Ljudi koji nisu svetiljka u matematici

Математика је скуп правила и кад њих знаш - само пичиш кроз задатак.
Сабирање разломака, множење коренованих величина, редослед рада рачунских операција,
све је то тешка аутоматика.

Незгодно је кад неку операцију не знаш, ниси био на часу ...
Е то је заебато бато 😢
Ma nije ni to,ima nacina da naucis sve sto pozelis,bar je danas znanje i vestina ,bilo koja, poprilicno dostupno:zkez::tick:
 
Математика је скуп правила и кад њих знаш - само пичиш кроз задатак.
Сабирање разломака, множење коренованих величина, редослед рада рачунских операција,
све је то тешка аутоматика.

Незгодно је кад неку операцију не знаш, ниси био на часу ...
Е то је заебато бато 😢

Nije samo to, ima tu i dimenzija kombinatorike, pa cak i inspiracije, drugim recima, pravila nisu dovoljna, potreban je smisao za izbor i primenu pravila da se dodje do cilja.

Ako je samo za standardne zadatke koji se rade iz neke oblasti da bi se shvatila oblast to da - automatika. Na srecu matematika nije zatvorena.

Mislim da u matematici treba vise uciti prakticnost. Na primer: imas kriv plac, kolika mu je povrsina? Mislim da je onda to prijemcivije nego sama suva pravila.
 
Nije samo to, ima tu i dimenzija kombinatorike, pa cak i inspiracije, drugim recima, pravila nisu dovoljna, potreban je smisao za izbor i primenu pravila da se dodje do cilja.

Ako je samo za standardne zadatke koji se rade iz neke oblasti da bi se shvatila oblast to da - automatika. Na srecu matematika nije zatvorena.

Mislim da u matematici treba vise uciti prakticnost. Na primer: imas kriv plac, kolika mu je povrsina? Mislim da je onda to prijemcivije nego sama suva pravila.
Meni je matematika kao umetnost♾️❤️✅
 
Nije samo to, ima tu i dimenzija kombinatorike, pa cak i inspiracije, drugim recima, pravila nisu dovoljna, potreban je smisao za izbor i primenu pravila da se dodje do cilja.

Ako je samo za standardne zadatke koji se rade iz neke oblasti da bi se shvatila oblast to da - automatika. Na srecu matematika nije zatvorena.

Mislim da u matematici treba vise uciti prakticnost. Na primer: imas kriv plac, kolika mu je povrsina? Mislim da je onda to prijemcivije nego sama suva pravila.

Математика је аутоматика,
решавање задатка је као парање вунене чарапе - само пичиш.

Гвинт је у томе што треба знати одакле почети парање ...
Е ту је потребна машта, интелигенција, а пре свега километри урађених задатака.

Дакле вежба, вежба, вежба.
Што више !
 
Sigurna sam da je mnogo do onoga ko ti prenosi znanje a mora da postoji kontinuitet,jer kad nesto preskocis,pokidas niz i ne mozes da se nadogradjujes...
Ne bih je izbacila nikad kao glavnu bazu
Problem u ovom dijelu Europe je što se od svih očekuje jednako, dok npr. u Americi imaš različite kategorije, tako da oni koji ne znaju matematiku i žele studirati književnost odaberu kurs C.
Onaj koji je nadaren za matematikuni koji je planira studirati, odabrati će kurs A.
Recimo, ja sam išao u strukovnu školu ali zbog same prirode struke, matematika je bila važna i imao sam je po gimnazijskom programu.
To su bile jezive muke.
 
Nije samo to, ima tu i dimenzija kombinatorike, pa cak i inspiracije, drugim recima, pravila nisu dovoljna, potreban je smisao za izbor i primenu pravila da se dodje do cilja.

Ako je samo za standardne zadatke koji se rade iz neke oblasti da bi se shvatila oblast to da - automatika. Na srecu matematika nije zatvorena.

Mislim da u matematici treba vise uciti prakticnost. Na primer: imas kriv plac, kolika mu je povrsina? Mislim da je onda to prijemcivije nego sama suva pravila.
Meni je matematika kao umetnost♾️❤️✅

ma bravo :)

nek nekome ide
 
u neku ruku i jeste, ume da bude vrlo lepa u svojoj organizovanosti.

Ali i u neverovatnsti (na primer uvek mi je bila fascinantna ojlerova jednacina - sve iracionalne, pa cak i imaginarne vrednosti - a celobrojni ishod)
Totalno.🤩🚀♾️✅
Granici se sa filozofijom pa i psihologijom recimo.
Jung je recimo koristio i matematicko dokazivanje u nekim svojim oblastima.
Razna umetnicka dela.Mnogi umetnici su bili izvanredni matematicari,ne slucajno
 
Problem u ovom dijelu Europe je što se od svih očekuje jednako, dok npr. u Americi imaš različite kategorije, tako da oni koji ne znaju matematiku i žele studirati književnost odaberu kurs C.
Onaj koji je nadaren za matematikuni koji je planira studirati, odabrati će kurs A.
Recimo, ja sam išao u strukovnu školu ali zbog same prirode struke, matematika je bila važna i imao sam je po gimnazijskom programu.
To su bile jezive muke.
Da,totalno.Nas sistem skolstva je upitan u mnogim stvarima.
ma bravo :)

nek nekome ide
Sigurna sam da i tebi ide vise nego sto mislis♾️✅
 
Pa samo se transformises u dimenziju kineza i sve citljivo bude :zkez: :D:tick:
Bored Cat GIF
 
Pa mora matematika. To ti je osnova za druge prirodne nauke, čak i društvene kad je poznaješ na višem nivou, kao što je maternji jezik osnova za proučavanje drugih jezika. A opet ni maternji jezik većina ne govori na akademskom nivou, tako ni matematiku većina ne zna osim onih osnova algebre.
 
