Krah školstva-uništenje nacije : zašto sam odustao od prosvete.

Poruka
15.614
То опет не решава горепоменути проблем. Није идеја да се професорки даје плата од 2.000 евра да трпи насиље и ћути.
А опет, вероватно има и места где зарађују мање од 100 евра, па је нормална атмосфера у школама.
O tome i pričam.
Verujem da je nasilje produkt siromašnog i obespravljenog društva u celini.

Ne znam za društvo u kome je tako nizak standard da 100 evra zadovoljavaju sve potrebe.
Ako ima takvog društva, onda je verovatno i samo obrazovanje privilegija pojedinaca.
 
Poruka
52.834
O tome i pričam.
Verujem da je nasilje produkt siromašnog i obespravljenog društva u celini.

Ne znam za društvo u kome je tako nizak standard da 100 evra zadovoljavaju sve potrebe.
Ako ima takvog društva, onda je verovatno i samo obrazovanje privilegija pojedinaca.
Bili smo siromašni i posle I Svetskog rata pa se ipak znao žestok red...
 
Poruka
52.834
Početkom 2000-ih sam bio šokiran kada sam pročitao da se strani hoteli žale srpskoj ambasadi na ponašanje "srpskih turista"...
Meni to bilo nepojmljivo.
Čekaj, da bi se žalio moraš nekog da uporediš sa ostalima iz drugih zemalja...
Kad ono - prve generacije geografske populacije u Beogradu na državnim jaslama i vatači na foru...

Slušam ja letos hteo ne hteo neku boranija koja se nalazila na terasu novogradnja pa da svi čuju kako se ima za letovanje:
- alo? zanima me smeštaj i cena... Jel hrana uračunata? Samo doručak? A šta ima? Jel može da se bira? A da li donose na plažu? E ništa onda...

Pa se onda ja nalaktio na moju starogradnju:
-Alo? Jel imate neku sobu sa pogledom na sobe ostalih po hotelu? Znate ja volam da zverlam kroz tudje prozore noću... Leto pa računam ako su danju samo u kupaće gaće onda su uveče sigurno... alo, alo? Prekide se...
 
Poslednja izmena:
Poruka
15.614
Bili smo siromašni i posle I Svetskog rata pa se ipak znao žestok red...
Posle Prvog svetskog rata imali smo skoro pa nepismeno stanovništvo.
Oni koji su "dobacivali" do univerziteta bili su malobrojni, a i bolesni.
Универзитет је 1939/40, са факултетима у Скопљу и Суботици, имао 9.711 студената, од чега 1.846 женских. Дипломирало је 1.455 студената а докторирало 114 кандидата. На седам факултета је имао 92 редовна и 66 ванредних професора.[5] Око једне четвртине уписаних студената је боловала од туберкулозе.
Zamisli sada koliko je stručnih ljudi moglo da vodi državu između dva rata.
Ni tada nije bio svako za visoke škole, a nije ni danas.
Ali, diktat vremena je takav da ako nisi iole školovan, nisi niko i ništa.
Zanati su vremenom postali potcenjeni, pa omladina beži od njih jer im ne daju renome.
Sad svako ide u školu jer bez nje nije niko i ništa, a ujedno svako pljuje po školi jer je tako u mogućnosti.
 

Metronomy

Buduća legenda
Poruka
35.797
Istina je da je najbolje bilo u Helenskoj kulturi, niko te ne pita sta mislis ili kako decu vaspitavas, a beleze se samo vazna desavanja i stedi na informacijama, da bi se sve opisalo po volji gospodara. Vrlo uredjen svet, ako apstrahujemo nebitne ljude zvane robovima, pa je cela kultura 10% tadasnjeg zivlja.
Ovo vrlo podseca na trenutno stanje zivota u zapadnom svetu, sa tom razlikom sto ce robovi shvatiti da su robovi tek za par decenija, sto je ionako mnogo brze nego u preistoriji kojima je trebalo vise milenijuma i pojava hriscanstva.
Ako najbolji pisci i elitni mislioci ne mogu da vam objasne dozivljaj iz prve ruke, kako da vas osveste ljudi protiv kojih se borite za sitne poene kod gazde i publike? Ne znam sto takvi ljudi gube vreme na citanje kada ne razumeju o cemu se pise.
 

