Quantcast

Ja sam protivnik današnjeg školskog sistema

cronnin

Domaćin
Moderator
Poruka
4.673
Uglavnom meni se ovaj cas empatije zaista svidja,makar malo da prilbilizi ljude jedne drugima.
Ко зна, можда је и код нас дошло време за то.

По инерцији смо деценијама узимали неке ствари здраво за готово, и у школама учили децу искључиво стручним предметима, а сад се испоставља да се сво градиво првих 12 година школовања, па и шире, може лако наћи и научити на интернету, док су неке основне ствари код деце запостављене.

Деца су слабо освешћена по питању хигијене, домаћинства, друштвених појава, свог организма, исхране, ма живота уопште. Мало које мало дете је видео порођај или мртвог човека, док је то за претходне генерације била нормална ствар.
 

N3Wz

Domaćin
Poruka
4.948
Da li ima pristalica ili sam ja jedini? Koje su po vama dobre i loše strana školstva? Šta bi ste menjali u školama (fakultetima) ?
Trenutni školski sistem je katastrofalan i ne pomaže razvoj dece ni u kom obliku bez obzira što je gradivo drastično smanjeno.

Škole se pod hitno moraju adaptirati programskoj šemi u kojoj su video igre i simulacija osnova učenja.

Tehnologija nije više samo jedan predmet, već moderna realnost koja je stvar kulture.
 

Denni

Početnik
Poruka
36
Evo ovako.. Očigledno od drveta ne vidiš šumu..Niko nije striktno govorio da se skola treba ukinuti ali je činjenica da je današnja škola potpuno drugačija od ondašnje kada se npr Tesla školovao. Ne znam koliko poznaješ lik i delo Nikole Tesle, ali bi trebao znati da niko nije završio fakultet. Normalno da ce decu robijaša (koja rade po 12h) vaspitati tako da budu isto što i roditelj - nosioci sistema, lojalni podanici. Zašto elita na zapadu škole svoju decu u posebnim školama? Zašto ih ne šalju u javne škole? Zato što su u javnim školama nižeklasirani, siromašni..Treba od njih da naprave robovski mentali sklop : "DOBIĆEŠ SVOJU PLATU PRVOGA U MESECU URADIĆEŠ OVAJ POSAO ZA NAS."
Kada pogledam ove jadne školarce, nose ove tobekanje, vuku ih na točkićima---Sam Bog zna koliko to kila ima. To je smeće. Gomila šarenog papira u kome se nalaze dezinformacije. NAMERNO dezinformacije. Razmišljajte o tome..
Da li sam ja negde pomenuo da su privatne skole lose? Pa ti ne vidis ni drvo ni sumu, ti si u dubokoj zabludi.Pljujes ovde po sistemu koji ne znas ni kako funkcionise, niko ovde nije kompetentan da komentarise ili osudjuje bilo sta sto se tice uredjenja drzave i prosvete generalno, a pogotovu nije duzan da slusa tvoja lupetanja.Da nije skole ne bi bilo ni ucenih ljudi da prenesu znanje deci i ubrzaju njihov proces ucenja jer niko se nije naucen rodio.Ako si toliko pametan daj napisi taj plan i program kompletnog skolskog sistema u Srbiji, verovatno ne bi mogao da napises ni 5 listova koje bi bilo razumljivo.Jel ti shvatas da si pomenuo 5 tema koje ja nisam dotakao u cemu je tvoj problem? Kakvi robovi , kakvi robijasi, jel te to Miroljub Petrovic inspirisao da lupetas gluposti?
Znanje je kao beskonacna reka,to sto neko dete nauci nesto pogresno u skoli ne mora ni pedalj da utice na to kakvo ce ono postati, ne mora cak ni da prihvati to znanje, i samim tim sve sto si rekao pada u vodu kao neosnovano.
 

