Krah školstva-uništenje nacije : zašto sam odustao od prosvete.

Lagerta

Domaćin
Moderator
Poruka
4.471
ДА НИЈЕ ИСТИНИТО БИЛО БИ ЖАЛОСНО!
Коментар једног професора историје у покушају, који после 5 година напушта ПРО(БИ)СВЕТУ!
"KRAH ŠKOLSTVA – UNIŠTENJE NACIJE, žasto sam odustao od prosvete?
*Nije potrebno neki narod bombardovati, ili vojno osvojiti da bi taj narod bio pokoren i uništen, dovoljno je da osvajači obrazuju i vaspitaju njegovu omladinu. Ovo je situacija sa Srbijom koja traje zadnjih 20 godina i sada je kulminirala do momenta gde učenici biju i vaspitavaju nastavnike.
*Po struci sam mladi nastavnik istorije, doktorand, sa 5 godina rada iskustva u prosveti, za koje vreme još nisam dobio stalno zapošljenje jer ne mogu da dodjem na red od partijskog kadra, ali to je priča sama za sebe. Zadnjih 7 godina radio sam u preko 20 škola na zameni, gde sam sam video da je situacija u svakoj školi ista, tužna i žalosna. Ove godine doneo sam konačnu odluku da prestanem raditi u prosveti i da se više nikada u nju ne vratim, jer me duša boli kada svaki put kada udjem u školu. Zašto je to tako?
1. Situacija od pre par dana gde su učenici u tehničkoj školi u Trsteniku , vredjali, ponižavali i izvlačili stolicu profesorki je samo jedan od hiljade slučajeva koji se svakodnevno dešavaju u svakoj školi,pogotovo u skoro svakoj srednjoj. Nastavici su ponižavani, ismejavani, psihički i emotivno uništeni od strane djaka. Više puta sam čuo od mladih profesora da kući plaču zbog torture dece koju svakodnevno doživljavaju u školi.
2. Nastavnik više nema ni obrazovanu ni vaspitnu ulogu, on je pretvoren u zabavljača dece i administratora. Nastava se svodi na to kako deci najbolje ispuniti slobodno vreme tokom dana, a nastavnik je postao školska luda, koja radi šta god deca, ili sistem nalažu.
3. Nastavnik više nema ni jednu polugu moći,koja je neophodna za vaspitavanje i obrazovanje dece:
• Dnevnik je izbačen iz upotrebe, ocene su sada digitalni kod.
• Jednice se više ne zakljucuju ni u jednoj školi pa makar učenik imao sve kečeve. Nema svrhe učiti jer svi i onako na kraju završe školu bez obzira na trud i rad.
• Niko se ne izbacuje iz škole,pa ni za najore prestupe. Šta god deca da urade prosveta krivi nastavnike,koji dobijaju sankcije.
• Slobodno ocenjivaje bez najave je izbačeno, učenika ne smete pitati i dati mu ocenu ako je to van zakazanog termina za ocenjivanje
• Nastava i ocenjivanje je uporšćeno za nivo ometenih u razvoju
• Nastavnik ne sme ni jednu lošu reč,pa ni glasniju opomenu da uputi učeniku ,dok je učeniku sve dozvoljeno, pa i vredja nastavnika, na sta on mora ćutati.
• Nastavnik stogo mora da se drži procedure, koja nema smisla i funkcije. Nasavnik sada ima više posla oko papirologije nego oko pripreme nastave i predavanja. Pored lude,funkcija nastavnika je sada i da bude administrator.
• Vršnjačko nasilje je ogroman problem u svakoj školi, na koji svi zmure. Deca se od prvog razreda krvnički tuku, zlostavljaju ponižavaju, a interenet nasilje nema granica. Ako škola prijavi tuču,krivica i sankcije idu na račun direktnora,škole i nastavnika. Zato svi ćute i dozvoljavaju da vaša deca dobijaju batine od delikvenata.
• Depresija medju učenicima je ogromna, ta deca su utučena, savijena, nesrećna i robotzovana istim tim sistemom koji bi trebao navodno da ih oslobodi i pripremi za život.
• Nastavnici su uplašeni za radno mesto,jer prosvetna inspekcija na najmanju nesuaglašenost sa sistemom,regulativama i propisima, datih od Evropske unije,daje sankicije nastavnicima i direktorima. Nastavnik se svima saginje za 60 000 dinara.
• Kada se spomene u narodu da je neko nastavnik, ljudi tu osobu odmah sažaljevaju i u pravu su. Društveni status nastavnika je ravan djubretaru.
• Nastavni program je zastareo, ne efikasan, ne praktičan, ne kreativan, zaglupljuje decu i izaziva im otpor prema učenju i usavršavanju.
• Roditelji dece su popili svu pamet sveta i za svaku sitnicu napadaju profesore i iživljavaju se nad njima,te stalno vrše pritiske za ocene i upućuju sudske pretnje.
*Ovo su samo neke od stvari koje sam na prvu ruku napisao, drugih mana školstva je mnogo više i ovo je samo da bi ljudi stekli utisak, koliko su oni u problemu. Zašto? Zato sto im decu niko ne vaspitava, ne uči, ne usmerava. Telefone gledaju kući,telefone gledaju u školi. Kad završe tu školu ostaće polusvest i kao takvi krojiće na dalje ovo naše društvo.
*Ukoliko školstvo ne dobije hitne potpune reforme ,gde će se pod broj jedan nastavnicima vratiti sloboda u radu i nastavi, dozvola da kažnjavaju decu ocenama, izbacivanjem iz škole, društvenim radom(ili novčano), cela ova država će za 20 godina propasti.
*Ovaj školski sitem nam je nametnut od EU sa ciljem da nas moralno, mentalno, emotivno, kulturno i intelektualno u potpunosti unište i odlično im ide!
Radi vaše i naše dece VRATITE NASTAVNICIMA STATUS I UGLED!"
Preuzeto/Nemanja Blagojević/FB
 

