Quantcast

Mala Afrička priča

Da dobijete nagradno putovanje, koju od navedenih destinacija u Africi bi izabrali ?

  • Tanzanija

  • Kenija

  • Namibija

  • JAR

  • Sejseli

  • Uganda

  • Zambija


Rezultati ankete su vidlјivi nakon glasanja.

ljubce

Aktivan član
Poruka
1.205
............................
Istocna Afrika


...............................


Napomena: sada kada je proslo izvesno vreme od kako smo se vratili sa putovanja po Istocnoj Africi, mislim da je vreme da neka nasa zapazanja, iskustva, i doživljaje, podelimo sa vama.z:)

Za pocetak zelim da se zahvalim svim forumasima na podrsci koju su nam pre i tokom puta pruzali na nasoj temi "Sulawesi", a takodje i na strpljenju, jer sam preterao sve granice, i probio rokove koje sam zadao za pocetak ovog "fotopisa".


Potrudicu se da se ovde nadju i neke osnovne servisne informacije za sve one koji planiraju da posete ovaj deo sveta, a bice i raznih zanimljivosti koje smo sakupljali na terenu, ali i pre samog putovanja

Razlog zbog kojeg sam otvorio novu temu je sto u nas "caffe Sulawesi" svracaju uglavnom "stalni gosti", a verujem da ima jos forumasa koji bi ovu temu pratili, stim sto bih zamolio moderatore da ih ukoliko postoji mogucnost, posle izvesnog vremena spoje.



 
Poslednja izmena:

ljubce

Aktivan član
Poruka
1.205
Afrika zavodi i ocarava tek kada se vratis, jer jednostavno na licu mesta se upada u takve situacije i uslove zivota da ti cesto kroz glavu prodje "sta mi je bre ovo trebalo"
,

Sva iskustva stecana na ranijm putovanjima iz drugih delova sveta padaju u vodu z:(, jer se za takve razlike u funkcionisanju, ishrani, nacinu zivota... covek ne moze u potpunosti "pripremiti", pri tome ovde ne mislim na putnike koji ce se po Africi prosetati u aranzmanu neke agencije, jer smo i to videli kako funkcionise, pa stoga tako nesto i ne zelim ovde da uzimam u obzir, iz razloga sto to nema veze sa dozivljajem Afrike onakve kakva jeste, koju zavolis i koja ti se predaje tek na "drugi pogled":zaljubljena:

Ja sam se pre puta dugo dvoumio da li da idemo u dobro poznati deo sveta J.I. Aziju, ili da se zaputimo put crnog kontinenta
, glavnu prepreku sto se tice Afrike su mi stvarale mnoge price i predrasude
, a i ne bi valjalo da opet dobijem malariju koje tamo navodno ima za izvoz, ali je ipak "razum" pobedio i posle kracih priprema krenuli smo vozom put Istanbula, odakle smo imali let za Najrobi.



 

ljubce

Aktivan član
Poruka
1.205
Prva destinacija je Kenija, a pod brojem 1. sto zelimo da dozivimo je safari, te smo jos pre puta kontaktirali preko neta vise agencija i "ucenjivali" ih za cenu, koja je pala na neverovatnih 90 $ po danu sto je izvanredno. a u cenu je ulazilo i da nas sacekaju na aerodromu, i odvezu do najpovoljnijeg hotela koji smo uspeli da nadjemo u Najrobiju.
Slecemo na aeroderom "Jomo Kenyatta", a na izlazu crnac drzi ogroman papir sa 20-tak slova, od kojih bi kada bi izbacili polovinu dobili nase prezimez:lol:

Najrobi je inace grad koji važi za najnebezbedniji u Africi, pa iz tog razloga nije najbolji izbor za neko duze zadrzavanje, a preporucljivo je smestaj uzeti u centru grada.

Tacan plan puta nismo napravili, jer je vreme u Africi relativan pojam, negde bi planirali da se zadrzimo 1 dan, a ostali bi 5 i obrnuto, cak nismo isplanirali ni u koje cemo sve zemlje ici, imali smo preko mesec dana vremena i prepustili smo da situacija na terenu presudi.


