Ocene nisu najvažnije

Manga Hilux

Stara legenda
Poruka
84.290
Šta onda, ako dete ne može dalje od trojke iz nekog razloga? Šta ako ne može da “ispuni sav svoj potencijal”, i roditelj strahuje da će, eto, “čistiti ulice”? Da li je rešenje u strogoći ili u pronalaženju odgovora na pitanje zbog čega je to tako?

“Ne postoji jasnije određenje stanja i duše jednog društva od toga kako se ono odnosi prema svojoj deci.” (Nelson Mandela)


Odavno je konstatovano da su nove generacije više mažene nego one prethodne i odavno utvrđeno da takav odgoj nije baš dobar po razvoj njihove ličnosti. Ali, sa ugodnostima koja im roditelji pružaju, srazmerno rastu i očekivanja, jer valjda, ako dete ima sve uslove, onda šta ga sprečava da bude genije, zar ne?

Trka oko toga da treba imati posebno dete, koje će iskoristiti sav svoj potencijal (samo ako se dovoljno trudi) i imati ono “što roditelji nisu” prilično teško pada na roditeljev san, a najčešće i na dečji želudac.

Šta, onda, ako dete ne može dalje od trojke iz nekog razloga? Šta ako ne može da “ispuni sav svoj potencijal”, i roditelj strahuje da će, eto, “čistiti ulice”? Da li je rešenje u strogoći ili u pronalaženju odgovora na pitanje zbog čega je to tako?

Nije tako česta pojava čuti da je jedan dvanaestogodišnjak izvršio samoubistvo zbog ocena i pritiska koji više nije mogao da podnese, niti kritika “zbog te loše ocene”, kako je naveo u oproštajnom pismu. Gde je bila granica “pritiska” za tog dečaka?

Svi imamo tačku prekida, nepravolinijsku granicu koja nam naruši samopouzdanje i izaziva osećaj odbačenosti, reći će svaki psiholog. Ali gde je sredina? Gde je granica roditeljske želje da ono uspe i onog, pomalo šarlatanskog, “samo nek je živo i zdravo”, između toga da vas drugi roditelji gledaju čudno ako vaše dete ne ide na sve sportove i na časove tri jezika i onoga da dete ide na sve to.

Srbija nije sredina u kojoj su loše ocene nešto što se smatra tragedijom zbog koje bi neko odlučio da izvrši samoubistvo, iako je, čini se, i ranije bilo sporadičnih slučajeva. Pogotovo ne u poređenju sa Kinom, Južnom Korejom ili Japanom, gde deca zaista moraju mnogo da rade da bi uspela jer je konkurencija ogromna. Stopa samoubistava među decom u Japanu dosegla je najvišu tačku za poslednje 32 godine. Japanska vlada je saopštila da je 250 dece iz osnovne i srednje škole počinilo samoubistvo u 2017, što je blagi porast u odnosu na godinu pre, u naciji koja se već bori sa visokom stopom samoubistava. Većina dece nije ostavila za sobom oproštajnu poruku, a ona koja jesu često su bila zabrinuta zbog života nakon što završe školu. Japanski zvaničnici su već primetili porast u broju samoubistava nakon 1. septembra, kad su se deca vratila u školske klupe, preneo je Njujork tajms.

I u SAD, samoubistvo je treći vodeći uzrok smrti za decu školskog uzrasta iznad 10 godina, a drugi vodeći uzrok za starije 15 godina. Piter Grej, profesor sa Boston koledža, kaže da preovlađuju dokazi da američki sistem školovanja igra veliku ulogu u smrtnim ishodima i u mentalnoj patnji koju mnogi mladi ljudi doživljavaju.

“Škola je očigledno loša za mentalno zdravlje dece. Tragedija je da nastavljamo da činimo školu sve stresnijom, iako istraživanja pokazuju da ništa od toga nije potrebno. Mladi ljudi uče daleko više, daleko bolje, sa mnogo manje stresa (i sa manjim javnim troškovima) kada im je dozvoljeno da uče na svoj prirodan način”, navodi Grej u autorskom tekstu zaPsychology Today.