Peconi123

Zainteresovan član
Poruka
432
Ja sam student osnovnih studija, jos malo upisujem master(struka mi to nalaze a ne bih), i po prilicno sam kompetentan da govorim o svim stepenima u skolstvu koje sam prosao. Prvo, skola ne bi trebalo da se ukine i svi moraju i mati iste sanse u skoli. Vidim ovde ljudi pominju neko kucno vaspitanje i ostalo, aj mi sada objasnite kako roditelj koji radi od 10-12 sati dnevno na odgovornom mestu moze da sam obrazuje dete iako recimo ima iq 150 ili sta god to je ne moguce. Dete mora pronaci sam svoj put kao sto sam i ja pronasao i kao sto su to radili praoci pre mene i kao sto ce raditi buduci ljudi posle mene.Ja volim da dajem primer Nikole Tesle jel volim njegov rad i u neku ruku i zivotne odluke koje je donosio.Niko ovde ne moze i ne sme osporiti cinjenice koliko je Nikola Tesla doprineo covecanstvu, on je promenio svet a isao je u skolu kao i svi mi.I za kraj , kada bi svako od nas za zivota naucio a potom i nadogradio sa necim novim to sto je naucio pa makar i za jednu recenicu ili formulu, ovaj svet bi napredovao barem 1000000 puta brze.Na zalost to se ne dogadja, razlozi za to su mnogo dublji i izlaze iz date teme.
Isao je u skolu jer je to put svih a da te skola stvarno nauci onome sto je on postigao onda bi svi bili Nikola Tesla, dakle to sto je isao u skolu kao i da nije isao
 

Denni

Početnik
Poruka
36
Isao je u skolu jer je to put svih a da te skola stvarno nauci onome sto je on postigao onda bi svi bili Nikola Tesla, dakle to sto je isao u skolu kao i da nije isao
Naravno da te ne nauci, ja to nisam ni rekao, samo sam rekao da je se skolovao na normalan nacim, dok nije dosao do nivoa da sam zakljucuje stvari, al tu vec ulazimo u njegov samostalan rad , on je naucnik radio je esperimente i koristio ono sto je naucio u skoli matematiku, fiziku, elektrotehniku da opise ono sto je otkrio , tek kasnije je postao naucnik i pronalazac. Ne vidim kakvu sam gresku napravio u izlaganju i dalje.
 

Peconi123

Zainteresovan član
Poruka
432
Naravno da te ne nauci, ja to nisam ni rekao, samo sam rekao da je se skolovao na normalan nacim, dok nije dosao do nivoa da sam zakljucuje stvari, al tu vec ulazimo u njegov samostalan rad , on je naucnik radio je esperimente i koristio ono sto je naucio u skoli matematiku, fiziku, elektrotehniku da opise ono sto je otkrio , tek kasnije je postao naucnik i pronalazac. Ne vidim kakvu sam gresku napravio u izlaganju i dalje.
99% sam siguran da bi to postigao i bez skole
 

Peconi123

Zainteresovan član
Poruka
432
Sve manje ljudi podstice decu na razmisljanje cak pre mogu da kazem da ih podsticu da primaju te informacije u skoli bez toga da se zapitaju sta ce im to u zivotu i onda im nastavnici pricaju kako su premali da oni nesto pametuju a svi znamo da niko u zivotu kasnije ne zna 80% stvari koje se uce od petog do osmog osnovne a da ne pricam o nekim visim nivoima, doduse ima i onih koji odrastu i veruju da treba bubati svakakve budalastine
 

radyu5

Veoma poznat
Poruka
10.780
Sve manje ljudi podstice decu na razmisljanje cak pre mogu da kazem da ih podsticu da primaju te informacije u skoli bez toga da se zapitaju sta ce im to u zivotu i onda im nastavnici pricaju kako su premali da oni nesto pametuju a svi znamo da niko u zivotu kasnije ne zna 80% stvari koje se uce od petog do osmog osnovne a da ne pricam o nekim visim nivoima, doduse ima i onih koji odrastu i veruju da treba bubati svakakve budalastine
Samo je pitanje nivoa budalaština sa kojima deca u takvim školama treba da se susretnu. A to zavisi od države do države.
 

Holy1

Primećen član
Poruka
772
Da li sam ja negde pomenuo da su privatne skole lose? Pa ti ne vidis ni drvo ni sumu, ti si u dubokoj zabludi.Pljujes ovde po sistemu koji ne znas ni kako funkcionise, niko ovde nije kompetentan da komentarise ili osudjuje bilo sta sto se tice uredjenja drzave i prosvete generalno, a pogotovu nije duzan da slusa tvoja lupetanja.Da nije skole ne bi bilo ni ucenih ljudi da prenesu znanje deci i ubrzaju njihov proces ucenja jer niko se nije naucen rodio.Ako si toliko pametan daj napisi taj plan i program kompletnog skolskog sistema u Srbiji, verovatno ne bi mogao da napises ni 5 listova koje bi bilo razumljivo.Jel ti shvatas da si pomenuo 5 tema koje ja nisam dotakao u cemu je tvoj problem? Kakvi robovi , kakvi robijasi, jel te to Miroljub Petrovic inspirisao da lupetas gluposti?
Znanje je kao beskonacna reka,to sto neko dete nauci nesto pogresno u skoli ne mora ni pedalj da utice na to kakvo ce ono postati, ne mora cak ni da prihvati to znanje, i samim tim sve sto si rekao pada u vodu kao neosnovano.
Ti si glup dzaba. Kako nerazumnog urazumiti..? To je vijanje magle štapom. Nemam stvarno živaca da se raspravljam sa tobom..
 

