Ko je stvorio Boga ?

Nikita Kulganov

Buduća legenda
Poruka
32.961
Jedno od „neodgovorivih pitanja koje skeptici često postvaljaju je: „Ako Bog postoji, ko je onda stvorio Boga?“
Hrišćani na ovo pitanje mogu dati odgovor, ali da bi smo odgovor bolje razumeli moramo razmotriti sledeće krucijalno pitanje: kakav bi Bog morao biti?
U svetu kompjuterskih programa, sve funkcioniše na osnovu binarnog koda, tj. kombinacije 1 i 0. Ove dve cifre su jedini činilac svog sadržaja na našem kompjuteru. Programer koji stvara nove programe, uslovno govoreći, čini to koristeći se kombinacijama ove dve cifre. Drugim rečima, ništa u svetu kompjuterskih programa ne može da postoji bez određene kombinacije 1 i 0 koje programer odredi.

No, sam programer koji stvara programe uz pomoć ovih kodova se ne sastoji iz jedinica i nula
. Ako bi smo pitali „ko je isprogramirao binarni kod programera?“ odgovor bi logično bio „niko“, jer njegov organizam postoji i bitiše van granica digitalne sfere, te po prirodi svoga bića programer ne podpada pod zakone koji važe u digitalnom svetu.
Pitanje „ko je stvorio Boga?“ po pravilu se postvalja isključivo imajući u vidu fizičke zakone sveta u kome mi živimo. Drugim rečima, oni koji postavljaju ovo pitanje obično ne uzimaju u obzir činjenicu, da Bog-stvoritelj, paralelno programeru iz našeg prethodnog primera, bitiše van sveta koji je on sam stvorio, te njegovo biće ne podpada pod iste fizičke zakone.