Naš sistem edukacije

Lagerta

Iskusan
Moderator
Poruka
6.923
Ja
OK, a ko kaze da si ti pametnija i inteligentnija od nekog danasnjeg klinca koji je tvoj pandan? Svetska istrazivanja kazu da se po dekadi stepen inteligencije povecavao za odredjen broj poena a ne smanjivao kako tvrdis. I pazi, sa povecanjem kolicine informacija razvija se svest i inteligencija ljudi, mozak postaje slozeniji.

Danasnji svet je najbolji svet do sad u ljudskoj istoriji, revolucija koja se desila sa IT-om je znacajno unapredila ljudski zivot i drustvo a nastavlja se i dalje. Svidjalo se to ili ne starim kukama.
Evo linka :D
https://www.bbc.com/serbian/lat/svet-55018901
 

lionagate

Zainteresovan član
Poruka
138
Izvestan broj ljudi ovom forumu uporno od sagovornika traži link za kao dokaz za bilo šta što je napisano.
Kad baš insistiraju, link im se šalje, a onda se kreće u pljuvačina po dokazima koja se sastoji u diskreditaciji naučnog radnika koji je dokaze postavio.
Ta praksa im se navodno pokazala kao uspešna u obračunu sa "antivakserima" u doba korone.

Ne znam da li vi ljubitelji linkova, takoreći linkadžije, zaista mislite da će iko sa ovakvim načinom razgovora gubiti vreme na komunikaciju sa vama.
Naravno, u Srbiji je uobicajeno kad nemas cime da nesto dokazes sem velicinom svog ega i svojim mozgom da sagovornike diskvalifikujes. Tako vam od dna pa do preCednika. Zemlja strasno iskljucivih ljudi koji se drze predrasuda a ne cinjenica.

A jpg koji si u drugom postu postavio o razvoju obrazovanja je dokaz za nesto? Nije tvoje karikiranje? Kopao si po interMetuza ovakvu glupost a tesko ti ej da nadjes neki podatak.
 

Lagerta

Iskusan
Moderator
Poruka
6.923
Ne znam koji je naziv za one koji se drže tabela, linkova i statistika kao pijan plota, ne veruju očiglednim primerima oko sebe, al zato veruju tabeli, jer je neko izbacio na internetu , pa je samim time merodavna . Predrasuda je da su današnja deca zavisna od digitalnih uređaja, da ima masu informacija sa kojima ne znaju šta bi, koja pre nego što nauče da pišu , rukuju mobilnim telefonom, koja ne umeju da vežu pertle sa 7 godina, koji ne mogu da zapamte šta imaju za domaći, već koriste viber , koja odu na rođendan i umesto da komuniciraju gledaju u ekran, kojima je fond reči sveden na minimum jer ne kominiciraju ,osim porukama a i u to u skraćenoj formi i tako daljee.Ako je tebi ovo pokazatelj da su današnje generacije inteligentnije, onda nema svrhe komunkacija .
 

Antigon@

Elita
Poruka
15.789
Naravno, u Srbiji je uobicajeno kad nemas cime da nesto dokazes sem velicinom svog ega i svojim mozgom da sagovornike diskvalifikujes. Tako vam od dna pa do preCednika. Zemlja strasno iskljucivih ljudi koji se drze predrasuda a ne cinjenica.

A jpg koji si u drugom postu postavio o razvoju obrazovanja je dokaz za nesto? Nije tvoje karikiranje? Kopao si po interMetuza ovakvu glupost a tesko ti ej da nadjes neki podatak.
Na temi sam te uvažavala kao sagovornika i pokušavala da objektivno predočim probleme školstva.
Ti si počeo da se mačuješ sa mnom i predstaviš našu polemiku kao generacijski sukob i kome ja "hejtujem" mlađe generacije.
Ovde je tvoj ego počeo da se breca, pa sad ne znaš šta ćeš i spominješ preCednika kao da smo svi mi stariji krivi što živiš u državi koju zoveš Srbistan.
Kad jednog dana zaista odeš iz države u kojoj nisi zadovoljan, neće te se ticati ni preCednik, ni obrazovanje u državi u kojoj si nekada živeo.
 

