Како унапредити школовање

Školovanje počinje vaspitanjem, kroz vaspitanje od strane roditelja se u detetu budi želja da zna određene stvari, sve stvari, ili ništa što se tamo servira.
Glavna briga roditelja koji su dali sve od sebe da svoje dete vaspitaju je koliko će ga okruženje u školi pokvariti, unazaditi, stavljati na razna iskušenja kao što su cigarete, droga, alkohol, vandalizmi, seksualno iščašene ideje;
A gde su izleti, eksurzije i rekreativne nastave?
Obzirom da se pedagoška funkcija kod predavača izgubila i osporila, i da se sve svodi na predavanje-prozivanje-ocenjivanje, nije mi jasno kako uopšte mogu da vode decu npr. na izlet, pa bih prema tome radije da moje dete sutra ostane sa mnom i u krugu ljudi kojima verujem.
 
Poslednja izmena:
Математика и физика, па ни већи део онога што се учи током тих часова, ти можда неће требати у већини животних ситуација, али су неопходни јер све оно што се учи утиче на стимулацију, развој мозга - да се тако изразим, отвара неке нова хоризонте и начине размишљања.

Информатика, односно, алгоритми, методи писања програма нису применљиви искључиво за рачунаром, него и у организацији и спровођењу неких замисли у делу у свакодневном животу.
Pa sve u zivotu ti je algoritam nije samo informatika, al ti da bi mogao da budes programer moras da znas stvari usko vezano za to a ne da razumes sta je algoritam
 
Ne znam odakle da počnem..
Niži razredi imaju previše preteških knjiga koje moraju da nose, plus kesa za likovno, plus torba za fizičko. To je veliko opterećenja za nekoga mladog ko je tek pošao u školu.
Posle forsiraju da se uče raznorazne stvari koje ti u životu ne trebaju, kao što si već pomenuo sva imena planina, visinu planina, više se uči strana nego domaća istorija itd. Sad postoji google, koga zanima može da čita o tome, umesto što forsiraju da uče svaki detalj u školoma.
Mislim da program više treba da se fokusira na primenjiva znanja, rekreativnu nastavu i da se razvija kreativnost i osecaj za umetnost kroz likovno i muzičko.
Kao što je već pomenuto, reforma muzičkog obrazovanja. Ne treba sav fokus da bude na klasičnoj muzici.
Informatika da služi za nešto više od kucanja u wordu.
Da se rade eksperimenti iz fizike i hemije, daleko bi zanimljivija i razumljivija nastava bila.
Stručne srednje škole treba da imaju daleko više prakse nego što ima u trenutnom sistemu obrazovanja. Bez prakse, ne vrede ništa.

Naravno, sistem školstva ne može da bude dobar dokle god je politizovan.
 
Ne znam odakle da počnem..
Niži razredi imaju previše preteških knjiga koje moraju da nose, plus kesa za likovno, plus torba za fizičko. To je veliko opterećenja za nekoga mladog ko je tek pošao u školu.
Posle forsiraju da se uče raznorazne stvari koje ti u životu ne trebaju, kao što si već pomenuo sva imena planina, visinu planina, više se uči strana nego domaća istorija itd. Sad postoji google, koga zanima može da čita o tome, umesto što forsiraju da uče svaki detalj u školoma.
Mislim da program više treba da se fokusira na primenjiva znanja, rekreativnu nastavu i da se razvija kreativnost i osecaj za umetnost kroz likovno i muzičko.
Kao što je već pomenuto, reforma muzičkog obrazovanja. Ne treba sav fokus da bude na klasičnoj muzici.
Informatika da služi za nešto više od kucanja u wordu.
Da se rade eksperimenti iz fizike i hemije, daleko bi zanimljivija i razumljivija nastava bila.
Stručne srednje škole treba da imaju daleko više prakse nego što ima u trenutnom sistemu obrazovanja. Bez prakse, ne vrede ništa.

Naravno, sistem školstva ne može da bude dobar dokle god je politizovan.
Уф што обожавам када људи виде оно што и ја, па чак далеко боље предлоге имају. Веома добра замисао.
 
Pa sve u zivotu ti je algoritam nije samo informatika, al ti da bi mogao da budes programer moras da znas stvari usko vezano za to a ne da razumes sta je algoritam
Алгоритам је кичма сваког програма и зато људи уче прво да пишу алгоритме, па тек онда и саме програме.
Где би, иначе, неко научио да пише алгоритам, ако не на информатици
Ја са тим нисам имао додира док нам у седмом разреду нису увели информатику (до душе, једном недељно).

