- Poruka
- 4.471
ДА НИЈЕ ИСТИНИТО БИЛО БИ ЖАЛОСНО!
Коментар једног професора историје у покушају, који после 5 година напушта ПРО(БИ)СВЕТУ!
"KRAH ŠKOLSTVA – UNIŠTENJE NACIJE, žasto sam odustao od prosvete?
*Nije potrebno neki narod bombardovati, ili vojno osvojiti da bi taj narod bio pokoren i uništen, dovoljno je da osvajači obrazuju i vaspitaju njegovu omladinu. Ovo je situacija sa Srbijom koja traje zadnjih 20 godina i sada je kulminirala do momenta gde učenici biju i vaspitavaju nastavnike.
*Po struci sam mladi nastavnik istorije, doktorand, sa 5 godina rada iskustva u prosveti, za koje vreme još nisam dobio stalno zapošljenje jer ne mogu da dodjem na red od partijskog kadra, ali to je priča sama za sebe. Zadnjih 7 godina radio sam u preko 20 škola na zameni, gde sam sam video da je situacija u svakoj školi ista, tužna i žalosna. Ove godine doneo sam konačnu odluku da prestanem raditi u prosveti i da se više nikada u nju ne vratim, jer me duša boli kada svaki put kada udjem u školu. Zašto je to tako?
1. Situacija od pre par dana gde su učenici u tehničkoj školi u Trsteniku , vredjali, ponižavali i izvlačili stolicu profesorki je samo jedan od hiljade slučajeva koji se svakodnevno dešavaju u svakoj školi,pogotovo u skoro svakoj srednjoj. Nastavici su ponižavani, ismejavani, psihički i emotivno uništeni od strane djaka. Više puta sam čuo od mladih profesora da kući plaču zbog torture dece koju svakodnevno doživljavaju u školi.
2. Nastavnik više nema ni obrazovanu ni vaspitnu ulogu, on je pretvoren u zabavljača dece i administratora. Nastava se svodi na to kako deci najbolje ispuniti slobodno vreme tokom dana, a nastavnik je postao školska luda, koja radi šta god deca, ili sistem nalažu.
3. Nastavnik više nema ni jednu polugu moći,koja je neophodna za vaspitavanje i obrazovanje dece:
• Dnevnik je izbačen iz upotrebe, ocene su sada digitalni kod.
• Jednice se više ne zakljucuju ni u jednoj školi pa makar učenik imao sve kečeve. Nema svrhe učiti jer svi i onako na kraju završe školu bez obzira na trud i rad.
• Niko se ne izbacuje iz škole,pa ni za najore prestupe. Šta god deca da urade prosveta krivi nastavnike,koji dobijaju sankcije.
• Slobodno ocenjivaje bez najave je izbačeno, učenika ne smete pitati i dati mu ocenu ako je to van zakazanog termina za ocenjivanje
• Nastava i ocenjivanje je uporšćeno za nivo ometenih u razvoju
• Nastavnik ne sme ni jednu lošu reč,pa ni glasniju opomenu da uputi učeniku ,dok je učeniku sve dozvoljeno, pa i vredja nastavnika, na sta on mora ćutati.
• Nastavnik stogo mora da se drži procedure, koja nema smisla i funkcije. Nasavnik sada ima više posla oko papirologije nego oko pripreme nastave i predavanja. Pored lude,funkcija nastavnika je sada i da bude administrator.
• Vršnjačko nasilje je ogroman problem u svakoj školi, na koji svi zmure. Deca se od prvog razreda krvnički tuku, zlostavljaju ponižavaju, a interenet nasilje nema granica. Ako škola prijavi tuču,krivica i sankcije idu na račun direktnora,škole i nastavnika. Zato svi ćute i dozvoljavaju da vaša deca dobijaju batine od delikvenata.
