Osmaci, pa čak i srednjoškolci, masovno ne znaju osnove matematike

Jasno je meni da neko ne zna da objasni svom djetetu sinus ili kosinus. Ali da ne zna da objasni tablicu množenja...

Ne znaju ni ucitelji, od njih krece.

Odeljenju mog klinca je ucitelj objasnio zadatak pogresno, iako je imao resenje zadatka na kraju udzbenika.
Ona gusenica koja se penje danju a nocu sklizne, bilo je deset stepenika, covek je glatko poslao gusenicu na jedanaesti koji ne postoji.

Zadatak za prvi osnovne.

Isto je bila greska, i sada pamtim zadatak, doktor je kod klinke i ona treba da popije sest tableta na svaki sat. Koliko sati je potrebno, nastavnik tvrdi sest, deca se pola bune a pola poklonicki klima glavom (jer uvek imas bar pola ulizica), resenje i deca koja su radila tvrde pet sati jer je doktor dao prvu tabletu odmah.
To je prvi osnovne, ucitelji nece ni resenja da okrenu. Da prostis, lupetaju gluposti a matematika nije samo racun vec nacin razmisljanja koji oni sami retko imaju.

Nije tesko kazati deci da je 3 puta 6 na tri mesta po sest sladoleda.
Ali jok, bubaj, bubaj...i dok se buba klinci rade ali zalud, cim naidje problem, ucitelj se prvi upetlja.
 
Školstvo se što bi nam susjedi rekli sustavno uništava preko 20 godina. Nije to Vučić počeo. A na žalost ne vjerujem ni da će oni što će doći poslije njega u tom smislu biti bolji.

А како си одредио баш 20 година?

Кажеш, није вучић почео. А да ли је Вучић наставио, то ти нама кажи.

А ако је ту већ 12 година, а цела држава је његова, укључујући и селектора, како то да те не чујемо да причаш о најодговорнијој особи у земљи, а уредно критикујеш "систем"?
 
А како си одредио баш 20 година?

Кажеш, није вучић почео. А да ли је Вучић наставио, то ти нама кажи.

А ако је ту већ 12 година, а цела држава је његова, укључујући и селектора, како то да те не чујемо да причаш о најодговорнијој особи у земљи, а уредно критикујеш "систем"?
Hoćeš konkretno? Od 5. oktobra. Da nastavio je.
 
Školstvo se što bi nam susjedi rekli sustavno uništava preko 20 godina. Nije to Vučić počeo. A na žalost ne vjerujem ni da će oni što će doći poslije njega u tom smislu biti bolji.
*Impresivna logika* - necemo kritikovati nesto sto je ocigledno lose jer je i pre sadasnjeg loseg bilo drugih losih a verujemo da ce takvi biti i oni kasnije???

Zasto se onda ne ubijemo odmah (valjda je bolji uzasan kraj nego uzas BEZ KRAJA)?
 
Не бригај, ако Пера има право да се осјећа као Милица, ко теби да забрани да се осјећаш као пунољетна или чак пунољетан? Буди поносна трансејџерка! ;)
(Ипак не откуцах да се испрсиш као поносна трансејџерка, јбмлг колико су у полицији чули за новотарије... :rotf:)
 
Не бригај, ако Пера има право да се осјећа као Милица, ко теби да забрани да се осјећаш као пунољетна или чак пунољетан? Буди поносна тренсејџерка! ;)
(Ипак не откуцах да се испрсиш као поносна трансејџерка, јбмлг колико су у полицији чули за новотарије... :rotf:)
Ma zezam asketu, naravno da nisam maloletna ali ne bih se prsila ako ne mora 😄
 
...prije neki daan cujem da vec godinama prije ima iskustvo prof. matematike da mu srednjoskolci ne znaju tablicu mnozenja tj. tablicne slucajeve...malo mi je nejasno jer se lako nadje red unazad ko je tome odgovoran ...znam i sam kad sam pomogao gimnazijalki da uradi domaci zadatak i da bih je pripremio da zna odbraniti napisano
bio sam zacudjen jer sam morao ici unazad do samih osnova...
 
