Јасеновац - истине и лажи

aleks1

Zainteresovan član
Poruka
298
Evo jedne vesti kojom se secamo na zrtve Jasenovca:

Njujork: Spomenik žrtvama Jasenovca
18. april 2005. | 11:36 | Izvor: Beta
Njujork -- U memorijalnom parku holokausta u Bruklinu otkrivena je spomen ploča žrtvama logora Jasenovac.

To je prvi javni spomenik stradalima u tom logoru u SAD. Organizator i inicijator postavljanja spomenika je njujorški Institut za istrazivanje zločina u Jasenovcu, osnovan 1998, koji je posle više od tri godine od podnošenja zahteva od gradskih vlasti dobio dozvolu za podizanje spomenika, javlja Hina.

Na spomen ploči, koja je otkrivena u nedelju, piše da su "u periodu 1941-45. stotine hiljada Srba, Jevreja i Roma, kao i drugih antifašista mnogih nacionalnosti, ubijeni u logoru smrti Jasenovac, koji su vodile hrvatske ustaše".

Udruženja američkih Hrvata uputilo je početkom aprila protestno pismo vlastima Njujorka zbog dozvole da se podigne spomenik koji, kako su naveli, preuveličava broj žrtava Jasenovca.

Na internet stranicama Instituta za istraživanje zločina u Jasenovcu navodi se da je Institut osnovan "u uverenju da nedavna tragedija na Balkanu vodi poreklo od zanemarenog genocida nad Srbima, Jevrejima i Romima u Drugom svetskom ratu."
 

kami83

Legenda
Banovan
Poruka
62.443
Tudjman je debil, na isti nacin na koji su srpske patriote debili, jer je pokusao da skrene temu sa poente na povecanje sovinizma u hrvatskom drustvu. Da je ubijen samo 1 Srbin zbog hrvatskog sovinizma, to je 10 puta gore nego da je ubijeno 10000000 ljudi u saveznickom bombardovanju, jer su nacionalizam i sovinizam moralno najgore stvari na svetu.
 

mupi

Ističe se
Poruka
2.376
Odakle ti podaci? Kojoj hrvatskoj? Kad je to nekakva hrvatska postojala pre NDH?

Gdje si ti učio istoriju,na velikom odmoru? Kome je Vojna Krajina priključena 1881,Marsu? z:lol:

Vladislav B. Sotirović,Univerzitet u Vilniusu, 2005:


Hrvatsko-srpski sporovi oko jezika i pisma u Trojednici (1848.–1861. g.)

Štampano pod naslovom "Hrvatsko-srpski sporovi oko jezika i pisma u Trojednici (1848.–1861. g.)” (“Croatian-Serbian disputes concerning the language and alphabet in the Triune Kingdom, 1848–1861”), u naučnom časopisu Slavistica Vilnensis, Kalbotyra 53 (2), 2004, ISSN 1392–1517, pp. 87–108, Vilnius University Press, Vilnius, Lithuania, 2005

Cilj ovog članka je da prikaže i analizira glavne aspekte problematike jezika i pisma kao (dva od tri) faktora nacionalnog određenja Hrvata i Srba na prostorima Trojednice (Dalmacija, Hrvatska, Slavonija) u vremenskom periodu od revolucionarne 1848.–1849. g. (kada je čitava Habsburška Monarhija bila do temelja uzdrmana i borila se za svoj politički opstanak pa se samim tim pokrenulo i hrvatsko-srpsko pitanje na ovim prostorima) do zasedanja Hrvatsko-slavonskog Sabora 1861. g. (kada dolazi do epohalne promene u nazivu jezika Hrvata i Srba u Trojednici pa samim tim i do radikalnog prestruktuiranja u njihovim međusobnim odnosima u narednih osam godina). Ovaj vremenski period se uglavnom poklapa sa dobom tzv. "Bahovog apsolutizma" (1849.–1860. g.) u Habsburškoj Monarhiji {Termin “Bahov apsolutizam” je u istoriografiji izveden od ličnog prezimena ministra unutrašnjih poslova Dunavske Monarhije (Aleksandar Bah) i načina njegovog upravljanja administrativnim poslovima iste.} u kome su “na kraju, Srbi, u celini, dobili (su) kao nagradu isto ono što Mađari za kaznu – nacionalnu i političku obespravljenost” [Gavrilović 1994, 168].
 

Mrkalj

Buduća legenda
Poruka
28.941
Po popisu 1931. u Hrvatskoj je zivelo 650 000 Srba a 1948. 580 000. To je 70 000 manje.
Po popisu 1931. u Bosni je zivelo 1 100 000 Srba a 1948. 1 200 000.

Odakle su onda dovedeni Srbi u Jasenovac kada ih je tamo stradalo 700 000?

