Inflacija Vukovaca

Ja i ne mogu da zamislim dete koje je extra nadareno za svih 16 predmeta :D niti razumem pomamu da dete mora biti vukovac i imati sve petice. Iz nekog mog iskustva, najbolje uspehe, kasnije, postižu deca koja su bila ''samo'' odlična a još više onih jako vrlo dobrih.
Tacno , u Srbiji je to tacno , zato sto ovde vazi pravilo karijera se gradi u kafani ili na slatkorecivost i dupeuvlacenje..
A to sto ne mozes da zamislis je prilicno hendikep za tebe kao profana.
Trebalo bi da svako dete moze da zavrsi sve obaveze za skolu sa 1,5h svakodnevnog rada....Nemoguce da su moji drugari bili svi talenti , a toliko im je trebalo...znam ih da nisu bili posebni talenti...
Tako da evo primera kako losi profani prave lose djake....a svi zajedno lose drustvo...

Odgovornost prema zadatku se uci od malih nogu , ako pitate japanca ili korejca zasto sprema sve nastavne aktivnosti , ne sprema ih jer mora, nego zato sto je to zadatak koji ce od njega napraviti boljeg coveka...
 
Tacno , u Srbiji je to tacno , zato sto ovde vazi pravilo karijera se gradi u kafani ili na slatkorecivost i dupeuvlacenje..
A to sto ne mozes da zamislis je prilicno hendikep za tebe kao profana.
Trebalo bi da svako dete moze da zavrsi sve obaveze za skolu sa 1,5h svakodnevnog rada....Nemoguce da su moji drugari bili svi talenti , a toliko im je trebalo...znam ih da nisu bili posebni talenti...
Tako da evo primera kako losi profani prave lose djake....a svi zajedno lose drustvo...

Odgovornost prema zadatku se uci od malih nogu , ako pitate japanca ili korejca zasto sprema sve nastavne aktivnosti , ne sprema ih jer mora, nego zato sto je to zadatak koji ce od njega napraviti boljeg coveka...
Ne znam jesi li nekada slučajno prošao pored škole ili slušajno prelistavao neki stručni članak o obrazovanju... eto, navedi mi procenat dece, odraslih, koji su 100% nadarani u recimo, 5 oblasti podjednako ?
 
Postoji mali milion trikova u obrazovanju i vaspitavanju dece, a ne moze se ocekivati od svakog profana da ih zna , niti treba da ih zna, jer ce biti jedan od profana...
Jedan ce biti za ismejavanje, drugi za to da vas pusta ali vas stalno sokira pitanjem koje insistira, npr moja istoricarka....Nista ja nisam zapamtio od tih datuma...jesam naucio za oceni ali nisam zapamtio, ali je umela da ostavi znak pitanja zasto je nesto bas tako zavrseno.....Nije bila provokator, ali ostavi zarez....to kasnije nekog svrbi...
 
E ovo je dobar primer da pokazem sta znaci dvojkas je dvojkas a peticar je peticar....
Onaj ko zna kako da dobije peticu i lako je dobija, moze imati uzasnog profana geografije, npr moj. Ali to ne znaci da sam ja budala ako malo vise nabubam tu njegovu geografiju , a trazio je bukvalno da se buba iz knjige, imao covek prijatan izgled i ponasanje, ali takvu politiku ocena......
I manje vise bubas tu njegovu geografiju...

Sta je plus...Plus je sto obrazovanje u skoli nije ucenje znanja, nego ucenje sta ce sutra da vas strefi u zivotu , sto znaci i bubanje, i davanje ocena na lepe oci , i davanje na minic i davanje predsedniku opstine, i namerno sacekivanje da vas uhvate u makazice...
Npr dogovore se profan fizike, profan geografije, profan ono i dsz, da mi naprave sacekusu. Svaki djak zna kad otprilike ide njegovo ispitivanje, po redosledu u dnevniku, rasporedu predavanja i pitanja i slicnog...

