Najpoznatiji modni dizajneri

Inače, poslednja kolekcija, resort 2013, inspirisana je likom i delom Dejvida Bouvija iz ranih '70-ih godina prošlog veka. Možda i otud ovaj alien look o kom smo malopre govorili. Kao da se originalnost Bouvijeve muzike i uopšte njegove ličnosti i specifičnog umetničkog izraza, ogleda kroz ovu kolekciju, preko modela, njihovih frizura pa do editorijala.
Da, totalno je logično (makes senses)!
 
d68a7028575170879d3a138c438e52d1.jpg
c8707b6d1429d679323024666e72c63c.jpg

fe1532a438fad0046ccc18499e06cb06.jpg
69d358ec228171e721552113e20fac62.jpg


Sarah Burton for Alexander McQueen - Resort 2012 Collection

 

John Galliano​


5dc2d9ea46bda689c99c6b56853ad68a.jpg


Džon Galijano je rođen kao Huan Karlos Antonio Galijano (Huan Carlos Antonio Galliano) na Gibraltaru 1960. godine. Majka i baka poreklom iz Španije i neobično i egzotično okruženje u kojem je odrastao su ga podsticali da se okrene umetnosti i zainteresuje za njene draži. Mirisi i boje Mediterana, njegove teksture i tkanine, začini i tepisi su uticali na njegovu ljubav prema tekstilu. Sa šest godina njegova porodica se seli u južni London a zatim i u grad Dulvič, gde Džona počinje da šokira dominanto sivilo u komšiluku i okruženju, dok je on odrastao uz jarke boje i veselije okruženje. A da sve bude crnje, njegove sklonosti ka umetnosti nisu shvatali i cenili u školi za dečake koju je pohađao.

Kada je sa šesnaest godina otišao na studije dizajna u London pronašao je i ljude sličnije sebi. A kao dizajnera najviše ga je obeležilo školovanje na prestižnom koledžu Sent Martins (Central Saint Martins College of Art and Design). Najbitnija lekcija koju je poneo sa koledža je da živi sa svojim kritikama. Kada je to shvatio počeo je da ruši granice u kreiranju. Njegova diplomska revija inspirisana francuskom buržoaskom revolucijom je proglašena za remek-delo, a on kao njen tvorac genijem. A kao rezultat pozitivnih kritika i pohvala on je nedugo zatim lansirao i sopstvenu liniju koja je nastavila da niže uspehe. Dobio je priznanje Britanske modne akademije za dizajnera godine.

Kolekcije koje su bile inspirisane škotskom istorijom i Žozefinom Bonaparte postigle su neverovatne uspehe. A ultimativna i vrhunska kolekcija njegovog stvaralaštva je kolekcija iz tog doba (1994. godina) inspirisana bekstvom Ane Karenjine iz Moskve. Njegove kreacije tako nalik kostimima iz bajki doživljavale su veliki uspeh kritičara i modnih znalaca, ali su komercijalno bile neisplative. A od bankrota ga je spasila Ana Vintur (Anna Vintur), koja je finansirala sledeću njegovu kolekciju na nagovor prijatelja. Manekenke su se odrekle svog honorara da bi projekat uspeo i bio je pravi trijumf. Nakon toga zauzima mesto na čelu modne kuće Givenchy i uprkos brojnom negodovanju francuskog mnjenja, osvaja Pariz preko noći. A godinu dana kasnije postaje glavni kreator francuskog Diora, gde svojim dolaskom donosi ekstravaganciju i izmenjenu eleganciju.

Poznati brend je zahvaljujući Džonu doživeo preporod, ali je njihov ugovor raskinut posle 15 godina uspešne saradnje kada je dizajner u pijanom stanju vređao Jevreje. Nakon što je otpušten iz Dior-a, Galiano kao da je nestao sa lica zemlje. Dugo se nagađalo kako i da li će se taj dizajner ikada oporaviti i ostaviti svoje probleme u prošlosti. Izgleda da to vreme dolazi. Njegov povratak kreće laganim skromnim koracima, i nadamo se da će ga opet lansirati u zvezdanu dizajnersku orbitu, gde on na osnovu svog talenta ipak i pripada. Džon će naredne tri nedelje provesti u Njujorku, gde će pomagati u studiju Oskara De la Rente (Oscar de la Renta) na pripremama za predstojeću reviju na njujorškoj Nedelji mode.

Sada ima sopstvenu modnu liniju gde pored garderobe ima i aksesoare poput torbi, cipela i naočara.

da5cdc526dca743086342493849b1b31.jpg
934f4b53158e155c05792cc1ab750f5c.jpg

a0135a37d5a9a956dcc3fb83767598f6.jpg
2bc212366cdd18ca89dac4698facb617.jpg
 
5dc2d9ea46bda689c99c6b56853ad68a.jpg


Nisam mentalno spreman na ovaj feminiziran stil. Pantalone i cepele su mi ok. Svileni "bade mantil" ili "gornji deo pidžame" mi izgleda kao nešto što ogrneš na prohladno jutro dok piješ kafu/čaj i polako se rasanjuješ. Šešir sa velom (verovatno protiv komaraca), je definitivno feminiziran i stavio bih samo u krajnjoj nuždi izbgavajući da me bilo ko takvog vidi.
 
