Najbolji doručak za 50+

Manga Hilux

Legenda
Moderator
Poruka
74.523

Najbolji doručak posle 50. godine: Dijetolog navodi namirnice koje ne goje, a daju snagu​

Vesna VukadinovićVESTI
Nije svejedno šta jedete za doručak, posebno ako imate više od 50 godina.
žena

Shutterstock


Posle 50. godine se skoro sve što pojedete nekim čudom pretvori u salo. Melisa Mitri, američki dijetolog savetuje šta treba jesti i piti, a šta izbegavati za doručak kako biste sačuvali vitku liniju.

Važno je u jutarnjim satima jesti voće i povrće. Studija objavljena u časopisu „British Medical Journal Open“ pokazala je da osobe između 35 i 69 godina, čiji doručak uključuje voće i povrće (posebno voće), ređe imaju problem sa salom na stomaku. Utvrđeno je i da više porcija povrća u toku dana utiče na smanjenje obima struka.


žena

Shutterstock


Bez veštačkih zaslađivača

Ako ste mislili da će vam veštačka zamena za šećer sačuvati liniju, varate se. Kada ih stavite u jutarnju kafu, organizam će kasnije u toku dana žuditi za dodatnim šećerom. Analiza časopisa Kanadske medicinske asocijacije je obuhvatila oko 400.000 osoba koji su u napitke stavljali veštačke zaslađivače bar jednom dnevno i ispostavilo se da su imali probleme sa viškom kilograma, oboljenjima srca i dijabetesom.

Ne zaboravite proteine


Doručak treba da sadrži i neku od sledećih namirnica: jaja, jogurt, mleko, tunjevina, pileće grudi, nemasno svinjsko meso, koštunjavo voće, ovas, sitan sir. One su bogate proteinima koji su posle 50. godine neophodni za održavanje zdravog metabolizma i mišića. Proteini će vas takođe zasititi i nećete ubrzo posegnuti za nekom grickalicom.
Preporučuju se vlakna

S godinama se metabolizam usporava i zato se kilogrami lakše nakupljaju, a teže skidaju. Vlakna pomažu u održavanju zdrave kilaže, jer prolaze kroz telo nesvarena pa ne dodaju kalorije. Potrudite se da jedete namirnice koje ih sadrže u velikoj količini: integralne žitarice, ovsene pahuljice, bobičasto i koštunjavo voće, jabuke, krompir, pasulj, brokoli.

Obavezno popijte vodu

Koliko puta ste ujutru istrčali iz kuće čim ste srknuli poslednji gutljaj kafe? Verovatno stalno to radite, kao i većina nas. Ako posle kafe ne popijete vodu, možete da dehidrirate, pa se potrudite da uz jutarnju kafu uvek popijete istu količinu vode, savetuje Melisa. Tako ćete podstaći rad metabolizma i poboljšati varenje.


https://najzena.alo.rs/zdravlje/ves...vodi-namirnice-koje-ne-goje-a-daju-snagu/vest
 
Zbog nekih povišenih vrednosti u krvi vodim računa o ishrani. Ne potpuno ali prilično. Mleko i mlečne proizvode sa manje mlečne masti, ne jedem više sardinu ni tunjevinu jer sadrži purine, jedno žumance max, bar jedom nedeljno jedem palentu sa mladim sirom i jogurtom, itd. Navikne se čovek na sve i nije teško
 
Na 50+ godina covek treba da se opusti i uziva u zadovoljstvima.
Sto bi reko jedan moj drugar kad je prevalio 50setku "ostade mi jos 3-4 krecenja do kraja"
tako da ne nasedajte na te price o cedjenom povrcu, prokuvanu piletinu, krisku gejfruta pa posle tri sata gutljaj pirincane vode... To sto ste videli u zivotu do 50+ ste videli, sad ide da zivot vidi vas, jede se sta ti dusa pozeli, pije se koliko se moze i hoce
 

Back
Top