I vidim ja da mi se sprema geografija mala sansa u ponedeljak ali velika u cetvrtak...
Kod njega nema da se javis, pa je sacekusa kad te prozove...
A cetvrtak imam i fiziku imam i ono i dsz...Ok, u ponedeljak predjem fiziku , to ide lako , a pravilo mi je ucim 1h dnevno za skolu, osim kad nesto moram, a to je npr to bubanje geografije...znaci cetvrtak moram 3h, sto znaci nema izlazak u grad ili skraceno , nema gledanje TV popodne oko pola 6 ili tenis da igram u dvoristu...
Dakle pokrijem fiziku u ponedeljak, rekoh pokricu ono i dsz u utorak i sredu , bice dosta i onda mi ostaje cetvrtak cist za geografiju...iako taj dan imam i ovo ostalo , ali je pokriveno...

Kad eto ti fizicara u ponedeljak predaje novu lekciju...Ne konstatujem ja to. Nastavljam plan. Spremljena ono i dsz i za cetvrtak nabubana tj spremna geografija..
Profa nije nepredvidiv tacno me proziva, ja odgovaram, paket je oko 7 do 9 lekcija, znam paket, sledi petica...ok..
Ali tu ide sacekusa od fizicara...on zna da sam odgovarao i dobio 5 iz geografije, i zakljucuje da sam odvojio dan za geografiju...zna da znam fiziku i da sam verovatno pokrio fiziku ranije...cuje da sam sredio i ono i dsz, znaci verovatno utorak i sredu...Cita me....i proziva me za zadnju lekciju...onu sto je predavao u ponedeljak...
Sacekusu...

Naravno ne da ne znam, nego nisam ni procitao....Nemam pojma ni o cemu se radi , mada imam pojma viskozno trenje, ali ne znam formule...
I sta ces...snalazis se...kazem viskozno trenje zavisi od koeficijenta, pa se okrenem ka odelenju....oni me gledaju , a ja pipkam mesto na tabli....i zvacem pricu...i najinteligentniji ukapiraju da cekam da mi kazu koje slovo...
Kazu mi , citam sa usana i pisem...i tako redom idemo , povucem razlomacku crtu i pipkam gore...neprimetno klimanje glavom, profa gleda ali ne vidi ko je klimnuo jer je neprimetno minimalno...i tako nabodem formulu , a cim nabodem formulu onda mogu da se vadim do prekosutra...
I vidi da sam se izvukao i kaze profa fizicar...Hteo sam da te upecam za keca ali ne moze te covek uhvatiti za keca pa cak ni na geografiju....i meni postane jasno sta se desava...
Naravno odmah nudim, moze jos jedno pitanje da bude bolja ocena...On kaze ma gde jos jedno pitanje, sve ostalo znas, spremio si , ovo ne znas jer je nova lekcija...ali eto ti dvojka...Ja kazem hajd, toliko sam znao kad je pocinjao cas....

Malo je anegdota, ali smisao skole nije samo obrazovanje, nego i da vidis kakvi su sve profani , kakve odnose prave u radu , sve je to zivot....

A sad da vratim sta znaci peticar....onaj koji resava zahtevano i uslove onako kako su postavljeni , a ne da se pravi pametan u smislu sta je vazno znanje a sta nije....
To je ono sto ja kazem da je sutra ta ocena profesionalni karakter....jer se isto tako postavlja i u poslu....

To sto se to ne ceni u Srbiji , to je druga prica, ali ima gde se ceni , garantujem vam da ce u CH svaki gazda da primeti kakav mu je radnik i njegov psiholoski radni profil...

A tacno je da vam ne koristi u Srbiji ni na fakultetu...tamo tek ima debila profesora, sto veci nivo obrazovanja to su veci debili....
Jedan te kaznjava sto neces da ga vodis pijanog kuci , drugi zato sto voli dupeuvlakace, treci zato sto voli da vidi da je neko nabubao gradivo...cetvrti te kaznajva zato sto ti je opsovao majku i oca jer ga je iznervirao prethodni student na pregledu radova, a ti mu rekao da se smiri i malo popije vode , da ne dovodi sebe u nezgodnu situaciju...sto znaci da te uzima ozbiljno , kao pretnju fizicki i pravno , a istvoremeno je ugrozen jer je mislio da je fizicki dominantan...