• Depresija medju učenicima je ogromna, ta deca su utučena, savijena, nesrećna i robotzovana istim tim sistemom koji bi trebao navodno da ih oslobodi i pripremi za život.
• Nastavnici su uplašeni za radno mesto,jer prosvetna inspekcija na najmanju nesuaglašenost sa sistemom,regulativama i propisima, datih od Evropske unije,daje sankicije nastavnicima i direktorima. Nastavnik se svima saginje za 60 000 dinara.
• Kada se spomene u narodu da je neko nastavnik, ljudi tu osobu odmah sažaljevaju i u pravu su. Društveni status nastavnika je ravan djubretaru.
• Nastavni program je zastareo, ne efikasan, ne praktičan, ne kreativan, zaglupljuje decu i izaziva im otpor prema učenju i usavršavanju.
• Roditelji dece su popili svu pamet sveta i za svaku sitnicu napadaju profesore i iživljavaju se nad njima,te stalno vrše pritiske za ocene i upućuju sudske pretnje.
*Ovo su samo neke od stvari koje sam na prvu ruku napisao, drugih mana školstva je mnogo više i ovo je samo da bi ljudi stekli utisak, koliko su oni u problemu. Zašto? Zato sto im decu niko ne vaspitava, ne uči, ne usmerava. Telefone gledaju kući,telefone gledaju u školi. Kad završe tu školu ostaće polusvest i kao takvi krojiće na dalje ovo naše društvo.
*Ukoliko školstvo ne dobije hitne potpune reforme ,gde će se pod broj jedan nastavnicima vratiti sloboda u radu i nastavi, dozvola da kažnjavaju decu ocenama, izbacivanjem iz škole, društvenim radom(ili novčano), cela ova država će za 20 godina propasti.
*Ovaj školski sitem nam je nametnut od EU sa ciljem da nas moralno, mentalno, emotivno, kulturno i intelektualno u potpunosti unište i odlično im ide!
Radi vaše i naše dece VRATITE NASTAVNICIMA STATUS I UGLED!"
Preuzeto/Nemanja Blagojević/FB
Коментар једног професора историје у покушају, који после 5 година напушта ПРО(БИ)СВЕТУ!
"KRAH ŠKOLSTVA – UNIŠTENJE NACIJE, žasto sam odustao od prosvete?
*Nije potrebno neki narod bombardovati, ili vojno osvojiti da bi taj narod bio pokoren i uništen, dovoljno je da osvajači obrazuju i vaspitaju njegovu omladinu. Ovo je situacija sa Srbijom koja traje zadnjih 20 godina i sada je kulminirala do momenta gde učenici biju i vaspitavaju nastavnike.
*Po struci sam mladi nastavnik istorije, doktorand, sa 5 godina rada iskustva u prosveti, za koje vreme još nisam dobio stalno zapošljenje jer ne mogu da dodjem na red od partijskog kadra, ali to je priča sama za sebe. Zadnjih 7 godina radio sam u preko 20 škola na zameni, gde sam sam video da je situacija u svakoj školi ista, tužna i žalosna. Ove godine doneo sam konačnu odluku da prestanem raditi u prosveti i da se više nikada u nju ne vratim, jer me duša boli kada svaki put kada udjem u školu. Zašto je to tako?
1. Situacija od pre par dana gde su učenici u tehničkoj školi u Trsteniku , vredjali, ponižavali i izvlačili stolicu profesorki je samo jedan od hiljade slučajeva koji se svakodnevno dešavaju u svakoj školi,pogotovo u skoro svakoj srednjoj. Nastavici su ponižavani, ismejavani, psihički i emotivno uništeni od strane djaka. Više puta sam čuo od mladih profesora da kući plaču zbog torture dece koju svakodnevno doživljavaju u školi.
2. Nastavnik više nema ni obrazovanu ni vaspitnu ulogu, on je pretvoren u zabavljača dece i administratora. Nastava se svodi na to kako deci najbolje ispuniti slobodno vreme tokom dana, a nastavnik je postao školska luda, koja radi šta god deca, ili sistem nalažu.
