Quantcast

obrazovni sistem u Srbiji

stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.

truba21

Primećen član
Banovan
Poruka
639
nije mi namera da propagiram LDP i necu da neko pomisli da volim LDP
ali citao sam njihov program i ovaj 2. deo programa mi se skroz svidja, potpisujem!!! (naravno, ogranicavam se samo na taj deo njihovog programa sa brojem 2. ispred)

zaista kakve sve GLUPOSTI se sve uci po skolama i fakultetima u Srbiji pa to je KATASTROFA!!! to je samo za one novinske rubrike "VEROVALI ILI NE" :evil:
i slazem da je u Srbiji potrebno TEMELJNA reforma obrazovnog sistema da bude PO MERI TRZISTA RADA.
mnogo manje beskorisnih a vise korisnih znanja i vestina treba da se uci u skolima

2.MODERNO OBRAZOVANJE–UPOTREBLJIVO ZNANJE

-obrazovanje po meri trŽiš ta rada
-proces uČenja tokom Živo ta
-iskori ŠĆavanje po tencijala koje pru Žaju
nove tehnologije
-usagla Šavanje sa sve tskim standardima

http://www.ldp.org.yu/admin/download/files/cms/attach?id=1
 

truba21

Primećen član
Banovan
Poruka
639
ma brate ja na ekonomskom faksu ucim:
matematiku, filozofiju,... itd kakve veze sa ekonomijom imaju nrp:
-gausov metod resavanja sistema jednacina sa 1000000 nepoznatih,matrice, determinante, izvodi, integrali, bazna transformacija vekota, elementarna bazna transformacija vekora,... itd
filozofija: predsokratovci, Platon, Aristotel, Imanuel Kant, Nice, Sopenhauer,... itd
EEEEEEEJ KAKVE VEZE IMAJU NPR. VEKTORI SA EKONOMIJOM???? DA MI TO NEKO OBJASNI!!!!!??????????????????????????????? :confused: ili KAKVE VEZE IMA FILOZOFIJA PLATONA SA EKONOMIJOM???????????????????????????
pa to je stvarno za rubriku "VEROVALI ILI NE". :roll: :evil:
 

truba21

Primećen član
Banovan
Poruka
639
a i kad otvoris neku skolsku knjigu (bilo koju) i kad pogledas, a knjiga sva prepuna sve onako one suve DEFINICIJE i NABRAJANJA e a svako nabrajanje sa po 15 stavki koje treba upamtiti napameta - E BRATE SOCREALIZAM U SVOM PUNOM SJAJU!! :D
 

*BILJA*

Buduća legenda
Poruka
32.298
Kod nas, obrazovni sistem skoro nikad i nije gledao unapred. Totalno je neinventivan i nepreduzimljiv:(
Znaci, inertan, spor, neefikasn i iznad svega GLOMAZAN! A ako je verovati antickim misliocima, upravo obrazovni sistem pravi drzavu, a meni se cini da za to nisu potrebni nikakvi anticki mislioci.Nema nade da ce se po tom pitanju ista preduzimati u skorije vreme, i ovo dosad, bilo je mlako ili se pokazalo totalno neupotrebljivo.

Ovaj i ovakav obrazovni sistem, ne moze decu pripremiti zazivot, narocito ne za ovu nasu drzavu:(
Ovde se, mislim i na drzavu, jednostavno sve nekako otaljava po nekakvoj inerciji, i ispravljam se, upravo mislim SAMO NA DRZAVU.
Ovde sve izgleda pod nekom prinudom i moranjem, i onda se na kraju cudimo sto su deca postala agresivna. Prosto su dezorijentisana, sto ne znaci da su lenja.
Ne vide perspektivu.

Oni ne vide da im je nesto ostavljeno u nasledje, a mislim da jeste i da bi to oni sagledali na pravi nacin, da smo im ostavili u nasledje neke prave CILJEVE. Koji su njihovi ciljevi, kakav im je sistem vrednosti, da kazu: Vidi,ona se skida i peva, vidi koliko zaradjuje, ja ucim i ko zna hocu li naci posao i kakav i kako...
Samo jedan od nacina na koji deca silom prilika razmisljaju. Naravno ima dosta i svetlijih primera, ja ne genralisem, samo ukazujem.