Sve je to zivot i to je bolje i najjeftinije proci dok si skolarac...
A ne da skupljas znanje ili jos gore da selektujes sta ti treba minimalno da bi prosao ....
Ma ludilo, brate.
 
Ne znam jesi li nekada slučajno prošao pored škole ili slušajno prelistavao neki stručni članak o obrazovanju... eto, navedi mi procenat dece, odraslih, koji su 100% nadarani u recimo, 5 oblasti podjednako ?
Necemo da se zavlacimo u te vode...
Ocena 5 je za kreativno i sadrzajno integrisanje gradiva....Ako djak ume da postavlja zadatak, postavlja pitanje i problem, pravi izvod po nekom pitanju u tom istorijskom trenutku , on je zavrsio gradivo za 5...Tacka...
On nije talenat, nije za takmicenja iz tog predmeta, ali niko i ne ocekuje da svaka petica bude za takmicenje....niti ono samo bog zna za 5 ja za 4 a ti djak mozes samo 3...
 
Necemo da se zavlacimo u te vode...
Ocena 5 je za kreativno i sadrzajno integrisanje gradiva....Ako djak ume da postavlja zadatak, postavlja pitanje i problem, pravi izvod po nekom pitanju u tom istorijskom trenutku , on je zavrsio gradivo za 5...Tacka...
On nije talenat, nije za takmicenja iz tog predmeta, ali niko i ne ocekuje da svaka petica bude za takmicenje....niti ono samo bog zna za 5 ja za 4 a ti djak mozes samo 3...
Ja drugačije doživljavam ocenjivanje ali ok, imaš prava na svoje mišljenje...
 
Ja drugačije doživljavam ocenjivanje ali ok, imaš prava na svoje mišljenje...
Verovatno , zato i kazem postoje svakakvi profani...
Ja menjam kakav cu profan da budem , narocito ako mi direktor kaze kakvi profani rade sa tim odelenjem te godine...mogu da izaberem kakvu cu vaspitnu ulogu da imam....znaci biram i to i koliko cu znanja da im prenesem...to je laksi deo ...naterati decu da nauce je najlaksi deo , ako si interesantan i slomis ih da te prihvate, hoce deca sve...Ti si im cool, ili te cene vise od drugih , ili ih zakacis na neku recenicu , pa vide veliki cost benefit dobitak i onda su tvoji , tj svoji i tvoji...
Prema onome sto osetis da im fali ili ih najvise koci....
Ima odelenje sve petice, da ne poverujes, bas sve su vukovci...ili su tu blizu , i nije poklonjeno nista...a vidis da im fali nesto....i onda im dajes to sto im fali...
Npr tu su ih toliko natezale njihove razredne koje su se borile koja ce od njih biti najbolja u skoli te godine, da su deca pocela da imaju pritisak...opterecena...
A usput su zaradjivale podosta na prodavanje 3 lista za 150 dinara...ne secam se sta je bilo na ta tri lista...
Pravi korupciju celog odelenja, jer shvataju da ako kupe ta tri lista imaju 5, profanka ima dobar prosek u odelenju , a i te nek parice redovno svaki mesec, 3 lista...

I tako se postaje kvarnjak, srpski kvarnjak....kupi tri lista fotokopiranih skripti pitanja....i resen problem ocene..
Ocekujete da od 32 djaka koji su skoro svi vukovci , bude bar jedan talentovan i zainteresovan npr za elektroniku ili elektrotehniku ili matematiku , ali ne....nijedan....
Nijedan nije glup od tih 32 djaka ili tacnije dva odelenja po toliko , ali su svi jajare...buduce...
Svi su SNS akademija, i to ona ambiciozna, alava i podmukla...
Hocete da vam kazem koliko je njih postalo direktorke u telekomu , sve osim 2 devojke....Te su bile otvorenije, postenije i jednostavnije, prava male dushice od devojaka....iz muskog ugla...
Sve ostale su vrlo brzo postale direktorke, jer takva je poslovna politika moguca u telekomu i one su sve iskoristile jer su tako vaspitavane 4 godine u srednjoj...plati sta treba, daj sta treba i ostvari sta zelis....precutno ili uz uslov...
 