Znači ja otvorio ovakvu temu i ne kritikujem :mrgreen:
Naravno da ne kritikujes - radis deskripciju (opis stanja), jalovu, povrsnu i *bezopasnu*.

A da bi uopste bilo sanse za popravljanje loseg stanja neophodni su drugi postupci - 1) otkrice uzroka i 2) objasnjenje (eksplikacija) procesa koji stvaraju stanje i 3) pronalazenje/predlaganje resenja za promenu... kako se ne bi ostvarila ona tvoja prognoza buduceg stanja - * ne vjerujem ni da će oni što će doći poslije njega u tom smislu biti bolji*
 
Poslednja izmena:
Iskreno, postaje nas baš briga ko je kriv posle ovih napada i očiglednog stava roditelja prema prosvetnim radnicima. S jedne strane imate nas koji stalno govore ovo što je Đavolčić napisao, da su nam deca sve više nezainteresovan za rad, ovi problemi nisu samo zbog obrazovnog sistema, tablica množenja se uči decenijama, ne postoji digitalizacija koja će pomoći da dete sedne kući i nauči je, a s druge strane imate roditelje kojima objašnjaveta kako da dete nauči tablicu, da bi dobilo prolaznu ocenu, recimo a taj roditelj zahteva peticu jer i on smatra, kao neko ovde da detetu nije ni potrebna tablica množenja, ima digitron i sl.
Kada bi se malo zagrebalo jasno bi bilo da mržnju šire radikali i naprednjaci.
 
Poslednja izmena od moderatora:
Ovo se i ranije desavalo.

Pre 20+ godina, zamole me neki rodjaci da nekom daljem rodjaku malo pomognem matematiku, on upisao visu poslovnu u Beogradu i slabo mu ide.

Krenem ja da mu objasnjavam nesto, i vidim ne kapira nista.
Vratim se nazad, na osnove, vidim ne kapira nista.
Vratim se jos vise nazad i vidim da ne kapira da su 2/4 isto sto i 1/2.
A upisao je višu školu.

Dakle, propust je napravljen tu jako davno.
 
Ovo se i ranije desavalo.

Pre 20+ godina, zamole me neki rodjaci da nekom daljem rodjaku malo pomognem matematiku, on upisao visu poslovnu u Beogradu i slabo mu ide.

Krenem ja da mu objasnjavam nesto, i vidim ne kapira nista.
Vratim se nazad, na osnove, vidim ne kapira nista.
Vratim se jos vise nazad i vidim da ne kapira da su 2/4 isto sto i 1/2.
A upisao je višu školu.

Dakle, propust je napravljen tu jako davno.
Још тада је било паметне дјеце која, попут данашње савремене, знају да 2/4 и 1/2 нису исто. :lol:
1719401057941.png
 
Ovo se i ranije desavalo.

Pre 20+ godina, zamole me neki rodjaci da nekom daljem rodjaku malo pomognem matematiku, on upisao visu poslovnu u Beogradu i slabo mu ide.

Krenem ja da mu objasnjavam nesto, i vidim ne kapira nista.
Vratim se nazad, na osnove, vidim ne kapira nista.
Vratim se jos vise nazad i vidim da ne kapira da su 2/4 isto sto i 1/2.
A upisao je višu školu.

Dakle, propust je napravljen tu jako davno.
U pitanju je propust nastavnika. Tu se vidi ko je koliko učio i radio, a vidi se i ko je iz kakve porodice.
 
Prvo, ni odrasli ne znaju osnovnoškolsku matematiku, ne znaju prvenstvo računskih operacija, da su mnozenje i deljenje ravnopravne i da se realizuju po redosledu s leva na desno, to smo videli po masi ovih online zadataka pa i ovde.