Branka Tišma, psiholog u školi “Lazar Savatić”, kaže da je i kod nas bilo slučajeva samoubistva zbog ocena, ali da su ocene samo povod za samoubistvo, da se takva odluka donosi na “prečac”, da se ne planira, a da su stvarni razlozi osećaj napuštenosti i usamljenosti. Kaže da kada sluša roditelje i decu, najveću deo razgovora se svodi na kritiku i gunđanje, a malo u zajedničkim aktivnostima koje su najbitnije i tokom kojih deca otkrivaju stvari o kojima inače ćute i koje vam neće reći ako ih direktno pitate “kakav je problem u školi”, jer izbegavaju odgovor.

“A pritiskanje ‘moraš’ i ‘treba’ ne dovodi do promena. Umesto toga treba sa decom raditi na planu učenja, odrediti kada je najbolje vreme za učenje, ali im ostaviti vreme i za društvene mreže, druženje, pa menjati plan učenja ako shvatite da nije dobar i da ne daje rezultate”
Ona napominje da ne bi trebalo sve promene u ponašanju da pripisujemo pubertetskim promenama jer patnja, usamljenost, osećaj otuđenosti nisu posledica isključivo puberteta.

“Zaboravljamo da pokažemo detetu da je voljeno, da je naše i da će uvek biti voljeno bez obzira na loše ocene i da zato i postavljamo granice – jer ga volimo. A granice moraju da se postavljaju. Podrazumevamo da volimo svoju decu i da dete to prepoznaje – a ne prepoznaje uvek”, kaže ona za Nedeljnik.

Zbog neuspeha u školi dete se oseća neuspešno, kao i roditelj, i iz takvog nezadovoljstva se razvija njihov dalji odnos. Ocene nisu najvažnije. Neke četvorke su jače od petica. A nekad za dvojku moraš da znaš kao za peticu. Tišma kaže da je važnije razvijati radne navike.

“A pritiskanje ‘moraš’ i ‘treba’ ne dovodi do promena. Umesto toga treba sa decom raditi na planu učenja, odrediti kada je najbolje vreme za učenje, ali im ostaviti vreme i za društvene mreže, druženje, pa menjati plan učenja ako shvatite da nije dobar i da ne daje rezultate”, kaže ona.

Često se može čuti i od profesora da bi roditelji kod kuće trebalo da budu ono što su profesori u školi, a loptica se prebacuje u dvorište roditelja ako dete nema dobre ocene po principu “niste sa njim radili”. Da li decu treba “terati” da u školi budu što bolji, da imaju dobre ocene, da se više trude, čak i ako ona nemaju velike ambicije? Ima i ona izreka da je “svaka ocena za đaka”. Zašto je onda toliki problem ako se dobije “trojka”? Neke škole u svetu počele su da izbacuju sistem ocenjivanja u ranim razredima i u osnovnoj školi. Ali mišljenja su u vezi sa tim podeljena.

“Postoje deca koja su ambicioznija i koja su to manje, ali svako dete želi da nešto postigne i da bude voljeno. Neka deca to ostvaruju kroz školske uspehe, neka kroz druženje sa vršnjacima, sportske rezultate ili bilo koji način. U svemu tome je, naravno, veoma važna podrška roditelja”, kaže dr Vojislav Ćurčić, psihijatar-psihoanalitičar.

Veština roditelja je da prepoznaju koji su afiniteti, aspiracije, kapaciteti i želje njihove dece, za šta su nadarena i da ih u tome ohrabruju, ali i da im pomognu da ovladaju bolje onim što im ne ide dovoljno dobro.

“Ne može se napraviti potpuno drugačije dete nego što jeste, ali mu možemo pomoći da razvije svoje mogućnosti, talente i opredeljenja. I delikatna, ali bitna je razlika između ohrabrenja i podrške, s jedne, i guranja i pritiskanja deteta, s druge strane. Ovo prvo pomaže detetu u razvoju i postignućima, ali ovo drugo ga frustrira, stvara otpore, bunt i patnju deteta”, objašnjava dr Ćurčić.

Dobar uspeh u školi je poželjan, da bi se deca osećala dobro i uspešno, zadovoljno sobom, ali i da bi imala prohodnost za dalje školovanje, ako to žele i mogu. Ipak, kod većine dece i mladih se dešava da popuste u VII ili VIII razredu osnovne škole ili na početku srednje, baš zbog unutrašnjih, pubertetskih i adolescentnih bura koje ih remete ili koje značaj škole stavljaju u drugi plan.

