnici prinuđeni da puštaju. Recimo u odeljenju mog sina ima klinac 11 ocena 1 iz mateamtike tokom godine i ni jedna 2. I zaključeno mu? 2 naravno.
Одличан примјер. Ако си том са 11 јединица закључио 2, па еклементарна пристојност налаже да оном ко је своју двојку заслужио закључиш 3, и онда редом, оном ко је већ имао 3 закључујеш 4, ко је већ имао 4 петицу и... онда се пocереш по најбољима јер шест нема.
 
Neko je napisao da li je tačno da je IQ sve manji u Srbiji? Jeste.

To je stoga što pametna deca mahom odlaze u inostranstvo, a ostaju ona koja se slabije snalaze. Bukv školujemo sve da odu napolje, od lekara do naučnika itd.. Jedino ovi iz IT mogu odavde da rade na netu, pa im je svejedno gde žive.

Skoro sam pričala sa roditeljima deteta iz Požarevca. Kažu da njihova škola masovno koristi projekte EU da decva putuju u inostranstvo. Pa njihova škola za najbolje đake organizuje da putuju u razmenu... bili su u Španiji, u Poljskoj, Nemačkoj, Francuskoj... deca iz malih mesta ako su dobri đaci imaju pogodnosti da putuju, upoznaju i upisuju fakultete posle širom Evrope. Koleginica nam na sastanku rekla da fakulteti u Italiji, Austriji, Sloveniji čak daju besplatno školovanje 2 godine samo da privuku pametnu decu.
 
A drugo je to što su nastavnici prinuđeni da puštaju. Recimo u odeljenju mog sina ima klinac 11 ocena 1 iz mateamtike tokom godine i ni jedna 2. I zaključeno mu? 2 naravno.
Ko je prinudio nastavnika da pusti ucenika dalje?
I kakav je taj nastavnik u ocima deteta, koje cele godine se trudi za prelaznu ocenu, kada na kraju vidi da isto prodje i onaj sto ga zabole k... za neki predmet. Sami padaju u ocima djaka.
Zasto se ne pobune ti nastavnici ako su pod pritiskom za te prelazne ocene
 
Ko je prinudio nastavnika da pusti ucenika dalje?
I kakav je taj nastavnik u ocima deteta, koje cele godine se trudi za prelaznu ocenu, kada na kraju vidi da isto prodje i onaj sto ga zabole k... za neki predmet. Sami padaju u ocima djaka.
Zasto se ne pobune ti nastavnici ako su pod pritiskom za te prelazne ocene

Ne znam.
Ali sam čula od jedne nastavnice fizike da je redovno na kraju godine zove direktorka da je pita oko jedinica, zašto postoje.

I ona mi kaže šta mi teško da svima dam dva? Ništa. Da se natežem nemam ni nerava.
 
Zamisli, Tesla je bio Austrijski đak i iz porodice vrlo inteligentnih i obrazovanih ljudi. Teslin deda je bio major u Napoleonovoj vojsci, otac sveštenik.
A ti da si išao u školu, znao bi da se "Austrijski" piše malim početnim slovom.
I ti si ovde našao da povezuješ obrazovanje i inteligenciju?

Ajde nađi nekog pametnijeg da ti izgugla nešto o inteligentnim ljudima,
recimo Ramanudžanu iz Indije.
 
Аха, родитељи су криви само кад нешто не ваља, а ако је нешто добро, е онда заслуге родитеља нема?

Слично са просветним радницима. Кад је нешто лоше, родитељи су криви, а кад је нешто добро, е то је заслуга просветних радника.
Ja ne znam sta roditelji ima da budu krivi?
Ne treba roditelj da uci dijete tablicu mnozenja,nego ucitelj.
Sjecam se moje uciteljice koja nas je provlacila kroz iglene usi dok svi nismo napamet nabiflali tablicu mnozenja.
Svaki dan ispituje sve redom,pa ti ne nauci.I da si glup,naucio bi je.
Ona je znala da je to bitno da se nauci,kao osnova za dalje,i nije prepustala slucaju.
Roditelji nisu bili uznemiravani.
Ali sad je neko drugo vrijeme.Svi se u sve mijesaju,a oni koji treba da se mijesaju,ne mijesaju se u svoj posao.
I druga stvar,moje licno misljenje je da onaj ko ne zeli da nauci nesto i ko je nezainteresovan,tog ni Bog ne moze nauciti.
Idealna skola bi bila samo za one koji zele da uce,ostali ne moraju ni da idu.😂
 
Ma da, stvarno je teško pretpostaviti da mali Hans iz Minhena verovatno ima viši IQ od Jovice iz Malog Mokrog Luga. Hansovi preci su izmisli motor sa unutrašnjim sagorevanjem, avion, cepelin, dizel motor, tenk, optiku, penicilin praktično celokupnu medicinu, a Jovicini preci su za to vreme vukli volovsku zapregu.
Genetika u najboljem slučaju učestvuje sa nekih 10% (ako uopšte i učestvuje, zasada nema jasnih dokaza za to) kada se priča o IQ nekog pojedinca. Ostalih 90% zavisi od kvaliteta i dostupnosti obrazovanja i potrebe rešavanja apstraktnih problema. Inače IQ nije nikakvo merilo "pameti" već sposobnosti da se reše neki određeni apstraktni problemi, koji opet isključiivo zavise od okoline u kojoj neko živi i samim tim potrebe za rešavanjem tih problema.