Lagerta

Iskusan
Moderator
Poruka
6.923
Na temi sam te uvažavala kao sagovornika i pokušavala da objektivno predočim probleme školstva.
Ti si počeo da se mačuješ sa mnom i predstaviš našu polemiku kao generacijski sukob i kome ja "hejtujem" mlađe generacije.
Ovde je tvoj ego počeo da se breca, pa sad ne znaš šta ćeš i spominješ preCednika kao da smo svi mi stariji krivi što živiš u državi koju zoveš Srbistan.
Kad jednog dana zaista odeš iz države u kojoj nisi zadovoljan, neće te se ticati ni preCednik, ni obrazovanje u državi u kojoj si nekada živeo.
Otišao je iz države ali izgleda da ima pouzdane linkove i tabele kako je ovde .
 

lionagate

Zainteresovan član
Poruka
138
Ne znam da li vi ljubitelji linkova, takoreći linkadžije, zaista mislite da će iko sa ovakvim načinom razgovora gubiti vreme na komunikaciju sa vama.
Pazi kad danima gubis vreme.
Ne znam koji je naziv za one koji se drže tabela, linkova i statistika kao pijan plota, ne veruju očiglednim primerima oko sebe, al zato veruju tabeli, jer je neko izbacio na internetu , pa je samim time merodavna . Predrasuda je da su današnja deca zavisna od digitalnih uređaja, da ima masu informacija sa kojima ne znaju šta bi, koja pre nego što nauče da pišu , rukuju mobilnim telefonom, koja ne umeju da vežu pertle sa 7 godina, koji ne mogu da zapamte šta imaju za domaći, već koriste viber , koja odu na rođendan i umesto da komuniciraju gledaju u ekran, kojima je fond reči sveden na minimum jer ne kominiciraju ,osim porukama a i u to u skraćenoj formi i tako daljee.Ako je tebi ovo pokazatelj da su današnje generacije inteligentnije, onda nema svrhe komunkacija .
Statistika je oblast u matematici i njom se mogu objasniti mnoge stvari u drustvu. A u psihologiji (medicini, ekonomiji i vecini drugih ljudskih oblasti delovanja) istrazivanja se sprovode na velikom broju ljudi i daje presek prosecnog. Znaci kad neko izvrsi istrazivanje kako raste IQ da i podatak na kom broju ispitanika je to uradio. Amerikanci decenijama rade ta istrazivanja i to na velikom broju njihove skolske dece i njihova istazivanja tvrde suprotno od tog Francuza iz BBC-jevog clanka. I opert link na --> Americku asocijaciju psihologa

To kako opisujes/generalizujes danasnju decu samo govori o tebi, sve sto si pobrojala ne pokazuje da su oni gluplji od tebe, nego da koriste tehnologiju a vrh je :
koja odu na rođendan i umesto da komuniciraju gledaju u ekran"
Sta to pokazuje? Da su idioti koji ne umeju da se socijalizuju? Da su danasnja deca iskrenija od nekadasnje pa se bave necim interesantnijim za njih? Ili da su otisli na rodjendan zato sto su roditelji insistirali zbog nezameranja drugim roditeljima?
 