Samsonight

Veoma poznat
Poruka
11.759
Ostajem pri tome da nema deteta sa kojim je rad unapred izgubljena bitka.
Tačno je, ne dopada mi se naš prosvetni sistem.
To je princip: "Nešto staro, nešto novo, nešto pozajmljeno." U, bre... kao neka udaja na američki način, šta već?
Staro je da su nastavnici potkupljivi, roditelji ih opsedaju da smanje gas na njihovoj deci, nov im je program, a pozajmljeno je to da su svi marionete, ne pospešuju mišljenje kod svojih đaka već ono nešto, jadno i bedno poslušničko...
Kao kad mi je profesor na zaključnom ispitu skresao u lice: ''Nije tvoje da misliš, nego da... pa je on tu nešto filozofirao (reprodukuješ ono što misle moji/tvoji/prihvaćeni, validni prethodnici!)''
 

Lagerta

Domaćin
Moderator
Poruka
4.471
Niko i ne kaže da je bitka izgubljena ali mi decenijama vodimo ratove sa programom, sistemom itd..džabe meni novina, kada je sadržaj rada izgubio smisao.I opet generalizacije, nastavnici su potkupljivi.. pa da jesu, ne bi kukali, već bi krckali mito i ostalo :D
Možda potkupljivi u smislu, što često idu linijom manjeg otpora. Ali i to ima svojih razloga..
 
