- Poruka
- 51.347
Neke od primera (ne)znanja matematike pronašli smo na Reditu, gde se jedna nastavnica požalila na tablicu množenja, a diskusija koja se razvila zahvaljujući njenom iskustvu dala nam je zabrinjavajuću sliku o đacima u Srbiji. Počela sam da držim instrukcije iz matematike pre dva meseca i ne biste verovali koliko dece ne zna tablicu množenja. Ne pričam o prvom ili drugom osnovne, nego često sedmi ili osmi razred. Čim vide da treba nešto pomnožiti sa osam prave grimase i govore već da to ne znaju baš. Isto tako pismeno deljenje, naučna fantastika. Zabrinjavajuće. Jednom prilikom je devojčica sedmi razred imala da reši linearne jednačine, a greši i u množenju sa tri, a kamoli osam ili devet... Rekla sam njenoj mami da dok to ne zna, ne može uopšte razmišljati o dvojki, na šta ona odgovara "Pa šta, ne znam je ni ja baš". Ne šalim se nažalost...", napisala je autorka objave.odgovorima su joj korisnici skrenuli pažnju da ni deo mladih, srednjoškolaca i dvadesetogodišnjaka nije siguran kako ide tablica množenja, a problem im pravi i znanje iz drugih oblasti.
"Došao rođak kod mene da mu objasnim neko gradivo iz matematike. Dečko je bio 2. ili 3. srednje, tablicu množenja ne zna, počeo na ruke da računa...".
"Nedavno sam držala čas iz matematike devojčici koja je 6. razred. Radile smo koordinatni sistem, neke osnove. I okej, razumem da joj je bila nova stvar, i da zbog toga može da bude teže da razume odmah, ali ja sam sa njom 45 minuta radila jedan (1)!!! zadatak, čija je poenta bila ucrtati tačke i spojiti ih da bi dobio sliku. Znači ono što smo radili u slikovnicama kao klinci. Za svaku liniju koju je ucrtavala morala sam da joj pripomažem. A pričamo o detetu koje je 6. razred...".Navedene tvrdnje potvrdila nam je još jedna profesorka, dodajući zanimljiv podatak.
"Kada je reč o opštoj kulturi, današnja deca mnogo slabije barataju podacima iz opšte informisanosti nego đaci kojima sam predavala pre dve ili tri generacije", kaže.
U prilog tome mogla bi da idu i iskustva nastavnika iz drugih predmeta koji su se našli na završnom ispitu, ali i članova komisija koje su bile zadužene da on prođe bez nepravilnosti.
Oni svedoče da je nekolicini osmaka teško da rešavaju matematičko/logičke zadatke poput onog prvog sa testa iz matematike gde je trebalo odgovoriti koliko je 1 1/2 l (1,5 l), a ne interesuju se previše ni za osnovna pravopisna pravila srpskog jezika.Gledam srpski jezik, deca ne znaju šta je veznik, rečca li. Danas dete upiše ime i prezime malim slovima, kaže: "Ma, kao da je bitno". Osnovne stvari se zatrpavaju obimnim gradivom. Deca ne povezuju teoriju sa praksom i životom, a u školi se ne postiže", glasila je samo jedna od tviter objava na ovu temu.
Kako nastavnici i profesori sa kojima smo razgovarali ističu, za nadoknađivanje znanja iz određenih oblasti nikada nije kasno i svaka prilika da se nauči nešto novo je dobra, dok nepoznavanje osnova koje bi trebalo da nam služe u kasnijem životu, mogu da naprave problem u razumevanju komplikovanijih pojmova i nesnalaženju u praktičnim životnim situacijama.
Ko je kriv za to teško je zaključiti, deluje svi po malo - zastareli školski obrazovni sistem koji kaska za "digitalnim" generacijama i nastavnici i profesori kao njegov reprezentativni deo i na kraju deca i njihovi roditelji koji sve više akcenat stavljaju na ocene umesto na stvarno znanje koje se krije iza njih.
https://www.blic.rs/vesti/drustvo/z...ozenja-briga-ih-za-pravopis-a-i-opstu/bkttr5y
Ovo je tužno. Taman da je i samo pola istina. @Lagerta je li ovo stvarno ovako?
"Došao rođak kod mene da mu objasnim neko gradivo iz matematike. Dečko je bio 2. ili 3. srednje, tablicu množenja ne zna, počeo na ruke da računa...".
"Nedavno sam držala čas iz matematike devojčici koja je 6. razred. Radile smo koordinatni sistem, neke osnove. I okej, razumem da joj je bila nova stvar, i da zbog toga može da bude teže da razume odmah, ali ja sam sa njom 45 minuta radila jedan (1)!!! zadatak, čija je poenta bila ucrtati tačke i spojiti ih da bi dobio sliku. Znači ono što smo radili u slikovnicama kao klinci. Za svaku liniju koju je ucrtavala morala sam da joj pripomažem. A pričamo o detetu koje je 6. razred...".Navedene tvrdnje potvrdila nam je još jedna profesorka, dodajući zanimljiv podatak.
"Kada je reč o opštoj kulturi, današnja deca mnogo slabije barataju podacima iz opšte informisanosti nego đaci kojima sam predavala pre dve ili tri generacije", kaže.
U prilog tome mogla bi da idu i iskustva nastavnika iz drugih predmeta koji su se našli na završnom ispitu, ali i članova komisija koje su bile zadužene da on prođe bez nepravilnosti.
Oni svedoče da je nekolicini osmaka teško da rešavaju matematičko/logičke zadatke poput onog prvog sa testa iz matematike gde je trebalo odgovoriti koliko je 1 1/2 l (1,5 l), a ne interesuju se previše ni za osnovna pravopisna pravila srpskog jezika.Gledam srpski jezik, deca ne znaju šta je veznik, rečca li. Danas dete upiše ime i prezime malim slovima, kaže: "Ma, kao da je bitno". Osnovne stvari se zatrpavaju obimnim gradivom. Deca ne povezuju teoriju sa praksom i životom, a u školi se ne postiže", glasila je samo jedna od tviter objava na ovu temu.
Kako nastavnici i profesori sa kojima smo razgovarali ističu, za nadoknađivanje znanja iz određenih oblasti nikada nije kasno i svaka prilika da se nauči nešto novo je dobra, dok nepoznavanje osnova koje bi trebalo da nam služe u kasnijem životu, mogu da naprave problem u razumevanju komplikovanijih pojmova i nesnalaženju u praktičnim životnim situacijama.
Ko je kriv za to teško je zaključiti, deluje svi po malo - zastareli školski obrazovni sistem koji kaska za "digitalnim" generacijama i nastavnici i profesori kao njegov reprezentativni deo i na kraju deca i njihovi roditelji koji sve više akcenat stavljaju na ocene umesto na stvarno znanje koje se krije iza njih.
https://www.blic.rs/vesti/drustvo/z...ozenja-briga-ih-za-pravopis-a-i-opstu/bkttr5y
Ovo je tužno. Taman da je i samo pola istina. @Lagerta je li ovo stvarno ovako?