Naravno da su prošle generacije imale niži IQ od današnjih, ne zato što su bili gluplji nego jednostavno zato što su živeli u drugačijim vremenima u kojima su bila potrebna neka druga znanja i sposobnosti.
 
Genetika u najboljem slučaju učestvuje sa nekih 10% (ako uopšte i učestvuje, zasada nema jasnih dokaza za to) kada se priča o IQ nekog pojedinca. Ostalih 90% zavisi od kvaliteta i dostupnosti obrazovanja i potrebe rešavanja apstraktnih problema. Inače IQ nije nikakvo merilo "pameti" već sposobnosti da se reše neki određeni apstraktni problemi, koji opet isključiivo zavise od okoline u kojoj neko živi i samim tim potrebe za rešavanjem tih problema.

Naravno da su prošle generacije imale niži IQ od današnjih, ne zato što su bili gluplji nego jednostavno zato što su živeli u drugačijim vremenima u kojima su bila potrebna neka druga znanja i sposobnosti.
Ja i kažem da sredina učestvuje u razvoju inteligencije. A Balkan i Srbija nisu baš neko mesto gde se može naučiti mnogo pametnih stvari.
 
Ali to sam baš i htela reći da ih ima baš baš puno. Ako recimo iz nekog mesta skoro iz svake škole ima neko ko je odličan, to znači da su nastavnici sposobni. Samo je pitanje da li tu mogućnost đaci koriste. Tvrdim da matiš nije problem kod nas. Što se tiče nastave. Tj, ima nastavnih predmeta sa mnogo više problema.

A drugo je to što su nastavnici prinuđeni da puštaju. Recimo u odeljenju mog sina ima klinac 11 ocena 1 iz mateamtike tokom godine i ni jedna 2. I zaključeno mu? 2 naravno.

Ja bih voleo da se uradi neki nezavisni test iz svakog predmeta, na kvalitetnom uzorku, pa da se zaista vidi ta "medijana".

Tek onda bih mogao da tvrdim nesto.
 
Svakoj mora.😂
Ono osnovno...Posle ti uci sta hoces.😂
Ali tablicu mnozenja ima da znas i u snu.😂😂😂
Ne mora svakoj. :mrgreen:
Zamisli da se tako sve utuvljuje, jer sve je manje više važno. OŠ bi zbog tih tvrdoglavih trajala 20 godina. :mrgreen:
Zar nije efikasnije zviznuti im keca pa nek im roditelji utuvljuju. Što ostali da ispaštaju.🤷‍♀️
I učiteljica da troši živce, ako je pedagog nije papagaj 🦜
 
Ne mora svakoj. :mrgreen:
Zamisli da se tako sve utuvljuje, jer sve je manje više važno. OŠ bi zbog tih tvrdoglavih trajala 20 godina. :mrgreen:
Zar nije efikasnije zviznuti im keca pa nek im roditelji utuvljuju. Što ostali da ispaštaju.🤷‍♀️
I učiteljica da troši živce, ako je pedagog nije papagaj 🦜
Е, то је важно. Педагог не може бити педагог кад му из руку избијеш педагошка средства. Понављање разреда укинуто, дакле јединица изгубила свој педагошки смисао и шта ће сад педагог? Одузми пандуру сваку примјену силе, одузми војнику сваку употребу оружја, одузми пјеснику слободу у језичком изразу... и шта? Па ништа, сједни и плачи.
 
Kad se kaže brzina onda je ona jedina na svetu i izražava se u metrima u sekundi. Ostale "brizine" nisu ova, "klasična" brzina pa zato se drugačije i zovu, pri čemu se to drugačije nekad sastoji samo iz dopune koja je dovoljna ali neophodna da se precizira o kojoj veličini se radi, npr. brzina prenosa podataka.
U prirodnim naukama je bitna preciznost i jasnoća izražavanja. Nekada je ta sloboda izražavanja veća, u neformalnoj komunikaciji gde se podrazumeva o čemu se radi.
Pošto je preciznost bitna i slazem se, to o cemu ti pricas je brzina kretanja i ona se izražava u m/s.
Postoji recimo i brzina hemijske reakcije koja se izražava u mol/s i jos masa drugih brzina koje predstavljaju nekakvu veličinu po jedinici vremena, što je i zajedničko za pojam brzine, da se izražavaju po jedinici vremena.
I slazem se, potrebno je naglasiti o kojoj se brzini radi ali u kontekstu ove rasprave, nisam bas ubedjena da se na tim testovima trazilo da se brzina kretanja izrazi u kapima po minuti, iz zadatka se valjda jasno zakljucuje o kojoj brzini se radi.
 