Poruka
24.980
Pazi, sramota je sta se desava po skolama, ali profesori su sami krivi zbog toga. Dodje im neki roditelj pa zamoli da njegovo dete dobije ocene da ne ponavlja, pa jure veze i vezice da se poklone ocene za uspeh i sl, jako su im i cudni kriterijumi ocenjivanja koji ti mahom zavise od toga koju si ocenu dobio u prvom tromesecju i ta te ocena +-1 prati celo skolovanje kod tog profesora.
Ali da oni imaju kicmu i da kazu odjebi! Ne moze da se pokloni ocena nikom, druga bi se pesma pevala.
Druga je stvar isto to sto vecina profesora ne ume da predaje svoje predmete. Drze se knjige kao pijan plota i bukvalno traze da se gradivo ponavlja od reci do reci, to samo govori da oni nemaju pojma da predaju to sto predaju i da ne umeju da prenesu ljudima svoje znanje na zanimljiv nacin.
Drugo, profesori ne umeju da se izbore i za djake koji su problematicni i ne znaju, oni predaju za prve 2-3 klupe do table, ovi iz zadnje klupe ih mahom i ne slusaju,a ti kad ispustis nesto na pocetku, gradivo se posle samo nadovezuje na ono prethodno i ti ako nisi ukapirao sta je bilo pre toga ti vise nema poente to ni da pratis i onda se posle desavaju sranja na casu. Sad kad bi oni posvetili vise paznje tim ljudima ili kad bi umeli da ih nekako animiraju i zainteresuju za svoj predmet tipa ako ne znas, ostajes na dopunskoj nastavi ili kad bi profesori 25 minuta pricali gradivo, a 10ak minuta pricali sa djacima o tome sto su ucili i plus 7 minuta o necemu levom, da vidis kako bi ih djaci slusali.
Vecina profesora je u fazonu, ja sam profesor i mene morate da slusate. Pa i nije bas da moraju deca da vas slusaju, ocigledno taj rezon ne funkcionise.

Problem je u nedostatku kriterijuma i pravde i integriteta samog profesorskog kadra. Na fakultetu padnem ispit. Posle dodjem i naucim lepo gradivo, odgovaram i dobijem 10 i 10 mi se upise u index, sta ti mene ***** u srednjoj skoli dobio sam 1 pa posle 5 i na kraju kao imam 5 + 1 / 2 = 3. Ma naduvaj mi se jaja. Necu ni da ucim onda ako za mene postoje ocene 2 i 3. Ja za 2 moram vise da znam od onog ko odgovara za 4 ili 5 jer ja prvo dobijem keca i automatski sam za njega propalitet, a onaj sto je prvu ocenu dobio dobru on se gleda kao perspektivan i on manje moze da zna od mene, a ja moram sve da gazim za 2.
Lakse sam fakultet zavrsio nego srednju skolu. Ti znas kad ti je ispit i nema sta da se sekiras, ides i polozis ili ako padnes imas sledeci rok. Ides na predavanja ako hoces i kad hoces i niko te ne maltretira, profesor te uvazava sa kolega. U srednjoj sam imao dva predmeta osnove elektrotehnike koje su predavali 3 lika za 2 godine, od 31 djaka 29 jedinica. Znaci, rodjace, nije to za tebe da ti predajes.
 

Lagerta

Domaćin
Moderator
Poruka
4.471
Kada bi ti znao pravilnik o ocenjivanju, koji moramo da poštujemo... a i opet da ponovim, ovde ne mogu da postoje generalizacije,svaki učenik je individualno biće. Veruj da ni sve petice nisu iste, kao ni jedinice.To što si imao 1 pa 5 znači da si tako pristupio radu ... ne bih da ovde objašnjavam način ocenjivanja, ali zbog takvih , neki profesoti izgube želju i da rade...
 

