kad skolsko zvono zvoni... :)

mi smo juce radile domaci zajedno :D
imali su zadatak da zalepe fotografije u knjizi "svet oko nas", oboje oko u boji svojih ociju, nacrtaju omiljenu zivotinju i igracku, zabeleze koliko su visoki, teski, ostave otisak prsta :D
ja sam pomogla tako sto sam : pronasla i isekla fotografije, isla do prodavnice po lepak :D
i pronasla sam sta njeno ime znaci (to je bio usmeni deo : popricati sa detetom o znacenju njegovog imena) :D
ostatak je uradila sama :D
ne radim domaci sa njom, a ono sto za domaci ima sugerisem da uradi cim dodje iz skole jer ce tako imati vise vremena za igru kasnije. nekada se desi da joj se domaci svidi pa zeli nesto dodatno na tu temu da radi e onda nas stan postaje kreativna radionica i uvek uradimo nesto na tu temu.
jos nam se nije desilo da je mrzi da radi domaci, tako da nisam sigurna kako da se postavim u tim momentima. vanda dobru ideju si mi dala sa nagradicama ;)
 
,,Гашовица'' је подразумевала да ђаци немају домаћи задатак, али ови што упропастише реформу мисле другачије..
Ја мислим да дете треба да има неки домаћи, али да домаћи буде тачно оно што дете треба да уради код куће.
Ако родитељ задаје детету задатке, може га довести до тога да замрзи школу!
Колико пута дете каже, мора да уради код куће 20 задатака из математике, да пише две стране...и доста му је школе! :eek:
А то нема везе са школом, него са безвезним амбицијама родитеља.

само једно питањце поводом овог цитираног: шта ако учитељица не уради свој посао како треба (има их, веруј ми) и не задаје домаће, па дете самим тим ни не напредује осим ако родитељи не раде са њим? или ако зада домаћи и не прегледа га - то онда губи смисао, зар не?
 
mi smo juce radile domaci zajedno :D
imali su zadatak da zalepe fotografije u knjizi "svet oko nas", oboje oko u boji svojih ociju, nacrtaju omiljenu zivotinju i igracku, zabeleze koliko su visoki, teski, ostave otisak prsta :D
ja sam pomogla tako sto sam : pronasla i isekla fotografije, isla do prodavnice po lepak :D
i pronasla sam sta njeno ime znaci (to je bio usmeni deo : popricati sa detetom o znacenju njegovog imena) :D
ostatak je uradila sama :D
ne radim domaci sa njom, a ono sto za domaci ima sugerisem da uradi cim dodje iz skole jer ce tako imati vise vremena za igru kasnije. nekada se desi da joj se domaci svidi pa zeli nesto dodatno na tu temu da radi e onda nas stan postaje kreativna radionica i uvek uradimo nesto na tu temu.
jos nam se nije desilo da je mrzi da radi domaci, tako da nisam sigurna kako da se postavim u tim momentima. vanda dobru ideju si mi dala sa nagradicama ;)

..izrada domaceg je navika, kao pranje ruku ili zuba..
..moji su relativno lako prihvatili da se domaci radi chim dodju iz shkole..
..operesh ruke, presvuchesh se, odmorish 10-15 minuta dok pretresemo shta ima novo u shkoli
i onda domaci i pakovanje knjiga za sutra..
..to nekako dozivljavaju kao zavrshetak shkolskog dana, ne kao kucnu obavezu.. :)

..jedina greshka koju smo napravili je da se npr domaci iz sveta oko nas ili engleskog koji nemaju
svaki dan ne radi tog dana nego onog uochi novog chasa..
..par puta s desilo da jednostavno zaborave za dan ili dva shta je ono beshe bilo za domaci..
..ispravili smo to.. :)
 
само једно питањце поводом овог цитираног: шта ако учитељица не уради свој посао како треба (има их, веруј ми) и не задаје домаће, па дете самим тим ни не напредује осим ако родитељи не раде са њим? или ако зада домаћи и не прегледа га - то онда губи смисао, зар не?