Mord

Primećen član
Poruka
964
Problem sa školom je isti kao i problem sa društvom. U školu ideš da bi prosvetari imali platu a ne da bi te nešto pametno naučili. Dok kada dođeš na biro za nezaposlene oni te pošalju na kurs Aktivno Traženje Posla jer te nisu naučili onome što treba a to je Aktivno Pravljenje Posla kao i najvažniji predmet Finansijsko Obrazovanje. Poslušajte malo Roberta Kiyosakia Rich Dad Pure Dad.
Ja sam svojevremeno išao u srednju hemijsko-tehnološku školu 4god. Imao sam predmet Mašinski Elementi sa Tehničkim crtanjem. Pošto sedim u prvom redu ispred katedre i praktično vidim u dnevnik pred kraj časa dok smo nešto crtali i počela galama ja pitam profesorku šta će mi ovo u životu? Ona odgovara:"Pa znaš ako ti crkne neki deo da umeš da ga nacrtaš." "Lepo je to profesorko ali ja sam hemičar a ne mehaničar ako crkne nešto ja zovem majstora da to popravi." Ona je zinula ko da je progutala onu Djinđićevu najveću žabu i gle zazvoni. Sutradan ja ovo ispričam mom razrednom starešini a on mi odgovori:"Pa znaš svakome treba 5-10% toga znanja." Šteta što ne mogu da ga sretnem i kažem da mi ni 0,5% toga znanja kojeg su mi tako nesebično darivali 4god nije nikada trebalo.
Lično ne verujem da se i danas bog zna šta promenilo u današnjem obrazovanju. Njihovo znanje i obrazovanje je malo primenljivo u praksi ako nije strogo specijalizovano. Pa recimo ako ideš za kuvara verovatno ćeš i postati kuvar ali ako ideš nešto opšte to je i ništa znanje.
Jedno pitanje na PESA testu u vezi koke i aspirina umesto da su stavili pitanje šta je starije koka ili jaje i da ukratko objasne zašto......
 

cronnin

Domaćin
Moderator
Poruka
4.673
Pošto sedim u prvom redu ispred katedre i praktično vidim u dnevnik pred kraj časa dok smo nešto crtali i počela galama ja pitam profesorku šta će mi ovo u životu?
Стандардно питање сваког ђака који превише размишља. То што ти не видиш употребну вредност тог знања, не значи да је нема.

Питање је како си завршио у погрешној средњој школи. А друго је питање цена образовања. То твоје звучи као да су спојена хемијска и техничка школа. Било би лепо да има тачно оно што свако дете хоће, али је то неизводљиво, а уз то производи фах идиоте.
 

Peconi123

Zainteresovan član
Poruka
432
Стандардно питање сваког ђака који превише размишља. То што ти не видиш употребну вредност тог знања, не значи да је нема.

Питање је како си завршио у погрешној средњој школи. А друго је питање цена образовања. То твоје звучи као да су спојена хемијска и техничка школа. Било би лепо да има тачно оно што свако дете хоће, али је то неизводљиво, а уз то производи фах идиоте.
prosvetli nas i objasni primenu
 

Peconi123

Zainteresovan član
Poruka
432
Заиста мислиш да техничко цртање нема никакву примену у животу и да треба да се избаци из средњих школа?
Za neke ima za neke nema, druga stvar ne mozes da kazes da skole imaju smisla zbog tehnickog crtanja jer se tehnicko uci samo u visim razredima osnovne dva puta nedeljno a vecina zavrsi bar srednju skolu pa ti pogledaj koliko je to malo casova u odnosu na ovo ostalo
Po meni ti treba da znas da pises citas neka osnovna matematika i eventualno strani jezik
 

cronnin

Domaćin
Moderator
Poruka
4.673
Za neke ima za neke nema, druga stvar ne mozes da kazes da skole imaju smisla zbog tehnickog crtanja jer se tehnicko uci samo u visim razredima osnovne dva puta nedeljno a vecina zavrsi bar srednju skolu pa ti pogledaj koliko je to malo casova u odnosu na ovo ostalo
Рекох за техничко цртање у средњој техничкој школи.