Samsonight

Veoma poznat
Poruka
11.759
Kada bi ti znao pravilnik o ocenjivanju, koji moramo da poštujemo... a i opet da ponovim, ovde ne mogu da postoje generalizacije,svaki učenik je individualno biće. Veruj da ni sve petice nisu iste, kao ni jedinice.To što si imao 1 pa 5 znači da si tako pristupio radu ... ne bih da ovde objašnjavam način ocenjivanja, ali zbog takvih , neki profesoti izgube želju i da rade...
Hajd', draga si mi, ali, ne sviraj klincu. Ima ljudi čiju decu moraš da miluješ i pozitivno ocenjuješ iako su stoka.
Kad sam konačno imala priliku da dobijem stalan posao kao predavač toga i toga, roditelji su počeli da me opsedaju.
Mrš!
Radije sam u bilo kojoj drugoj branši, radije ću da budem poljoprivrednica nego prosvetna radnica.
 

vučji čopor

Legenda
Poruka
62.260
Греши тај млади професор. Суноват просвете је започео мноооооооооого пре увођењем "морално политичке подобности" као основног принципа на коме све, па и просвета почива.Наравно да је ситуација све гора , а и биће.
 

đavolčić

Buduća legenda
Moderator
Poruka
42.234
Греши тај млади професор. Суноват просвете је започео мноооооооооого пре увођењем "морално политичке подобности" као основног принципа на коме све, па и просвета почива.Наравно да је ситуација све гора , а и биће.
Kod komunista ma kakvi bili je ipak postojao red u školi. Od 92 pa na ovamo... A tek od "demokratskih promena"...
 
Poruka
24.980
Kada bi ti znao pravilnik o ocenjivanju, koji moramo da poštujemo... a i opet da ponovim, ovde ne mogu da postoje generalizacije,svaki učenik je individualno biće. Veruj da ni sve petice nisu iste, kao ni jedinice.To što si imao 1 pa 5 znači da si tako pristupio radu ... ne bih da ovde objašnjavam način ocenjivanja, ali zbog takvih , neki profesoti izgube želju i da rade...
Ja tvoj posao nikada ne bi radio, nema tih para. Mozda bi mogao da predajem na nekom fakultetu ako bi bas morao.
Aki budem ikada imao decu teracu ih da upisu ili gimnaziju ili cu ih upisati u neku privatnu srednju skolu, i onako nece nista nauciti tamo, vamo ce im biti mnogo lepse i lakse. Drzavne skole su uzas.
 

Lagerta

Domaćin
Moderator
Poruka
4.471
Kod komunista ma kakvi bili je ipak postojao red u školi. Od 92 pa na ovamo... A tek od "demokratskih promena"...
Jer je tada postojao jasno definisani cilj obrazovanja : postati mladi komunista koji brani i voli svoju zemlju, radi pošteno i tako.... posle toga, se prešlo na ishode, pa na standarde i onda samo nizbrdo..
 

đavolčić

Buduća legenda
Moderator
Poruka
42.234
Jer je tada postojao jasno definisani cilj obrazovanja : postati mladi komunista koji brani i voli svoju zemlju, radi pošteno i tako.... posle toga, se prešlo na ishode, pa na standarde i onda samo nizbrdo..
Jeste. Ali u nastavnika ili profesora nisi smio dirnuti. A sad...
 

vučji čopor

Legenda
Poruka
62.260
Kod komunista ma kakvi bili je ipak postojao red u školi. Od 92 pa na ovamo... A tek od "demokratskih promena"...
Принцип је исти и доминантан само се тренутни циљеви мењају. Остаје чињеница да се ненаучни приступ уводи као врхунски критеријум.Онда је била политичка подобност, сада је формално стицање образовањ ( дипломе) услов просперитета и стицања богаства.
 

đavolčić

Buduća legenda
Moderator
Poruka
42.234
Принцип је исти и доминантан само се тренутни циљеви мењају. Остаје чињеница да се ненаучни приступ уводи као врхунски критеријум.Онда је била политичка подобност, сада је формално стицање образовањ ( дипломе) услов просперитета и стицања богаства.
Pa sad...Moja mama je bila učiteljica. A deda tj njen otac sigurno nije bio podoban.
 

dixieland

Domaćin
Poruka
4.444
Red u školi. Nema telefona, ormarići za učenike, školska kuhinja, jednoobrazne uniforme i patike.
Prepisati skoro sve uđbenike osim istorije i elektrotehnike za vreme Tita jer se ništa nije promenilo i pisani su narodnim jezikom i starom ćirilicom.
................................................................................................................................................................................
Ko ne želi da poštuje red i jednako oblačenje može da ide u privatnu školu . Nikakav problem .
 

