https://www.blic.rs/vesti/drustvo/v...nika-ovo-su-kljucne-lekcije-za-srpsko/8tv1syb
svi uglavnom imaju korisne predloge , svi bi kvalitetnije uradili posao
zasto se vec godinama skolstvo menja samo simbolicno i povrsinski.
1. Cilj ne treba da bude - osposobiti ih da rade ono što im se kaže i ponove šta im se pokaže
Глупост. Циљ јесте да умеју да понове. Било да је реч о колуту унапред, о добијању неке хемијске смеше, изражајном читању текста, понављању одређене математиче процедуре за рашавање неког проблема у складу са узрастом, итд. Тек када умеју да понове како треба, може да се расправља дубље о материји. Ако не умеју ни да понове оно што треба, чему онда било каква даља прича? Онда је то само гомила податка која оптерећује дете које још није савладало ни основне елементе.
2. Ocene moraju biti propraćene povratnom informacijom i smernicama
Углавном нема потребе јер деца не уче према тим смерницама, већ само за оцену.
3. Broj učenika u odeljenju treba smanjiti na oko 15
Што мање, то боље. Питање је само колико држава има новца.
4. Motivisanje najboljih nastavnika
Опет питање новца. Боље да демотивишу лоше ученике.
5. Razvoj veština umesto prenosa znanja
Лик се прави да не разликује податке, информације, знање и разумевање. Последњи циљ образовног система је одувек био разумевање, док је проста репродукција била критеријум за двојку. Друга је ствар што деца не желе да прихвате да њихова репродукција података није довољна за оцену 5, па шаљу родитеље и врше притисак на разредне старешине и директора, да дете добије већу оцену.