Obavezno obrazovanje je kršenje ljudskih prava?

Deca ni roditelji ne mogu sami da se opredele da li će da školuju dete.
Deca u školi nemaju slobodu. Ugrožava se njihova sloboda kretanja
jer moraju mirno da sede 45 minuta dok im neko priča nešto što hi
uopšte ne zanima.
Za slobodu mišljenja dobijaju slabe ocene.

Zašto bi roditelji, radi slobode, želeli da njihovo dete bude bez osnovnog obrazovanja?

Ovo boldovano znači da decu ne zanimaju niti žele da nauče pisanje, čitanje, matematiku, niti ih zanimaju druge države u geografiji, ili ih ne zanima kada je počeo i kada se završio Drugi svetski rat?

Kakvo slobodno mišljenje može da ima dete od sedam, osam godina i da li ono zna da ima pravo na slobodno mišljenje?
 
Zašto bi roditelji, radi slobode, želeli da njihovo dete bude bez osnovnog obrazovanja?

Ovo boldovano znači da decu ne zanimaju niti žele da nauče pisanje, čitanje, matematiku, niti ih zanimaju druge države u geografiji, ili ih ne zanima kada je počeo i kada se završio Drugi svetski rat?

Kakvo slobodno mišljenje može da ima dete od sedam, osam godina i da li ono zna da ima pravo na slobodno mišljenje?

Svako ima pravo na slobodno misljenje ali nema pravo na slobodno delanje.

Na primer, nije kaznjivo pomisliti da ubijes nekoga, ali jeste kaznjivo da ubijes.

Ljudi ne razumeju pojmove slobode i pojmove prava.
Ne postoji apsolutna sloboda i ne postoji apsolutno pravo.

Da, mi imamo pravo na zdravu zivotnu sredinu, ali jbg - ne mozemo da je dobijemo jer hocemo struju, hocemo brz prevoz, necemo da jasemo konja 4 dana nego hocemo za 4 sata da stignemo od mesta A do mesta B.

Hocemo slobodu kretanja ali necemo da se vakcinisemo? Pa ne moze. Ne ide tako.

Postoje i obaveze prema drustvu, a obaveza je biti elementarno obrazovan.
 
Konkretno ti je odgovoreno.
Problem je jer si ti pogresno ukapirala sta se podrazumeva pod slobodom kretanja.
Kada to ukapiras kako treba, ukapiraces da ti je odgovoreno na sva tvoja pitanja u ovoj temi.
Da li je tvoje pravo da gledaš tv program isto što i da ti neko da obavezu
da gledaš određene sadržaje, sa punom pažnjom, šest puta po 45 minuta?

Pravo na obrazovanje i obavezno obrazovanje u određenoj formi, nisu
isto. Zato smatram da na temu nisi odgovorio.
 
Zašto bi roditelji, radi slobode, želeli da njihovo dete bude bez osnovnog obrazovanja?

Ovo boldovano znači da decu ne zanimaju niti žele da nauče pisanje, čitanje, matematiku, niti ih zanimaju druge države u geografiji, ili ih ne zanima kada je počeo i kada se završio Drugi svetski rat?

Kakvo slobodno mišljenje može da ima dete od sedam, osam godina i da li ono zna da ima pravo na slobodno mišljenje?
Umesto da odgovoriš na temu postavljaš tri nova pitanja. Prvo odgovoriš
na temu, po mogućnosti argumentovano, pa onda pitaš.

Na primer..
Samoopredeljenje je pravo na slobodan izbor bez spoljne prinude. Još
niko na temi nije objasnio kako obavezno obrazovanje ne ugrožava
ovo pravo.
 
Svako ima pravo na slobodno misljenje ali nema pravo na slobodno delanje.