lionagate

Zainteresovan član
Poruka
138
Na temi sam te uvažavala kao sagovornika i pokušavala da objektivno predočim probleme školstva.
Ti si počeo da se mačuješ sa mnom i predstaviš našu polemiku kao generacijski sukob i kome ja "hejtujem" mlađe generacije.
Ovde je tvoj ego počeo da se breca, pa sad ne znaš šta ćeš i spominješ preCednika kao da smo svi mi stariji krivi što živiš u državi koju zoveš Srbistan.
Kad jednog dana zaista odeš iz države u kojoj nisi zadovoljan, neće te se ticati ni preCednik, ni obrazovanje u državi u kojoj si nekada
Pazi kad je Forum Krstarice mesto otvoreno za sve i cak mi iz dijaspore imamo pravo da komentarisemo na njemu ma sta vi "domaci" mislili o svemu.
A da li sam zauvek otisao iz Srbije? To je moja stvar i nije bitno za to da li su danasni klinci u Srbiji manje inteligentni a da je nekad obrazovni sistem u Srbiji bio bolji od danasnjeg. Mozemo svi da se slozimo da je danas sranje, da danas u Srbiji nista ne valja, da je sve propalo u odnosu na nase vreme... ali 'alo. treba biti realan. Realnost su cifre a ne subjektivni osecaju i novinski clanci (bar vi u Srbiji stalno kukate na medije).
 

Lagerta

Iskusan
Moderator
Poruka
6.923
Pazi kad danima gubis vreme.

Statistika je oblast u matematici i njom se mogu objasniti mnoge stvari u drustvu. A u psihologiji (medicini, ekonomiji i vecini drugih ljudskih oblasti delovanja) istrazivanja se sprovode na velikom broju ljudi i daje presek prosecnog. Znaci kad neko izvrsi istrazivanje kako raste IQ da i podatak na kom broju ispitanika je to uradio. Amerikanci decenijama rade ta istrazivanja i to na velikom broju njihove skolske dece i njihova istazivanja tvrde suprotno od tog Francuza iz BBC-jevog clanka. I opert link na --> Americku asocijaciju psihologa

To kako opisujes/generalizujes danasnju decu samo govori o tebi, sve sto si pobrojala ne pokazuje da su oni gluplji od tebe, nego da koriste tehnologiju a vrh je :

Sta to pokazuje? Da su idioti koji ne umeju da se socijalizuju? Da su danasnja deca iskrenija od nekadasnje pa se bave necim interesantnijim za njih? Ili da su otisli na rodjendan zato sto su roditelji insistirali zbog nezameranja drugim roditeljima?
Tek si me sada zbunio. Ti si opravdavaš njihovu asocijalizaciju nezameranjem drugim roditeljima ? Ovo je zaista naučno objašnjenje, ja sam ti dala životne primere iz naše svakodnevnice. To što su tebi Amerikanci alfa i omega ,eto, meni nisu. Smatram da i u našoj zemlji ima kvalitenih istraživača na ovom polju. Nabrojala sam ti osnovne stvari, delić čak , koji mogu da potvrdim ličnim iskustvom, bez američkih naučnika, zamisli. Uvek su mi bili zanimljivi sagovornici koji vešto izbegnu ono što im predočiš i teraju svoje isključivo mišljenje, potkrepljeno linkovima i tabelama.
 

Duki Lu

Buduća legenda
Poruka
30.046
Tema je odlična. Nisam je propratila od početka osim postova na prvoj stranici, a sada sam umorna da celu temu pročitam te ću izneti mišljenje u vezi sa uvodnim postom.

Pre svega, izbaciti politiku iz obrazovanja.
Kadrove zapošljavati po stručnosti ne po stranačkoj pripadnosti, takođe direktora da bira kolektiv.
Sindikat samo jedan onaj koji bi se brinuo isključivo o problemima zaposlenih!
Podići kriterijume ocenjivanja đaka, postoje i negativne( neprolazne) ocene.
Svakom predmetu posvetiti pažnju koja mu pripada, vratiti predmet Domaćinstvo, izbaciti Veronauku.
Roditelji treba decu da uče o religiji i da ih vode u crkvu, ne nastavnici.
Zakonom regulisati obaveze i ponašanje dece ( i roditelja), uspostaviti hijerarhijsku lestvicu.
Nastavnike materijalno stimulisati, vratiti im barem deo poštovanja koji su imali nekada.
Sa završenom Osnom školom, prosečan đak da zna tablicu množenja, države iz okruženja, glavne gradove, osnovne podatke iz Istorije, Muzičke i Likovne kulture.
Da se zna gde je mesto nastavniku a gde učeniku.
Roditeljima i njihovom uticaju nije mesto u školi!
Stimulisati talentovanu decu, posebno matematičare i fizičare!
 

