Мало математике

А не постају? И сад ја крив што је тако? :lol:


:rotf:
Који се знак у математици користи за „једнако, али формално није комплетно једнако”? :lol:


Хммм... Да, али не тако срочено. Рецимо да си добро мислио па се лоше изразио.

Крив ?

Матемтамтиком кад идеш из једне у другу тачку не занчи да истим путем се враћаш .. то ниије занимљивост већ опсенарство
 
Знао сам, објаснити нешто мазутару... не бива! :lol:
Него, ај онда ти мени објасни шта се дешава са тим једнакостима кад је нпр:
1. х=1, у=-1
2. х=-1, у=1
Жив нисам да то видим... :think:
 
Знао сам, објаснити нешто мазутару... не бива! :lol:
Него, ај онда ти мени објасни шта се дешава са тим једнакостима кад је нпр:
1. х=1, у=-1
2. х=-1, у=1
Жив нисам да то видим... :think:

Фауст:

Не ...
то ..
није што тражих
од тебе

Мефисто:

Тражено је Све ..
Ето пред тобом Баш све ....
и стварање ...
и уништење ...
 
Фауст:

Не ...
то ..
није што тражих
од тебе

Мефисто:

Све ..
Ето пред тобом све ....
и стварање ...
и уништење ...
Машала! :ok:
Мислио сам да нема даље од векторских бинарних температура, Мефисту се стварно не надах... :lol:
 
Vazi jednakost. Mozes da pustis u komp i da proveris mozes i nacrtati fje pa da vidis da se poklapaju.
Да цртам функције? Не зајебавај. :lol:

Ај ти, кад већ Таб утече, провјери то са једноставним бројевима, лако је и напамет:
Него, ај онда ти мени објасни шта се дешава са тим једнакостима кад је нпр:
1. х=1, у=-1
2. х=-1, у=1
Жив нисам да то видим... :think:
 
Утече и струка? Хух... све морам ја... Ај, моја је и тема. :lol:

Ево рецимо први случај:
m11.jpg

За х=-1 и у=1 имамо:
m111.jpg

 
Пилипенда се ухватио правила да негативне вредности степенујеш парним степеновима постају позитивне

па зато формално није комплтено тачна ниједна формула

Биле би тачне када би са десне стране једнацине испред стајало
images
или било који реултат стојао у ознаци за апсолутну вреддност | xyz |
Plus i kompleksni (tj imaginarni za četvrti strepen) koreni - u onom odgovoru iznad mobilni mi je pojeo veći deo odgovora.

Prosto X^2=(-X)^2; a ukoliko je u pitanju četvrti stepen onda i sledeće:
(i je imaginarna jedinica, tj koren iz -1)

(a)^4 = a^4, ali i (i*a)^4 = a^4; a onda i (-1*a)^4 = a^4; i još i (-i*a)^4 = a^4; već slučaj 3) sa kubnim korenom i x^3 ima i kompleksnih rešenja sa razlomačkim članovima.

Kad iz matematike hoće da zezaju đake onda postave takvo pitanjce i navuku sve živo na najtanji led.
@Mimi95 @tab503
 
da bi svi koji ne kapiraju konacno skapirali

koliko je koren iz 4?
+2 i -2
ili samo2?

e o tome pricam..ovo je izraz..nije jednacina pa da ima + i -

i molim samo da neko ne odvali da je koren od 4 u stvari i -2 jer onda zaista treba da se vrati u skolu i uci malo o imaginarnim brojevima.

i po obicaju iskljucujem se sa ovakve teme jer je bezveze onima koji ne znaju a tvrdoglavi su dokazivati da nisu u pravu.
Problem da tim izrazima je baš to što ono sa leve strane jeste jednako onome sa desne, ali nije samo njemu.

Profesorska metoda za zafrkavanje đaka™️ - fakat je da je npr (-1)^2=1, ali onda sledi zloban osmeh i potpitanje: a da li nije i 1^2=1? Posle se već zna šta sledi…
 
Plus i kompleksni (tj imaginarni za četvrti strepen) koreni - u onom odgovoru iznad mobilni mi je pojeo veći deo odgovora.

Prosto X^2=(-X)^2; a ukoliko je u pitanju četvrti stepen onda i sledeće:
(i je imaginarna jedinica, tj koren iz -1)

(a)^4 = a^4, ali i (i*a)^4 = a^4; a onda i (-1*a)^4 = a^4; i još i (-i*a)^4 = a^4; već slučaj 3) sa kubnim korenom i x^3 ima i kompleksnih rešenja sa razlomačkim članovima.

Kad iz matematike hoće da zezaju đake onda postave takvo pitanjce i navuku sve živo na najtanji led.
@Mimi95 @tab503
Шта те нагони да уопће помињеш имагинарне бројеве кад на самом почетку јасно стоји: х, у ∈ R?
 
Problem da tim izrazima je baš to što ono sa leve strane jeste jednako onome sa desne, ali nije samo njemu.

Profesorska metoda za zafrkavanje đaka™️ - fakat je da je npr (-1)^2=1, ali onda sledi zloban osmeh i potpitanje: a da li nije i 1^2=1? Posle se već zna šta sledi…
Не ради се ни о каквом зафркавању, него је ово једна од ствари које се масовно погрешно науче, управо зато што они професори који то знају не инсистирају на томе, а нажалост, има их доста који су и сами научени погрешно па своје полузнање преносе и на своје ученике/студенте...

