Какви су наставници математике?

Милан 1977

Zainteresovan član
Poruka
400
Пошто радим са децом приватно, верујте да се свачега нагледам. Највише нестручности људи који предају математику. Према подацима од пре 3-4 године, било је више од 700 људи. Мислим да је број сада много већи јер људи масовно беже из просвете, а математичари су дефицитарни на тржишту. Имам утисак из праксе да данашњи наставници нису ни прошли поред методике наставе, а исправно преношење знања је мисаона именица. У моје време пре 30-так година, нас су учили озбиљнији наставници са Математичким факултетом или Педагошком академијом и са добрим знањем методике наставе. И тада је зависио начин преношења знања али није била катастрофа као данас. Ево примера из мог родног села. Математику држи тип који је заправо наставник техничког. Нисам веровао колики је његов степен незнања док нисам дубље ушао у рад са децом. Децу погрешно учи. У свескама деце не видим задатке јаче од тројке. За писмене провере тражи од деце напредни и такмичарски ниво због чега су се родитељи масовно жалили директору школе и тражили смену. Ови искуснији наставници и учитељи добро знају да је то покривање незнања. Кад ми деца јављају оцене, увек ми говоре да су имали моје типове задатака. Дакле, тешке задатке. Ја сам иначе познат да бријем на суво, да тражим сваку ситницу и теже ствари али и да радим исте са децом. Добио сам савете за рад од најстрожијег наставника математике/физике и најстрожије учитељице. Она жена је давала најјаче генерације и рекордер је по броју деце са дипломама факултета и виших школа. Пошто држим часове код куће, мајка ослушкује како радим са децом. Као пензионисани просветни радник, говори ми шта да исправим. Иначе, имам и данас рупе у знању из одређених области иако сам завршио основну и средњу пре 30 година. Цео 5 и пола 6 разреда предавала ми је једна жена са великим ауторитетом и била је оштрија од јапанске катане за оцене. Нисмо смели да зуцнемо. Након њеног одласка долази до мог пада. Долази једна лујка посвађана са математиком, без икаквог ауторитета и није знала да објасни. Код ње смо буквално дивљали. Пред почетак другог полугодишта 8 разреда су је некако отерали и на њено место долази наставник који је био копија моје прве наставнице. Откако се појавио интернет, покушавам да покрпим рупе у знању
Драги моји, каква су ваша искуства са наставницима математике? :):):)
 
Nilo je to nekada veliko postovanje prema nastavniku,profesoru.I svi smo se utapali u tabli kada je radjen bilo kakav zadatak.Mislim da je to danas teze sa ovom decom,ali opet mislim da svaka bezazlena sala moze naterati decu na paznju,a mrki pogledi i velika strogost,to danas ne pali.Svaki predmet sa vise od 70 % naucio na casu,a ostalo je kod kuce samo da se podsetim.I kada su matematika i fizika,da se malo provezba i eto ti dovoljno znanja.Jedan unuk,kada radi domaci,vidim ja da on to radi ispravno,ali nije prisutan.Ko zna gde je,ili u igrici,ili na bilo cemu na tabletu.
 
Пошто радим са децом приватно, верујте да се свачега нагледам. Највише нестручности људи који предају математику. Према подацима од пре 3-4 године, било је више од 700 људи. Мислим да је број сада много већи јер људи масовно беже из просвете, а математичари су дефицитарни на тржишту. Имам утисак из праксе да данашњи наставници нису ни прошли поред методике наставе, а исправно преношење знања је мисаона именица. У моје време пре 30-так година, нас су учили озбиљнији наставници са Математичким факултетом или Педагошком академијом и са добрим знањем методике наставе. И тада је зависио начин преношења знања али није била катастрофа као данас. Ево примера из мог родног села. Математику држи тип који је заправо наставник техничког. Нисам веровао колики је његов степен незнања док нисам дубље ушао у рад са децом. Децу погрешно учи. У свескама деце не видим задатке јаче од тројке. За писмене провере тражи од деце напредни и такмичарски ниво због чега су се родитељи масовно жалили директору школе и тражили смену. Ови искуснији наставници и учитељи добро знају да је то покривање незнања. Кад ми деца јављају оцене, увек ми говоре да су имали моје типове задатака. Дакле, тешке задатке. Ја сам иначе познат да бријем на суво, да тражим сваку ситницу и теже ствари али и да радим исте са децом. Добио сам савете за рад од најстрожијег наставника математике/физике и најстрожије учитељице. Она жена је давала најјаче генерације и рекордер је по броју деце са дипломама факултета и виших школа. Пошто држим часове код куће, мајка ослушкује како радим са децом. Као пензионисани просветни радник, говори ми шта да исправим. Иначе, имам и данас рупе у знању из одређених области иако сам завршио основну и средњу пре 30 година. Цео 5 и пола 6 разреда предавала ми је једна жена са великим ауторитетом и била је оштрија од јапанске катане за оцене. Нисмо смели да зуцнемо. Након њеног одласка долази до мог пада. Долази једна лујка посвађана са математиком, без икаквог ауторитета и није знала да објасни. Код ње смо буквално дивљали. Пред почетак другог полугодишта 8 разреда су је некако отерали и на њено место долази наставник који је био копија моје прве наставнице. Откако се појавио интернет, покушавам да покрпим рупе у знању
Драги моји, каква су ваша искуства са наставницима математике? :):):)
Sam si naveo pola odgovora na pitanje. Sve je manje stručnih nastavnika, već rade ljudi koji na svojim fakultetima nisu imali ni metodike, ni pedagogiju, niti dodira sa dečjom psihologijom i zašto njih kriviti? Nisu oni krivi jer nema stručnog kadra, već neko drugi... Mnogi to ne razumeju, već se kritikuje samo prosveta i nastavnici, što je najtužnije, ako se nastavi ovakvim srozavanjem prosvete, biće samo još gore, možemo uskoro očekivati online kurs za učitelje ili nastavnike koji će učiti decu.
 
Nastavnik matematike i ne treba biti svetski prvak, već dobar pedagog da razvije pravi način učenja i interesovanja za predmet.
nekad sam drzao privatno matematiku.
bio sam zapanjen odsustvom znanja kod profesora koji recimo daju samo zadatke koji imaju postupak u resenjima, ne smeju one koji imaju samo rezultat :mrgreen:

jednom mom uceniku je profesorka tvrdila da je pogresno uradio proporciju (koju je uradio tacno) i da bi mu dokazala radila je sa njim paralelno na njen nacin i dobila je isti rezultat kao on a njen postupak je bio u 2 koraka koji postoje u resenju (bez medjukoraka) a njegov kompletan.
da sam otisao u skolu samo bih je pitao kako je napamet iz prvog koraka dobila drugi.
ne znaju osnovnu matematiku :rtfm:
 

Back
Top