“Tada je mnogo važnije prihvatiti svoje novo telo, naći svoje mesto u društvu, osvojiti dečaka ili devojčicu iz susednog razreda. Bilo bi dobro da to roditelji razumeju i uključe ta prirodna ometanja u svoja očekivanja od deteta, ali i da im pomognu da ipak održe školski uspeh. Naš školski sistem je takav da je obim sadržaja koji bi deca trebalo da savladaju i nauče verovatno preteran, pa je potrebno dosta rada i kod kuće. Deca se ne podstiču na kreativnost već na memorisanje informacija. Međutim, uprkos tome, roditelji ne treba da budu dopunski i alternativni profesori. Oni mogu da pomažu svojoj deci, ali je njihova uloga prevashodno roditeljska”, kaže dr Ćurčić.
izvor Nedeljnik
 
Ma pisite vi sto hocete,evo moj cisti primjer.
OD susjede mala nije bila dva dana u skoli,dosla do nas i prepisala sve od slova do slova.drugo jutro moja dobila 3,a ta sto je prepisala 5 i tako sve do 8r.Za upis u Gimnaziju falila joj je 5-ica jedna,ispravljala je kod Razednice 2 puta ispit i imala je 90% tocnog i zakljuci joj 4.Ko je tu lud.
Znaci dobrim djelom u Hr,BH i u Srbiji su u Ku*** i ucitelji.Ne podrzavaju daka koji se trudi niti malo.
 
Uvek je bilo takvih koji će prepisivanjem da završavaju školu, nije to neka novost niti je to greška prosvetnih radnika uopšteno. Pred kraj školske godine,škole se napune roditeljima koji jure nastavnike za bolje ocene, ima i onih koji okreću brojeve telefona i sređuju uspeh.Pitanje je zašto prosvetni radnici pristaju na to. Imamo dve krajnosti: nastavnike koji daju ocene samo prema pravilniku o ocenjivanju,ne uzimajući u obzir decu,pojedinačno i druge ,koji pristrasno ocenjuju iz nekih svojih razloga.
 
ocene su sa jedne strane potrebne da bi dete imalo predstavu sta juri

sa druge strane uglavnom nisu bas pravedne

recimo u petom ,bio sam nesigurno dete ,seo u trecoj klupi do zida sa jednim visokim, za glavu vislji od mene

i sad , nastavnik postavi pitanje , ja nesmem da se javim , pitam ovog dal je to, on RUKA GORE

ja za njim, al on prvi , ja vrlodobar on odlican

kao resenje vidim individualizaciju predmeta, ocene iz onih koje dete odabere , izbacivanje ocena iz bodovanja

samo prijemni, pa ko zna , nek je imao trojku upisace sta hoce

a ko ne zna uzalud je tatko nosio poklone po skoli
 
Šta onda, ako dete ne može dalje od trojke iz nekog razloga? Šta ako ne može da “ispuni sav svoj potencijal”, i roditelj strahuje da će, eto, “čistiti ulice”? Da li je rešenje u strogoći ili u pronalaženju odgovora na pitanje zbog čega je to tako?

“Ne postoji jasnije određenje stanja i duše jednog društva od toga kako se ono odnosi prema svojoj deci.” (Nelson Mandela)


Odavno je konstatovano da su nove generacije više mažene nego one prethodne i odavno utvrđeno da takav odgoj nije baš dobar po razvoj njihove ličnosti. Ali, sa ugodnostima koja im roditelji pružaju, srazmerno rastu i očekivanja, jer valjda, ako dete ima sve uslove, onda šta ga sprečava da bude genije, zar ne?

Trka oko toga da treba imati posebno dete, koje će iskoristiti sav svoj potencijal (samo ako se dovoljno trudi) i imati ono “što roditelji nisu” prilično teško pada na roditeljev san, a najčešće i na dečji želudac.

Šta, onda, ako dete ne može dalje od trojke iz nekog razloga? Šta ako ne može da “ispuni sav svoj potencijal”, i roditelj strahuje da će, eto, “čistiti ulice”? Da li je rešenje u strogoći ili u pronalaženju odgovora na pitanje zbog čega je to tako?