Оно што је мени тешко схватљиво је самоувјереност оних који очигледно не знају (или барем не у потпуности), а у овом примјеру нема мјеста никаквом „мишљењу” или „ставу”, лако је провјерљиво и јасно је ко дан да ниједна од наведених једнакости НИЈЕ ТАЧНА за свако х,у. У математици нема „скоро”, нема „за длаку”, нема „да је писало”, нема „ја сам мислио”... Зато су ми занимљиви овакви примјери више као социолошки експерименти него као ексклузивно математички проблеми. Наиме, примјећујем (не само на овој него и на још неколико сличних тема) неке који схвате и прећутно се сложе, неке који се налупају па онда нестану с теме избјегавајући тако суочавање са својим незнањем, а неки тврдоглаво лупетају с висине солећи памет наоколо и упадајући у такве глупости да је то једва замисливо па се онда „ваде” силном бахатошћу, безобразлуком па и увредама, све не би ли некако „опрали” своја лупетања. (На овој теми није било тако драстичних реакција.)

И шта се деси кад им понудиш да провјере своје тврдње на једноставан, очигледан и апсолутно неоспорив начин? Нестану с теме јер шта има да расправљају кад су они у праву или неће ни да провјере јер су 100% сигурни, а математика им струка.

Шта год ко „мислио” и коју год школу завршио, почетне једнакости нису тачне, ниједна од њих, и то је очигледно показано. Неко је (милсим Алекса) поменуо апсолутне вриједности. Да, оне се МОРАЈУ писати кад год је то неопходно па тачно поједностављивање изгледа овако:
m2.jpg


Суштина је да се не смије само олако „скратити” коријен и степен непознате под њим ако се ради о коријенима парног реда (други, четврти, шести...) него се МОРА писати апсолутна вриједност јер „парно корјеновање” може бити само и искључиво ненегативно. Само тако ће лијеве стране бити једнаке деснима за свако х, у ∈ R.
 
Poslednja izmena:
Plus i kompleksni (tj imaginarni za četvrti strepen) koreni - u onom odgovoru iznad mobilni mi je pojeo veći deo odgovora.

Prosto X^2=(-X)^2; a ukoliko je u pitanju četvrti stepen onda i sledeće:
(i je imaginarna jedinica, tj koren iz -1)

(a)^4 = a^4, ali i (i*a)^4 = a^4; a onda i (-1*a)^4 = a^4; i još i (-i*a)^4 = a^4; već slučaj 3) sa kubnim korenom i x^3 ima i kompleksnih rešenja sa razlomačkim članovima.

Kad iz matematike hoće da zezaju đake onda postave takvo pitanjce i navuku sve živo na najtanji led.
@Mimi95 @tab503

Ништа без графикона...
 
Не ради се ни о каквом зафркавању, него је ово једна од ствари које се масовно погрешно науче, управо зато што они професори који то знају не инсистирају на томе, а нажалост, има их доста који су и сами научени погрешно па своје полузнање преносе и на своје ученике/студенте...

Оно што је мени тешко схватљиво је самоувјереност оних који очигледно не знају (или барем не у потпуности), а у овом примјеру нема мјеста никаквом „мишљењу” или „ставу”, лако је провјерљиво и јасно је ко дан да ниједна од наведених једнакости НИЈЕ ТАЧНА за свако х,у. У математици нема „скоро”, нема „за длаку”, нема „да је писало”, нема „ја сам мислио”... Зато су ми занимљиви овакви примјери више као социолошки експерименти него као ексклузивно математички проблеми. Наиме, примјећујем (не само на овој него и на још неколико сличних тема) неке који схвате и прећутно се сложе, неке који се налупају па онда нестану с теме избјегавајући тако суочавање са својим незнањем, а неки тврдоглаво лупетају с висине солећи памет наоколо и упадајући у такве глупости да је то једва замисливо па се онда „ваде” силном бахатошћу, безобразлуком па и увредама, све не би ли некако „опрали” своја лупетања. (На овој теми није било тако драстичних реакција.)

И шта се деси кад им понудиш да провјере своје тврдње на једноставан, очигледан и апсолутно неоспорив начин? Нестану с теме јер шта има да расправљају кад су они у праву или неће ни да провјере јер су 100% сигурни, а математика им струка.

Шта год ко „мислио” и коју год школу завршио, почетне једнакости нису тачне, ниједна од њих, и то је очигледно показано. Неко је (милсим Алекса) поменуо апсолутне вриједности. Да, оне се МОРАЈУ писати кад год је то неопходно па тачно поједностављивање изгледа овако:
Pogledajte prilog 1384446

Суштина је да се не смије само олако „скратити” коријен и степен непознате под њим ако се ради о коријенима парног реда (други, четврти, шести...) него се МОРА писати апсолутна вриједност јер „парно корјеновање” може бити само и искључиво ненегативно. Само тако ће лијеве стране бити једнаке деснима за свако х, у ∈ R.
Apsolutna vrednost da - ali čega? Kompleksnog broja.
 
Realni kvadrati -> koreni su i imaginarni brojevi.

Da su x, y iz Z, imao bi malo veću komplikaciju jer bi moralo da se piše u eksponencijalnom obliku.
:dash:

Apsolutna vrednost da - ali čega? Kompleksnog broja.
Ајде добро, кад си толико комплексно задрт, ево нека буду комплексни бројеви, али такви да им је имагинарна компонента једнака нули. Може ли тако? :lol:
 

Back
Top