Поента је у томе да се мозак у адолесценцији развија и да су му потребни адекватни задаци и проблеми које би решавао, те информације које ће свакодневно да упија, не би ли свако од нас имао адекватан хардвер за даље напредовање након што поменути период прође.

E moj Smirnofe skola je napravljena da obucava radnike u fabrikama zato imas u Americi ocene A do E (kao klase proizvoda) i imas onaj raspored po klupama kao kad se stancaju proizvodi na traci
С тим што држава чак и шинтера мора да кроз образовни систем научи да размишља, да му обезбеди услове да развије мозак и стекне основна знања, способност критичког мишљења.
 
Školovanje se može unaprediti samo tako što će se svakim detetom ponaosob baviti osoba koja mu misli najbolje, a ko je to ako nije njegov roditelj?
Predavači su emotivno distancirane osobe, nijedan se ne bavi socijologijom svojih đaka osim ako se desi neko nemilo krvoproliće, čast izuzecima koji su odoleli odvajanju funkcije predavača od funkcije pedagoga.
Tad su za TV sablažnjeni, iznenađeni, nikad im se tako nešto nije desilo pre... i kad odu kući sebi kažu-Jedno manje-više, nije moje, sutra je nov dan, šta ja imam sa tim?
Samo roditelju njegovo dete nije ''jedno manje-više'', i samo roditelj na duže staze oseća koliko je pogrešio dajući svoje dete na konvencionalne škole.
 
Ја сам одушевљен чињеницом да школе у Сједињеним државама имају озбиљне глумачке секције, фантастичан систем физичког васпитања и спортске тимове, готово професионални приступ хоровима...

Замислите када би код нас у Србији постојале неке годишње спортске игре, где би се школе такмичиле (барем регионално)...

Školovanje se može unaprediti samo tako što će se svakim detetom ponaosob baviti osoba koja mu misli najbolje, a ko je to ako nije njegov roditelj?
Predavači su emotivno distancirane osobe, nijedan se ne bavi socijologijom svojih đaka osim ako se desi neko nemilo krvoproliće, čast izuzecima koji su odoleli odvajanju funkcije predavača od funkcije pedagoga.
Tad su za TV sablažnjeni, iznenađeni, nikad im se tako nešto nije desilo pre... i kad odu kući sebi kažu-Jedno manje-više, nije moje, sutra je nov dan, šta ja imam sa tim?
Samo roditelju njegovo dete nije ''jedno manje-više'', i samo roditelj na duže staze oseća koliko je pogrešio dajući svoje dete na konvencionalne škole.
Да ли би ти своме детету знала да објасниш основе програмирања и преднемањићку историју српског народа, као и околности под којим је његов народ живео у Отоманском царству, те Хабзбуршкој монархији и Млетачкој републици?
И где би то дете, касније, могло да се запосли, осим као проста радна снага, која нема развијен хардвер за размишљање?


Како ћеш дете научити енглеском и немачком/италијанском/руском језику?
 
evo npr kako da sebi spreme dorucak, kako da sasiju kostim
Pa nije baš tako, Finska se pobrinula da njihova deca sa 12-15 i dalje ne znaju šta je hamburger, šta je Koka kola, uče ih zdravom načinu života, timskom radu tj. saosećanju jednih za druge između ostalog, svi su jezički i matematički pismeni ekvivalentno ovoj našoj deci, ali su njihovi predavači zadržali pedagošku funkciju, ne može bilo ko da se bavi decom u Finskoj, ne možeš samo ako si stručnjak za matematiku da dođeš i driblaš decu nekim formulama i dokazuješ da si Bog i batina, nego moraš da znaš kako sa decom, važnije je da znaš kako sa njima nego koliki si genije.
Tako deca uživaju u učenju, nemaju domaći, nemaju školske obaveze van škole.
 
Алгоритам је кичма сваког програма и зато људи уче прво да пишу алгоритме, па тек онда и саме програме.
Где би, иначе, неко научио да пише алгоритам, ако не на информатици
Ја са тим нисам имао додира док нам у седмом разреду нису увели информатику (до душе, једном недељно).