Poslednja izmena:
Naleteh na ovaj clanak koji se bavi pojavom ogromnog broja vukovaca.

Sta mislite, da li je realno da bude 10 vukovaca u odeljenju?

Ovo nije pojava od juče. Secam se pre skoro 3 decenije, kada sam zavrsio gimnaziju, čita razredna imena vukovaca iz naseg odeljenja. Realno je trebalo da bude jedan vukovac. Kad ono 4!
Naravno, deca lokalnih moćnika i perjanica SPS-a i JUL-a, za koje sam bio ubedjen da jedva mogu da navuku 4.5 prosek.

Kakva su vasa iskustva?

https://zelenaucionica.com/sta-treb...mdYS7Z21fhAjvh1igE_aem_g9epx9hWJo3REcguRfgOFw
najbolji dokaz da su gradjani Srbije sve bogatiji..............AV ne laze.
 
Naleteh na ovaj clanak koji se bavi pojavom ogromnog broja vukovaca.

Sta mislite, da li je realno da bude 10 vukovaca u odeljenju?
Po selima imaš po celo odelenje sa uspehom 5,00. Kad sam 2008. upisivao srednju dolazila su deca iz sela sa odličnim uspehom ali bez ikakvog znanja i uvek su gradski đaci bili bolji pa čak i oni koji su u gradu bili 3,50.
 
https://eklinika.telegraf.rs/deca/1...-budu-stres-porucuje-cuveni-neuroendokrinolog
Mozak može sve da nauči. Ali, da bi se proces učenja odvijao kako treba potrebno je da se aktivira retikularna formacija, odnosno, da se stimuliše moždano stablo, koje pokreće ceo mozak. Do aktivacije dolazi kada je deci nešto interesantno, a to nije učenje napamet. Ono je prevaziđeno i njime ne pomažemo deci koju treba naučimo da misle tako što će koristiti funkcionalno znanje povezivanjem informacija. Danas je škola za decu stres, a on kod dece ne sme da postoji. Kada smo u Sloveniji u prvom razredu pitali učenike da li vole školu, svi ili 99 odsto dece je voli. U drugom skoro svi, u trećem je već 30 odsto ne voli, u četvrtom još više. Deca u školi pokazuju simptome akutnog stresa: lupa im srce, znoje se dlanovi…
 
Jao strašno. Jadna deca kakve sve horore moraju da pretrpe.
Da.
Dalje nisam ni čitao posle ovog komentara. Bukvalno horor. Samo što sam ja bio svestan koliko su pravila idiotska, pa sam se bunio.
Kažu svi danas da se prosvetni radnici ne poštuju, kad sam ja bio u školi i kad je nastavnik/ profesor bio "bog i batina", ako iznesem mišljenje suprotno od njegovog, vlada pravo jačeg, "izlazi napolje", jedinica u dnevnik i druga iživljavanja.

Jednom mi je profesorka francuskog, odavno već pokojna, znači "stara garda" rekla otvoreno da ćutim jer, citiram: "Ne može šut protiv rogatog", ja nisam prećutao, sarkastično sam joj odgovorio da "nisam video rogove, izvinjavam se" :mrgreen:

Svi su tada govorili "Od kolevke pa do groba najlepše je đačko doba", nikad nisam takve razumeo. Jedva sam čekao da završim školu i da se zaposlim, i to su svi govorili "E, žališ se na školu...videćeš ti kad se zaposliš".
Tako nešto može da kaže samo mentol koji ne kapira osnovnu stvar, sa posla odeš, daš otkaz, plus 8 ili čak 10 sati na poslu i posle si slobodan kao ptica (nema domaćeg), i na sve to, koliko god malo bilo, neko ti plati da dolaziš na posao.
 
Nije...Verujte mi da nije..