U pitanju je lična fotografija Johna Galliana nastala na kraju revije... onaj momenat kada izadje i pokloni se publici.

Sreća pa ono što on nosi nije kreacija koja je prikazana na toj čuvenoj reviji visoke mode u Parizu, davne 2010. godine... :)
Da, to je po principu "to samo majka može da voli". Moram da priznam da njemu "stoji". Za takav ekstravagantan dizajnerski ukus svakako priliči i takva garderoba. Nije to za normalne ljude, haha
 
Da, to je po principu "to samo majka može da voli". Moram da priznam da njemu "stoji". Za takav ekstravagantan dizajnerski ukus svakako priliči i takva garderoba. Nije to za normalne ljude, haha

Ako mene pitaš, ni njemu ne stoji no hajde... pravdaćemo takav izgled "ekscentričnošću", "ekstravagantnošću", "kreativnim ludilom", kako god...
 
Uvek sam se pitao gde se ovakve haljine nose? A onda sam video neke filmove a i dokumentarne serije o visokom drušvu, njihovim zabavama i balovima...
Ovde je opet "uprskao" sa celofanom na glavi. Znam da je hteo da simbolizuje cvet na poklon iz cvećare, ali meni je "previše"

Jeste malo diskutabilan taj celofan na glavi i ni ja sama nisam u potpunosti sigurna šta zapravo tačno simbolizuje, ali ne zaboravi da su svi istinski geniji obično neshvaćeni, pa je to izgleda slučaj i sa Gallianom.

Haljine su toliko raskošne i veličanstvene da mu se oprašta i taj nesrećni detalj. :)
 
Jeste malo diskutabilan taj celofan na glavi i ni ja sama nisam u potpunosti sigurna šta zapravo tačno simbolizuje, ali ne zaboravi da su svi istinski geniji obično neshvaćeni, pa je to izgleda slučaj i sa Gallianom.

Haljine su toliko raskošne i veličanstvene da mu se oprašta i taj nesrećni detalj. :)
Apsolutno se slažem za haljine. I dizajn i boje i materijal su vrhunski
 
Apsolutno se slažem za haljine. I dizajn i boje i materijal su vrhunski

... i nosive su...za one koji to mogu da priušte, na onim mestima koje si naveo... njihova cena kreće se izmedju 50.000 i 200.000€

Doduše, za taj podatak znam od ranije, ne znam koju su cenu dostigle sada obzirom da se rade samo po narudžbini tj svaki je komad "custom made"...
 
Oh, da,

Mene ove dve asociraju na stari Egipat iz nekog razloga.

b360f8c716e00d2181925293455b4c7f.jpg
b3bb2a3eaaf949476aa491ec1c3ce01e.jpg
Upravo sam to i ja pomislila videvši ih prvi put! Prva mi je asocijacija bila Kleopatra, kraljica Nefertiti, drevni Egipat...

Možda zbog pozadine boje starog zlata na fotografijama, šminke, frizure, dezena na haljinama, nakita... a i pomalo mističnog utiska koji model ostavlja....
 
Upravo sam to i ja pomislila videvši ih prvi put! Prva mi je asocijacija bila Kleopatra, kraljica Nefertiti, drevni Egipat...

Možda zbog pozadine boje starog zlata na fotografijama, šminke, frizure, dezena na haljinama, nakita... a i pomalo mističnog utiska koji model ostavlja....
Ova prva može da prodje i u dvadesete prošlog veka, ali mi je ono bila prva asocijacija. Garantovano je bio inspirisan...
 
Ova prva može da prodje i u dvadesete prošlog veka, ali mi je ono bila prva asocijacija. Garantovano je bio inspirisan...

Naidjoh na podatak da je za ovu kolekciju kreatorka bila inspirisana Markizom Luisom Casati.

U pitanju je ekstravagantna italijanska modna legenda i najskandaloznija žena svog vremena, čiji je originalan stil, smeo način života i ekscentrično ponašanje poslužilo kao inspiracija mnogim umetnicima 20. veka. Kažu da je živela životom na visokoj nozi, kupovala luksuzne vile, ekstravagantan nakit, priredjivala lude maskenbale koji su se prepričavali, upoznavala i oduševljavala najveće aristokrate tog vremena (Coco Chanel, Jean Cocteau).

Bila je u toj meri dekadentna da je nosila živu zmiju oko vrata kao ogrlicu, krzno na golo telo a za ljubimca imala pantera koji je kasnije poslužio kao inspiracija za čuvenog Cartierovog pantera.