3. Nastavnik više nema ni jednu polugu moći,koja je neophodna za vaspitavanje i obrazovanje dece:
• Dnevnik je izbačen iz upotrebe, ocene su sada digitalni kod.
• Jednice se više ne zakljucuju ni u jednoj školi pa makar učenik imao sve kečeve. Nema svrhe učiti jer svi i onako na kraju završe školu bez obzira na trud i rad.
• Niko se ne izbacuje iz škole,pa ni za najore prestupe. Šta god deca da urade prosveta krivi nastavnike,koji dobijaju sankcije.
• Slobodno ocenjivaje bez najave je izbačeno, učenika ne smete pitati i dati mu ocenu ako je to van zakazanog termina za ocenjivanje
• Nastava i ocenjivanje je uporšćeno za nivo ometenih u razvoju
• Nastavnik ne sme ni jednu lošu reč,pa ni glasniju opomenu da uputi učeniku ,dok je učeniku sve dozvoljeno, pa i vredja nastavnika, na sta on mora ćutati.
• Nastavnik stogo mora da se drži procedure, koja nema smisla i funkcije. Nasavnik sada ima više posla oko papirologije nego oko pripreme nastave i predavanja. Pored lude,funkcija nastavnika je sada i da bude administrator.
• Vršnjačko nasilje je ogroman problem u svakoj školi, na koji svi zmure. Deca se od prvog razreda krvnički tuku, zlostavljaju ponižavaju, a interenet nasilje nema granica. Ako škola prijavi tuču,krivica i sankcije idu na račun direktnora,škole i nastavnika. Zato svi ćute i dozvoljavaju da vaša deca dobijaju batine od delikvenata.
• Depresija medju učenicima je ogromna, ta deca su utučena, savijena, nesrećna i robotzovana istim tim sistemom koji bi trebao navodno da ih oslobodi i pripremi za život.
• Nastavnici su uplašeni za radno mesto,jer prosvetna inspekcija na najmanju nesuaglašenost sa sistemom,regulativama i propisima, datih od Evropske unije,daje sankicije nastavnicima i direktorima. Nastavnik se svima saginje za 60 000 dinara.
• Kada se spomene u narodu da je neko nastavnik, ljudi tu osobu odmah sažaljevaju i u pravu su. Društveni status nastavnika je ravan djubretaru.
• Nastavni program je zastareo, ne efikasan, ne praktičan, ne kreativan, zaglupljuje decu i izaziva im otpor prema učenju i usavršavanju.
• Roditelji dece su popili svu pamet sveta i za svaku sitnicu napadaju profesore i iživljavaju se nad njima,te stalno vrše pritiske za ocene i upućuju sudske pretnje.
*Ovo su samo neke od stvari koje sam na prvu ruku napisao, drugih mana školstva je mnogo više i ovo je samo da bi ljudi stekli utisak, koliko su oni u problemu. Zašto? Zato sto im decu niko ne vaspitava, ne uči, ne usmerava. Telefone gledaju kući,telefone gledaju u školi. Kad završe tu školu ostaće polusvest i kao takvi krojiće na dalje ovo naše društvo.
*Ukoliko školstvo ne dobije hitne potpune reforme ,gde će se pod broj jedan nastavnicima vratiti sloboda u radu i nastavi, dozvola da kažnjavaju decu ocenama, izbacivanjem iz škole, društvenim radom(ili novčano), cela ova država će za 20 godina propasti.
*Ovaj školski sitem nam je nametnut od EU sa ciljem da nas moralno, mentalno, emotivno, kulturno i intelektualno u potpunosti unište i odlično im ide!
Radi vaše i naše dece VRATITE NASTAVNICIMA STATUS I UGLED!"
Preuzeto/Nemanja Blagojević/FB