Поента је у томе да се мозак у адолесценцији развија и да су му потребни адекватни задаци и проблеми које би решавао, те информације које ће свакодневно да упија, не би ли свако од нас имао адекватан хардвер за даље напредовање након што поменути период прође.


С тим што држава чак и шинтера мора да кроз образовни систем научи да размишља, да му обезбеди услове да развије мозак и стекне основна знања, способност критичког мишљења.
Mogu da dajem konkretne primere algoritma u zivotu kroz koje prolazis a da te niko tu nista nije ucio al mi se cini da je bespotrebno
 
Pa nije baš tako, Finska se pobrinula da njihova deca sa 12-15 i dalje ne znaju šta je hamburger, šta je Koka kola, uče ih zdravom načinu života, timskom radu tj. saosećanju jednih za druge između ostalog, svi su jezički i matematički pismeni ekvivalentno ovoj našoj deci, ali su njihovi predavači zadržali pedagošku funkciju, ne može bilo ko da se bavi decom u Finskoj, ne možeš samo ako si stručnjak za matematiku da dođeš i driblaš decu nekim formulama i dokazuješ da si Bog i batina, nego moraš da znaš kako sa decom, važnije je da znaš kako sa njima nego koliki si genije.
Tako deca uživaju u učenju, nemaju domaći, nemaju školske obaveze van škole.
Da, nije fora da su u skoli pola dana a drugu polovinu uce i onda im se zivot svodi na ucenje kod kuce, ucenje u skoli i spavanje
 
Pa nije baš tako, Finska se pobrinula da njihova deca sa 12-15 i dalje ne znaju šta je hamburger, šta je Koka kola, uče ih zdravom načinu života, timskom radu tj. saosećanju jednih za druge između ostalog, svi su jezički i matematički pismeni ekvivalentno ovoj našoj deci, ali su njihovi predavači zadržali pedagošku funkciju, ne može bilo ko da se bavi decom u Finskoj, ne možeš samo ako si stručnjak za matematiku da dođeš i driblaš decu nekim formulama i dokazuješ da si Bog i batina, nego moraš da znaš kako sa decom, važnije je da znaš kako sa njima nego koliki si genije.
Tako deca uživaju u učenju, nemaju domaći, nemaju školske obaveze van škole.
moguce i slazem se da je bitno da nastavnici budu dobri pedagozi, ali sam procitao da ih uce i ovakvim prakticnijim stvarima, ne samo golo bubanje
 
[/QUOTE]
Да ли би ти своме детету знала да објасниш основе програмирања и преднемањићку историју српског народа, као и околности под којим је његов народ живео у Отоманском царству, те Хабзбуршкој монархији и Млетачкој републици?
И где би то дете, касније, могло да се запосли, осим као проста радна снага, која нема развијен хардвер за размишљање?


Како ћеш дете научити енглеском и немачком/италијанском/руском језику?
[/QUOTE]
Nacionalnu istoriju sigurno a i šire, volela sam to, a i imala sam strašne predavače koji su to donosili ne štedeći gram svoje duše, programerske stvari bih prepustila prijatelju koji od toga živi.
Recimo da bi to moje dete polagalo ispit na tromesečju, polugodiptu itd, i tako pokazalo da je to što je naučilo na nivou 1-2-3-4-5.
Njemu diploma ne bi bila ništa manje priznata nego nekome ko gluvari po školi svaki dan?
 
Nacionalnu istoriju sigurno a i šire, volela sam to, a i imala sam strašne predavače koji su to donosili ne štedeći gram svoje duše, programerske stvari bih prepustila prijatelju koji od toga živi.
Recimo da bi to moje dete polagalo ispit na tromesečju, polugodiptu itd, i tako pokazalo da je to što je naučilo na nivou 1-2-3-4-5.
Njemu diploma ne bi bila ništa manje priznata nego nekome ko gluvari po školi svaki dan?
Мислиш да би пријатељ који од тога живи, дакле, заузет је, имао довољно времена да свакодневно посвети сат времена подучавању туђег детета веома сложеним принципима рада појединих програмских језика?
 
Да ли би ти своме детету знала да објасниш основе програмирања и преднемањићку историју српског народа, као и околности под којим је његов народ живео у Отоманском царству, те Хабзбуршкој монархији и Млетачкој републици?
И где би то дете, касније, могло да се запосли, осим као проста радна снага, која нема развијен хардвер за размишљање?