Sto se tice Najrobija, jeste to relativno nebezbedan grad, ali price koje sam o njemu cuo i na netu procitao su u najmanju ruku
po njima je vrlo verovatno da nas vec na aerodromu cekaju jata malaricnih komaraca, ispred crnacke bande,.a vec u predgradju su plemena "ljudozdera"... zdrav razum i sve je ok, nema setanja nocu, zalazenja u neke kvartove, nosenje novcanika, kamere, telefona oko vrata i slicno

 

ljubce

Aktivan član
Poruka
1.205
Posle odmora i prve Africke noci, budi nas "garavi" recepcionar, jer je crnac iz agencije vec stigao i ceka nas sa svojim kombijem ispred hotela.

Odlucili smo se da provedemo 3 dana u nacionalnom parku "Masai Mara" i jedan dan na jezeru 'Nakuru" koje je poznato po ruzicastim flamingosima.

Do "Masai Mare" je od Najrobija potrebno oko 8 casova, put je uglavnom zemljani, ali nije naporno i monotono jer su pejzazi vrlo interesantni.z:)

Necu vise da vas davim sa praznom pricom, jer sto se safarija tice fotke sigurno govore vise od reci...z;)

Smestili smo stvari u sator koji se nalazi odmah do "Masai Mare", i nastavili voznju po nepreglednoj savani...
Odmah na ulazu odusevljnenje
ZEBRA JI3T, ZEBRA, DAJ APARAT skljoc skljoc skljoc 20 fotki za nepun minut, na sve strane krda zebri, sofer daje gas, a mi mu ljutito "ej bre stop stop "
, on nas gleda i nastavi, posle nekog vremena opet zebre jos blize i u jos vecem broju, a mi opet "skljoc skljoc skljoc", posle nekog vremena opet zebre... ji3t sto smaraju ove zebre
, ima ih na milione nista od njih ne moz da vidis








Nekako su "dobre" sa svima, vidis krdo gnuova medju njima i one, antilope tu su i one, zirafe opet one... lavove... e tu vec beze...


 

ljubce

Aktivan član
Poruka
1.205
Oduvek se raspravljalo da li su zebre crne sa belim, ili bele sa crnim straftama, najbolji odgovor je dao slusalac jedne radio stanice koja je postavilo to pitanje, a odgovor je bio "zebra je inace ljubicasta sa crno-belim straftama


 

ljubce

Aktivan član
Poruka
1.205
Ne znam gde nestadose par komentara?


E pa ovako, safari je jedno iskustvo, koje se iz vise razloga moze doziveti totalno razlicito, sve zavisi od mnogih faktora, a najvaznij je naravno sreca


Mi smo na primer imali takvu srecu, da uzivo gledamo, a i snimimo kamerom, situacije kakve se zaista retko na safariju vidjaju


Ti se mozes danima vozati i nailaziti na zivotinje koje pasu i izlezavaju se, i to naravno posle nekog vremena dosadi
,
ali kada se naprimer uzivo nadjes u doba migracije usred krda gnuova, koji broji nekoliko desetina hiljada, pa gledas kako prelaze reku Maru punu krokodila koji ih cekaju i tamane, pa lavovi kako love, a posle njih se sakali i lesinari sukobljavaju radi ostatka lesine... jednostavno kao sto rekoh bitna je sreca, a pored toga i da imas dobrog vodica
koji ce u bukvalnom smislu sve uciniti, da ti dozivis i vidis, sto zanimljivije situacije, da pridje sto blize zivotinji, da zna da ih "nanjusi", da skrece sa "utabanih staza" kojima idu dzipovi, i zadje na mesta koja su nepristupacna i skrovita...od njega puuuuno zavisi kakve ces uspomene i fotke poneti kuci.


Ja na primer na TV-u gledam samo kanale poput "Animal planeta", "Nature", Nat Geo Wild"... pa sam tamo bio fasciniran mnogim stvarima koje na malom ekr
anu pratim, i samom prirodom, predelima, drvecem, a da ne spominjem zivotinje...

Ajde da dam jedan primer kroz foto pricu...

Kada smo drugog dana dosli ujutru u savanu, naisli smo na porodicu lavova kako krvavih celjusti, siti napustaju ostatke plena koji su ulovili, prosavsi pored naseg vozila na bukvalno metar...






















 

ljubce

Aktivan član
Poruka
1.205
Krecemo prema mestu odakle su dosli, posto smo videli kako lesinari oblecu teren


Dolazimo tamo, a sakali i lesinari se bore oko plena, gnua koji je neslavno zavrsio.z:cry:



sakali su komadali plen, a lesinari uporno pokusavali da ih oteraju...



posle nekog vremena uspevaju...





Tada dolazi jedan najkrupnij "baja" i sve tera, ostali zajedno sa sakalima posmatraju kako ovaj sam jede...