..hmmm..mi smo imali problem sa uchenjem pesmica..
..bar jednom nedeljno uche pesmicu napamet, a uchiteljica pita dvoje-troje-chetvoro
da recituju...moj sin je sad krenuo u treci razred i za dve godine je recitovao samo JEDNOM..
..bojim se da ce mu to uskoro postati smor.."shto da uchim kad me nikad ne pita.."
 
Kruna ima domaci maltene od prvog dana...Iz srpskog su to nekakve linije,znakovi..iz matematike da nacrta nesto levo gore,desno dole,..zatim u radnim sveskama iz oba predmeta po nekoliko zadataka..iz engleskog da nacrta i oboji...sve se svodi na crtanje maltene osim srpskog.
Pedantna je ne mogu da kazem....samo je spooooraaaaa do besvesti...
Gledala sam na sat-koncentracija 15 min,iza toga krece da se vrti,okrece,reze olovke i bojice..
Odmorimo se 5 min.ustane,proseta pa opet...
Juce je startovao boravak pa je zavrsila veci deo tamo..ja sam uzela da proverim i htela sam da joj zadam isto sto su radili u skoli iz srpskog pa da provezbamo...Kad ona ce meni:Ne pada mi na pamet,ja sam sve to odlicno uradila i necu da vezbam..i onako ja po ceo dan samo radim,radim..:eek::eek:
Dal' da vam pricam i dal mozete da me zamislite?
 
само једно питањце поводом овог цитираног: шта ако учитељица не уради свој посао како треба (има их, веруј ми) и не задаје домаће, па дете самим тим ни не напредује осим ако родитељи не раде са њим? или ако зада домаћи и не прегледа га - то онда губи смисао, зар не?

Наравно да има и таквих, знам.
Али ја предлажем да родитељ иде да поразговара са учитељицом, фино, у смислу, треба нам савет...
И не бих да се тема претвори о причу о несавесним просветарима. :)

Родитељ са дететом треба да разговара много, да спонтано прича о ономе што се тренутно ради у школи...и ниште не радити унапред, само збуњује децу!
 
Kruna ima domaci maltene od prvog dana...Iz srpskog su to nekakve linije,znakovi..iz matematike da nacrta nesto levo gore,desno dole,..zatim u radnim sveskama iz oba predmeta po nekoliko zadataka..iz engleskog da nacrta i oboji...sve se svodi na crtanje maltene osim srpskog.
Pedantna je ne mogu da kazem....samo je spooooraaaaa do besvesti...
Gledala sam na sat-koncentracija 15 min,iza toga krece da se vrti,okrece,reze olovke i bojice..
Odmorimo se 5 min.ustane,proseta pa opet...
Juce je startovao boravak pa je zavrsila veci deo tamo..ja sam uzela da proverim i htela sam da joj zadam isto sto su radili u skoli iz srpskog pa da provezbamo...Kad ona ce meni:Ne pada mi na pamet,ja sam sve to odlicno uradila i necu da vezbam..i onako ja po ceo dan samo radim,radim..:eek::eek:
Dal' da vam pricam i dal mozete da me zamislite?

Довољно је урадила у школи. И остави је.
Има времена, стићи ће све у животу. :heart:
 
moje dete ne voli da crta, a nije ni mnogo dobar u tome, na mamu sigurno, jer se secam sebe u prom razredu i mojih muka oko crtanja:lol:
sada su svi ovi domaci na pocetku crtanje. juce bio deda i repa i ostala rodbina. joojjj, kako se namucio, ljudi su mu totalno neproporcionalni, itd. Odvojili smo jednu svesku za vezbanje, da ne crta odmah direktno u svesku, ali ne trosimo puno vremena na to, jer brzo izgubi interes i volju.
Cim ima nesto konkretno da se uradi, napravi razlika izmedju vece i manjeg, gore i dole, itd. to radi sa interesovanjem.
Pesmice mu idu odlicno, voli da ih uci, javlja se da recituje i mnogo je ponosan kad ga uciteljica pohvali, onda u detalje prepricava sta je rekla, kojim tonom i izrazom lica:lol:
 