Na primer, nije kaznjivo pomisliti da ubijes nekoga, ali jeste kaznjivo da ubijes.
Jeste kažnjivo da ti ubiješ kada ti hoćeš, ali nije kažnjivo da ubiješ
kada sistem hoće. I to je šizofrenija koju serviraju deci od malih
nogu. Istovremeno treba da se dive herojima koji su ubijali i da
imaju ideju o tome kako je loše ubijati. Postoje i visoke škole
gde se uči kako da koristiš oružje, kako da biješ, ubijaš. Sasvim
legalne. Ono, diplomu dobiješ i sve.. Pa su tu i visoke škole za
buduće stručnjake koji će osmisliti neko novo oružje.
Ludilo..
 
Da li je tvoje pravo da gledaš tv program isto što i da ti neko da obavezu
da gledaš određene sadržaje, sa punom pažnjom, šest puta po 45 minuta?

Pravo na obrazovanje i obavezno obrazovanje u određenoj formi, nisu
isto. Zato smatram da na temu nisi odgovorio.

Jesu isto, tacnije, nerazdvojivi su. Jer uz pravo ide i obaveza.
To sto se tebi ne svidja forma obrazovanja je nesto sasvim drugo, ne svidja se ni meni, ali tesko je napraviti bolju formu.
Tesko je jer niko nece obaveze, svi hoce samo prava.
A to tako ne moze da funkcionise.
 
Osnovno obrazovanje mora da bude obavezno, roditelj nema pravo da uskrati svoje dete za obrazovanje jer on ne veruje u nauku.
A posle neka bude slobodna volja, ja bih srednje škole čak i redukovala, apsurdno je odraslo dete tereti da uči.
Čak i OŠ treba da se skrati za dve godine, svojeglavog klinca ni u 14 više ne možeš terati da čita knjige i uči alkane alkene alkine.
Ali mora nešto da radi, npr. da ide na zanat.
Zbudžiti im Pitagorinu teoremu i dosta.
 
Poslednja izmena:
Jesu isto, tacnije, nerazdvojivi su. Jer uz pravo ide i obaveza.
To sto se tebi ne svidja forma obrazovanja je nesto sasvim drugo, ne svidja se ni meni, ali tesko je napraviti bolju formu.
Tesko je jer niko nece obaveze, svi hoce samo prava.
A to tako ne moze da funkcionise.
Ne, uopšte nije teško da se napravi bolja forma. Zapravo ima mnogo
razrađenih modela, ali se forsira ovaj koji je čista dresura. S razlogom..
 
Osnovno obrazovanje mora da bude obavezno, roditelj nema pravo da uskrati svoje dete za obrazovanje jer on ne veruje u nauku.
A posle neka bude slobodna volja, ja bih srednje škole čak i redukovala, apsurdno je odraslo dete tereti da uči.
Čak i OŠ treba da se skrati za dve godine, svojeglavog klinca ni u 14 više ne možeš terati da čita knjige i uči alkane alkene alkine.
Ali mora nešto da radi, npr. da ide na zanat.
Zbudžiti im Pitagorinu teoremu i dosta.
Zašto ne bude prvo sloboda, pa posle probaj da ih indoktriniraš materijalističkim
idejama? Zašto od šeste godine?
Dete nema pravo da spava kad mu se spava, nego bunovno jadno ide da sedne
u klupu i sluša nešto što ga ne zanima. Jel tebi ozbiljno nije žao? Eto možeš da
ga nateraš. Malo je, nejako, veruje ti, voli te i učiniće sve za tebe. Al greota je..
 
Zašto ne bude prvo sloboda, pa posle probaj da ih indoktriniraš materijalističkim
idejama? Zašto od šeste godine?
Dete nema pravo da spava kad mu se spava, nego bunovno jadno ide da sedne
u klupu i sluša nešto što ga ne zanima. Jel tebi ozbiljno nije žao? Eto možeš da
ga nateraš. Malo je, nejako, veruje ti, voli te i učiniće sve za tebe. Al greota je..
Identifikujte se kao Romi i neće mnogo da vas smaraju civilizacijskim normama u Srbiji. Uz to, naravno, idu i problemi sa ličnom kartom i sličnim civilizacijskim smaračinama.
 