Lagerta

Iskusan
Moderator
Poruka
6.923
Ništa bez snimka sa yt-a . :D Ako je ovaj to rekao, e, onda izvinjavam se. Ček, je l on to reče "moderno" ? Au hejtuje mlade ,hteo je da kaže je pre obrazovanje bilo bolje?? Aauu, kako greši :mrgreen:
 
Poslednja izmena:

крсташ

Zainteresovan član
Poruka
258
OK, a ko kaze da si ti pametnija i inteligentnija od nekog danasnjeg klinca koji je tvoj pandan? Svetska istrazivanja kazu da se po dekadi stepen inteligencije povecavao za odredjen broj poena a ne smanjivao kako tvrdis. I pazi, sa povecanjem kolicine informacija razvija se svest i inteligencija ljudi, mozak postaje slozeniji.

Danasnji svet je najbolji svet do sad u ljudskoj istoriji, revolucija koja se desila sa IT-om je znacajno unapredila ljudski zivot i drustvo a nastavlja se i dalje. Svidjalo se to ili ne starim kukama.

Данашњи људи су мање способни од својих предака, управо због напретка технологије и уређаја. Ја ћу да дам пример код моторних возила:

На западу се све више појављују аутономна или полуаутономна возила. Људи уђу у ауто, притисну жељени циљ на екрану и ауто их сам вози. Преузимају контролу над возилом само у неким сложенијим ситуацијама или када желе сами да возе. Велики број аутомобила код нас има могућност да се креће ауто путем без надзора возача, да се сам паркира или да уради нешто друго. Готово сваки нови аутомобил има неку камеру или сензор (мртав угао, задњи део возила, бочне стране итд.). У САД 99% људи вози аутомобил са аутоматским мењачем, а електрична возила ни немају мењач. Не знају да возе возило са ручним мењачем. Не знају да паркирају без сензора, не знају да поставе возило како би возили уназад праволинијски,... О вожњи без серво уређаја и да не говорим.

Возачи у Србији све више се ослањају на навигацију и уопште не прате путоказе или се не труде да запамте путању којом су једном дошли до неког места. Уместо да науче пут или да барем знају део пута, они користе уређај, који у многим случајевима греши. Лично сам био присутан када су људи возили по навигацији и залутали, јер нису желели да слушају неког ко је туда већ прошао више пута и ко поуздано зна куда треба да се вози. Када им се искључи навигација, не знају да се нађу. Навигацију користе и како би се кретали кроз насељена места пешице. Без ње не могу да се снађу уопште.

Сведок сам и чињенице да појединци не знају да купе карту за аутобус, да не знају како функционишу одређена превозна средства, да не знају да постоје одређена места. Њима апликације, интернет и телефони говоре куда треба да се крећу и шта је могуће, а шта није.

Што се осталих радњи тиче, морам да напоменем да све мање људи кува и спрема свој оброк, већ да га наручује путем апликација или да иде у самопослуге где купују готова јела у пластичним кутијама. Шпорет и кухињу користе да би скували кафу или чај, мада знам људе који се ни тиме не замарају, већ имају апарате за кафу код куће у кухињи, где само убаце пуњење и притисну дугме. О прању судова не треба више причати, јер сада то све раде машине.

Неисправни уређаји се не поправљају, већ се бацају. Подерана одећа се не крпи. Савремени човек зна све мање да уради сам, а све више користи телефон да би преко апликације добио или наручио неку услугу или робу. Када нешто не зна, а углавном се ради о некој непотребној чињеници или податку, савремени човек укуцава појам преко телефона у Гугл и мисли да зна.