Po meni ti treba da znas da pises citas neka osnovna matematika i eventualno strani jezik
То што си навео је углавном у школском програму још од старе Месопотамије. Него, како мислиш да се дете одлучи на који ће факултет да иде, ако не зна нпр. шта је антропологија, шта се ради на археологији, шта проучава социологија, шта ће радити на машинском факултету, итд? Како да се упозна са материјом и пронађе себе у нечему, ако нема сусрета са тим стварима?
 

Peconi123

Zainteresovan član
Poruka
432
Рекох за техничко цртање у средњој техничкој школи.


То што си навео је углавном у школском програму још од старе Месопотамије. Него, како мислиш да се дете одлучи на који ће факултет да иде, ако не зна нпр. шта је антропологија, шта се ради на археологији, шта проучава социологија, шта ће радити на машинском факултету, итд? Како да се упозна са материјом и пронађе себе у нечему, ако нема сусрета са тим стварима?
Deca shvate za neke od tih stvari sta su a ne znaju da li je to za njih jer se to ni ne uci. Npr znaju da ih zanimaju matematika i fizika a pola njih nema blage veze sta se tacno radi na Masinskom, loze se na Etf jer cuju da su dobre pare i ljudi misle da si Bog ako ga zavrsis a opet ne kazem dok ne krenu ti da uce vecina ne zna sta su u stvari upisali
 

cronnin

Domaćin
Moderator
Poruka
4.673
Deca shvate za neke od tih stvari sta su a ne znaju da li je to za njih jer se to ni ne uci.
Све зависи са чије тачке гледишта. Са тачке гледишта доктора или инжењера, биологија и математика које се раде у средњој школи су баналне, али од нечега мора да се крене. Мораш на неки начин да кренеш да их упознајеш са стварима. Кога нешто не занима не мора ни да учи, двојка се лако заради у школи. Највећи проблем ту је што су клинци саможиве барабе па саботирају часове који им нису занимљиви. Нпр. теби се свиђа физика и хемија, а ја на њима правим хаос и одузимам свима време за рад, док тебе не занима инсторија и саботираш мене. На крају ефикасност рада падне испод 20% зато што су деца неиживљена, саможива и размажена.

Npr znaju da ih zanimaju matematika i fizika a pola njih nema blage veze sta se tacno radi na Masinskom, loze se na Etf jer cuju da su dobre pare i ljudi misle da si Bog ako ga zavrsis a opet ne kazem dok ne krenu ti da uce vecina ne zna sta su u stvari upisali
Ддобро, али бар знају да их не занима биологија или филозофија, па одлазе на неки технички факултет. Тешко је и очекивати да неко са 17-18 година може да сагледа обимност и захтевност факултетског програма.
 
Poslednja izmena:

Peconi123

Zainteresovan član
Poruka
432
Све зависи са чије тачке гледишта. Са тачке гледишта доктора или инжењера, биологија и математика које се раде у средњој школи су баналне, али од нечега мора да се крене. Мораш на неки начин да кренеш да их упознајеш са стварима. Кога нешто не занима не мора ни да учи, двојка се лако заради у школи. Највећи проблем ту је што су клинци саможиве барабе па саботирају часове који им нису занимљиви. Нпр. теби се свиђа физика и хемија, а ја на њима правим хаос и одузимам свима време за рад, док тебе не занима инсторија и саботираш мене. На крају ефикасност рада падне испод 20% зато што су деца неиживљена, саможива и размажена.


Ддобро, али бар знају да их не занима биологија или филозофија, па одлазе на неки технички факултет. Тешко је и очекивати да неко са 17-18 година може да сагледа обимност и захтевност факултетског програма.
Ne slazem se da se to tako sagledava jer npr neko upise Policijsku akademiju i misli da ga to zanima a ni u jednoj srednjoj se ne uci to, evo u Americi biraju sami predmete bez problema
Slazem se da tesko moze da se sagleda sa 18 god sta tacno obuhvata koji faks ali onda opet skola nije pomogla
 

cronnin

Domaćin
Moderator
Poruka
4.673
Ne slazem se da se to tako sagledava jer npr neko upise Policijsku akademiju i misli da ga to zanima a ni u jednoj srednjoj se ne uci to,
Ти, ако кренеш да тражиш контра примере, увек ћеш наћи неки. Ни у једној средњој школи се не откопавају лешеви, па људи уписују археологију, и имају неку слику о томе шта их чека тамо. Сигурно много бољу слику него да су упали ту директно из обданишта. И сигурно имају боље шансе да се упишу и заврше.