Zašto ne bude prvo sloboda, pa posle probaj da ih indoktriniraš materijalističkim
idejama? Zašto od šeste godine?
Dete nema pravo da spava kad mu se spava, nego bunovno jadno ide da sedne
u klupu i sluša nešto što ga ne zanima. Jel tebi ozbiljno nije žao? Eto možeš da
ga nateraš. Malo je, nejako, veruje ti, voli te i učiniće sve za tebe. Al greota je..
Zato što je posle kasno da ukapira neke stvari, razvije memoriju, nauči princip sistematizacije, shvati pojmove, principe itd. Kroz školu se razvijaju vijuge, kasnije nek odbaci ono što smatra netačnim.
Pa gledaj, nisam pristalica da dete radi samo ono što mu prija. Život nije takav sve i da je idealan.
Nije za džabe ona izreka - bez muke nema nauke.
Tako da, uopšte mi nije žao malog neradnika pametnjakivića.
 
Zato što je posle kasno da ukapira neke stvari, razvije memoriju, nauči princip sistematizacije, shvati pojmove, principe itd. Kroz školu se razvijaju vijuge, kasnije nek odbaci ono što smatra netačnim.
Pa gledaj, nisam pristalica da dete radi samo ono što mu prija. Život nije takav sve i da je idealan.
Nije za džabe ona izreka - bez muke nema nauke.
Tako da, uopšte mi nije žao malog neradnika pametnjakivića.
Mislim da je ta izreka delimično tačna. Možeš učiti iz teških iskustava
ali možeš učiti i kroz radost, inspiraciju.
Nije tačno da je posle kasno da ukapira neke stvari, nego je kasno da se
posle ispravi i indoktrinira po tuđoj želji. Ima širu sliku. Kroz školu se ne
razvijaju vijuge nego se buba nešto što se posle može proglasiti i za
netačno. Kroz moje obrazovanje četnici su prvo bili domaći izdajnici,
a posle heroji. Nema dakle nepristrasnih informacija, tako da ti razvijaš
vijuge i sam dolaziš do zaključaka, nego se forsira jedan narativ sa kojim
moraš da se složiš.
 
Mislim da je ta izreka delimično tačna. Možeš učiti iz teških iskustava
ali možeš učiti i kroz radost, inspiraciju.
Nije tačno da je posle kasno da ukapira neke stvari, nego je kasno da se
posle ispravi i indoktrinira po tuđoj želji. Ima širu sliku. Kroz školu se ne
razvijaju vijuge nego se buba nešto što se posle može proglasiti i za
netačno. Kroz moje obrazovanje četnici su prvo bili domaći izdajnici,
a posle heroji. Nema dakle nepristrasnih informacija, tako da ti razvijaš
vijuge i sam dolaziš do zaključaka, nego se forsira jedan narativ sa kojim
moraš da se složiš.
Deo istorije četnici-partuzani je samo kapljica u sveukupnom obrazovanju. Kakve veze fizika, hemija, biologija, geografija, matematika, književnost, gramatika, Oto, muzičko, likovno ima veze sa indokteinacijom.
Da je na vreme razumelo projekciju, precesiju i sl. ne bi mu se kasnije mogla prodati astrologija. :mrgreen: ;)
Čak je i bubanje korisno, ali roditelji koji štite previše svoju decu nikako da shvate da su ocene od 1 do 5, tj. od 2 do 5.
 
