Cao,
ja sam student zavrsne godine biohemije na Hemijskom fakultetu u Bg. Kako su ovo zaista bliski studijski programi, i kako poznajem dosta studenata molekularne biologije imam izgrađeno neko mišljenje.
U Srbiji je jedinstvena stvar da imaš ova dva programa toliko odvojena. Oba imaju svoje prednosti i mane.
Problem molekularne biologije je nedovoljno hemije, mali broj vežbi, preopterećenost programa predmetima za biologe... Da, da opšte znanje biologije, ali prosto u molekularnoj biologiji je više akcenat na razumevanju na molekulskom nivou tako da ako se porede sistematika kičmenjaka i organska hemija jasno je šta je prioritet. A to što se nekim profesorima mora ispuniti fond časova pa drže isti predmet svim smerovima je druga priča. Razlog zašto je hemija problematičan ispit na mol bio je što je sve strpano u jedan predmet i prosto nema se vremena da se to lepo nauči već masa gruva napamet i onda je problem kada padnu ispit. Dalje, problem sa vežbama je taj što ih nema dovoljno. A vežbe su potrebne za sticanje rutine u lab. Potrebno je više da se cimas da nađeš neku praksu u Srbiji ili van, neko volontiranje i sl da bi se taj segment nadoknadio. Čak i to od vežbi u drugoj godini je zaista neznatno. Prednost je to što ima više fiziologije i što se čuje dosta različitih stvari...
Na biohemiji, program je bolje usklađen, tj. nema toliko predmeta za koje možeš reći da su potpuno beskorisni. Ima onih koju su nekome lično dosadni, ali nisu beskorisni. Ozbiljno se sa vežbama i lab kreće od prve godine, jer se uspostavlja neko osnovno hemijsko znanje snalaženja u lab. Na kasnijim godinama (posebno 2. i 3.) vežbe su zaista ozbiljne i studenti se oslobode sraha u lab.