Ако сам се већ јавила да уваљујем савете, хоћу да кажем, па макар звучало као хвалисање:
Радим 19 година, моји ђаци имају сваке године успеха на разним такмичењима, од републичких до међународних...На Кенгур такмичењу прошле године заузели су првих десет места у регији, на такмичењу рецитатора стигосмо до покрајинског, на ликовним конкурсима освајали су разне награде, чак и бесплатна летовања и зимовања, на литерарном конкурсу било је и међународних награда...
Зна се да је свака моја генерација најбоља у школи све до краја осмог разреда. Значи, у школи, ако су пети разред, бољи су од свих осталих, ако су шести, такође...итд. Претходна генерација је осми разред завршила са просеком одељења 4,57:eek: (имала сам фантастичну сарадњу са разредним)
Школа има око 1000 ђака и ,,најјача'' је у граду.

Ето, похвалила сам се, па сад, верујте или не, али хоћу да кажем да нисам којеко. ;)

Од родитеља тражим да што мање раде са децом везано за школу, а што више обављају свој родитељски посао. А то је васпитање, разговор, осамостаљивање деце...
 
Довољно је урадила у школи. И остави је.
Има времена, стићи ће све у животу. :heart:
Ajd kad kazes...;)
Uciteljica nam je na roditeljskom savetovala da dnevno 20 min rade van domaceg...Meni se to ucinilo preambicioznim...Za nju vazi da je stroga ali pravicna i da izbacuje jake generacije,ali da ih mustra zestoko...
Ovoj mojoj to ne pada na pamet kao sto je rekla:dash:,a ja sad ne znam dal da insistiram ili da spustim loptu...
 
Мачко, ако је тачно урадила домаћи, нема потребе да још вежба.
Вежбањем исте врсте задатака не може се ништа посебно урадити.
Најважније је да дете не створи отпор према школи.

Писала сам већ негде, наше школство је елиминационог карактера. У почетку су сви одлични, после мало лошији, па родитељима није битнио какви су у средњој школи, али је важно да упишу факултет, а не и да га заврше. :eek::eek:
Ја мислим да треба да је обрнуто. Нека буду здрави и весели, али да се не уморе до факултета. Нека заврше нешто чиме ће се бавити у животу, небитно да ли је факс или средња школа.
Али, нека они буду задовољни, а ми треба да смо задовољни својим животима.
 
И сад мало да разведрим тему:

Имам двојицу чији су родитељи амбициозни и упорно унапред раде са децом којешта. Деца им нису способна посебно, али њих то не занима.
Још нисмо радили мере, али родитељи видели да ћемо то учити, па их ,,опремили силнијем знањем''.
Ево вам разговора те двојице (као виц, ја се искидала од смеха):

- Мој брат има 83 киле.
- А мој тата има 84 центиметра!
- Их, па то је само за секунду више!

:zcepanje:
 
Мачко, ако је тачно урадила домаћи, нема потребе да још вежба.
Вежбањем исте врсте задатака не може се ништа посебно урадити.
Најважније је да дете не створи отпор према школи.

Писала сам већ негде, наше школство је елиминационог карактера. У почетку су сви одлични, после мало лошији, па родитељима није битнио какви су у средњој школи, али је важно да упишу факултет, а не и да га заврше. :eek::eek:
Ја мислим да треба да је обрнуто. Нека буду здрави и весели, али да се не уморе до факултета. Нека заврше нешто чиме ће се бавити у животу, небитно да ли је факс или средња школа.
Али, нека они буду задовољни, а ми треба да смо задовољни својим животима.
Joooj,Vanda..sve ja to teoretski znam i trudim se da primenim u ovom momentu..Ali jednostavno su roditeljska ocekivanja ponekad prevelika...
Iskreno,ako je njen maximum da bude dobra sa svim trojkama-pa sta cu ali ako procenjujem da moze mnogo vise a lenja je i blene okolo umesto da radi-e onda sam tu za restriktivnije mere..
 