Lagerta

Domaćin
Moderator
Poruka
4.471
Zanimljivo da neke elitne škole po svetu imaju obavezne uniforme, samo je kod nas to naišlo na neodobravanje, prvenstveno roditelja, valjda zato jer smo mi * ima se , može se* :D Šalu na stranu, veći je problem plan i program, svedoci smo nebrojenih reformi, i svaka je vodila samo u još gore stanje u obrazovanju. Par kvalitetnih stvari se udavilo u moru preterivanja.
 

vučji čopor

Legenda
Poruka
62.260
Pa sad...Moja mama je bila učiteljica. A deda tj njen otac sigurno nije bio podoban.
Није битно , морала је да пази шта прича, а то се рачунало у плус партије као успешно преобраћање без обзира да ли је било само формално.Данашњи школски програми су дело ресавске школе превођења и механичког понављања туђих образаца и такође мора да се пази шта се прича. Ни једно ни друго нема основ у научном , него у подобном.Зато људи који раде у просвети не уживају оно пошштовање које би с правом требало да им припада.
 

Lagerta

Domaćin
Moderator
Poruka
4.471
Није битно , морала је да пази шта прича, а то се рачунало у плус партије као успешно преобраћање без обзира да ли је било само формално.Данашњи школски програми су дело ресавске школе превођења и механичког понављања туђих образаца и такође мора да се пази шта се прича. Ни једно ни друго нема основ у научном , него у подобном.Зато људи који раде у просвети не уживају оно пошштовање које би с правом требало да им припада.
Ok, neka se to može primeniti u srednjim školama, ali šta je sa nepoštovanjem prosvetnih radnika u osnovnim školama ? Tu nema toliko doktrine, koja bi mogla izazvati neki revolt, a ipak postoji ogromno nepoštovanje nastavnika..a verovatno je pričala partizanske pesmice, ode drugu Titu i slično što je za mnoge bilo potpuno ispravno , bez da ih je morala preobratiti.
 

vučji čopor

Legenda
Poruka
62.260
Red u školi. Nema telefona, ormarići za učenike, školska kuhinja, jednoobrazne uniforme i patike.
Prepisati skoro sve uđbenike osim istorije i elektrotehnike za vreme Tita jer se ništa nije promenilo i pisani su narodnim jezikom i starom ćirilicom.
................................................................................................................................................................................
Ko ne želi da poštuje red i jednako oblačenje može da ide u privatnu školu . Nikakav problem .
Школа мора да буде друштвено поштована и да има углед који јој дају учитељи, наставници и професори.Ако тога нема , а очигледно да не може да га има са силним реформама из ресавске школе, и пресвученом "подобоншућу"., од просвете у правом смислу значења те речи. нема ништа.
 

đavolčić

Buduća legenda
Moderator
Poruka
42.234
Није битно , морала је да пази шта прича, а то се рачунало у плус партије као успешно преобраћање без обзира да ли је било само формално.Данашњи школски програми су дело ресавске школе превођења и механичког понављања туђих образаца и такође мора да се пази шта се прича. Ни једно ни друго нема основ у научном , него у подобном.Зато људи који раде у просвети не уживају оно пошштовање које би с правом требало да им припада.
Ljudi u prosvjeti su uživali poštovanje do 90-tih. E onda je došao sunovrat.
 
Da biste mogli da kreirate nove teme, trajno koristite svoje ime i ne pogađate stalno slike - kliknite ovde da se registrujete.

Top
  Blokirali ste reklame
Dragi prijatelju, nemojte da blokirate reklame - isključite Ad Blocker na Forumu, jer će tako mesto vaših susreta na Krstarici ostati besplatno za korišćenje.