Osmaci, pa čak i srednjoškolci, masovno ne znaju osnove matematike

Ma nek se on obrazuje ali su mu šanse daleko smanjene. Deca iz seoskih sredina kad dođu u grad u srednju imaju daleko manje znanja od svojih gradskih vršnjaka.
[/QUOTE]
Jesi li skoro.pogledao neku statistiku uspeha déce iz provincije u odnosu na decu iz gradova? Prelazak malo imena dece koja se takmiče na međunarodnim takmičenjima iz raznih oblasti pa ćemo posle da pričamo ;)
 
Ti jos nisi saznao da su ove *mape nacionalnih inteligencija* samo izmisljotina rasistickog sarlatana R. Lina i da nikad niko to nije merio???

A samo na Krstarici je jedno 5 X bila tema o tome
Ma da, stvarno je teško pretpostaviti da mali Hans iz Minhena verovatno ima viši IQ od Jovice iz Malog Mokrog Luga. Hansovi preci su izmisli motor sa unutrašnjim sagorevanjem, avion, cepelin, dizel motor, tenk, optiku, penicilin praktično celokupnu medicinu, a Jovicini preci su za to vreme vukli volovsku zapregu.
 
Ma da, stvarno je teško pretpostaviti da mali Hans iz Minhena verovatno ima viši IQ od Jovice iz Malog Mokrog Luga. Hansovi preci su izmisli motor sa unutrašnjim sagorevanjem, avion, cepelin, dizel motor, tenk, optiku, penicilin praktično celokupnu medicinu, a Jovicini preci su za to vreme vukli volovsku zapregu.
Zamisli Tesla je bio iz jednog sela :mrgreen:
 
Има једна књига (заборавих име аутора) чије корице краси наслов: „Како постати милионер?” Прва реченица која се у њој може прочитати је реченица: „Ко је за ову књигу дао 45 долара, никада неће постати милионер.” :rotf:
A ti si dao, 2000 dinara, na popustu :mrgreen:
 
Neke od primera (ne)znanja matematike pronašli smo na Reditu, gde se jedna nastavnica požalila na tablicu množenja, a diskusija koja se razvila zahvaljujući njenom iskustvu dala nam je zabrinjavajuću sliku o đacima u Srbiji. Počela sam da držim instrukcije iz matematike pre dva meseca i ne biste verovali koliko dece ne zna tablicu množenja. Ne pričam o prvom ili drugom osnovne, nego često sedmi ili osmi razred. Čim vide da treba nešto pomnožiti sa osam prave grimase i govore već da to ne znaju baš. Isto tako pismeno deljenje, naučna fantastika. Zabrinjavajuće. Jednom prilikom je devojčica sedmi razred imala da reši linearne jednačine, a greši i u množenju sa tri, a kamoli osam ili devet... Rekla sam njenoj mami da dok to ne zna, ne može uopšte razmišljati o dvojki, na šta ona odgovara "Pa šta, ne znam je ni ja baš". Ne šalim se nažalost...", napisala je autorka objave.odgovorima su joj korisnici skrenuli pažnju da ni deo mladih, srednjoškolaca i dvadesetogodišnjaka nije siguran kako ide tablica množenja, a problem im pravi i znanje iz drugih oblasti.

"Došao rođak kod mene da mu objasnim neko gradivo iz matematike. Dečko je bio 2. ili 3. srednje, tablicu množenja ne zna, počeo na ruke da računa...".

"Nedavno sam držala čas iz matematike devojčici koja je 6. razred. Radile smo koordinatni sistem, neke osnove. I okej, razumem da joj je bila nova stvar, i da zbog toga može da bude teže da razume odmah, ali ja sam sa njom 45 minuta radila jedan (1)!!! zadatak, čija je poenta bila ucrtati tačke i spojiti ih da bi dobio sliku. Znači ono što smo radili u slikovnicama kao klinci. Za svaku liniju koju je ucrtavala morala sam da joj pripomažem. A pričamo o detetu koje je 6. razred...".Navedene tvrdnje potvrdila nam je još jedna profesorka, dodajući zanimljiv podatak.