Nije tako česta pojava čuti da je jedan dvanaestogodišnjak izvršio samoubistvo zbog ocena i pritiska koji više nije mogao da podnese, niti kritika “zbog te loše ocene”, kako je naveo u oproštajnom pismu. Gde je bila granica “pritiska” za tog dečaka?

Svi imamo tačku prekida, nepravolinijsku granicu koja nam naruši samopouzdanje i izaziva osećaj odbačenosti, reći će svaki psiholog. Ali gde je sredina? Gde je granica roditeljske želje da ono uspe i onog, pomalo šarlatanskog, “samo nek je živo i zdravo”, između toga da vas drugi roditelji gledaju čudno ako vaše dete ne ide na sve sportove i na časove tri jezika i onoga da dete ide na sve to.

Srbija nije sredina u kojoj su loše ocene nešto što se smatra tragedijom zbog koje bi neko odlučio da izvrši samoubistvo, iako je, čini se, i ranije bilo sporadičnih slučajeva. Pogotovo ne u poređenju sa Kinom, Južnom Korejom ili Japanom, gde deca zaista moraju mnogo da rade da bi uspela jer je konkurencija ogromna. Stopa samoubistava među decom u Japanu dosegla je najvišu tačku za poslednje 32 godine. Japanska vlada je saopštila da je 250 dece iz osnovne i srednje škole počinilo samoubistvo u 2017, što je blagi porast u odnosu na godinu pre, u naciji koja se već bori sa visokom stopom samoubistava. Većina dece nije ostavila za sobom oproštajnu poruku, a ona koja jesu često su bila zabrinuta zbog života nakon što završe školu. Japanski zvaničnici su već primetili porast u broju samoubistava nakon 1. septembra, kad su se deca vratila u školske klupe, preneo je Njujork tajms.

I u SAD, samoubistvo je treći vodeći uzrok smrti za decu školskog uzrasta iznad 10 godina, a drugi vodeći uzrok za starije 15 godina. Piter Grej, profesor sa Boston koledža, kaže da preovlađuju dokazi da američki sistem školovanja igra veliku ulogu u smrtnim ishodima i u mentalnoj patnji koju mnogi mladi ljudi doživljavaju.

“Škola je očigledno loša za mentalno zdravlje dece. Tragedija je da nastavljamo da činimo školu sve stresnijom, iako istraživanja pokazuju da ništa od toga nije potrebno. Mladi ljudi uče daleko više, daleko bolje, sa mnogo manje stresa (i sa manjim javnim troškovima) kada im je dozvoljeno da uče na svoj prirodan način”, navodi Grej u autorskom tekstu zaPsychology Today.

Branka Tišma, psiholog u školi “Lazar Savatić”, kaže da je i kod nas bilo slučajeva samoubistva zbog ocena, ali da su ocene samo povod za samoubistvo, da se takva odluka donosi na “prečac”, da se ne planira, a da su stvarni razlozi osećaj napuštenosti i usamljenosti. Kaže da kada sluša roditelje i decu, najveću deo razgovora se svodi na kritiku i gunđanje, a malo u zajedničkim aktivnostima koje su najbitnije i tokom kojih deca otkrivaju stvari o kojima inače ćute i koje vam neće reći ako ih direktno pitate “kakav je problem u školi”, jer izbegavaju odgovor.

“A pritiskanje ‘moraš’ i ‘treba’ ne dovodi do promena. Umesto toga treba sa decom raditi na planu učenja, odrediti kada je najbolje vreme za učenje, ali im ostaviti vreme i za društvene mreže, druženje, pa menjati plan učenja ako shvatite da nije dobar i da ne daje rezultate”
Ona napominje da ne bi trebalo sve promene u ponašanju da pripisujemo pubertetskim promenama jer patnja, usamljenost, osećaj otuđenosti nisu posledica isključivo puberteta.

“Zaboravljamo da pokažemo detetu da je voljeno, da je naše i da će uvek biti voljeno bez obzira na loše ocene i da zato i postavljamo granice – jer ga volimo. A granice moraju da se postavljaju. Podrazumevamo da volimo svoju decu i da dete to prepoznaje – a ne prepoznaje uvek”, kaže ona za Nedeljnik.