Образовни систем је коципиран са одређеним планом, који треба да покрије што више потреба може, а то зависи...

evo u Americi biraju sami predmete bez problema
...од количине новца са којом располажеш. Могу и код нас да се уведу изборни предмети - Вожња бицикла, Пливање, Дигитална фотографија, Управљање пловећим објектима, Алпинизам, Јахање, Слепо куцање, итд. само нема ко да плати све то. Зато се полази од приоритета и покрива се све што се може покрити са количино мновца са којом располажеш. То значи компоромис. А компромис је она на шта саможиве јединке нису спремне и то је један од разлога зашто је школски систем код нас пропао.

Slazem se da tesko moze da se sagleda sa 18 god sta tacno obuhvata koji faks ali onda opet skola nije pomogla
Нико човека не тера да иде ни у школу, ни на факултет. Теби је државна диплома неопходна само ако хоћеш да радиш у окриљу државних институција - лекар, професор, судија и сл.
 

sasasta

Elita
Moderator
Poruka
20.246
evo bas na rts -u pricaju o skolstvu u kanadi

deca u 10 god prave model disanja osobe i proracunavaju potrebnu kolicinu vazduha

to nasa deca u 15 ne znaju

imaju manje predmeta , knjiga skoro i nemaju.

pa nek prepisu vise neki model , vidimo da su skoro svi bolji.

nama godinama * usavrsavaju* skolstvo ali je skoro isto kao pre 30 god .
 

cronnin

Domaćin
Moderator
Poruka
4.673
evo bas na rts -u pricaju o skolstvu u kanadi

deca u 10 god prave model disanja osobe i proracunavaju potrebnu kolicinu vazduha

to nasa deca u 15 ne znaju

imaju manje predmeta , knjiga skoro i nemaju.

pa nek prepisu vise neki model , vidimo da su skoro svi bolji.

nama godinama * usavrsavaju* skolstvo ali je skoro isto kao pre 30 god .
Наша деца на знају, јер им се дозвољава да кроз школу прођу са идејом да им ништа од тога неће требати у животу. Нашој деци су у већини случајева оцене и успех на крају године једини мотив да нешто ураде или науче. Ако не добијају замишљење, високе оцене, онда бесне, прете, плачу, шаљу родитеље и праве проблеме по целој школи, јер јасно, онда нема Playstationa или већ неки коњићa на крају године. То је основни разлог зашто ништа не знају, јер све што науче забораве након првог спавања.

А школски систем је пропао јер им се то дозвољава. Када би морали заиста да науче ствари да их разумеју и да им остану у глави неко дуже време, морали би да седе, пишу и слушају градиво са пажњом и концентрацијом, а они то нису у стању јер су блазирани ендорфинима које добијају из других извора.

Са друге стране, тада би се и обимност градива аутоматски смањила за 50%, јер се у нашем образовном систему услед дечије присиле такво пуњење мозга гомилама информација прихвата као стварно знање и онда се градиво сваке године проширује са крилатицом: Ако већина деце добије 10 петица током целе године, значи да је градиво превише лако и да можемо додати још.

Градиво је тренутно преобимно, саможива и размажена деца заједно са својим родитељима уништавају образовни систем, а држава им је то дозволила.
 
Poslednja izmena:

Peconi123

Zainteresovan član
Poruka
432
Наша деца на знају, јер им се дозвољава да кроз школу прођу са идејом да им ништа од тога неће требати у животу. Нашој деци су у већини случајева оцене и успех на крају године једини мотив да нешто ураде или науче. Ако не добијају замишљење, високе оцене, онда бесне, прете, плачу, шаљу родитеље и праве проблеме по целој школи, јер јасно, онда нема Playstationa или већ неки коњићa на крају године. То је основни разлог зашто ништа не знају, јер све што науче забораве након првог спавања.

А школски систем је пропао јер им се то дозвољава. Када би морали заиста да науче ствари да их разумеју и да им остану у глави неко дуже време, морали би да седе, пишу и слушају градиво са пажњом и концентрацијом, а они то нису у стању јер су блазирани ендорфинима које добијају из других извора.

Са друге стране, тада би се и обимност градива аутоматски смањила за 50%, јер се у нашем образовном систему услед дечије присиле такво пуњење мозга гомилама информација прихвата као стварно знање и онда се градиво сваке године проширује са крилатицом: Ако већина деце добије 10 петица током целе године, значи да је градиво превише лако и да можемо додати још.

Градиво је тренутно преобимно, саможива и размажена деца заједно са својим родитељима уништавају образовни систем, а држава им је то дозволила.
Ako se neces baviti necim sto je usko vezano za neki predmet iz skole onda ti to apsolutno ne treba. Hocu da kazem od svega toga trebace ti 1-2 predmeta a cesto nijedan
 

Top