Zaključci na koje aludiraš temelje se na pogrešnoj pretpostavci da je u periodu od 1931. do 1941. plus (recimo) od 1944 do 1948 dakle tih ČETRNAEST i kusur GODINA bila demografska stagnacija. Apelujem na upotrebu mozga. :kafa:

Ovo je jedan pokazatelj demografskog rasta u Hrvatskoj u navedenom razdoblju, radi poređenja:

http://hr.wikipedia.org/wiki/Povijest_Zagreba
1931. U Zagrebu je popisan 185 581 stanovnik; od 1921. broj žitelja se povećao za 70%, što je najveći demografski porast u povijesti Zagreba do danas.
1941. Zbog Drugoga svjetskog rata nije bio obavljen predviđen popis stanovništva, no procjenjuje se da je onda u Zagrebu živjelo 260 000 stanovnika.

Dakle, procenjuje se prirast od oko 40% . Prema tom pokazatelju, Srba bi u srezovima današnje Hrvatske bilo 910.000 a na području Bosne 1.540.000.

Samo prema tome, razlika u broju Srba između 1941 i 1948. ne uzimajući posleratni demografski bejbi bum u obzir, bila bi

Hrvatska - 330.000 Srba manje
Bosna i Hercegovina - 340.000 Srba manje
_____________________________________
Ukupno - 670.000 Srba manje

Dalje, NDH je obuhvatala i delove današnje Srbije (Srem do Zemuna i današnji Novi Beograd) odakle su srpski civili takođe dopremani u Jasenovac. Koliko stotina hiljada Srba je tamo živelo 1931, odnosno 1948 .treba proveriti i uzeti u obzir.

Kraj diskusije.
 
Poslednja izmena:

Ненад

Iskusan
Poruka
6.595
Zaključci na koje aludiraš temelje se na pogrešnoj pretpostavci da je u periodu od 1931. do 1941. plus od 1945. do 1948., dakle tih ČETRNAEST GODINA bila demografska stagnacija. Apelujem na upotrebu mozga. :kafa:

Kraj diskusije.

Не треба заборавити ни то да је умањио број Срба који су живели у НДХ. Хефнер је говорио о 1,9 милиона Срба, Лорковић о 2 милиона Срба.
Међутим, постоје тврдње да је у оба случаја попис умањен и да је Срба живело 2,5 милиона у НДХ...
 

Mrkalj

Buduća legenda
Poruka
28.941
Не треба заборавити ни то да је умањио број Срба који су живели у НДХ. Хефнер је говорио о 1,9 милиона Срба, Лорковић о 2 милиона Срба.
Међутим, постоје тврдње да је у оба случаја попис умањен и да је Срба живело 2,5 милиона у НДХ...


Da, dodatno sam problematizovao:

Zaključci na koje aludiraš temelje se na pogrešnoj pretpostavci da je u periodu od 1931. do 1941. plus (recimo) od 1944 do 1948 dakle tih ČETRNAEST i kusur GODINA bila demografska stagnacija. Apelujem na upotrebu mozga. :kafa:

Ovo je jedan pokazatelj demografskog rasta u Hrvatskoj u navedenom razdoblju, radi poređenja:

http://hr.wikipedia.org/wiki/Povijest_Zagreba
1931. U Zagrebu je popisan 185 581 stanovnik; od 1921. broj žitelja se povećao za 70%, što je najveći demografski porast u povijesti Zagreba do danas.
1941. Zbog Drugoga svjetskog rata nije bio obavljen predviđen popis stanovništva, no procjenjuje se da je onda u Zagrebu živjelo 260 000 stanovnika.

Dakle, procenjuje se prirast od oko 40% . Prema tom pokazatelju, Srba bi u srezovima današnje Hrvatske bilo 910.000 a na području Bosne 1.540.000.

Samo prema tome, razlika u broju Srba između 1941 i 1948. ne uzimajući posleratni demografski bejbi bum u obzir, bila bi

Hrvatska - 330.000 Srba manje
Bosna i Hercegovina - 340.000 Srba manje
_____________________________________
Ukupno - 670.000 Srba manje

Dalje, NDH je obuhvatala i delove današnje Srbije (Srem do Zemuna i današnji Novi Beograd) odakle su srpski civili takođe dopremani u Jasenovac. Koliko stotina hiljada Srba je tamo živelo 1931, odnosno 1948 .treba proveriti i uzeti u obzir.

Kraj diskusije.

Kada se uzme u obzir i deo NDH koji je obuhvatao Srbiju i posleratni "bejbi bum", onda se broj od 1.044.000 poginulih i umrlih popisanih Srba na području i za vreme NDH čini realnim.
 
Poslednja izmena:

dirigent_

Zainteresovan član
Poruka
442
Zaključci na koje aludiraš temelje se na pogrešnoj pretpostavci da je u periodu od 1931. do 1941. plus (recimo) od 1944 do 1948 dakle tih ČETRNAEST i kusur GODINA bila demografska stagnacija. Apelujem na upotrebu mozga. :kafa:

Ovo je jedan pokazatelj demografskog rasta u Hrvatskoj u navedenom razdoblju, radi poređenja:

http://hr.wikipedia.org/wiki/Povijest_Zagreba
1931. U Zagrebu je popisan 185 581 stanovnik; od 1921. broj žitelja se povećao za 70%, što je najveći demografski porast u povijesti Zagreba do danas.
1941. Zbog Drugoga svjetskog rata nije bio obavljen predviđen popis stanovništva, no procjenjuje se da je onda u Zagrebu živjelo 260 000 stanovnika.