Ljudi koji nisu svetiljka u matematici

znanje je ograničeno na to kako izmjeriti prostoriju i izračunati koliko je kanti kreca potrebno
Koliko novca dolazi svakog mjeseca, a šta izlazi
Napravite rezerve, izračunajte satnicu
Koristit lenjir
pletsti čarape

Svoj nivo znanja iz matematike smatram pogodnim za svakodnevnu upotrebu, ne treba mi ništa više

zašto je matematika glavni predmet? Zašto je toliko djece i mladih etiketirano zbog nepoznavanja matematike?

Ušla sam u sestrinsku profesiju jer nemam nikakve proširena veze sa matematikom, zatim sam se dodatno usavršavala za menadžera medicinske sestre i samozaposlena sam skoro 5 godina

Moj tadašnji profesor matematike je uvek govorio da vidi crno za moju budućnost, matematika je svuda potrebna, ja to tako nikad nisam mogla potvrditi iako nisam najsjajnija sveća na torti

Trebamo li promijeniti odnos prema matematici u nastavnom planu i programu?

Pogledajte prilog 1653754

Ne znam, meni je tesko da odgovorim na ovo pitanje.
Najpre jer sam sama iz prirodne gimnazije. Potom sto mi je dete takmicar.
Na kraju, sto ga za takmicenja spremam ponovo ja.

Koliko mogu da vidim, u ovako malom uzrastu, matemtika je logika. Ako znanje ide preko logike, bice trajnije i prenece se na druge predmete.

Oni razviju nacin razmisljanja.
Prvih par godina se na takmicenjima cak i ne bave racunom. Pitanja su tekstualna, a do rezultata se dolazi na osnovu slika, onih u glavi i onih na papiru.

I tako matematika postane laka!
Jasna, razumna, posledicna...naslikana.
Resenje je tu, vidim ga! A - ha efekat.

Jedino sam primetila da im je motorika znacajno losija, cak i od proseka, kamoli od talentovane dece. Oko - ruka im nije jaca stvar. Lopta ide kuda hoce, a ne krece se po pravilu i to ih zbunjuje.

I zato se matematika radi od malih nogu svaki dan. Ne predugo da dosadi, vec pomalo da stimulise.

Da su tako radili i sa tobom, sada ne bi bila u soku kako los matematicar ima dobru racunicu poput tvoje. Mozda uopste nisi bila los matematicar vec ti je matematika bila lose objasnjavana.

Evo, recimo da volis skoljke. I ja ti kazem da skoljka, zeka i galaksija na nebu imaju slicnosti i da se ta slicnost zove Fibonacijev niz. Da svaki sledeci broj u nizu dobijas tako sto saberes prethodna dva. Vidis skoljku Nautilus, ona jasno pokazuje logiku onih zglobova od manjih ka vecim...0,1, 1, 2, 3, 5, 8, 13...(1+1=2, 1+2=3...).
I sada, zanimljivost, onaj zlatni presek, zasto nesto smatramo lepim dodje broj Fi (Fibonaci), tako sto broj Fibonacijevog niza podelis sa njegovim prethodnikom i dobices priblizno broj Fi (1,618). I to ti je zlatni presek!

Jel sada tesko? Ne verujem, mislim da savrseno dobro razumes. Jos ako si voljna da se poigras pa podelis 8 sa prethodnikom 5 ili 13 sa 8...i vidis, gle' 1,6! Eto ga zlatni broj Fi, izracunala sam ga i vidim ga u prirodi. Gde ga sve ima? Pita se mala ti...

Problem je u nastavnicima koji predaju lose pa od matemtike nastaje racun u beskraj.
 
Poenta moje teme je da je matematika glavni predmet , učitelji/profesori koji obezhrabljuju djecu i mlade osobe

A sto se geografije tiče to spada u opšte obrazovanje i treba da znamo da Sirija ne granici sa crnom gorom i da pariz nije glavni grad grcke
Ja mislim da nastavnicima matematike treba dati orden s obzirom koje sve gluposti čuju. Živela matematika! Ko nije ušao u dubine iza zatvorenih vrata, bolje da ćuti. Ako je kod starih grka pisalo na ulazu Neka ne ulazi niko ko ne zna geometriju, baš će novotarsko doba da menja svet na bolje. Ako je iko obeshrabren, to svakako nisu deca.
 
Ja mislim da nastavnicima matematike treba dati orden s obzirom koje sve gluposti čuju. Živela matematika! Ko nije ušao u dubine iza zatvorenih vrata, bolje da ćuti. Ako je kod starih grka pisalo na ulazu Neka ne ulazi niko ko ne zna geometriju, baš će novotarsko doba da menja svet na bolje. Ako je iko obeshrabren, to svakako nisu deca.

Nastavnici su super a djeca su glupa ❓

Ma bravo
 

Back
Top