Ma jok..i sad vidim da sam bila srecna zena do sad...;)Salim se,adaptacija kao i na sve do sada ce biti mucna..
Ona je 2003 god ali januar pa joj zakonski pripada ovaj septembar..

i moje dete je januar 2003, skoro najmladji je u odeljenju.
ja se nisam nesto potresla, nikad do sada sa njim ni u cemu nismo imali problema, sve lepo shvata i prihvata, nekako je i skola dosla prirodno i bez stresa i mislim da ce sve dobro da ide.
procitacu ovaj post nakon nekoliko meseci i verovatno pomislite "O, lude zene:mrgreen:"
 
Evo i ja se uključujem u klub mama prvaka i to mlađeg sina. Za sada sam jako zadovoljna kako je prihvatio školu, prvenstveno kao novu sredinu, pošto je dosta stidljiv i povučen. Ali on tako sigurno i sa voljom ide u školu i radi domaće zadatke brzo i uredno, tako da mi je pao kamen sa srca. Ipak je starija seka dobro prokrčila put, a mi ga nismo plašili sa školom. Videćemo kada mu malo dosadi i kada naiđe prvi problem.
 
i moje dete je 2003 - 28.februar (kraj krajeva :))
ne smatram se nesto preterano ambicioznim roditeljem, vise sam kreativni roditelj :)
smatram da sve moze da se resi na kreativan nacin i smatram kao sto rece riba zvana vanda da ih ne treba prisiljavati ni nasta da ne bi stekli averziju prema skoli. jos su oni mali da bismo skontali koja su njihova interesovanja jer su oni u periodu kada ih zanima sve - po malo!
mislim da je najbolji recpept kao sto vanda rece, strpljenje, a na kraju da dodam da posebno sada uzivate u svojoj deci i da im neprestano ponavljate da su ovo najlepse godine u njihovim zivotima, godine osnovne skole i da uzivate zajedno u njima :D
 
Vanda,
volela bih da prokomentarišeš to što pojedini roditelji insistiraju da im dete nauči da čita i piše pre polaska u školu
jel to dobro ili ne i zašto?
znam mnoge učitelje koji se žale: eto dobio sam odeljenje u kome niko ne zna da čita i piše:(
(ja gledam belo, ne razumem u čemu j problem?... pa valjda učitelj u 1. razredu i treba da ih nauči čitanju i pisanju....
volela bih da i drugi učitelji prokomentarišu ovu pojavu....
ja jesam učitelj po profesiji, (lično nisam za to da se čitanje i pisanje uči pre polaska u školu, ali ovo pitam kao roditelj jednog predškolca , pa dal da ga učim pisanju dok je vreme ili ne?:dontunderstand:
 
Ajd kad kazes...;)
Uciteljica nam je na roditeljskom savetovala da dnevno 20 min rade van domaceg...Meni se to ucinilo preambicioznim...Za nju vazi da je stroga ali pravicna i da izbacuje jake generacije,ali da ih mustra zestoko...
Ovoj mojoj to ne pada na pamet kao sto je rekla:dash:,a ja sad ne znam dal da insistiram ili da spustim loptu...

Моја ћерка је имала учитељицу која је захтевала да осим домаћег из математике (који су имали сваки дан) ураде још по 20 задатака, рецимо, множења и 20 задатака дељења... те задатке смо морали ми родитељи да задајемо, а морали су да имају и посебну свеску за вежбање (осим домаће и школске)....и у току године су попуњавали по 2 такве свеске за вежбање....а само рађење задатака из математике код куће им је сваки дан одузимало бар сат до сат и по дневно....а некад и више...:confused:

Она је инсистирала на томе да рађење задатака мора да се претоври у рутину, да се тако ''развијају радне навике''.... :roll:
Да ли је потребно рећи да су скоро сва деца из одељења једва чекала да пређу у 5. разред и отарасе се учитељице?

Хоћу да кажем да и родитељи и просветни радници понекад угуше дете захтевима, па место позитивних резулта:confused:та - добију инат, презасићеност, мржњу према раду и обавезама....
 
naravno, volela bih da pročitam i komentare roditelja čija su deca sada krenula u prvi razred
koliko dece u odeljenju vašeg deteta je znalo pre škole da čita i piše?
dal ste vi svoje dete učili da čita i piše
stav "vaše" učiteljice povodom toga
itd

Моја деца нису знала да читају и пишу....
Знала су да напишу своје име, мама, тата и тако понешто....штампаним словима ћирилице. Ја их нисам учила, то што су знале - некако су саме покупиле, кроз игру... Нисам хтела да форсирам ништа што саме нису тражиле...