Neke od primera (ne)znanja matematike pronašli smo na Reditu, gde se jedna nastavnica požalila na tablicu množenja, a diskusija koja se razvila zahvaljujući njenom iskustvu dala nam je zabrinjavajuću sliku o đacima u Srbiji. Počela sam da držim instrukcije iz matematike pre dva meseca i ne biste verovali koliko dece ne zna tablicu množenja. Ne pričam o prvom ili drugom osnovne, nego često sedmi ili osmi razred. Čim vide da treba nešto pomnožiti sa osam prave grimase i govore već da to ne znaju baš. Isto tako pismeno deljenje, naučna fantastika. Zabrinjavajuće. Jednom prilikom je devojčica sedmi razred imala da reši linearne jednačine, a greši i u množenju sa tri, a kamoli osam ili devet... Rekla sam njenoj mami da dok to ne zna, ne može uopšte razmišljati o dvojki, na šta ona odgovara "Pa šta, ne znam je ni ja baš". Ne šalim se nažalost...", napisala je autorka objave.odgovorima su joj korisnici skrenuli pažnju da ni deo mladih, srednjoškolaca i dvadesetogodišnjaka nije siguran kako ide tablica množenja, a problem im pravi i znanje iz drugih oblasti.

"Došao rođak kod mene da mu objasnim neko gradivo iz matematike. Dečko je bio 2. ili 3. srednje, tablicu množenja ne zna, počeo na ruke da računa...".

"Nedavno sam držala čas iz matematike devojčici koja je 6. razred. Radile smo koordinatni sistem, neke osnove. I okej, razumem da joj je bila nova stvar, i da zbog toga može da bude teže da razume odmah, ali ja sam sa njom 45 minuta radila jedan (1)!!! zadatak, čija je poenta bila ucrtati tačke i spojiti ih da bi dobio sliku. Znači ono što smo radili u slikovnicama kao klinci. Za svaku liniju koju je ucrtavala morala sam da joj pripomažem. A pričamo o detetu koje je 6. razred...".Navedene tvrdnje potvrdila nam je još jedna profesorka, dodajući zanimljiv podatak.

"Kada je reč o opštoj kulturi, današnja deca mnogo slabije barataju podacima iz opšte informisanosti nego đaci kojima sam predavala pre dve ili tri generacije", kaže.

U prilog tome mogla bi da idu i iskustva nastavnika iz drugih predmeta koji su se našli na završnom ispitu, ali i članova komisija koje su bile zadužene da on prođe bez nepravilnosti.

Oni svedoče da je nekolicini osmaka teško da rešavaju matematičko/logičke zadatke poput onog prvog sa testa iz matematike gde je trebalo odgovoriti koliko je 1 1/2 l (1,5 l), a ne interesuju se previše ni za osnovna pravopisna pravila srpskog jezika.Gledam srpski jezik, deca ne znaju šta je veznik, rečca li. Danas dete upiše ime i prezime malim slovima, kaže: "Ma, kao da je bitno". Osnovne stvari se zatrpavaju obimnim gradivom. Deca ne povezuju teoriju sa praksom i životom, a u školi se ne postiže", glasila je samo jedna od tviter objava na ovu temu.

Kako nastavnici i profesori sa kojima smo razgovarali ističu, za nadoknađivanje znanja iz određenih oblasti nikada nije kasno i svaka prilika da se nauči nešto novo je dobra, dok nepoznavanje osnova koje bi trebalo da nam služe u kasnijem životu, mogu da naprave problem u razumevanju komplikovanijih pojmova i nesnalaženju u praktičnim životnim situacijama.

Ko je kriv za to teško je zaključiti, deluje svi po malo - zastareli školski obrazovni sistem koji kaska za "digitalnim" generacijama i nastavnici i profesori kao njegov reprezentativni deo i na kraju deca i njihovi roditelji koji sve više akcenat stavljaju na ocene umesto na stvarno znanje koje se krije iza njih.

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/z...ozenja-briga-ih-za-pravopis-a-i-opstu/bkttr5y

Ovo je tužno. Taman da je i samo pola istina. @Lagerta je li ovo stvarno ovako?
ali zato sa osam godina biju kantere i to profi bato!
 
Ko je prinudio nastavnika da pusti ucenika dalje?
I kakav je taj nastavnik u ocima deteta, koje cele godine se trudi za prelaznu ocenu, kada na kraju vidi da isto prodje i onaj sto ga zabole k... za neki predmet. Sami padaju u ocima djaka.
Zasto se ne pobune ti nastavnici ako su pod pritiskom za te prelazne ocene

Mene prosvetni inspektor. Učenik je našao vezu sa njim
i on me pozove i počne da mi objašnjava:
''Znate kolega kod ocenjivanje ne treba biti prestrog. Ako učenik pohađa
nastavu on automatski zna za 2......''
 

Back
Top