Pa,onda se pisu neki prosvetni projekti koji su i sami po sebi prilicno problemticni, ali,i da nisu, sve i da su sto odsto pravi i dobri, uzalud je kad se ne resavaju KORIENI PROBLEMA u drustvu.
Ovde se sve drzi pod kontrolom, pa i problemi!
Kada se drzava bude sushtinski promenila i reformise PRAVI sistem vrednosti, tada ce biti i velikoj meri samo po sebi, reformisan i sistem obrazovanja. Verujem da bi nasa deca znala da ga prepoznaju i prate, od sopstvenog doma, od onih koji su strucni da im uliju znanje...itd.itd.
 

R.Žiskar

Elita
Poruka
15.648
Po toj logici, moze `ladno da se zatvori polovina drustvenih fakulteta...pa da malko pravimo i radnike , jer rukovodioci sami tesko da ce preziveti....
P.S. Videti "Restoran na kraju vaseljene"
Glavni problem - jedan od glavnih problema, jer ih ima nekoliko - dakle, jedan od mnogih glavnih problema u vezi sa rukovođenjem jeste taj ko će to da radi; ili, tačnije, ko će da navede ljude da ga puste da to radi umesto njih.
Da rezimiramo: poznata je činjenica da su oni koji žele da vladaju ipso facto najnepogodniji da to rade. Da rezimiramo rezime: kogod je sposoban da dovede sebe na mesto predsednika ne sme nipošto da dobije to mesto. Da rezimiramo rezime rezimea: problem je u ljudima.
 

liberal82

Zainteresovan član
Poruka
406
Образовни систем запада је уско везан за струку..али оглупљује људе..прави од њих робове какви су потребни западу..


eeeee zbog ovakvog razisljanja smo tu gde smo i sve dok ovako razmisljamo necemo se pomeriti od tog mesta a priznacete svi da nije bas reprezentativno... U svaokm slucaju ova tema ne moze u politiku ali ako se krene sa politickim raspravam nece moci ni ovde da bude, neko moje razmisljanje, dakle ako se drzimo sustine tema je na pravom mestu.

Ja bi vise voleo da budem usko vezan za struku i da budem glup i rob pa kad moje dete izadje sa fakulteta tamo zaglupljeno i zarobljeno da zna posao da radi a ne da izadje kao tele koje nema pojma u zivotu i nikada nisto sto je bubalo na pamet nije videlo uzivo :0..
hvala ali bicu glup i rob ali kada zavrsim da znam sta sam zav rsio i kako sam zavrsio i da znam da to odmah i primenim naravno sa ucenjem se nikada ne prestaje ali se i ne treba poceti tek po zavrstetu fakulteta vec prilikom upisa..... Obrazovni sistem treba promeniti iz korena i zaglupaviti ovaj narod i baciti ta u roblje zapada, da je to uradjeno pre 10 godina gde bi nam kraj bio.. Mada mislim da bi doslo do takvih prmena prvo treba promeniti ceo nastavnicki kao i profesorski kadar jer su ovi trenutni bogom dani nesposobni da prihvate ove pozitivne promene jer one podrazumevaju da ce i oni morati da rade a navikli su da uzivaju ..... nemoj da se svi profesori nadju pogodjenim jer postoje i oni koji zele da rade ali nazalost ih je nesto manjje od 1%.
 

mračak

Domaćin
Banovan
Poruka
3.381
Upravo je najveci problem sto fakulteti kod nas studente zatrpavaju suvom teorijom kao da ih sve pripremaju za naucne radove...a kasnije poslodavci od njih ocekuju konkretna znanja i vestine...takva neuskladjenost ce na kraju dovesti do toga da se vise nece videti razlika izmedju visih skola i fakulteta,a takodje izmedju drzavnih i privatnih fakulteta jer niko nece znati svoj posao
 
stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.

Top