Takodje, smatra se da je pored Kleopatre i Device Marije, upravo Luisa Casati žena koja je najviše zastupljena u umetnosti.
 
Naidjoh na podatak da je za ovu kolekciju kreatorka bila inspirisana Markizom Luisom Casati.

U pitanju je ekstravagantna italijanska modna legenda i najskandaloznija žena svog vremena, čiji je originalan stil, smeo način života i ekscentrično ponašanje poslužilo kao inspiracija mnogim umetnicima 20. veka. Kažu da je živela životom na visokoj nozi, kupovala luksuzne vile, ekstravagantan nakit, priredjivala lude maskenbale koji su se prepričavali, upoznavala i oduševljavala najveće aristokrate tog vremena (Coco Chanel, Jean Cocteau).

Bila je u toj meri dekadentna da je nosila živu zmiju oko vrata kao ogrlicu, krzno na golo telo a za ljubimca imala pantera koji je kasnije poslužio kao inspiracija za čuvenog Cartierovog pantera.

Takodje, smatra se da je pored Kleopatre i Device Marije, upravo Luisa Casati žena koja je najviše zastupljena u umetnosti.
Ima smisla. Raznolikost vremenske zastupljenosti a opet povezano u kolekciju... Nisam znao za Luizu Kazati, odlična informacija.
 
Prvi put vidim da je kolekcija predstavljena na ovaj način! Fenomenalno odradjeno, prava umetnost.

Uglavnom su te najlepše, najefektnije kratke filmove a u sklopu svojih reklamnih kampanja, objavljivale velike modne kuće poput Diora i Chanela.

Ovaj mi je jedan od omiljenih: Venecija, krzno, čipka, ručno veženi ekstravagantni kaputi, crni panter, stotine upaljenih sveća i mlada Markiza u igri zavodjenja sa misterioznim muškarcem i zmijama oko ruku...toliko misterije, senzualnosti, strasti... jednostavno predivno.
 
Uglavnom su te najlepše, najefektnije kratke filmove a u sklopu svojih reklamnih kampanja, objavljivale velike modne kuće poput Diora i Chanela.

Ovaj mi je jedan od omiljenih: Venecija, krzno, čipka, ručno veženi ekstravagantni kaputi, crni panter, stotine upaljenih sveća i mlada Markiza u igri zavodjenja sa misterioznim muškarcem i zmijama oko ruku...toliko misterije, senzualnosti, strasti... jednostavno predivno.
Moram da priznam da sam se "ulenjio", odnosno, nisam se mnogo udubljivao već neko vreme. Toliko toga ima od kada je interneta da je teško odvojiti ozbiljno vreme samo za jednu oblast. I zato je dobro pričati, kao ovde, da nam neko skrene pažnju na stvari koje smo propustili.
 
Moram da priznam da sam se "ulenjio", odnosno, nisam se mnogo udubljivao već neko vreme. Toliko toga ima od kada je interneta da je teško odvojiti ozbiljno vreme samo za jednu oblast. I zato je dobro pričati, kao ovde, da nam neko skrene pažnju na stvari koje smo propustili.

Kako ono kažu: "Previše svega za premalo ničega" ... :)

Nije lako održati fokus, pažnju i koncentraciju na samo jednoj oblasti, posebno ukoliko aktivno svakodnevno koristimo internet. Ali zato su ovakva mesta, kao što su forumi, i ovako kreativne teme, jedno od boljih mesta gde možemo naučiti dosta toga o onome što nas zanima. Naravno da su dobri, informisani sagovornici preduslov za to a bez njih bi sve bilo uzaludno. :)
 
Kako ono kažu: "Previše svega za premalo ničega" ... :)

Nije lako održati fokus, pažnju i koncentraciju na samo jednoj oblasti, posebno ukoliko aktivno svakodnevno koristimo internet. Ali zato su ovakva mesta, kao što su forumi, i ovako kreativne teme, jedno od boljih mesta gde možemo naučiti dosta toga o onome što nas zanima. Naravno da su dobri, informisani sagovornici preduslov za to a bez njih bi sve bilo uzaludno. :)
mislim da si opisala esenciju foruma. Kao i dobro društvo u realu sa kojim voliš da se sretneš, čuješ, popričaš... A ovde nema vremenskog i prostornog ograničenja. Ko kad stigne.
 
mislim da si opisala esenciju foruma. Kao i dobro društvo u realu sa kojim voliš da se sretneš, čuješ, popričaš... A ovde nema vremenskog i prostornog ograničenja. Ko kad stigne.

Saglasna. Ova je tema u stvari predivno putovanje kroz svet visoke mode, legendarnih dizajnera i vanvremenskih kreacija. Šteta je možda što nema još malo učesnika na temi, ali deluje da se to nekako kompenzovalo i nadoknadilo kroz broj postova. :)
 

Back
Top