Како ћеш дете научити енглеском и немачком/италијанском/руском језику?
[/QUOTE]
Nacionalnu istoriju sigurno a i šire, volela sam to, a i imala sam strašne predavače koji su to donosili ne štedeći gram svoje duše, programerske stvari bih prepustila prijatelju koji od toga živi.
Recimo da bi to moje dete polagalo ispit na tromesečju, polugodiptu itd, i tako pokazalo da je to što je naučilo na nivou 1-2-3-4-5.
Njemu diploma ne bi bila ništa manje priznata nego nekome ko gluvari po školi svaki dan?
[/QUOTE]
Ali ti si onda skoro ista kao ovi cija deca idu svaki dan u skolu samo sto tvoje uci samostalno ili uz tvoju pomoc
Treba promeniti najvise gradivo a to da li si kod kuce ili u skoli manje vise
 
Da, nije fora da su u skoli pola dana a drugu polovinu uce i onda im se zivot svodi na ucenje kod kuce, ucenje u skoli i spavanje
У том периоду када они уче, мозак се развија. Заправо, у тим годинама мозак је гладан, жељан података за обраду, који надограђују хардвер (сам мозак), омогућавајући претпоставке за напреднији ум.
Е, сад... што школа није обезбедила квалитетније градиво, то је сасвим други проблем.

Ali ti si onda skoro ista kao ovi cija deca idu svaki dan u skolu samo sto tvoje uci samostalno ili uz tvoju pomoc
Treba promeniti najvise gradivo a to da li si kod kuce ili u skoli manje vise
Начелно се слажемо, дакле.
 
Мислиш да би пријатељ који од тога живи, дакле, заузет је, имао довољно времена да свакодневно посвети сат времена подучавању туђег детета веома сложеним принципима рада појединих програмских језика?
Pa i on/a bi valjda imali dete, ima nešto čemu ja njegovo dete mogu da naučim. A može i da se plati.
Prijatelji služe da se dogovorimo, da pravimo savez. Osim mom detetu, šta misliš, koliko bi se istovremeno javilo njih koji ne mogu da predaju programerstvo svom detetu... nakupi se, svako svakom pomaže, svako svakom veruje...
To su ti savezi, nije to samo kako moje dete da nauči nešto.
 
Školovanje se može unaprediti samo tako što će se svakim detetom ponaosob baviti osoba koja mu misli najbolje, a ko je to ako nije njegov roditelj?
Predavači su emotivno distancirane osobe, nijedan se ne bavi socijologijom svojih đaka osim ako se desi neko nemilo krvoproliće, čast izuzecima koji su odoleli odvajanju funkcije predavača od funkcije pedagoga.
Tad su za TV sablažnjeni, iznenađeni, nikad im se tako nešto nije desilo pre... i kad odu kući sebi kažu-Jedno manje-više, nije moje, sutra je nov dan, šta ja imam sa tim?
Samo roditelju njegovo dete nije ''jedno manje-više'', i samo roditelj na duže staze oseća koliko je pogrešio dajući svoje dete na konvencionalne škole.
Koje dete voli da sedi kući i sluša roditelje? Deca vole da se druže sa vršnjacima, a ne sa matorcima.
 
Pa i on/a bi valjda imali dete, ima nešto čemu ja njegovo dete mogu da naučim. A može i da se plati.
Prijatelji služe da se dogovorimo, da pravimo savez. Osim mom detetu, šta misliš, koliko bi se istovremeno javilo njih koji ne mogu da predaju programerstvo svom detetu... nakupi se, svako svakom pomaže, svako svakom veruje...
To su ti savezi, nije to samo kako moje dete da nauči nešto.
Залажеш се, дакле, за Хипи комуну? :D
 
Ali ti si onda skoro ista kao ovi cija deca idu svaki dan u skolu samo sto tvoje uci samostalno ili uz tvoju pomoc
Treba promeniti najvise gradivo a to da li si kod kuce ili u skoli manje vise
Pa, možda... sad kad o tome pišete, i sama shvatam manjkavost tog sistema...
Ma, ne valja, ništa ne valja bez dr. Miroljubove teokratije!
U svakom slučaju, u konvencionalnoj školi je identitet svačijeg deteta doveden u pitanje.
To su traume za ceo život.
John Lock mi je bio najdraži po tim svim pedagoškim pitanjima za vreme studija. Ovo sve ostalo je bilo silovanje potencijala bilo kog deteta.
 

Back
Top