Quantcast

Како унапредити школовање

Grindelwald

Iskusan
Moderator
Poruka
5.228
Школа треба да се адаптирају захтевима нових генерација, односно времена у којем живимо. Како сада ускладити школство када је пажња тинејџера мања од минут. Како заинтригирати ученике да воле нешто ако је час досадан, траје дуго (по стандардима тинејџера). Доста се прича о онлајн школовању. Да ли је можда мешавина класичног школства и онлајн добар прилаз?

Да ли треба сваки предмет обавезно да се учи или као на факултетима да се преусмерава током школовања шта му више одговара? Хајде да вас чујем.
 

момоа

Buduća legenda
Moderator
Poruka
29.628
Prilagoditi skolu paznji tinejdzera koja je manja od minut. Digitalizacija svega, vise rada od kuce (korona pokazuje da je moguce), izbacivanje rudimentne i smaracke lektire (dakle skoro sve), manje autisticnih profesora koji rade po planu i programu iz 68. (salju u cosak) itd itd. Ima nacina, nije da nema.

Sve to naravno u skladu sa finansijama, ali mislim da kod nas nisu finansije jedini problem nego pre svega informbirovski pristup skolovanju koji slabo evoluira.
 

Peconi123

Iskusan
Poruka
6.347
Ovo toliko ne valja da ne znam odakle krenuti da reformama
Prvo cilj skole treba da bude da nesto naucis a ne da posle 12 godina skole odes da radis nesto za sta ne moras da budes ni pismen
Znaci ukinuti sve ove glupe predmete i ocenjivanje, prilagoditi skolu prema ucenicima individualno (sto je nemoguce), izbaciti sve lazi iz gradiva (sto je jos teze) itd
Cini mi se da Finci imaju dobre skole al nisam mnogo upoznat s tim po cemu se to tacno razlikuje od ostalih drzava, a iskreno najbolje i da ne postoje skole previse vremena se oduzima deci
 

Grindelwald

Iskusan
Moderator
Poruka
5.228
Prilagoditi skolu paznji tinejdzera koja je manja od minut. Digitalizacija svega, vise rada od kuce (korona pokazuje da je moguce), izbacivanje rudimentne i smaracke lektire (dakle skoro sve), manje autisticnih profesora koji rade po planu i programu iz 68. (salju u cosak) itd itd. Ima nacina, nije da nema.
Али како прилагодити наставу према пажњи тинејџера ако брзо изгубе интересовање? Можда је боље да се адаптирају како си и рекао дигитализацији. Писање у свеске је сморчина. Куцање у лаптопу је далеко боље.
 

Peconi123

Iskusan
Poruka
6.347
Prilagoditi skolu paznji tinejdzera koja je manja od minut. Digitalizacija svega, vise rada od kuce (korona pokazuje da je moguce), izbacivanje rudimentne i smaracke lektire (dakle skoro sve), manje autisticnih profesora koji rade po planu i programu iz 68. (salju u cosak) itd itd. Ima nacina, nije da nema.

Sve to naravno u skladu sa finansijama, ali mislim da kod nas nisu finansije jedini problem nego pre svega informbirovski pristup skolovanju koji slabo evoluira.
danasnje skole su prozapadne
 

Grindelwald

Iskusan
Moderator
Poruka
5.228
Школе треба да постоје, иначе имамо заиста глупе људе. Али не школе да из затупљују. Него да их уче битним животним проблемима, а не које су реке у Кини. И имена планина и да памте разне глупости напамет. Објаснити им како функционише новац. Како функционише здравствени систем, социјално итд. Оно што им треба у животу. Обавезно судство, да постоји предмет да науче законе и своја права. А не ко тупавци да не знају своја права.
 

момоа

Buduća legenda
Moderator
Poruka
29.628
Али како прилагодити наставу према пажњи тинејџера ако брзо изгубе интересовање? Можда је боље да се адаптирају како си и рекао дигитализацији. Писање у свеске је сморчина. Куцање у лаптопу је далеко боље.
Nisam bukvalno mislio, vise u fazonu prilagoditi se vremenu, tj tinejdzerima i njihovom senzibilitetu, jer od citanja Andrica u drugom srednje moze samo da im zariba prednji korteks
 

Peconi123

Iskusan
Poruka
6.347
Али како прилагодити наставу према пажњи тинејџера ако брзо изгубе интересовање? Можда је боље да се адаптирају како си и рекао дигитализацији. Писање у свеске је сморчина. Куцање у лаптопу је далеко боље.
Tako ce biti jos vise krivih kicmi i problema sa vidom, al mislim da je glavna smorcina sto se uci kad je umro Ramzes treci a ne to da li imas elektronske knjige ili obicne
 

Peconi123

Iskusan
Poruka
6.347
Школе треба да постоје, иначе имамо заиста глупе људе. Али не школе да из затупљују. Него да их уче битним животним проблемима, а не које су реке у Кини. И имена планина и да памте разне глупости напамет. Објаснити им како функционише новац. Како функционише здравствени систем, социјално итд. Оно што им треба у животу. Обавезно судство, да постоји предмет да науче законе и своја права. А не ко тупавци да не знају своја права.
imas predmet ustav i prava gradjana i ne sluzi nicemu
 

Grindelwald

Iskusan
Moderator
Poruka
5.228
Реформа музичког васпитања. Да се не смара о класичној музици толико, него да се помене успут, а да се више уради фокус на модерне жанрове музике да људи могу да се пронађу негде ако воле музику. Шта да научимо на данашњим часовима музичког? Ко је компоновао Бумбаров лет.
 