**Freya**

Veoma poznat
Poruka
13.577
Posle Prvog svetskog rata imali smo skoro pa nepismeno stanovništvo.
Oni koji su "dobacivali" do univerziteta bili su malobrojni, a i bolesni.

Zamisli sada koliko je stručnih ljudi moglo da vodi državu između dva rata.
Ni tada nije bio svako za visoke škole, a nije ni danas.
Ali, diktat vremena je takav da ako nisi iole školovan, nisi niko i ništa.
Zanati su vremenom postali potcenjeni, pa omladina beži od njih jer im ne daju renome.
Sad svako ide u školu jer bez nje nije niko i ništa, a ujedno svako pljuje po školi jer je tako u mogućnosti.

Mnogo smo ih gubili pre toga...u Balkanskim ratovima pa potom cuvenih 1300 kaplara, oni su valjda svi bili studenti...Nusicev sin je bese poginuo kao jedan od kaplara, mislim da jeste.
Na par decenija smo gubili studente, cuvali pa gubili u ratovima...i tako sto godina, kroz citav XX vek...
Bistra smo mi nacija za ucenje i lepa smo nacija, stasita, visoka i u svim bojama nas ima ali...ratovi su nasa rak rana...nama treba bar jedan vek mira da obnovimo naciju.
 
Poruka
15.614
Mnogo smo ih gubili pre toga...u Balkanskim ratovima pa potom cuvenih 1300 kaplara, oni su valjda svi bili studenti...Nusicev sin je bese poginuo kao jedan od kaplara, mislim da jeste.
Na par decenija smo gubili studente, cuvali pa gubili u ratovima...i tako sto godina, kroz citav XX vek...
Bistra smo mi nacija za ucenje i lepa smo nacija, stasita, visoka i u svim bojama nas ima ali...ratovi su nasa rak rana...nama treba bar jedan vek mira da obnovimo naciju.
Nekada smo bili bistra nacija za učenje, a sada su mladi izloženi iskušenjima svih vrsta, zavisnostima od interneta, serija, igrica, a sve to utiče na pad fokusiranja pažnje, a ni mozak se ne razvija, pa im je treško da shvate i nauče ono što su prethodne generacije uspevale sa lakoćom. Sadašnje generacije su izvrsne za učenje stranih jezika jer su putem interneta u kontaktu sa njima još od malih nogu. Takođe, dobre su ove generacije za likovnu kulturu jer odrastaju uz slike sa ekrana. Manji broj je dobar za programiranje. Tu je ipak neophodna koncentarcija i logičko povezivanje.

Na ovoj temi je preneta navodna ispovest nekog profesora koja daje odgovor na pitanje zašto je otišao iz prosvete.
Odgovor na pitanje zašto drugi profesori ostaju u svojoj profesiji leži u činjenici da i dalje postoji jedan broj nadarenih, pametnih, vrednih i vaspitanih učenika. Nažalost, većina takvih učenika nakon sticanja diplome odlazi iz države.
 

jolemisa

Elita
Poruka
22.528
Nekada smo bili bistra nacija za učenje, a sada su mladi izloženi iskušenjima svih vrsta, zavisnostima od interneta, serija, igrica, a sve to utiče na pad fokusiranja pažnje, a ni mozak se ne razvija, pa im je treško da shvate i nauče ono što su prethodne generacije uspevale sa lakoćom. Sadašnje generacije su izvrsne za učenje stranih jezika jer su putem interneta u kontaktu sa njima još od malih nogu. Takođe, dobre su ove generacije za likovnu kulturu jer odrastaju uz slike sa ekrana. Manji broj je dobar za programiranje. Tu je ipak neophodna koncentarcija i logičko povezivanje.