Zbog neuspeha u školi dete se oseća neuspešno, kao i roditelj, i iz takvog nezadovoljstva se razvija njihov dalji odnos. Ocene nisu najvažnije. Neke četvorke su jače od petica. A nekad za dvojku moraš da znaš kao za peticu. Tišma kaže da je važnije razvijati radne navike.

“A pritiskanje ‘moraš’ i ‘treba’ ne dovodi do promena. Umesto toga treba sa decom raditi na planu učenja, odrediti kada je najbolje vreme za učenje, ali im ostaviti vreme i za društvene mreže, druženje, pa menjati plan učenja ako shvatite da nije dobar i da ne daje rezultate”, kaže ona.

Često se može čuti i od profesora da bi roditelji kod kuće trebalo da budu ono što su profesori u školi, a loptica se prebacuje u dvorište roditelja ako dete nema dobre ocene po principu “niste sa njim radili”. Da li decu treba “terati” da u školi budu što bolji, da imaju dobre ocene, da se više trude, čak i ako ona nemaju velike ambicije? Ima i ona izreka da je “svaka ocena za đaka”. Zašto je onda toliki problem ako se dobije “trojka”? Neke škole u svetu počele su da izbacuju sistem ocenjivanja u ranim razredima i u osnovnoj školi. Ali mišljenja su u vezi sa tim podeljena.

“Postoje deca koja su ambicioznija i koja su to manje, ali svako dete želi da nešto postigne i da bude voljeno. Neka deca to ostvaruju kroz školske uspehe, neka kroz druženje sa vršnjacima, sportske rezultate ili bilo koji način. U svemu tome je, naravno, veoma važna podrška roditelja”, kaže dr Vojislav Ćurčić, psihijatar-psihoanalitičar.

Veština roditelja je da prepoznaju koji su afiniteti, aspiracije, kapaciteti i želje njihove dece, za šta su nadarena i da ih u tome ohrabruju, ali i da im pomognu da ovladaju bolje onim što im ne ide dovoljno dobro.

“Ne može se napraviti potpuno drugačije dete nego što jeste, ali mu možemo pomoći da razvije svoje mogućnosti, talente i opredeljenja. I delikatna, ali bitna je razlika između ohrabrenja i podrške, s jedne, i guranja i pritiskanja deteta, s druge strane. Ovo prvo pomaže detetu u razvoju i postignućima, ali ovo drugo ga frustrira, stvara otpore, bunt i patnju deteta”, objašnjava dr Ćurčić.

Dobar uspeh u školi je poželjan, da bi se deca osećala dobro i uspešno, zadovoljno sobom, ali i da bi imala prohodnost za dalje školovanje, ako to žele i mogu. Ipak, kod većine dece i mladih se dešava da popuste u VII ili VIII razredu osnovne škole ili na početku srednje, baš zbog unutrašnjih, pubertetskih i adolescentnih bura koje ih remete ili koje značaj škole stavljaju u drugi plan.

“Tada je mnogo važnije prihvatiti svoje novo telo, naći svoje mesto u društvu, osvojiti dečaka ili devojčicu iz susednog razreda. Bilo bi dobro da to roditelji razumeju i uključe ta prirodna ometanja u svoja očekivanja od deteta, ali i da im pomognu da ipak održe školski uspeh. Naš školski sistem je takav da je obim sadržaja koji bi deca trebalo da savladaju i nauče verovatno preteran, pa je potrebno dosta rada i kod kuće. Deca se ne podstiču na kreativnost već na memorisanje informacija. Međutim, uprkos tome, roditelji ne treba da budu dopunski i alternativni profesori. Oni mogu da pomažu svojoj deci, ali je njihova uloga prevashodno roditeljska”, kaže dr Ćurčić.
izvor Nedeljnik
Problem su prevelika očekivanja roditelja, preterana ambicija. Nerealna očekivanja roditelja samo pospešuju utisak deteta da je škola dosadna obaveza i nešto što se mora umesto da se potencira na suštini školovanja,tj sticanja znanja zarad ličnog obogaćivanja uma.Još nisam čula roditelja koji svom detetu kaže da treba učiti jer će tako postati bolji,uspešniji čovek, ali sam zato puno puta čula ,da treba učiti da se ne bi posle mučio u životu. Poslednji primer, ovaj nagli završetak školske godine i uputstvo Ministarstva da roditeljima podelimo predloge ocena , njihovo izjašnjavanje da li se slažu sa ocenama i želje da poprave ocene je pokazatelj koliko malo mi učestvujemo u kreiranju uspeha.
 