Grindelwald

Iskusan
Moderator
Poruka
5.228
Сви предмети морају, али морају да се уче на забаван начин. Без стриктног понашања. Оно што је рекао горе не знам ко, прилагођавање сваком појединцу је идеално. И то радили на факсу за време короне.
 

Peconi123

Iskusan
Poruka
6.347
Сви предмети морају, али морају да се уче на забаван начин. Без стриктног понашања. Оно што је рекао горе не знам ко, прилагођавање сваком појединцу је идеално. И то радили на факсу за време короне.
Jeste samo sto ti treba da napravis sistem koji ce da odgovara za stotine hiljada dece i profesor treba da pristupi individualno svima za 45 minuta, zato sam i rekao da je to nemoguce i da je bolje da ucis samostalno nego da postoji neki sistem kao skola jer onda samo postajes deo tog sistema a ne unapredjujes sebe
 

Sasha Smirnoff

Aktivan član
Poruka
1.589
Будимо реални, школа као институција је, дефинитивно, неопходна.
Неки много паметнији људи од свију нас су још пре много векова спознали потребу за организованим системом образовања, што се показало као авангардно решење за напредак човечанства.

Можемо само да се сложимо да систем као систем не ваља и да треба правити измене, попут, на пример (држаћу се своје области):
Деца данас у школи уче о култури Лангобарда и Ромејским ратовима са Сасанидима, док се важни детаљи српске средњовековне историје запостављају или, пак, уче површно - а то је тек упућивање деце у годину рођења и смрти краља и териотрије на које је проширио државу.

Систем школства је у потпуности препуштен, не струци, како би требало, него политици - и ту лежи кључ проблема.
Премда не бих улазио у теорије завере, али, заиста све делује тако као да је некоме циљ да од Срба направи затуцан народ, избор јефтине радне снаге и масе неспособне да критички мисле - да од Србије направи филм Идиократија.

Замислите, молим вас... Моамер Зукорлић, који је написао дело звано Древна Босна, дело из сфере алтернативне историје, налазио се (а налази се и даље, до проглашења нове Скупштине) у одбору за образовање.
Па... онда није ни чудо да се у српском школама учи да су Срби, дошавши на Балкан, преотели земљу од тобожњих староседелаца, Албанаца.

О историји Срба под турском, аустријском и млетачком влашћу се не учи готово у опште, па данас нико од деце не зна ко је Ђорђе Стратимировић... али сви који желе, имају могућност да науче ко су Пјер Багратион и Карл Мак.
 

Grindelwald

Iskusan
Moderator
Poruka
5.228
Jeste samo sto ti treba da napravis sistem koji ce da odgovara za stotine hiljada dece i profesor treba da pristupi individualno svima za 45 minuta, zato sam i rekao da je to nemoguce i da je bolje da ucis samostalno nego da postoji neki sistem kao skola jer onda samo postajes deo tog sistema a ne unapredjujes sebe
Јесте, али како неко може самостално да учи математику? То није лак предмет уопште. Физику, хемију? Неке ствари су боза лимунада.
 

Grindelwald

Iskusan
Moderator
Poruka
5.228
Будимо реални, школа као институција је, дефинитивно, неопходна.
Неки много паметнији људи од свију нас су још пре много векова спознали потребу за организованим системом образовања, што се показало као авангардно решење за напредак човечанства.

Можемо само да се сложимо да систем као систем не ваља и да треба правити измене, попут, на пример (држаћу се своје области):
Деца данас у школи уче о култури Лангобарда и Ромејским ратовима са Сасанидима, док се важни детаљи српске средњовековне историје запостављају или, пак, уче површно - а то је тек упућивање деце у годину рођења и смрти краља и териотрије на које је проширио државу.

Систем школства је у потпуности препуштен, не струци, како би требало, него политици - и ту лежи кључ проблема.
Премда не бих улазио у теорије завере, али, заиста све делује тако као да је некоме циљ да од Срба направи затуцан народ, избор јефтине радне снаге и масе неспособне да критички мисле - да од Србије направи филм Идиократија.

Замислите, молим вас... Моамер Зукорлић, који је написао дело звано Древна Босна, дело из сфере алтернативне историје, налазио се (а налази се и даље, до проглашења нове Скупштине) у одбору за образовање.
Па... онда није ни чудо да се у српском школама учи да су Срби, дошавши на Балкан, преотели земљу од тобожњих староседелаца, Албанаца.

О историји Срба под турском, аустријском и млетачком влашћу се не учи готово у опште, па данас нико од деце не зна ко је Ђорђе Стратимировић... али сви који желе, имају могућност да науче ко су Пјер Багратион и Карл Мак.
Сјано, перфектна порука. Јасно изложени ставови. Допада ми се. И сагласан сам са оним што си рекао.
 

Sasha Smirnoff

Aktivan član
Poruka
1.589
Cekaj sto bi ti morao da znas aksiome kako ce ti to pomoci u zivotu?
Математика и физика, па ни већи део онога што се учи током тих часова, ти можда неће требати у већини животних ситуација, али су неопходни јер све оно што се учи утиче на стимулацију, развој мозга - да се тако изразим, отвара неке нова хоризонте и начине размишљања.

Информатика, односно, алгоритми, методи писања програма нису применљиви искључиво за рачунаром, него и у организацији и спровођењу неких замисли у делу у свакодневном животу.
 

Top
  Blokirali ste reklame
Dragi prijatelju, nemojte da blokirate reklame - isključite Ad Blocker na Forumu, jer će tako mesto vaših susreta na Krstarici ostati besplatno za korišćenje.