 

Alisa u zemlji čuda

Buduća legenda
Poruka
26.385
jednostavno kao sto rekoh bitna je sreca, a pored toga i da imas dobrog vodica
koji ce u bukvalnom smislu sve uciniti, da ti dozivis i vidis, sto zanimljivije situacije, da pridje sto blize zivotinji, da zna da ih "nanjusi", da skrece sa "utabanih staza" kojima idu dzipovi, i zadje na mesta koja su nepristupacna i skrovita...od njega puuuuno zavisi kakve ces uspomene i fotke poneti kuci
Zanimljivo...a nama su rekli da je zabranjeno skretati sa staza i da vodičima oduzimaju dozvole ako skrenu sa staze. Ponekad se polakome kad ih turisti potplate, ali veoma retko jer je u Keniji ogromna nezaposlenost i plate su užasno male, a posao vodiča je jedan od bolje plaćenih pa ga čuvaju kao oči u glavi. I tako...naš vodič nas je vozao i vozao samo dozvoljenim stazama, pa smo se zato i smorili. Vozaš se satima, nigde životinje na vidiku osim onih četvoronožnih jelena, gnuova, šta li su već pa nam posle 26-tog puta više nisu bili interesantni.
Imali smo i lošu kameru i foto aparat pa su nam fotke sa safarija više nego jadne.
Na kraju smo tražili od Čeha koji je bio sa nama u kombiju i imao profi opremu, da nam pošalje poštom CD da bi smo imali bar neku dobru fotku.
Ovo sam ja kao uslikala lava, tj.njegovu guzicu.:(


Uploaded with ImageShack.us
 

ljubce

Aktivan član
Poruka
1.205
Verovatno ako se ide odavde preko neke ozbiljne agencije da je drugacije, ali mi smo naseg vodica malo pocastili, pa sam se ja jedno vreme i na krovu vozio

Zato i kazem da je za dobar sadari potrbno da se poklope neke stvari: sreca, sezona, vreme, i "lud vodic"
, pa je avantura takva da ti je zao sto pada mrak

Ti ces moci posto si bila na safariju, mozda i najbolje da procenis po fotkama koje cu ovih dana postaviti, kakav je bio
 

ljubce

Aktivan član
Poruka
1.205
Nadam se da nije suvisno, da ovde dodam jos neke informacije-zanimljivosti, o nekim zivotinjama, koje nam je delom ispricao i "ludi"vodic

Nailazimo na jos jednu porodicu lavova kako se suncaju na stenama, pa cu o njima uz fotografije da kazem jos ponesto...





Lavovi najveci deo dana provode odmarajuci se, cak 20 sati.

Zanimljivo je da u divljini zive od 10 do 14 godina, dok im je u zoo vrtovima zivotni vek oko 20




Nisu bas brzi, niti su trkaci, najveca brzina koju postizu je samo oko 50 km na sat, koju mogu da odrze samo na kracim deonicama, zato kada love, to rade coporativno, iz zasede, sa "dobrim planom"', a glavni lovci su zenke.






Odrasloj ženki lava je potrebno oko 5 kilograma, a mužjaku oko 7 kg mesa svakog dana.mužjaci jedu prvi cisto da se zna ko je kralj
, zatim ženke i na kraju mladunci.
Dok bez vode mogu da izdrze i vise od 4 dana




Oni su jedini clanovi porodice macaka koji zive u drustvenim grupama, u kojima su osim potencijalnih mladunaca, vise zenki, i samo jedan muzjak, koji je lako prepoznatljiv po svojoj grivi.
Mladi lavovi je uopste nemaju, a da bi griva do pune mere porasla potrebno je punih 5 godina
On inace moze da tezi od 200 do 260 kg.




Mladi lavovi pocinju da love, ( uce) kada su stari tri meseca, ali tek sa dve godine postanu uspešni lovci.



Kada novi muzjak preuzme vodecu ulogu u coporu i otera svog prethodnika, on ce ubiti sve preostale mladunce.
Obicno ce zenka da zestoko brani svoje mladunce od muzjaka koji zeli da ih ubije, ali njena zastita se retko zavrsava uspesno, jer je mnogo sitnija i slabija od muzjaka




 
Poslednja izmena:

Top
  Blokirali ste reklame
Dragi prijatelju, nemojte da blokirate reklame - isključite Ad Blocker na Forumu, jer će tako mesto vaših susreta na Krstarici ostati besplatno za korišćenje.