Nikolaj Velimirovic Lobacevski

Ne moze da se odluci, i da se kaze: od danas je geometrija lobacevskog u nastavnom programu, ......... , ili , mozda , ipak moze.
Mislim da treba naci zanimljivu primenu, i onda bi kroz tu primenu bila mnogo bliza, npr ako bi opsta teorija relativnosti usla u standardni program nastave, i hiperbolicka bi nasla svoje mesto.

Pozdrav
 
Луди су ти математичари,
оно кад је рекао да Еуклид није био у праву када је у својим чувеним постулатима рекао да се кроз дату тачку ван праве може повући једна и само једна права паралелна датој прави . Он је тврдио да ако су праве бесконачно дуге постоји безброј паралелних прави. Чуо сам да су га Руси сместили у лудницу после тога. Али су га касније извукли пошто се у Европи прочуло шта је тврдио и замислите био је у праву.За њега је везана и нека форица са укрштањем прави ал ме сад мрзи да пишем.
ћаоина
 
zmajodbraj:
opi,
Standardni program nastave, gde? U osnovnoim i srednjim skolama? Mislim da u tom uzrastu nemaju dovoljno znanja da bi se to ZAISTA shvatilo. Pa neki izlaze iz osnovne da ne znaju ni razlomke, a kamoli jos opsta teorija relativnosti. Mozda ovo nije pravo mesto za isticanje ali nove generacije su nam sve losije obrazovane. Svi ce reci pa bio je rat, pa sankcije... U redu, ali ipak, u daleko tezoj materijalnoj situaciji nasi roditelji su uspevali da zavrse studije u kracem roku(u proseku) nego sto je to danas slucaj. A uz to su jos i radili. Po mom dubokom uverenju, mora se ponovo uspostaviti AUTORITET ZNANJA NASTAVNIKA NAD UCENICIMA

Potpuno si u pravu.Kada se setim mog razreda u srednjoj (inace ja sam zavrsio gimnaziju pre 8 godina) setim se svih neobrazovanih ljudi od kojih su neki zavrsili fakultete.Sto se tice tvoje tvrdnje da treba uspostaviti autoritet znanja nastavnika nad ucenicima ona stoji ali ja mislim da je donekle problem i u nastavnicima.Sadasnji nastavnici su sve manjer obrazovani i od ucenika traze sve manje znanja.Znam jednu profesorku moje sestre koja kada resava zadatke gleda iz resenja a na predavanjima cita formule sa papira (inace predaje fiziku).I kakav autoritet moze da uspostavi takav profesor.A zamisli tek kada na profesorska mesta dodju danasnji ucenici.
Sto se tice materijalne strane obrazovanja ona je bitna ali ne i odlucujuca.Na primer u Vijetnamu ili Maleziji ucenici zive u znatno tezim materijalni uslovima a postizu bolje rezultate.
 
Ideja da se opsta teorija relativnosti uvrsti u plan i program je potpuno neostvariva.Ideje i matematika koja se koristi u toj teoriji je izuzetno slozena (hiperbolicna geometrija je samo njen deo).Moze da se naprai uvod na popularno naucnom nivou ali za ozbiljno shvatanje ove teorije jedva da su dovoljne studije fizike.
 

Back
Top