Drugo, to znanje bez nekog konkretnog konteksta je ionako beskorisno. Evo ja sam na faksu radila gomilu integrala i čega sve ne i tačno mi je zatrebalo to 0 puta u životu.
Integrali se pojavljuju svuda u prirodnim naukama.. ?
Pitagorinu teoremu koristim tačno nikada.
Recimo, planinariš, znaš koliko m n v ćete se popeti i dužinu staze, i onda ti treba da izračunaš stepen uzbrdice ? Meni to često pada na pamet pa pokušavam u glavi da izračunam.
Potrebno je i matematiku povezati sa konceptom praktične primene. Sem što su nam deca takva kakva su i sam program barem 50% doprinosi katastrofalnom rezultatu PISA testiranja.
Kod nas je matematika generalno dobra po školama, što pokazuju rezultati takmičenja. Puno dece sa dosta znanja, kada je gradsko takmičenje iz matiša ceo taj kraj Beograda je prepun kola, saobraćajna gužva, deca dolaze njih 1000 da pokažu šta znaju. E sad, što postoje oni kojima matematika ne ide, to je druga stvar.
Ali naravno, ovde nije ni na pomolu da će se iko pozabaviti time u skorije vreme.
Smatram da matematika nije problem što se gradiva tiče. Jedino što svi žele da imaju odlične ocene, a to je nemoguće.
 
Društvo matematičara Srbije radi dobre stvari. Vrlo su organizovani. Imaju puno dodatne nastave, postoje i Arhimedesove škole. Puno zbirki sa zanimljivim zadacima. Kreativni centar itd imaju prevode odličnih knjižica sa interesantnim zadacima.
Takođe to društvo vodi i nastavu programiranja, takmičenja iz programiranja. Imaju i letnje kampove, gde se osim matematike rade i kvizovi, takmiče se, sportovi i planinarenje popodne, a kampovi su otvoreni i za one koji nemaju petice.

Matematika generalno nije problem u Srbiji, veći problem imaju fizika i hemija.

Recimo, najbogatije prolaze deca koja upisuju programiranje na Matematičkom faksu ili ETFu. Skoro mi je kolega sa Matematičkog rekao da već na prvoj godini oni dobri dobijaju ponude od firmi sa po 4000 eura mesečno da rade. A gužva je uvek da se upiše. Još uvek je gužva upisati Matematičku gimnaziju, znači ima puno takmičara, i to iz svih škola u Beogradu, ali i van Beograda. Najviše poena obično imaju deca koja nisu iz Beograda. Iz manjih ili većih mesta. To znači da svuda po Srbiji ima odličnih nastavnika, ali i đaka.
 
Društvo matematičara Srbije radi dobre stvari. Vrlo su organizovani. Imaju puno dodatne nastave, postoje i Arhimedesove škole. Puno zbirki sa zanimljivim zadacima. Kreativni centar itd imaju prevode odličnih knjižica sa interesantnim zadacima.
Takođe to društvo vodi i nastavu programiranja, takmičenja iz programiranja. Imaju i letnje kampove, gde se osim matematike rade i kvizovi, takmiče se, sportovi i planinarenje popodne, a kampovi su otvoreni i za one koji nemaju petice.

Matematika generalno nije problem u Srbiji, veći problem imaju fizika i hemija.

Recimo, najbogatije prolaze deca koja upisuju programiranje na Matematičkom faksu ili ETFu. Skoro mi je kolega sa Matematičkog rekao da već na prvoj godini oni dobri dobijaju ponude od firmi sa po 4000 eura mesečno da rade. A gužva je uvek da se upiše. Još uvek je gužva upisati Matematičku gimnaziju, znači ima puno takmičara, i to iz svih škola u Beogradu, ali i van Beograda. Najviše poena obično imaju deca koja nisu iz Beograda. Iz manjih ili većih mesta. To znači da svuda po Srbiji ima odličnih nastavnika, ali i đaka.

Mislim da ne mozes gledati generalan kvalitet matematike po uspehu najboljih.
To je kao prosecna plata - ne pokazuje apsolutno nista. Jedini statisticki validan podatak je meidjana, pa bi bilo dobro kada bismo znali kolika je meidjana znanja iz matematike.
 

Back
Top