Што се више технологија буде развијала, што се више будемо ослањали на "паметне" уређаје, то ћемо имати све мање слободе и бићемо мање способни за решавање конкретних задатака и проблема у свакодневном животу.
 

Lagerta

Iskusan
Moderator
Poruka
6.923
Ne vredi, ako ne prikažeš tabelu ili daš tačne statističke podatke, onda to nije validno. Uporno pokušavam da objasnim da je i iskustvo i povezivanje iskustava dokaz inteligencije, ali današnji ljudi se strogo drže samo ako neko, negde napiše ili postavi na yt, nažalost.
 

крсташ

Zainteresovan član
Poruka
258
I posle 10 strana nisam uspela da dobijem odgovor šta, konkretno treba menjati u našem sistemu edukacije, osim napada i neporverenih informacija.
1. Треба више практичног знања, а мање теорије и филозофије. Деца и млади треба да стичу вештине у школи, а не гомилу непрактичног знања, које нигде не може да се употреби. Најкориснија вештина коју основац стиче јесте употреба писма, као и основне рачунске операције које може да примени у свакодневици. Употреба писма га оспособљава да комуницира са другима на даљину или да похрањује податке на папир или неки други медијум, као и да стиче нова знања. Основне рачунске операције му омогућавају да тргује (да купује у радњи и броји паре), да рачуна и располаже својим временом, да мери, да процењује. Још једна вештина коју деца стичу јесте и рад на рачунару. Остало представља чисто учење неких података који и нису баш од користи. Издвајам учење страна света, начин оријентације у природи, неке основе везано за природне појаве итд.

2. Професори и наставници треба својим примером да покажу деци каква треба да буду. Они први морају да буду морални и да се труде да одрже неки ниво. Осим тога, морају једнако да поступају према свима, јер неправда ствара бес и разочарање у школски систем.

3. Да се уведе неки реалнији систем оцењивања, где пресудну реч не би имао само контролни или писмени задатак, већ да се види колико се неко заложио да нешто уради и да се подстакну они који се труде, као и да се деца усмеравају на оно што им лакше иде и за шта су надаренија.

4. Да се укине инклузија.
 

крсташ

Zainteresovan član
Poruka
258
Ne vredi, ako ne prikažeš tabelu ili daš tačne statističke podatke, onda to nije validno. Uporno pokušavam da objasnim da je i iskustvo i povezivanje iskustava dokaz inteligencije, ali današnji ljudi se strogo drže samo ako neko, negde napiše ili postavi na yt, nažalost.
Ја не могу да дам статистичке податке, јер нисам правио статистику нити сам вршио самостално истраживање. Ово сам написао на основу лично искуства из свакодневице.

Што се интернета и јутјуба тиче, они су заменили Дневник 2 и телевизију. Раније су људи увек цитирали новине или препричавали шта су видели на ТВ-у и то користили као доказ против стварности. Данас се у те сврхе користе јутујб и интернет уопште. Друштвене мреже су омогућиле свима да емитују податке на мрежу и да на тај начин формирају "јавно мњење". Ако имаш довољно налога на неком сајту под својом контролом, онда можеш да формираш јавно мњење. Скоро су објављени подаци колико је заправо налога на твитеру и сл. мрежама лажно и колико "инфлуенсера" има лажне пратиоце чији је задатак да створе лажну слику да је неки профил битан и да тај профил треба узимати у обзир приликом процене неке ситуације. Део народа прати твитер, део прати јутјуб, а они најстарији још увек гледају ТВ и тако се свако храни оним чиме му највише одговара, а већина нема увид у стварност.

Све ово што сам навео показује колико су способности просечног човека умањене у односу на способности његових предака и претходника. Ја конкретно мислим да знам мање од својих родитеља, као и да знам мање од њиховим родитеља. Када кажем "знам мање" мислим на оно корисно знање, везано за практичне способности, а не за чињенице које се налазе на интернету.
 

