Koje biste predmete uveli ili izbacili iz naših osnovnih škola?

da, samo sto se predmet zove Religion i uce o svim religijama... i o hriscanstvu, islamu, judizmu... vise je kao neka istorija religije
ali za mene je i to zaglupljivanje i svoje dete smo poslali na etiku umesto na religiju.
И овде муслимани у Пазару уче о својој вери тј. Исламу.
 
Ne bih izbacio nista, ali bih smanjio obim mnogih, jer previse ima bespotrebnog u svemu.
A uveo bih dva predmeta:
Etika.
Saobracajna kultura i poznavanje saobracaja.

Etika je preko potrebna, jer sve sto se desava lose je posledica neizucavanja i nerazumevanja znacaja morala.

Saobracajna kultura i poznavanje saobracaja je neophodno jer su nesrece u saobracaju drugi uzrok preranih smrtnih slucajeva, sto znaci da tu nesto debelo ne stima. U saobracaju smo non-stop od momenta kad izadjemo iz zgrade ili kuće.
Dakle ozbiljan deo zivota smo u saobracaju, a da nema dovoljno izdvojenog prostora i vremena u skoli da se o tome propisno stekne svest.
Ovo učimo 4 godine u okviru predmeta Svet oko nas i kasnije, Priroda i društvo. Etika je u okviru građanskog vaspitanja, izborni predmet.
 
Ovo učimo 4 godine u okviru predmeta Svet oko nas i kasnije, Priroda i društvo. Etika je u okviru građanskog vaspitanja, izborni predmet.
Znam, ali to je nedovoljno. Treba sa se uci na mnogo dubljem nivou, da drze inzenjeri saobracaja, da bas bude predmet.

Sto se tice Etike, to je tek potrebno na jednom preozbiljnom nivou, i da bude obavezno, kroz celu osnovnu skolu.
 
1. Увео бих предмет "мотодика учења".

Деца не знају методе учења а у школама се то не учи, а то је основно за учење. Прво то да науче, па тек онда све остало да уче.

Веронауку бих оставио као изборни предмет, за нас "глупе".

Али бих увео већи број изборних предмета, тако да родитељи (а касније и сама деца након неког узраста) могу да бирају које предмете деца треба више да уче, а које мање, тако да могу родитељи (а касније и сами ученици) да усмеравају образовање свог детета.
Veronauka i jeste izborni predmet. Zanimljivio, većina je smanjivanje broja predmeta jer trenutno prvaci imaju često po 5 časova a dešava se uz to da imaju i pretčas, neke od sekcija ili slobodnih aktivnosti :( kako nemamo uslova da bar ponešto od udžbenika i pribora čuvamo u školi, zamisli težinu ranca jednog prvaka da ne govorim o dužini pažnje i konecentracije kod jednog prvaka.
 
Znam, ali to je nedovoljno. Treba sa se uci na mnogo dubljem nivou, da drze inzenjeri saobracaja, da bas bude predmet.

Sto se tice Etike, to je tek potrebno na jednom preozbiljnom nivou, i da bude obavezno, kroz celu osnovnu skolu.
Imamo često prezentacije koje nam drže saobraćajni inženjeri, tako da je sada situacija po tom pitanju kudikamo bolja nego kada smo mi išli u školu. Skoro smo imali i ''mali saobraćajni poligon'' gde su deca na primerima mogla da uče.
 
Imamo često prezentacije koje nam drže saobraćajni inženjeri, tako da je sada situacija po tom pitanju kudikamo bolja nego kada smo mi išli u školu. Skoro smo imali i ''mali saobraćajni poligon'' gde su deca na primerima mogla da uče.
To je dobro. Ipak, ja bih to da bude full predmet.
Bar isti fond casova kao biologija.
Mislim da je korisnije imati visoku svest o saobracaju nego znati nscrtati ćeliju, jezgro, vakuole, ćelijski zid/membranu....
 
Веронаука да се подупла број часова. Лепо је кад деца уче о Богу и религији.

Два обавезна страна језика у основној. Избацити један.

Смањити књиге за прваке...шта ће им ранац од скоро 6кг. Терет за кичму.
 
U BiH postoji Domaćinstvo samo se zove Kultura življenja, uči se sve što je potrebno da se snalaziš u kući. Od pospremanja, kuhanja, šivanja.
Vjeronauka nije obavezna, na početku godine se popuni formular da li si za ili protiv da tvoje dijete pohađa časove vjeronauke. Uh kako sam voljela vjeronauku, cijelih sat i po slobodno, radiš šta ti volja jer nemaš dva časa :D
Ja sam imao Domacinstvo, poznavanje prirode i drustva, OTO...nije bilo lose, naucilo se ponesto.
 

Back
Top