ocene su sa jedne strane potrebne da bi dete imalo predstavu sta juri

sa druge strane uglavnom nisu bas pravedne

recimo u petom ,bio sam nesigurno dete ,seo u trecoj klupi do zida sa jednim visokim, za glavu vislji od mene

i sad , nastavnik postavi pitanje , ja nesmem da se javim , pitam ovog dal je to, on RUKA GORE

ja za njim, al on prvi , ja vrlodobar on odlican

Па добро, колико пута је то требало да се деси, да би ти научио да пробаш сам да одговориш, пре него што ти његова реакција да назнаку како да се понесеш... И то је једна од ствари која се учи у школи. Исто као што је он научио када и коме да верује да има тачан одговор 😀
 
kao resenje vidim individualizaciju predmeta, ocene iz onih koje dete odabere , izbacivanje ocena iz bodovanja
Никако не смеју деца или родитељи да бирају.


samo prijemni, pa ko zna , nek je imao trojku upisace sta hoce

Ја бих им баш ставио двоструку контролу. Све оцене из основне школе као услов да изађу на пријемни, а онда за упис само оцене са пријемног. И црна листа основних школа из којих не може да се конкурише за одређену средњу, ако иста провали да тамо штелују или поклањају оцене.
 
Никако не смеју деца или родитељи да бирају.




Ја бих им баш ставио двоструку контролу. Све оцене из основне школе као услов да изађу на пријемни, а онда за упис само оцене са пријемног. И црна листа основних школа из којих не може да се конкурише за одређену средњу, ако иста провали да тамо штелују или поклањају оцене.
o5 cu spomenuti hemiju , nikad mi nije isla i nista iz nje ne znam

zasto sam i minut posvetio njoj kad me ne zanima?


steluju se u svakoj , poklanjaju se u svakoj
 
o5 cu spomenuti hemiju , nikad mi nije isla i nista iz nje ne znam

zasto sam i minut posvetio njoj kad me ne zanima?
То је потпуно небитан критеријум. Није те занимало ни да радиш чучњеве па си их радио. Не занима те данас ни да переш зубе или косу, па их переш.

steluju se u svakoj , poklanjaju se u svakoj
Не би се више штеловале, када би се ученици побунили. А почели би да се буне када би им основна школа дошла на листу да из ње не могу да упишу ни једну гимназију.
 
nikad , ali nikada kao do sada prosveta nije bila na tako niske grane, sistem vrednovanja je totalno uništen , a inačin upisa na fakultete, bodovne liste po osnovu uspeha , su doprineli tome

Svi moraju da se potrude da skola bude mesto znanja i obrazovanja.
Suprotno tome, skola je mesto laktanja i otimanja.

Skoro smo davali predloge povodom kraja skolske godine.
Moj je bio da deci kupio crvene balone u obliku srca i da ista otpevaju Deca su ukras sveta, da neki simbolican pokloncic, najbolje zajednicki slikarski rad te dece preda najmladja curica a cvece najstariji decak.
Posto imam profesionalnu kameru ponudila sam sve da snimim i besplatno podelim roditeljima.

Usvojen je predlog da se kupi skup sat prosvetnom radniku i orhideja u porcelanskoj saksiji.
Bez pevanja, bez srca, bez slika.

Poklon ce predati dva roditelja koja su odlucila da se sat kupi i smesta zahtevali u viber grupi da im uplatimo pare na racun sa javnom napomenom "placeno za Peru Perica".
Da se vidi ko placa!

I...sta ocekujemo od dece?
U utorak ce prosvetni radnik naravno uzeti sat.
Penilo ne penilo, poklon je to.
Deca....pfffffff...koga briga.
Cemu se uopste nadamo...bice sutra poput nas.
 