Lagerta

Iskusan
Moderator
Poruka
6.923
1. Треба више практичног знања, а мање теорије и филозофије. Деца и млади треба да стичу вештине у школи, а не гомилу непрактичног знања, које нигде не може да се употреби. Најкориснија вештина коју основац стиче јесте употреба писма, као и основне рачунске операције које може да примени у свакодневици. Употреба писма га оспособљава да комуницира са другима на даљину или да похрањује податке на папир или неки други медијум, као и да стиче нова знања. Основне рачунске операције му омогућавају да тргује (да купује у радњи и броји паре), да рачуна и располаже својим временом, да мери, да процењује. Још једна вештина коју деца стичу јесте и рад на рачунару. Остало представља чисто учење неких података који и нису баш од користи. Издвајам учење страна света, начин оријентације у природи, неке основе везано за природне појаве итд.

2. Професори и наставници треба својим примером да покажу деци каква треба да буду. Они први морају да буду морални и да се труде да одрже неки ниво. Осим тога, морају једнако да поступају према свима, јер неправда ствара бес и разочарање у школски систем.

3. Да се уведе неки реалнији систем оцењивања, где пресудну реч не би имао само контролни или писмени задатак, већ да се види колико се неко заложио да нешто уради и да се подстакну они који се труде, као и да се деца усмеравају на оно што им лакше иде и за шта су надаренија.

4. Да се укине инклузија.
1. Za ovo bi bila potreba jedna dobra reforma školstva, godinama predlažemo izmene, dopune koje niko ne uzima u razmatranje, jer u ministarstvu sede ljudi koji su učionice zadnji put videli ko zna kada.
2, Ako profesori nisu zadovoljni sobom, iz raznih razloga, teško da će moći da postanu uzori . Da, pod ovime mislim i na finansijsku stranu problema.
3. Da, apsolutno se slažem sa navedenim, jer ocena nije samo test, već celokupni odnos prema predmetu.
4. Inkluzija je dobro smišljena, ali nije dobro spovedena. Za rad sa inkluzivnom decom, potreban je i pedagoški asistent, koga, naravno, opštine nemaju čime da plate pa je ostavljeno nastavnicima da se snalaze kako znaju i umeju na uštrb ostale dece.
 

крсташ

Zainteresovan član
Poruka
258
Сада ћу да дам конкретан пример како се смањују способности људи:

Човек који је раније живео на селу или који још увек живи, али нема доступну сву технологију, мора да зна да уради гомилу ствари сам. Мора да зна како да произведе храну. То значи да мора да зна како и када да оре и да сеје, како да ђубри земљиште, како да одржава и чува алате за тај посао. Ко држи стоку, мора да зна како да је гаји/чува/држи и како да је користи. Када и како да музе, када и како да поткује коња, када и како да закоље и истранжира. Такав сељак мора да зна и како да одржава своју кућу и све објекте које има на селу. Како да постави цреп, како да окречи итд. Његова жена мора да зна да кува, да меси, да пече, да шије, да преде и да кроји.

Шта мора да зна неко ко живи у граду? Много мање од ових са села и од ових који живе на нижем технолошком ступњу. "Ејч ар" менаџер не мора да зна ништа од овога. Програмер исто. Брокер такође. Њима систем и маса установа, предузећа, људи и осталог све то обезбеђује за паре. Платиш и крај. Раније то није могло или још увек не може на неким местима.

Људи данас не знају да сабирају, одузимају, множе и деле без дигитрона. Не знају разломке. Не знају да израчунају површину. Дигитрони на телефонима све раде. Не знају да се оријентишу у времену и простору јер то за њих ради Гугл. Не знају кроз која места протичу реке, куда пролази ауто-пут или железничка пруга. Апликација ће да им каже када буду хтели да возе или да купе карту. Не знају број таксија, јер имају апликацију за Убер или Карго. Када нестане пара, струје и интернета, за њих све стаје.
 