Dakle, procenjuje se prirast od oko 40% . Prema tom pokazatelju, Srba bi u srezovima današnje Hrvatske bilo 910.000 a na području Bosne 1.540.000.

Samo prema tome, razlika u broju Srba između 1941 i 1948. ne uzimajući posleratni demografski bejbi bum u obzir, bila bi

Hrvatska - 330.000 Srba manje
Bosna i Hercegovina - 340.000 Srba manje
_____________________________________
Ukupno - 670.000 Srba manje

Dalje, NDH je obuhvatala i delove današnje Srbije (Srem do Zemuna i današnji Novi Beograd) odakle su srpski civili takođe dopremani u Jasenovac. Koliko stotina hiljada Srba je tamo živelo 1931, odnosno 1948 .treba proveriti i uzeti u obzir.

Kraj diskusije.

Jesi li ti to uzeo glavni i najveći grad i njegov rast stanovnika preslikao na ostatak države?
Malo ozbiljnosti molim.
 

sokolska

Aktivan član
Poruka
1.042
Jesi li ti to uzeo glavni i najveći grad i njegov rast stanovnika preslikao na ostatak države?
Malo ozbiljnosti molim.
Medjuratni popisi na prostoru ( danasnje ) hrvatske i bih pokazuju da je rast tamosnjeg srpskog stanovnistva u tom periodu iznosio preko 2 % godisnje, dakle imas 17 godina po 2 % godisnje, koliko je to na kraju? Ajd pomocicu ti, idi ovde i racunaj:http://www.calculator.net/interest-calculator.html ... ako imas dovoljno mozga za to.
 

dirigent_

Zainteresovan član
Poruka
442
Ne. Banja Luka je bila glavni grad NDH.

Negiraš li genocid u NDH?

Priznajem grešku jer je od 1931. do 1941. glavni grad države bio Beograd!
Kada govorimo o NDH, njezin glavni grad je bio Zagreb.
Ne bavim se negiranjem genocida, samo branjenjem zdrave logike. Kao što si rekao od 1921. do 1931. Zagreb je porastao za 70% Znači li to da je i broj stanovnika u državni porastao toliko? Istu logiku primjeni i na 1931.-1941. ;)
 

Mrkalj

Buduća legenda
Poruka
28.941
Medjuratni popisi na prostoru ( danasnje ) hrvatske i bih pokazuju da je rast tamosnjeg srpskog stanovnistva u tom periodu iznosio preko 2 % godisnje, dakle imas 17 godina po 2 % godisnje, koliko je to na kraju? Ajd pomocicu ti, idi ovde i racunaj:http://www.calculator.net/interest-calculator.html ... ako imas dovoljno mozga za to.

Ja sam računao sa 2.35% godišnje (ukupno 40%).

- - - - - - - - - -

Priznajem grešku jer je od 1931. do 1941. glavni grad države bio Beograd!
Kada govorimo o NDH, njezin glavni grad je bio Zagreb.
Ne bavim se negiranjem genocida, samo branjenjem zdrave logike. Kao što si rekao od 1921. do 1931. Zagreb je porastao za 70% Znači li to da je i broj stanovnika u državni porastao toliko? Istu logiku primjeni i na 1931.-1941. ;)

Ti se baviš skretanjem sa teme, jer istina boli. No, šta bi ti ja. :kafa:
 

Mrkalj

Buduća legenda
Poruka
28.941
Ja sam računao sa 2.35% godišnje (ukupno 40%).

- - - - - - - - - -
Ja ne znam što si ti računao.
Ali znam što si napisao. Napisao si koliki je bio prirast u Zagrebu i to si preslikao na ostatak prostora.
Tko će mi reći da je moja kritika tog preslikavanja neispravna. Da vidimo tko ima toliko mozga (kao što kaže sokolska).

Prirodni prirast ruralnog stanovništva od 1931-1941. mogao je samo biti veći od gradskog.
 
Poruka
18.257
U porastu stanovništva se ne vidi prirodni prirast nego ukupni. Dakle i migracije.

Migracije medju ratovima su bile manje izmedju ratova nego prije Prvog i poslije Drugog svjetskog rata. Na primjer, Lika prije Prvog svj. rata je imala veliko kretanje (u Ameriku, u Srbiju, u Bosnu), pa to nije smetalo da stanovnistvo postaje sve brojnije.
Imati po desetak djece u to medjuratovsko vrijeme je bilo normalno.
Podrucja bivse Vojne krajine i Bosna i Hercegovina su bili demografski najjace i najvitalnije stanovnistvo i za vrijeme Austro-Ugarske i kasnije izmedju ratova. I pored kretanja stanovnistva van tije prostora.
 
Da biste mogli da kreirate nove teme, trajno koristite svoje ime i ne pogađate stalno slike - kliknite ovde da se registrujete.

Top
  Blokirali ste reklame
Dragi prijatelju, nemojte da blokirate reklame - isključite Ad Blocker na Forumu, jer će tako mesto vaših susreta na Krstarici ostati besplatno za korišćenje.