Ne znam kakve veze ima poklon sa ocenama, budući da je to oproštajni poklon, ako sam dobro shvatila, on neće uticati na mišljenje nastavnika o deci. Problem je što mnogi roditelji misle da se kupovinom skupih poklona nastavniku daje na znanje da dobro radi svoj posao, postalo je pomodarstvo tako nešto, mene najviše boli što ostali roditelji misle da nastavnici imaju udela u tome. Lično mene zbuni takav poklon, u dilemi, odbiti, uvrediti možda roditelje, prihvatiti i poniziti sebe na neki način. Poslednji 8. mart sam poslala roditeljima broj žiro računa bolesne devojčice i kao poklon , predložila da uplate novac za lečenje deteta. Mnogo sam se bolje osećala, iskreno,
 
Poslednja izmena:
Ne znam kakve veze ima poklon sa ocenama, budući da je to oproštajni poklon, ako sam dobro shvatila, on neće uticati na mišljenje nastavnika o deci. Problem je što mnogi roditelji misle da se kupovinom skupih poklona nastavniku daje na znanje da dobro radi svoj posao, postalo je pomodarstvo tako nešto, mene najviše boli što ostali roditelji misle da nastavnici imaju udela u tome. Lično mene zbuni takav poklon, u dilemi, odbiti, uvrediti možda roditelje, prihvatiti i poniziti sebe na neki način. Poslednji 8. mart sam poslala roditeljima broj žiro računa bolesne devojčice i kao poklon , predložila da uplate novac za lečenje deteta. Mnogo sam se bolje osećala, iskreno,

Pa ima velike veze.

Poklon iznad neke vrednosti se svuda u svetu tretira kao mito. Postoje gornji limiti za iznos a u vecini zemalja postoji zabrana davanja poklona drzavnim sluzbenicima.

Potom, koje moralno pravo ima nastavnik da odbije roditelja juna meseca sa ciljem popravljanja ocena ako je isti primio poklone u vrednosti vise stotina evra u toku skolske godine?

Naposletku, deca se uce da se ulizuju skupim poklonima osobama od kojih imaju neku korist ili koje predstavljaju autoritet.

I ono najopasnije, neguju se lose drustvene navike da treba potplatiti pogodan tretman u zdravstvu, skolstvu, sudstvu...

Misljenja sam da treba iskoreniti svaki mito i sve sto lici na mito.
Vama ti pokloni i ne trebaju a ruse autoritet prosvete.

Mi govorimo o rucnom casovniku poznatog brenda. To nije simbolican pokloncic.
I nije za kraj, oni ostaju u toj skoli samo prelaze kod uciteljice u istoj zgradi.
 
Pa ima velike veze.

Poklon iznad neke vrednosti se svuda u svetu tretira kao mito. Postoje gornji limiti za iznos a u vecini zemalja postoji zabrana davanja poklona drzavnim sluzbenicima.

Potom, koje moralno pravo ima nastavnik da odbije roditelja juna meseca sa ciljem popravljanja ocena ako je isti primio poklone u vrednosti vise stotina evra u toku skolske godine?

Naposletku, deca se uce da se ulizuju skupim poklonima osobama od kojih ima neku korist ili predstavljaju autoritet.

I ono najopasnije, neguju se lose drustvene navike da treba potplatiti pogodan tretman u zdravstvu, skolstvu, sudstvu...

Misljenja sam da treba iskoreniti svaki mito i sve sto lici na mito.
Vama ti pokloni i ne trebaju a ruse autoritet prosvete.

Mi govorimo o rucnom casovniku poznatog brenda. To nije simbolican pokloncic.
I nije za kraj, oni ostaju u toj skoli samo prelaze kod uciteljice u istoj zgradi.
Upravo tako, osećaš se kao plaćena uslužna delatnost i daješ time prava roditeljima da o nama formiraju uopštena mišljenja da su svi prosveti radnici takvi.
Slažem se, to onda znači i da i doktoru, kada odneseš kovertu i piće, isto se može tretirati kao mito, samo nije toliko istaknuto, to se uzima kao nešto uobičajeno, dok se o poklonima nastavnicima iznose i najsitniji detalji, to je ono na šta ja skrećem pažnju.
 

Back
Top