Na ovoj temi je preneta navodna ispovest nekog profesora koja daje odgovor na pitanje zašto je otišao iz prosvete.
Odgovor na pitanje zašto drugi profesori ostaju u svojoj profesiji leži u činjenici da i dalje postoji jedan broj nadarenih, pametnih, vrednih i vaspitanih učenika. Nažalost, većina takvih učenika nakon sticanja diplome odlazi iz države.
Jesu nam deca malo zastranila po pitanju telefona i tableta sa igricama,ali i pored toga imamo veoma dobre ucesnike IT sektora,koji su priznati u celom svetu.Jeste to malo nezgodno i izdrzati da ti dete ne zastrani u tim igricama,ali ako se kontrolise eto postane jedan od boljih IT-ovaca.Doslo takvo vreme,tehnologija i sve ostalo.Sta je tu je.Pored toga opet ima dobrih matematicara,fizicara,hemicara i t.d.
 

cronnin

Veoma poznat
Moderator
Poruka
11.925
Jesu nam deca malo zastranila po pitanju telefona i tableta sa igricama,ali i pored toga imamo veoma dobre ucesnike IT sektora,koji su priznati u celom svetu.Jeste to malo nezgodno i izdrzati da ti dete ne zastrani u tim igricama,ali ako se kontrolise eto postane jedan od boljih IT-ovaca.Doslo takvo vreme,tehnologija i sve ostalo.Sta je tu je.Pored toga opet ima dobrih matematicara,fizicara,hemicara i t.d.
Нисам приметио везу између тога. Нико није научио да нешто озбиљно ради на телефону или таблету. А ни неко посебно програмирање се не учи пре средње школе, тако да основцима комотно може законом да се забрани поседовање тих уређаја.
 

jolemisa

Elita
Poruka
22.528
Нисам приметио везу између тога. Нико није научио да нешто озбиљно ради на телефону или таблету. А ни неко посебно програмирање се не учи пре средње школе, тако да основцима комотно може законом да се забрани поседовање тих уређаја.
Od mladosti pocinju da se razvijaju ganglije za nesto cime ce se baviti u buducnosti.
 

cronnin

Veoma poznat
Moderator
Poruka
11.925
Od mladosti pocinju da se razvijaju ganglije za nesto cime ce se baviti u buducnosti.

Није то више MS DOS па да би рад на уређају показао афинитете омладине и развијао вештине у датом смеру. То је смарт уређај који деца најшећше користе за исто оно што и Дара Бубамара. И коришћење истог отвара вероватноћу да ће се бавити програмирањем колико и Дара.
 

jolemisa

Elita
Poruka
22.528
Није то више MS DOS па да би рад на уређају показао афинитете омладине и развијао вештине у датом смеру. То је смарт уређај који деца најшећше користе за исто оно што и Дара Бубамара. И коришћење истог отвара вероватноћу да ће се бавити програмирањем колико и Дара.
Recimo,Majn Kraft je veoma zanimljiva igrica pravljenja okoline i razvija mastu deci,a ima dosta slicnih poucnih igara.
 

cronnin

Veoma poznat
Moderator
Poruka
11.925
Recimo,Majn Kraft je veoma zanimljiva igrica pravljenja okoline i razvija mastu deci,a ima dosta slicnih poucnih igara.

Има, али за то им не треба преносни уређај. Доста је да се играју на кућном рачунару под надзором родитеља сат времена дневно. Док су у школи или напољу, треба да уче, образују се, развијају социјалне вештине и играју се како треба.
 

jolemisa

Elita
Poruka
22.528
Има, али за то им не треба преносни уређај. Доста је да се играју на кућном рачунару под надзором родитеља сат времена дневно. Док су у школи или напољу, треба да уче, образују се, развијају социјалне вештине и играју се како треба.
Nije kompjuter zanimljiv kao Tablet.
 

jolemisa

Elita
Poruka
22.528
Зато им га не треба ни дати. Зато што им је занимљивији од другара, школе и реалног света.
Kako da im ga ne das,kada sva ostala deca imaju i telefon i tablet.Znaci tvoje dete da gleda bledo kako se druga deca igraju.Sto se tice mene i ja bi vise voleo da budu napolju i druze se nego da se dopisuju,ali sta da eadimo kada je doslo to vreme tehnologije,a mi ga stariji ne mozemo zaustaviti.
 
Poruka
15.614
Jesu nam deca malo zastranila po pitanju telefona i tableta sa igricama,ali i pored toga imamo veoma dobre ucesnike IT sektora,koji su priznati u celom svetu.Jeste to malo nezgodno i izdrzati da ti dete ne zastrani u tim igricama,ali ako se kontrolise eto postane jedan od boljih IT-ovaca.Doslo takvo vreme,tehnologija i sve ostalo.Sta je tu je.Pored toga opet ima dobrih matematicara,fizicara,hemicara i t.d.
Profesori se ne bi složili sa tobom.
 
