Помодоро техника
С Википедије, слободне енциклопедије

Кухињски тајмер Помодоро, по коме је техника и добила назив
Помодоро техника је начин
управљања временом коју је развио Франћеско Ћирило крајем 1980-их година.
[1] Техника користи
тајмер за рашчлањивање рада на временске интервале, уобичајено дуге по 25 минута, одвојене кратким паузама. Сваки интервал је познат је као
помодоро, од
италијанске речи за „
парадајз“, а назив је добио према кухињском тајмеру у облику парадајза који је Ћирило користио још као студент.
[2][3]
Технику су популаризовале десетине апликација и веб локација са тајмерима и упутствима. Уско повезан са појмовима попут
временског оквира и
итеративног и постепеног развоја који се користи у софтверском дизајну; метода је усвојена у контексту
програмирања у пару.
[4]
Опис
[
уреди |
уреди извор]
У изворниј техници постоји шест корака:
- Одлучите се за задатак који треба обавити.
- Подесите помодоро тајмер (традиционално на 25 минута).[1]
- Радите на задатку.
- Завршите посао кад зазвони тајмер и ставите квачицу на папир.[5]
- Ако имате мање од четири ознаке, направите кратку паузу (3-5 минута), а затим се вратите на корак 2; у супротном наставите са кораком 6.
- После четири помодора направите дужу паузу (15–30 минута), ресетујте број квачица на нулу, а затим идите на корак 1.
За потребе технике,
помодоро означава интервал времена проведеног у раду.
[1]
Праве се редовне паузе, помажући асимилацији. Кратки (3-5 минута) одмор одваја узастопне помодоре. Четири помодора чине скуп. Дужи (15–30 минута) одмор се прави између скупова.
[1][6]
Циљ технике је да смањи утицај унутрашњих и спољних прекида на
пажњу и
радни занос. Помодоро је недељив; када се прекине рад током помодора, или се друга активност мора записати и одложити (користећи стратегију
информисања – преговарања – распореда – повратка[7]) или се помодоро мора прекинути.
[1][6][8]
Након завршетка задатка у помодору, преостало време би се могло посветити активностима као што су:
- Прегледајте и уредите управо завршено дело.
- Прегледајте активности са становишта учења: Шта сам научио? Шта бих могао боље или другачије?
- Прегледајте списак предстојећих задатака за следеће планиране помодоро временске блокове и почните да размишљате о тим задацима или их ажурирате.
Наставак на
https://sr.wikipedia.org/sr-ec/Помо...управљања,25 минута, одвојене кратким паузама.