Иначе, са сам читала и писала са 5 година (али исто тако сам сама то научила, нису ме учили) али није ми било важно да моја деца буду иста таква.
Чак, старија је доста слабо читала кроз цео први разред (иако смо доста вежбале), а онда се одједном ''откачила'' на мору после 1. разреда и кренула да чита ко змај! :D
 
Zdrav odnos prema skoli je da se dete umereno prati, ali ne i da se tera da uci.... podstrek treba da ima i da se proverava sta radi i da li savladava obaveze, ali to treba ciniti oprezno da se ne stvori otpor prema obavezama, jer oni su mali i njima je potrebno da se igraju, druze, i da na taj nacin osecaju dovoljno slobode.
Ako su suvise sputani, nece se javljati kreativnost i zelja za ucenjem onoga sto ih zanima, a to je cilj svakog dobrog roditelja i pedagoga - da usmeri dete da se bavi i posveti onome sto zaista voli i sto ga zanima, da bi u zivotu izabralo profesiju u kojoj ce moci da pruzi sjajne rezultate i kojom ce da bude ispunujen i zadovoljan
 
ја предлажем да родитељ иде да поразговара са учитељицом, фино, у смислу, треба нам савет...

ма дечко због кога сам ово питала се, хвала Богу, откачио дотичне, сад је кренуо у пети... намучили се и његови родитељи и он, али се препородио од како је пре две године кренуо у музичку школу, то је баш позитивно утицало на њега и његове радне навике :) (иначе, то је била његова жеља, и његови родитељи су имали слуха за жељу свог детета :) )
зато млађи син (сад други разред) има супер учитељицу...
а данас ми муж каже да се његова колегиница жали на учитељицу како деци даје (од данас до сутра) за домаћи: двадесет задатака из математике, неколико страна написати из српског и још понешто... (и раније сам чула да у тој школи учитељице малтретирају ђаке, типа први диктат у првом разреду у новембру?!?, али ово је баш из "прве" руке!)

мислим, везано је за тему, чисто мишљење како се поставити у тим екстремним ситуацијама...

и, да, хвала на одговорима :)
 
Vanda,
volela bih da prokomentarišeš to što pojedini roditelji insistiraju da im dete nauči da čita i piše pre polaska u školu
jel to dobro ili ne i zašto?
znam mnoge učitelje koji se žale: eto dobio sam odeljenje u kome niko ne zna da čita i piše:(
(ja gledam belo, ne razumem u čemu j problem?... pa valjda učitelj u 1. razredu i treba da ih nauči čitanju i pisanju....
volela bih da i drugi učitelji prokomentarišu ovu pojavu....
ja jesam učitelj po profesiji, (lično nisam za to da se čitanje i pisanje uči pre polaska u školu, ali ovo pitam kao roditelj jednog predškolca , pa dal da ga učim pisanju dok je vreme ili ne?:dontunderstand:

Ја лично највише волим да не знају да читају и пишу!
Јер науче погрешно, погршним потезима, после не могу да се одвикну, злопате се целе године, а некад и дуже.

Но, има школа у којима се ради комплексна метода.
Права комплексна метода не захтева да деца знају читање и писање. Она подразумева да свако дете напредује према својим способностима. Но, по програму се и тм методм обрада слова завршава негде фебруара месеца, као и појединачном обрадом слова. Значи, нема разлике, а детету које зна да чита и пише може само да буде досадно.


Но, у нашем граду постоји школа (ја сам у њој провела пар година као ђак, а немам лепу реч, ниједну!) у којој се тражи да ђаци знају читање и писање пре поласка у први разред.
Они тврде да је то ,,комлексна метода''. Јесте, за набијање комплекса деци и родитељима! :dash:
Чак дају диктат ђацима почетком септембра и оцењују их! :eek::eek:
 

Back
Top