Deo istorije četnici-partuzani je samo kapljica u sveukupnom obrazovanju. Kakve veze fizika, hemija, biologija, geografija, matematika, književnost, gramatika, Oto, muzičko, likovno ima veze sa indokteinacijom.
Da je na vreme razumelo projekciju, precesiju i sl. ne bi mu se kasnije mogla prodati astrologija. :mrgreen: ;)
Čak je i bubanje korisno, ali roditelji koji štite previše svoju decu nikako da shvate da su ocene od 1 do 5, tj. od 2 do 5.
Deo istorije četnici i partizani je samo jedan primer. Koliko primera ti treba
da bi shvatila da u svemu postoji sasvim određeni narativ, a ne nepristrasnost
i razvijanje vijuga? I danas decu uče nečemu što sutra može postati netačno.
Čak i teme za likovno imaju svoju priču. Geografija se pred našim očima
menja. Matematika može biti mnogo jednostavnija, što sam jednom temom
i pokazala. Biologija je tek posebna katastrofa. Prvi kontakt sa proučavanjem
živih bića, rasporenih i mrtvih. Da ti se zgadi život. Kao da učiš o peglama
i tosterima, a ne o živim bićima.

A čak i da je sve to savršeno i tačno i korisno, niko nema pravo da bilo koga
prisiljava da o tome uči. Deca uče svakako. To im je u prirodi. I da im braniš
da uče, oni će učiti.
 
Geografija se pred našim očima
menja.
Ako se i menja, menja se sporo. I to samo društvena geografija. Fizička geografija je uvek ista. Što ne znači da deca ne treba da imaju osnovne pojmove o klimi, državama, rekama, planinama, narodima, jezicima...
Živa bića se ne proučavaju obavezno in vivo. Mi smo učili iz knjiga, nastsvnik nije klao mačku na času da pokaže iz čega se sastoji.
Itd.
Kad misliš da dete treba da stekne pojmove i razvija vijuge, u 65 godina, kad ode u penziju?
 
Ako se i menja, menja se sporo. I to samo društvena geografija. Fizička geografija je uvek ista. Što ne znači da deca ne treba da imaju osnovne pojmove o klimi, državama, rekama, planinama, narodima, jezicima...
Živa bića se ne proučavaju obavezno in vivo. Mi smo učili iz knjiga, nastsvnik nije klao mačku na času da pokaže iz čega se sastoji.
Itd.
Kad misliš da dete treba da stekne pojmove i razvija vijuge, u 65 godina, kad ode u penziju?
Ne znam šta je za tebe razvijanje vijuga. Vijuge se razvijaju spontano. Posmatraš,
razmišljaš. Imala sam jednu babu koja nije išla u školu i imala je sasvim razvijene
vijuge. Nisam primetila da u nečemu zaostaje za onima koji su išli u školu.
Ti kako pričaš, proizilazi da se vijuge jedino u školi razvijaju, što je netačno.
 
Ne znam šta je za tebe razvijanje vijuga. Vijuge se razvijaju spontano. Posmatraš,
razmišljaš. Imala sam jednu babu koja nije išla u školu i imala je sasvim razvijene
vijuge. Nisam primetila da u nečemu zaostaje za onima koji su išli u školu.
Ti kako pričaš, proizilazi da se vijuge jedino u školi razvijaju, što je netačno.
Ne proizilazi. Ali ogromnim delom se formiraju u školi. Vežbanjem raznih zadatak iz fizike, matematike, hemije se itekako izoštravaju vijuge. Sad, ne možeš svako dete da motivišeš da uradi zbirku zadataka, ali može neke osnovne principe da ukapira, poveže, nadogradi.
Glavni problem u školi je ocenjivanje, tu se stvara pritisak, očekivanje, poređenje, a onda zavist, kompleks, mržnja itd. Dok se ne ukinu deci treba objasniti da ocene nisu suštinski bitne, da su samo pokazatelj trenutnog nivoa znanja.
Ta instinktivna namazanost tvoje babe je samo jedan deo sveukupne inteligencije koju škola svakako neće umanjiti.
 