Poruka
15.614
Има, али за то им не треба преносни уређај. Доста је да се играју на кућном рачунару под надзором родитеља сат времена дневно. Док су у школи или напољу, треба да уче, образују се, развијају социјалне вештине и играју се како треба.
Kinezi imaju tehnologiju koja putem tableta, računara, trelefona, maloletnicima skenira lica, pa nakon određenog vremena provedenog uz igrice, deci isključuju internet.

Ako su mene lagali, i ja tebe lažem.

Da su svi sadržaji na internetu korisni, mi bismo imali suve genije u okruženju.
Ipak, učenje je mukotrpan proces i lakše je igrati se uz pomoć tehnologije nego učiti uz nju.
Pri svemu tome, dok uči, čovek vreme provodi u samoći, a to je savremenom mladom čoveku teška muka.
 

cronnin

Veoma poznat
Moderator
Poruka
11.925
Kako da im ga ne das,kada sva ostala deca imaju i telefon i tablet.Znaci tvoje dete da gleda bledo kako se druga deca igraju.Sto se tice mene i ja bi vise voleo da budu napolju i druze se nego da se dopisuju,ali sta da eadimo kada je doslo to vreme tehnologije,a mi ga stariji ne mozemo zaustaviti.

Морају школе да забране да се доносе смарт уређаји. То мора Министар да иницира и да покаже да није министар дебилана, него просвете.
 

cronnin

Veoma poznat
Moderator
Poruka
11.925
Ipak, učenje je mukotrpan proces i lakše je igrati se uz pomoć tehnologije nego učiti uz nju.

Не може се ништа научити уз ту технологију. Читао сам гомилу текстова на ту тему и учинак је лош. Чак ни вођење белешки на таблетима није пробитачно, мада има одличног софтвера за хемију, математику, формуле, једначине, препознавање слова и улепшавање рукописа. Нпр:

https://linguistics.ucla.edu/people...llerAndOppenheimer2014OnTakingNotesByHand.pdf

Abstract:

Taking notes on laptops rather than in longhand is increasingly common. Many researchers have suggested that laptop note taking is less effective than longhand note taking for learning. Prior studies have primarily focused on students’ capacity for multitasking and distraction when using laptops. The present research suggests that even when laptops are used solely to take notes, they may still be impairing learning because their use results in shallower processing. In three studies, we found that students who took notes on laptops performed worse on conceptual questions than students who took notes longhand. We show that whereas taking more notes can be beneficial, laptop note takers’ tendency to transcribe lectures verbatim rather than processing information and reframing it in their own words is detrimental to learning.
 
Poruka
15.614
Не може се ништа научити уз ту технологију. Читао сам гомилу текстова на ту тему и учинак је лош. Чак ни вођење белешки на таблетима није пробитачно, мада има одличног софтвера за хемију, математику, формуле, једначине, препознавање слова и улепшавање рукописа. Нпр:

https://linguistics.ucla.edu/people...llerAndOppenheimer2014OnTakingNotesByHand.pdf

Abstract:

Taking notes on laptops rather than in longhand is increasingly common. Many researchers have suggested that laptop note taking is less effective than longhand note taking for learning. Prior studies have primarily focused on students’ capacity for multitasking and distraction when using laptops. The present research suggests that even when laptops are used solely to take notes, they may still be impairing learning because their use results in shallower processing. In three studies, we found that students who took notes on laptops performed worse on conceptual questions than students who took notes longhand. We show that whereas taking more notes can be beneficial, laptop note takers’ tendency to transcribe lectures verbatim rather than processing information and reframing it in their own words is detrimental to learning.
I ja sam potpuno sigurna da se malo šta može naučiti uz tehnologiju ovog tipa.
To nisam napisala da ne bi navukla gnev onih koji se kunu u tehnologiju.

Ono što tehnologija daje jesu informacije, ali ne i njihova dubinska obrada, primena, trajno memorisanje.
 
Poslednja izmena:
Da biste mogli da kreirate nove teme, trajno koristite svoje ime i ne pogađate stalno slike - kliknite ovde da se registrujete.

Top
  Blokirali ste reklame
Dragi prijatelju, nemojte da blokirate reklame - isključite Ad Blocker na Forumu, jer će tako mesto vaših susreta na Krstarici ostati besplatno za korišćenje.