Svaki pedagog selektor a ne ovi sto glume pedagoge ce vam to reci..
Npr ja imam iskustva sa takmicenjima....
Na obe strane..znaci kao takmicar, i kao trener...
Isto ti je kao u sportu...
Kao takmicar, nadjemo se nas 5 iz vrha...sve je to postovanje, 3 , 4 reci da progovoris, tacno znas sa kim imas posla, koliko je jak....Nema tu sujete kad su pravi takmicari u pitanju...ima kad je sredina u pitanju ...tu ima sujete nenormalno..
Npr oni koji nisu takmicari a vukovci su...sine ti ne mogu da te gledaju , tvoj princip pokazi bez stida sta mozes...to je na neki nacin takmicarski , ali kad pitas raju sta znaci pojam takmicarski , oni ce ti reci da se boris do max i do kraja i da se trudis da pobedis sve i svakog..

Pogledajte dodatak...taj dodatak donosi animalno , donosi klecke, zluradost, donosi krsenje svih granica, donosi doping, teku znanju postoji doping, dodatni treneri , ginko biloba, neki su duvali travu kao doping...
Sva sreca te medju pravim talentima, koji ce biti unisteni u Srbiji po svaku cenu , nema takvih animalaca i bolida...Tako da je druzenje i to malo razgovora sa konkurencijom zanimljivo i kulturiska....Steta sto su uvek pojedinacne tacke, tj ne postoji svest o selekciji i znacaju skole , selekcije , ne skole kao skole nego starogrcke skole , pokreta...

Dakle kad posmatras takmicara ti vidis psiholosku stabilnost, motivaciju , motive, vidis busnog ako je busan, vidis neuroticnog nesamopouzdanog i koliko je to....
Cak cesto imas roditelje koji ne mogu da podnesu uspeh svoje dece, imaju kuljanje zavisti u sebi , jedva izdrzavaju da se to ne vidi , ali dete vidi...i nekad je u dilemi da li da prekine zbog roditelja i neiskrenosti koja postoji ili da ide na zabavu , svoju nezavisnost i ono sto je detetu interesantno...

Ali nikad , ne skoro nikad nego nikad nije poenta u obrazovanju....
Ne na taj sveobuhvatni nacin..

Cilj skole je da djaci predju utvrdjeni obim gradiva koji im daje osnove za drustveno komuniciranje i funkcionisanje, nista vise od toga....
Ni na fakultetu nije cilj da dobijes studenta...to je nekad bilo , nego da dobijes diplomca koji je natuknuo u svakom predmetu koji je polozio sta se tu ponesto radi i o cemu se radi , a ne da zna da ocima resava elektricno kolo 2 ili 3 reda...to jeste 10 i to desetka moze, ali to nije cilj...
 
Ja bih vama toshama ponudio kazem Srbiju na vodi...
Dakle tri skole gde se nudi obrazovanje, do daske....znaci pojedi koliko mozes , grabi , ali kazem da ako ne pazis i ne usporavas malo osobu koliko je psihicki razvijena, da ne predje taj nivo svog razvoja, dobices nestabilnu psiholoski razrusenu osobu , alkohol, depresije i droge su tu odmah...

A ostalima bi kao sto postoji , kupovina diploma
A u sredini kratki kursevi da mogu da laprdaju o Tolstojevskom..

Nekultura ovog naroda je ogromna i vidi se i u odnosu prema znanju i u odnosu prema obrazovanju. To isto vazi i za roditelje i za profesore...
Kao da ja nisam imao profanku koja mi zalepi 2 do kraja skolske godine samo zato sto sam joj ispravio gresku koju je napisala na tabli , da ne bi ostali djaci napisali tako u sveskama...
Dosla iz sela , seoske gimnazije i donela takav standard ocenjivanja i pristupa djacima koji nisu bozanstvo kao ona...
Imao sam i njenog kolegu , takodje iz iste ukinute seoske gimnazije , koji je pored gadjanja kredom, zajedljivog dobacivanja i vacarenja zenskih djaka kad prodje pored table gde ih je izveo da odgovaraju , takodje imao taj visoki nivo Srpskog prirodnog animalizma, konkurentnosti i prirodnosti...