Ne proizilazi. Ali ogromnim delom se formiraju u školi. Vežbanjem raznih zadatak iz fizike, matematike, hemije se itekako izoštravaju vijuge. Sad, ne možeš svako dete da motivišeš da uradi zbirku zadataka, ali može neke osnovne principe da ukapira, poveže, nadogradi.
Glavni problem u školi je ocenjivanje, tu se stvara pritisak, očekivanje, poređenje, a onda zavist, kompleks, mržnja itd. Dok se ne ukinu deci treba objasniti da ocene nisu suštinski bitne, da su samo pokazatelj trenutnog nivoa znanja.
Ta instinktivna namazanost tvoje babe je samo jedan deo sveukupne inteligencije koju škola svakako neće umanjiti.
instinktivna namazanost.. :mmmm: ne vređaj mi babu..
Ma bila bre prostodušna dobra ženica. Kakva namazanost. Samo nije rešavala
zadatke iz zbirke, nego je učila od svoje babe, mame, ljudi iz okoline. Učila
je ono što joj je za život bilo potrebno i imala je više životno važnih znanja
od mene. Sledeća generacija već nije imala vremena da od nje uči, jer je
bila u školi. Pa sledeća nije imala ni od koga da uči i da nije bila u školi.
I tako..

Ode tema gde nisam planirala.. :lol:
 
Mislim da je ta izreka delimično tačna. Možeš učiti iz teških iskustava
ali možeš učiti i kroz radost, inspiraciju.
Apsolutno je tačna.
Inspiracija je samo pokretač, a do pravog znanja i razumevanja se dolazi radom (čitaj mukom). Tek tada dolazi do radosti.
Ovo što ti pišeš je naopak princip sveznalice koja ništa ne douči valjano - malo zagrebe i već joj dosadi, kod prve prepreke odustane itd.

I početno oduševljenje brzo splasne. Ali nema veze, dovoljno je za 2, 3, onaj ko nauči kako treba dobiće 5 i ne vidim problem🤷‍♀️

Da li ponovimo: Bez muke nema nauke. ;)
 
Ne, uopšte nije teško da se napravi bolja forma. Zapravo ima mnogo
razrađenih modela, ali se forsira ovaj koji je čista dresura. S razlogom..
Tesko je jer bolja forma zahteva mnogo vise odraslih ljudi spremnih da se bave obrazovanjem.
A ljudi nisu spremni, ne zele da se cimaju.
Svi pricaju da treba nesto, a kad treba da se konkretno uradi - nema nikog.
 
Apsolutno je tačna.
Inspiracija je samo pokretač, a do pravog znanja i razumevanja se dolazi radom (čitaj mukom). Tek tada dolazi do radosti.
Ovo što ti pišeš je naopak princip sveznalice koja ništa ne douči valjano - malo zagrebe i već joj dosadi, kod prve prepreke odustane itd.

I početno oduševljenje brzo splasne. Ali nema veze, dovoljno je za 2, 3, onaj ko nauči kako treba dobiće 5 i ne vidim problem🤷‍♀️

Da li ponovimo: Bez muke nema nauke. ;)
Bez muke nema nauke.
Šta sam dobila od 2 - 5? :ceka:

Ne pričaš sedmogodišnjem detetu, pa da ti samo poveruje. Pričaš odrasloj
osobi koja ima svoja iskustva sa učenjem. Al za to primere ne moram da ti
tražim. Pročitaj negde sama koliko je unutrašnja motivacija bitna za učenje.
Čisto da to bude informacija od nekog dr mr a ne da je Jasna sa foruma
kazala.

Deca se sasvim prirodno igraju. Niko ne mora da ih tera da se igraju. Zato
što kroz igru uče. A onda napraviš presek, gde u uniformama moraju da
sede mirno za stolom i uvedeš im bezbroj pravila, pa je to sve samo ne
igra. Stvoriš im sliku da je učenje nešto drugo od onoga što su do tada
radili, mada su učili od trenutka kad su se rodili.
 

Back
Top