"Kada je reč o opštoj kulturi, današnja deca mnogo slabije barataju podacima iz opšte informisanosti nego đaci kojima sam predavala pre dve ili tri generacije", kaže.

U prilog tome mogla bi da idu i iskustva nastavnika iz drugih predmeta koji su se našli na završnom ispitu, ali i članova komisija koje su bile zadužene da on prođe bez nepravilnosti.

Oni svedoče da je nekolicini osmaka teško da rešavaju matematičko/logičke zadatke poput onog prvog sa testa iz matematike gde je trebalo odgovoriti koliko je 1 1/2 l (1,5 l), a ne interesuju se previše ni za osnovna pravopisna pravila srpskog jezika.Gledam srpski jezik, deca ne znaju šta je veznik, rečca li. Danas dete upiše ime i prezime malim slovima, kaže: "Ma, kao da je bitno". Osnovne stvari se zatrpavaju obimnim gradivom. Deca ne povezuju teoriju sa praksom i životom, a u školi se ne postiže", glasila je samo jedna od tviter objava na ovu temu.

Kako nastavnici i profesori sa kojima smo razgovarali ističu, za nadoknađivanje znanja iz određenih oblasti nikada nije kasno i svaka prilika da se nauči nešto novo je dobra, dok nepoznavanje osnova koje bi trebalo da nam služe u kasnijem životu, mogu da naprave problem u razumevanju komplikovanijih pojmova i nesnalaženju u praktičnim životnim situacijama.

Ko je kriv za to teško je zaključiti, deluje svi po malo - zastareli školski obrazovni sistem koji kaska za "digitalnim" generacijama i nastavnici i profesori kao njegov reprezentativni deo i na kraju deca i njihovi roditelji koji sve više akcenat stavljaju na ocene umesto na stvarno znanje koje se krije iza njih.

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/z...ozenja-briga-ih-za-pravopis-a-i-opstu/bkttr5y

Ovo je tužno. Taman da je i samo pola istina. @Lagerta je li ovo stvarno ovako?

Ne ide deci matematika jer ista trazi rad u kontinuitetu, a za to je potrebno vaspitanje u kuci i ucitelji koji zapravo znaju da objasnjavaju taj predmet deci.

Bojim se da takvih nema mnogo.
Bojim se da su mnogi pobegli na drustvene fakultete jer su posvadjani sa matematikom.
 
Dokaz inteligencije tvoje: kad sagovornika ne možeš argumentima, onda pređi na lične uvrede :mrgreen: pozzz i tebi od srpske seljanke :mrgreen:
🇩🇪 99
🇷🇸 90
Razlika skoro 10%. Koristiti 10% više kapaciteta mozga pravi razliku i pri učenju i pri memorisanju informacija. Ne znam zašto to moram da objašnjavam osobi koja je završila fakultet, učila psihologiju i kognitivni razvoj.
 
Образовање се срозава из године у годину и то је тренд који ће се, изгледа, наставити.
Нема мјеста чуђењу како дјеца не знају таблицу множења или не разликују придјев од рјечце кад годинама гледамо како се професори математике (са докторским титулама) јавно прегањају да ли је 6/2(1+2)= 1 или 9 (у једном уџбенику важи „с лијева на десно”, у другом не, па како које дијете западне који уџбеник); дипломиране филоолошкиње пишу језичке приручнике који би се црвењели од исправки да допадну у руке неком писменом лектору; љекари специјалисти чије титуле не могу стати на печат уобичајене величине позивају на цијепљење да би се стекао имунитет крда вакцином која излапи за 10 година... Тужно, али више није чудно.
Aha, zato tebi kad neko spomene 69 odmah pomisliš kako je to kvadratni korijen od 4761 :D
 
Ne ide deci matematika jer ista trazi rad u kontinuitetu, a za to je potrebno vaspitanje u kuci i ucitelji koji zapravo znaju da objasnjavaju taj predmet deci.

Bojim se da takvih nema mnogo.
Bojim se da su mnogi pobegli na drustvene fakultete jer su posvadjani sa matematikom.
Jasno je meni da neko ne zna da objasni svom djetetu sinus ili kosinus. Ali da ne zna da objasni tablicu množenja...
 

Back
Top