To bi resilo probleme svima..
Vukovci bi mogli da budu vukovci u svim ostalim skolama, ne mora da roditelji biju profane...
Svi bi bili sveznalice ili google ili ai , kako kome odgovara
A u tri izabrane skole ili ako je skola mnogo onda odelenja, tu bi deca mogla da popucaju ili da uzivaju bez mobinga, bez haraclija, bez uplitanja roditelja, jer roditelji bi tamo mogli da prismrde jednom godisnje kad donesu pare...i posle kad djaci sami rese da odu da ih posete...
 
Poslednja izmena:
Uvek se radi o vaspitanju , samo sto ne mozes da vaspitas djaka a da ga nista ne naucis, osnova mora da bude i neko steceno znanje, jer onda detetu to ima smisla, vaspitanje uz znanje...
Ali to nije nudjenje znanja...to je ipak samo vaspitanje uz znanje...
I iskreno tako i jeste najzdravije drustveno..

Skola je
druzenje sa drugarima skolarcima
ucenje znanja
ekskurzije i sloboda na ekskurzijama, a ne da znas gde si bio i sta si video
vannastavne aktivnosti , otkrivas sport, takmicenja, putovanja, neki smisao postoji , ali nije profesionalni.....
Vreme da upoznas Vanju iz drugog odelenja, pa sto si joj blam, pa sto nece da te pogleda....a Marija se ubi da de samo za ruku uhvati....ali zasto ti ne osecas nista kad uhvatis Mariju za ruku , a nije ruzna, lepa je...Nema nikakve logike...
Eee i ta logika je svrha skole...
Ima brzih sistema, gde dodjes pogledas kataloge, kliknes ili odaberes pa ti dovedu te 4, 5 pa vidis kakva je svaka pa brzo naucis sta ti odgovara u paketu....nije da ne moze da postoji i tako nesto....

Sad uzmite profana koji radi sve po planovima i nekim svojim idealizacijama kako treba da tretira djaka i uzmite ono sto radi pedagog koji ovako shvata skolu , primenjeno i iz svog iskustva i iz zivog zivljenja...
Nema sanse da djak isto aktivno prihvati onog planicara i ovog ko mu nudi slobodu i daje slobodu a ne daje mu apsolutnu slobodu , uci ga i frustraciji , da ne pisem sad sta znaci frustracija....ne ono sto polupismena raja misli...
Cak i kad ima psihicke smetnje , osoba ce reci , hocu ovo jer se osecam zivom....slobodnom....Narocito ako nema samopouzdanje, tj ubivena je u pojam...tek onda zeli sistem gde ne vidi kad prelazi izmedju pracenja i biranja...Pracenje je kad nemas svoje ja nego pratis plan i program , uzivas da si submisivan...otklanja ti blokade i nedoumice....nesto kao putokazi na putu , uz pravilo vozi do sledeceg putokaza , nemas nerviranja nego se oseca poverenje koje si ukazao dizajneru puta da i ako promasis za 5km ce biti putokaz koji ce ti to reci i nije velika steta...

A sad isterajte sve pedagoge profane i zaposlite jeftinije i bolje podrzanije CV profane.....i samo gledajte sta se desava.....Deca nezainteresovana, deca , dosadno im , premorena, sklona energiji , huliganstvu , prave sebi obrazovni sistem u nepostojanju dobrog ponudjenog...Zvuci poznato....
Zaboravite sve ovo....Budite pravi SNS SPS pravi Srbin, jer to ce vam biti u buducnosti....ne ovo sto ja pisem..
 
Poslednja izmena:
Ne znam jesi li nekada slučajno prošao pored škole ili slušajno prelistavao neki stručni članak o obrazovanju... eto, navedi mi procenat dece, odraslih, koji su 100% nadarani u recimo, 5 oblasti podjednako ?
Multitalenat je normalna pojava. Čak ne znam nikoga da mu ide samo 1 stvar.
Evo:
1. razbija rukomet, znači fizičko
2. peva (i u horu i ovako)
3. odličan je u crtanju (grafika, skice, i akvareli)
4. govori danski, engleski i srpski, ide mu dobro i sad u Belgiji
5. Vozi dobro
6. Matematičar je odličan (specijalizovano matematičko odeljenje, Gimnazija)
 

Back
Top