Lagerta

Iskusan
Moderator
Poruka
6.923
Sad će da se jave ovi, koji će da objašnjavaju da i nije potrebno da znaju, jer napredna tehnologija olakšava život običnim stvarima, da bi oni mogli da se bave istraživanjima ili šta god već . Upotreba tehnologije treba da bude olakšavanje života u nekim segmentima, ali ne zamena za misaone procese.
 

крсташ

Zainteresovan član
Poruka
258
1. Za ovo bi bila potreba jedna dobra reforma školstva, godinama predlažemo izmene, dopune koje niko ne uzima u razmatranje, jer u ministarstvu sede ljudi koji su učionice zadnji put videli ko zna kada.
2, Ako profesori nisu zadovoljni sobom, iz raznih razloga, teško da će moći da postanu uzori . Da, pod ovime mislim i na finansijsku stranu problema.
3. Da, apsolutno se slažem sa navedenim, jer ocena nije samo test, već celokupni odnos prema predmetu.
4. Inkluzija je dobro smišljena, ali nije dobro spovedena. Za rad sa inkluzivnom decom, potreban je i pedagoški asistent, koga, naravno, opštine nemaju čime da plate pa je ostavljeno nastavnicima da se snalaze kako znaju i umeju na uštrb ostale dece.
Ја дуго нисам видео учионицу, али знам шта је проблем јер сам ишао у школу редовно. Људи који седе тамо, морају да слушају политичаре, а ни сами нису то завршили сопственим снагама. Политика све одређује, па тако и каква ће школа да буде.

Постоји један проблем са оспособљавањем деце и људи. Ако би та деца и људи више радили и боље размишљали, постали би проблем, пошто би уочили све што не ваља и тражили би да се то мења. Овако, када некога затрпаш информацијама које су беспотребне и наметнеш му обавезе, он се окупира тиме и бива спречен да нешто мења.

Инклузију треба забранити.
 

крсташ

Zainteresovan član
Poruka
258
Sad će da se jave ovi, koji će da objašnjavaju da i nije potrebno da znaju, jer napredna tehnologija olakšava život običnim stvarima, da bi oni mogli da se bave istraživanjima ili šta god već . Upotreba tehnologije treba da bude olakšavanje života u nekim segmentima, ali ne zamena za misaone procese.
Није само замена за мисаоне процесе, већ и замена за физичке покрете, као и за снагу и кондицију. Узми пример ел. тротинета. Ко нема паре за ауто, тај купи тротинет и престане да хода.
 

Lagerta

Iskusan
Moderator
Poruka
6.923
Ја дуго нисам видео учионицу, али знам шта је проблем јер сам ишао у школу редовно. Људи који седе тамо, морају да слушају политичаре, а ни сами нису то завршили сопственим снагама. Политика све одређује, па тако и каква ће школа да буде.

Постоји један проблем са оспособљавањем деце и људи. Ако би та деца и људи више радили и боље размишљали, постали би проблем, пошто би уочили све што не ваља и тражили би да се то мења. Овако, када некога затрпаш информацијама које су беспотребне и наметнеш му обавезе, он се окупира тиме и бива спречен да нешто мења.

Инклузију треба забранити.
Ne znam jesi li ti u ministarstvu prosvete, koje se, između ostalog, bavi predlaganjem izmena zakona? Pitam,jer imam utisak da oni ne znaju kako izgleda držati čas a trebalo bi da znaju.
 

Lagerta

Iskusan
Moderator
Poruka
6.923
Inkluzija je jako dobro osmišljena kao ogledni program, koji su na brzinu uveli, nepripremljeno, neosmišljeno i sa velikim propustima. Zato se čini da je loša ideja a u osnovi i nije, uz pomoć pedagoškog asistenta. Ne znam čime se baviš ,ali moja iskustva u radu, sa takvom decom su pozitivna.
 

Top